22 תשובות
מפני שישנן מקומות שמסרבים להעסיק משתמטים.
שואל השאלה:
חח מה קשור משתמטים. יש לי בעיה רפואית מוכחת ואמרתי לה פטור רפואי. זה לא עניינה להמשיך לשאול על מה הפטור.
חח מה קשור משתמטים. יש לי בעיה רפואית מוכחת ואמרתי לה פטור רפואי. זה לא עניינה להמשיך לשאול על מה הפטור.
אנונימית
עדיין יש מקומות שלא רוצות להעסיק אנשים שלא שירתו בצה"ל. גם אם מדובר בפטור הגיוני לחלוטין
בישראל שירות בצהל הוא לרוב דרישה בסיסית מעובדים.
ואם יש פטור, נפשי או פיזי זה מעניין כי אותו גורם שמונע התגייסות יכול להפריע לעבודה
ואם יש פטור, נפשי או פיזי זה מעניין כי אותו גורם שמונע התגייסות יכול להפריע לעבודה
על פי החוק אסור למעסיק בשום אופן לשאול למה לא עשית צבא. את לא חייבת למסור שום מידע כזה. להבא את יכולה להגיד מתי את מתחילה את השירות לאומי (כי זה הכרחי לדעת מתי הזמינות שלך משתנה) אבל אם שואלים אותך למה את עושה שירות לאומי ולא צבא - את יכולה להגיד שזה בניגוד לחוק ואת לא צריכה לענות על זה.
גם אם זה פטור רפואי
אף אחד לא רוצה עובדים עם בעיות בריאותיות
אף אחד לא רוצה עובדים עם בעיות בריאותיות
לראשון, מה הקשר?
יש מצב שמבחינה בריאותית לא היית יכולה לבצע את התפקיד אז היא רצתה לדעת יותר על מה מדובר לראות אם זה באמת אמור להפריע
יש מצב שמבחינה בריאותית לא היית יכולה לבצע את התפקיד אז היא רצתה לדעת יותר על מה מדובר לראות אם זה באמת אמור להפריע
אנונימית
שואל השאלה:
^^ באמת? זה לא עניינה? כמו שחשבתי
^^ באמת? זה לא עניינה? כמו שחשבתי
אנונימית
אם כך, הוא פשוט לא יעסיק אותה.
הוא לא טיפש, הוא לא ישחק עם אש.
הוא לא טיפש, הוא לא ישחק עם אש.
אין שום קשר להתעסקות באש ^
אם עבודה דורשת יכולת פיזית בריאותית מן הסתם שהמעסיק יציין את זה.
אחרת, אין שום הצדקה לחטט למה היא קיבלה פטור מהצבא. וזו עבירה על החוק לשאול למה היא לא עושה צבא ועל מה הפטור שלה. אפשר להגיש תלונה נגד המעסיקה על דבר כזה.
אם עבודה דורשת יכולת פיזית בריאותית מן הסתם שהמעסיק יציין את זה.
אחרת, אין שום הצדקה לחטט למה היא קיבלה פטור מהצבא. וזו עבירה על החוק לשאול למה היא לא עושה צבא ועל מה הפטור שלה. אפשר להגיש תלונה נגד המעסיקה על דבר כזה.
אני, בתור מעסיק, הייתי מעדיף לא להעסיק מישהי לעבודה אם אני יודע היא סובלת מעיות גופניות או נפשיות. אם היא לא מוענה לדבר, אז ייתכן והיא לא תבצע את עבודתה כראוי ועל כן הוא לא יעסיק אותה. הוא לא רוצה להסתכן וזה מובן.
זה ברור, אבל החששות האלו לא מצדיקות עבירה על החוק. לכל בן אדם יכולות להיות בעיות נפשיות, סביר להניח שלכל אחד יש משהו בצורה כזו או אחרת. עדיין - להפלות מישהו על סמך האם הוא עושה צבא או לא, ולחטט למה הוא לא עושה/עשה צבא זו עבירה על החוק.
שואל השאלה:
^^אתה ממש הגזמת, לא חסרים אנשים עם בעיות בריאותיות שפותרים אותן. כמו אנשים עם משקפיים, לא היית מעסיק אנשים עם משקפיים כי זה פוגע להם בכושר עבודה? כשתגיע לצבא ויקבעו לך פרופיל תבין על מה מורידים פרופיל, ומורידים על הרבה. לפעמים על בעיות בריאותיות שלא בהכרח רואים או לא בהכרח פוגעות בחושים מסוימים.
^^אתה ממש הגזמת, לא חסרים אנשים עם בעיות בריאותיות שפותרים אותן. כמו אנשים עם משקפיים, לא היית מעסיק אנשים עם משקפיים כי זה פוגע להם בכושר עבודה? כשתגיע לצבא ויקבעו לך פרופיל תבין על מה מורידים פרופיל, ומורידים על הרבה. לפעמים על בעיות בריאותיות שלא בהכרח רואים או לא בהכרח פוגעות בחושים מסוימים.
אנונימית
שואל השאלה:
לחטט לך בתיק הרפואי גם אחרי שפוטרים אותך מצהל זה לא מוצדק. שום מעסיק הוא לא הרופא שלי או צהל וזה לא עניינו לדעת עניינים בריאותיים ופרטיים שלי. שאין סיבה לספר עליהם
לחטט לך בתיק הרפואי גם אחרי שפוטרים אותך מצהל זה לא מוצדק. שום מעסיק הוא לא הרופא שלי או צהל וזה לא עניינו לדעת עניינים בריאותיים ופרטיים שלי. שאין סיבה לספר עליהם
אנונימית
איזו עבודה זו?
שואל השאלה:
עבודה בחנות של כלי כתיבה וכאלה, כל מיני מתנות. לא רואה איך בעיה רפואית יכולה להפריע שם
עבודה בחנות של כלי כתיבה וכאלה, כל מיני מתנות. לא רואה איך בעיה רפואית יכולה להפריע שם
אנונימית
אולי בגלל בעיות נפשיות.
שואל השאלה:
הקשבת למה שרשום? יש לי פטור רפואי לא נפשי.
הקשבת למה שרשום? יש לי פטור רפואי לא נפשי.
אנונימית
לא עניינה. את כועסת בצדק. היא שאלה פרטים תחת חיסיון רפואי ובתור מעסיקה זה לא הזמן ולא המקום לשאול את זה.
השתמטות היא הימנעות מגיוס לא חוקית.
שואלת השאלה לא משתמטת משום שהיא לא מתגייסת מסיבות תקינות לגמרי
שואלת השאלה לא משתמטת משום שהיא לא מתגייסת מסיבות תקינות לגמרי
פשוט תגידי שזה מטעמי מצפון וזהו
אנונימי
^^אם כבר זה משהו שהם לא ירצו ובצדק. חוץ מזה שזאת לא הדרך היחידה לא להתגייס באופן חוקי
באותו הנושא: