35 תשובות
אני שלח הודעה
מה צריך?
חחח כמה צדיקים, אשריכם xd
שואל השאלה:
כמה צריך לשמור בין בשר לחלב ולמה?
שואל השאלה
שש שעות לפחות. כדי שהאוכל התעכל.
עוף וחלב זה שלוש שעות וכבש עבקר זה שש שעות.. ובין חלב לבשר צריך לחכות חצי שעה
וזה קשור לעיכול של המזון
תלוי. יש כאלה ששומרים 3, יש 4, 5 ו-6.
בעיקרון צריך לשמור 6 אבל זה למחמירים.
הסיבה? "לא תאכל גדי בחלב אימו".
6 שעות, וכי ככה ה' רוצה, יעני להפריד לגמרי בין בשר לחלב, אז 6 שעות זה כדי שלא ישאר בשיניים (כי אם יש חתיכות בשר בשיניים ואז שותים חלב אז החלב נוגע בבשר וזה כאילו מערבבים אתזה ביחד) משהו כזה, וגם כי בשר מתעכל לאט
6 שעות אם אכלת קודם בשר
שעתיים אם אכלת קודם חלב
(חלב מתעכל מהר)
מיסטר זיו 5 שעות זה מינימום.
5 שעות זה לא המינימום.
המקלים שומרים 3.
ובין חלב לבשר זה חצי שעה, לא שעתיים.
אחוייה, אני הדוס פה. אין 3 שעות. אין הלכה כזו. זה רק לילדים קטנים. ונכון החצי שעה
אני לא אתחיל ויכוח כי זה לא לפה.
כל אחד באמונתו יחיה.
אני לא שומרת (אתאיסטית) אבל יש לי משפחה מסורתית (בערך) מה השאלה?
אני חרדי ואצלנו שומרים 6 שעות בין בשר לחלב וחצי שעה בין חלב לבשר
אנונימי
מי אמר שהוא חרדי שיעלה מולי באישי
6 שעות אם אכלת קודם בשר
3 שעות אם אכלת קודם חלב
בקשר לחלב אז לא כל כך צריך לשמור אחרי.. כי חלב זה משהו שלעומת בשר מתעכל מהר
איזה שטויות נו באמת צריך 6 שעות בין בשר לחלב וזה לא החמרה ולא שום דבר זה ככה לכל הדעות-ספרדים, אשכנזים, תימנים. כ-ו-ל-ם!
בין חלב לבשר לא צריך לחכות בכלל מספיק לשטוף את הפה, אך יש שמחמירים ושומרים מחצי שעה והמחמיר תבוא עליו הברכה!
פהפהפה><" צודק/ת אבל יש כאלה ששומרים 3 או 4 במקום 6 כי זה נשמע סתם מוגזם..
חלאאס חפרתם! וההיא שמעליי מזה נשמע מוגזם? זה הלכה לא מה שנשמע. ואני הדוס כאן.
אני בת ותודה:)
מי ששומר פחות מ-6 זה בגלל שככה הוא חושב אני דנה אותו לכף זכות אבל עדיף לו לעשות כבר כמה שצריך ולשמור את העוד שעתיים - שלוש האלה..
166- אם אתה 'דוס' מה אתה עושה פה?:o
שואל השאלה:
סתם 166 סליחה על האי שפיטות לכף זכות!:<
אנונימי
דוס לשעבר. וגם אם היתי עכשיו. מה זה מה אתה עושה פה?
איש איש באמונתו יחיה.. ואני בכלל אתאיסטית p:
אהבתי את הראש. ליל"ט
אז מה אם אתה דוס?
אני דתייה ו...?
אני שומרת 6 בשר
4 עוף
אם זה חלב ואז בשר אני מחכה חצי שעה ואוכלת פרוסת לחם.
אתה דוס. וואו.
נו באמת ><
אנונימי
צריך 6 גם בעוף..
יש כאלה שמחכים 4, כמוני...
אנונימי
יש כאלה שלא הולכים לפי ההלכה... שאגב אומרת לשמור 6
חח... אהבתי את הקטע של הדתייה והמאוהבת... אבל לא משנה. נראה לי השואל יפתח שולחן ערוך ויסגרו עניין. יעעלה ליל"ט