15 תשובות
זה ממדריך הטרמפיסט לגלקסיה (ספר)
שואל השאלה:
^^ אפשר הסבר בקצרה?
זה לקוח מהספר המדריך לטרמפיסט בגלקסיה.

מסופר שם על אנשים שבנו את המחשב הכי חזק וחכם בהיסטוריה ושאלו אותו מה משמעות החיים והיקום, המחשב חשב וחשב במשך 7.5 מליון שנה ולבסוף ענה "42" (את ההמשך אני לא אספיילר אבל מה שהספר בא להגיד זה שהכל אקראי לגמרי ולכן אין משמעות לחיים).
אנונימית
זה קטע שמופיע בספר "המדריך לטרמפיסט בגלקסיה" ומשום מה הוא ממש הופץ.
בספר היה מחשב חכם שידע לתת תשובה לכל שאלה, ושאלו אותו מה משמעות החיים היקום וכל השאר והוא ענה 42.
שואל השאלה:
^^^ אבל מה זה אומר
מצטרפת לשאלה, מה זה אומר?
שואל השאלה:
^^^אז אין לזה ממש משמעות?
ספר הזיה, מדהים ומטורף.

בסדרת ספרי המדע בדיוני של דאגלס אדמס, "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה", מתבקש מחשב על לתת את התשובה לשאלה על משמעות החיים, היקום וכל השאר. אחרי 7.5 מיליוני שנות חישוב, המחשב השני בגודלו בכל הזמנים, "הרהור עמוק", מעניק את התשובה - 42. רק אז מבינים המתכנתים כי איש לא באמת ידע מהי הבעיה שהמחשב אמור לפתור.

הרעיון הוא שלא יודעים מה השאלה, פשוט יודעים שהתשובה היא 42.
אז 42 זה התשובה להכל.
מה שאומר שהמורה טעתה, והתשובה בשיעור היסטוריה באמת הייתה 42.
יש ספר מדהים בשם "מדריך הטרמפיסט לגלקסיה"
בקצרה נאמר בספר שמשמעות החיים היא 42 וכדי באמת להבין את זה אנחנו נצטרך להבין מהי השאלה. ספר מדהים
רפרנס למדריך לטרמפיסט בגלקסיה
זאת מין בדיחה
בספר כדור הארץ הוא בעצם מחשב ענק שנועד לגלות את משמעות החיים
כשהוא מושמד הם מגלים שמשמעות החיים היא 42 ואז כולם נבוכים שבנו מחשב ככ עצום רק בשביל תשובה שכזאת
בסוף הם מגלים שהם שאלו את השאלה הלא נכונה והם לא היו צריכים לשאול "מהי משמעות החיים" אלא משהו אחר לא זוכרת מה רחלק
זה אומר שהם אחלה של אנשים ואשמח לקיים איתם את טקס החתונה

ומץ מץ קרוב אבל רחוק מההסבר.


הנה הסבר קצרצר:
במדריך לטרמפיסט בגלקסיה בנו מחשב בשם "הרהור עמוק", הוא היה כל כך חכם, שהמשפט הראשון שאי פעם אמר היה "אני חושב משמע אני קיים", ומשם הספיק להסיק את הקיום של כל שאר היקום פחות או יותר, לפני שהספיקו לחבר אותו לבסיס מידע אפילו.
לאחר בנייתו, שאלו את הרהור עמוק ברוב תבונתו, "מהי התשובה?"
והוא ענה:
"התשובה למה?"
הם ענו:
"מה התשובה לחיים... ליקום... ולכל השאר!"
והוא ענה שהוא לא יודע.
הוא יחשוב על זה.
שיחזרו אליו עוד מלא שנים.

וכך היה...
הם שבו אליו מלא שנים לאחר מכן, מוכנים ומזומנים לשמוע מפיו את התשובה האופטימאלית לחיים ליקום ולכל השאר,
והוא פתח את פיו ואמר:
"הגעתי אל התשובה.
התשובה לחיים, ליקום, ולכל השאר היא...
ארבעים ושתיים."

יוצרי המחשב זעמו, מה ארבעים ושתיים? הם שאלו.
האם אתה בטוח?
והרהור עמוק ענה:
"חד משמעית.
חשבתי על זה הרבה וזו התשובה ללא ספק שחיפשתם."
ובכן,
זה לא היה נשמע להם הגיוני בשום צורה.

"הרהור עמוק, זה לא הגיוני! מה התשובה הזאת אומרת??"
הם הטיחו בו.
"אינני יודע. אבל זו התשובה.
והבעיה שלכם, היא שאתם לא הבנתם את ה*שאלה*."
ענה להם הרהור עמוק.
"ובכן... מה השאלה? תסביר!"
שאלו כולם.
"אינני יודע.
אני לא יודע למצוא את השאלה הגדולה של החיים.
אבל אני יכול לעזור לכם לבנות מחשב אפילו יותר גדול ממני, אפילו יותר חכם ממני,
והוא-
הוא יידע."

וכך היה.
הם בנו את המחשב האולטימטיבי שייתן להם את השאלה, שאליה הם כבר יודעים את התשובה.
ולמחשב הזה, הם החליטו לקרוא...
כדור הארץ.
יא זה ניראה לי הייתה השאלה שלי?
יש את כל הספר באודיובוק בעברית ביוטיוב אברי גלעד מקריא מדהים
מומלץ בחום למי שיש נסיעות כי זה 3 שעות