תשובה אחת
אלו שתי גישות כלכליות־חברתיות, ובדר"כ הן נלמדות כחלק מחומר הבגרות באזרחות (גם השנה).

הגישה הסוציאל־דמוקרטית היא גישה שמדברת על קידום צדק חברתי וכלכלי, בתוך מערכת חוק חופשית (!).

מעשית זה אומר שני דברים קריטיים (שגם מארגנים הכל בראש):
- ישנם מימונים נוספים של צרכי־ציבור, דוגמת קופ"ח,
- מנגד, רשות המיסים גובה מיסים גבוהים יחסית.

חשוב גם לומר, שמדינת־ישראל נחשבת מדינה סוציאל־דמוקרטית.

מנגד, ישנה הגישה הליברלית, ששואפת לקידום חירות מלאה בנושאים כלכליים, ומכך מאפשרת שוק חופשי לחלוטין, עד כמה שניתן.
מכך גם כל פרט אחראי לעצמו לחלוטין.

גם פה, מעשית:
- ישנם מיסים נמוכים יחסית,
- ומנגד - אין מימון מדיני לצרכי־ציבור מסויימים.

הכל מתוך השאיפה לשוק חופשי ופתוח, שעדיף (בגישה זו) על פני שוויון כלכלי וחברתי.
באותו הנושא: