61 תשובות
בגלל המדינה הזאתי שמשתמש בכסף שלנו לדברים לא נכונים
כי בנט בנז
ממשלה שלא יודעת לנהל מדינה כמו שצריך.
וגם הכסף במשבר, הערך יורד
שואל השאלה:
אבל מה המטרה של העלאה?
&.
המחירים עולים בכל העולם מכל מיני סיבות כמו עיקובים של ספקים וכאלה, דווקא בישראל העלייה מתונה ביחס לשאר העולם והיא לא תלויה בנו ממש
זה קורה בכל העולם להחרים את אסם לא יעזור בכלום
ליברמן העלה את המס למשקאות ולחד פעמי שביחד זה בערך 20 אחוז מהסל קניות הישראלי.
בנוסף לכך יש עליית מס כלל עולמית על נפט, לכן החשמל עולה.
ובגלל שכבר 30% מהשוק מעלה מחירים אז החברות האחרות רוצות להרוויח ומעלות מחירים גם הן.
ככה נוצר מצב שהמחיר של כל דבר עולה.
איך נלחמים בזה? לא קונים את מה שעולה יותר.
אנשים זורקים פה תשובות בלי היגיון, המחירים עולים כי הערך של הכסף יורד (אינפלציה). בתקופת הקורונה המדינה הדפיסה כספים וחילקה לאזרחים. שחרור הרבה כסף לשוק מבלי שעבדו בשבילו שוחק את המטבע. בארה''ב המצב הרבה יותר חמור. דולר מאבד 7% מהערך בשנה ויש משערים שאפילו 12%-14% ומנסים להסתיר את זה. הממשלה החדשה לא הסיבה העיקרית לזה.
משהו עם במבה
כי אנחנו חיים במדינה עם שוק חופשי. זה מותר והכרחי.
כי הממשלה לא יודעת להתנהל..
הכל בגלל בנט
שואל השאלה:
אני עדיין לא מבינה אם זה רק במדינה.. כי אמרו שתל אביב זו העיר הכי יקרה בעולם
&.
שואל השאלה:
ומה זאת אומרת הערך של הכסף יורד?
&.
בגלל מעצבנט
המדינה צריכה איכשהו לכסות על הסכומים האסטרונומים שהם הוציאו על הקמפיינים השקריים שלהם ועל כמויות של מערכות בחירות שעד שהיינו אמורים להגיע אליהן הגיל שלי היה פאקינג מכפיל את עצמו!!!!
מדינה מסריחה שלא יודעת להתנהל עם כסף, הכי קל לעשוק אותנו האזרחים פשוטי העם
בסוף כולם יעברו לחול
כי בנט נתן לעבאס 40 מליארד
שואל השאלה:
כן שמעתי על זה, זה נכון?^
&.
אתם אומרים דברים חסרי בסיס, אם אתם לא יודעים אל תענו. אל תטעו סתם.
הערך של הכסף ירד בעקבות הקורונה שהכניסה את *כל* העולם למשבר.
לא רק ישראל, וכן, זה לא רק בגלל הממשלה.
^ורק בישראל הכל עולה למה?
^מאיפה לך שרק כאן עולה? את האמת שעל זה אני לא בטוח
וגם אם רק כאן עולה, זה מראה שהממשלה כן יודעת להתנהל ולהחזיר את הערך של הכסף.
אנשים עונים פה בלי לדעת, יש עלייה במחירים בכל העולם, דווקא בישראל העלייה היא יחסית מתונה, גם מחירים עולים בגלל אינפלציה שהיא דבר שקורה כל הזמן וכל שנה ולא קשורה לממשלה אחת או אחרת.
^המחירים פה יקרים הרבה יותר מהרבה מקומות
ברור אבל מדברים על העלייה עצמה לא על המחירים
joan of arc הדבר הזה קורה בכל העולם כן, וירידת הערך הכוונה שכל שנה הכסף מאבד מערכו בסביבות 3% בישראל זה אומר שעוד 10 שנים 100שקל ערכו יהיה כמו 70שקל כיום.
^^כשהמחירים גם כך יקרים לא מעלים מחירים , זה פשוט פשע
גבר שבגברים
להפך, מנסים להחזיר את ערך הכסף.
המחירים לא עולים בגלל שמישהו מחליט שבא לו להעלות אותם, המחירים עולים כי נגיד אם יש חנות שמוכרת לימונים והלימונים האלה מתעכבים בדרך לישראל אז יהיו לה פחות לימונים והיא תהיה חייבת להעלות מחר ללימונים, ואולי גם ההובלה תעלה יותר כי היא מתעכבת?
^^עזוב אותי אם הבולשיט של ערך הכסף, דואגים פה במדינה רק לעשירים הפער בין העשירים לעניים במדינה הוא עצום
נכון אנחנו בין המדינות עם הפער הכי גדול בעולם
^^אז די צריך להפסיק אם זה ולא כל הזמן לדאוג לטיקונים אלא להתחיל לדאוג לשכבות החלשות, המדינה רק מקשה עליהם יותר ויותר
^מי יכול היום לקנות דירה תגידו לי זה פשוט מדינה הזויה
בגלל שבנט רוצה להחליך קול לטרנסג'נדרים
אינפלציה עולמית זה לא קשור לבנט או כל דבר אחר
צריך למלא את קופת המדינה אחרי החגיגה שביבי עשה פה
בגלל הממשלה החדשה
כי בנט חמור
אה פשוט. אין כסף למדינב
בגלל שהממשלה מעבירה עשרות מיליארדים למנסור עבאס על חשבון הקופה הציבורית. הגענו למצב שהדלק הישראלי הוא היקר ביותר בעולם היום (6.71 שקלים לליטר).
אין בזה שום הגיון כלכלי, כי השקל נחשב לאחד מהמטבעות החזקים בעולם.
בא נחשוב ביחד
אה כן בנט
בגלל שהיה להם ככ חשוב לעשות עוד מליון בחירות אז בזבזו מלא כסף ואז צריכים יותר כסף כדי לכסות את זה. וגם פשוט כל המנהלים של החברות האלה פשוט אוהבים כסף ולא יודעים להעריך
אנונימי
אני מת על זה שכולם כותבים בנט בנט
אין קשר לבנט זו אינפלציה עולמית
בגלל ליברמן
^^ אם זו אינפלציה עולמית אז למה דווקא ישראל היא המדינה עם העליה הגבוהה ביותר? (למשל בדלק, שם אנחנו במקום הראשון בעולם)
^^ כי זאת ממשלה של רודפי בצע
אנונימי
^^ "והעלייה בישראל היא בין הנמוכות שיש"
בטוח שאני ואתה חיים באותה ישראל?
אנחנו חיים באותה ישראל בה מחירים של מוצרי צריכה בסיסיים עלו בין לילה בעשרות אחוזים?
אנחנו חיים באותה ישראל בה התניידות פרטית ממקום למקום (דלק) היא היקרה ביותר בעולם?

אבל בסדר, אל תתן לעובדות לבלבל אותך...
כי בנט חושב שאנחנו מפגרים והוא גאון
בגלל ליברמן האפס הזה
^ אשמח למקור שהעלייה ביחס לשאר המדינות הייתה נמוכה. זה לא מסתדר עם הנתונים שאנחנו מכירים.
מה גם שהשקל התחזק מאוד ביחס למטבעות אחרים, כך שעצם העלייה גם לא ממש ברור.
כי הבטיחו לערבים 53 מיליארד ואין להם אז הם לוקחים ממנו
^ עדיין מחכה למקור:)
למה כי ילדים בני 7 מבזבזים להורים שלהם כסף מהאשראי ואז אדון אביגדור ליברמן החמדן ראה את זה ואז הוא החליט לעלות את המחירים ואז כל מיני חברות כמו אסם וכמו שופרסל וכו' החליטו גם בחנויות קטנות בגלל שהמדינה הזאת לא חושבת על אנשים שמחפשים אוכל בפח שאין לי בשיט כסף אז למה להוסיף עוד למה
כי מי ישלם 53 מיליארד דולר למחבלים?
^^ מקור, כלומר קישור לכתבה בה כתוב את מה שטענת ("העלייה בישראל היא בין הנמוכות שיש").
אין לך אחד... אתה יודע למה? - כי זה לא נכון.
בחשמל ספציפית המחיר כן נשאר יציב, לכן לא ציינתי אותו

וכמו שכתוב בכתבה שצירפת זה קורה "בעיקר בזכות מאגרי הגז הטבעי שהתגלו בים התיכון".
זוכר מי קידם את מתווה הגז? - נתניהו. בזמן שבממשלה היום יושבים אנשים שקראו "להשאיר את הגז באדמה".
שואל השאלה:
מה זה אומר הערך של הכסף יורד?
תמיד היה ערך לכסף כי הרי בלי כסף אי אפשר להתקיים אז לא הבנתי את זה^
&.
^ אני חושב שהם מתכוונים לאינפלציה.
כסף תמיד יהיה, השאלה עד כמה הוא חזק (כלומר מה אפשר לקנות איתו).
שואל השאלה:
אני עדיין לא מבינה, סליחה אני קשת הבנה ^
אפשר לקנות הכל עם כסף
&.
כן
הכוונה מה כל דולר אחד (לצורך העניין) קונה לך
גם מוצרי צריכה בסיסיים עלו (שתיה קלה, חד"פ, מתוקים) הכל תוצאה של העלאת מיסים.
העלאת מיסים היא צעד פוליטי - ולכן זה חלק מהדיון.
בכל מקרה אשמח להקשיב לפודקאסט שהצעת כי נשמע מעניין:)