3 תשובות
להירג לשתות מים לנשום כמה נשימות עמוקות, לשמוע מוזיקה שאתה אוהב,
בהצלחוש (:
בהצלחוש (:
קודם כל לפני שמגיעים לטסט צריך לנוח ולא להיות לחוצים/רגועים מידי אחרת הבוחנים לפעמים מפרשים זאת כ-over/חוסר ביטחון עצמי, ועל זה הם מכשילים.
מומלץ בחום לנהוג לאט (ממש לאט), ככה הבוחן לא יפרש את זה שאתה לא שולט ברכב או שלא יהיו לך הפתעות כמו הולך רגל במעבר חציה שתצטרך ללחוץ חזק מידי על הבלם, ויהיה סיכוי לא לעבור.
אם קורה שישנה טעות קטנה, לא ישר להתבאס ואז להוריד את המצב רוח, כי אז אתה תעשה עוד פאשלות, תאמר יאלה סחה כולה טעות קטנה.
חשוב מאוד מאוד לא להילחץ, תחשבו על זה בתור "עוד שיעור נהיגה"... אל תתיחסו לאיש הזר שיושב לידכם, הוא כולה מורה מחליף.
עכשיו אני יספר לכם מה קרה לחבר החמ*ר שלי, שלא יקרה לכם אותו הדבר, הוא לא חגר חגורה בהתחלת הטסט... וניכשל בגלל זה, תשימו חגורה ושימו דגש לכל פיפס.
חשוב לעשות מכל העניין הזה תיאטרון אחד גדול, תביטו במראה עם הראש, לא מבטים חטופים, כדי שהטסטר יראה שאתה מסתכל, ולהסתכל הרבה!
תגיעו למבחן רגועים, למרות כל הלחץ הפסיכולוגי, תעבדו על עצמכם בעזרת מורה הנהיגה או מישהו שאתם סומכים עליו מבני המשפחה הקרובה או חבר קרוב שיודע להרגיע ולהכניס ביטחון. חשוב לקחת בקלילות את המבחן הכל כדי שתוכלו למצות את כל היכולות שלכם על הצד הטוב ביותר.
זכרו תמיד שלצידכם במבחן עומד בן-אדם (ובוחן כמובן) אשר מודע להתרגשות שלכם ותפקידו הראשון לפני מתן תוצאה הוא להחזיר אתכם בשלום מהמבחן. אם לא ברורה לך הוראה כלשהי של הבוחן שאל ואנו נשמח לענות ו/או להבהיר.
כפי שאנו מכבדים אתכם כשאנו באים לרכב נקיים ובזמן, אנו מבקשים מכם את המעט הזה, למען אוירה טובה ברכב אנא הקפידו על סדר וניקיון אישי.
מהמורים נבקש שרכב המבחן יהיה נקי, כל המסמכים הנדרשים מסודרים ותקפים.
המבחן:
לא נפרט כאן את כל דיני התעבורה. את זה בוודאי למדתם בשיעורים ו/או לקראת המבחן העיוני, מה שכן נדגיש את הנקודות החשובות שהן:
מעבר לנהיגה עפ"י הכללים, דברים "קטנים" אשר חשובים לנו כבוחנים ושאולי יציגו אתכם בעיננו כנהגים הראויים לרישיון.
הילוכים: הילוך ראשון נועד להתחלת נסיעה או במקרים שצריך כוח, לא בכל צומת ופניה!
קצב נסיעה וזרימת תנועה: זהו אחד האלמנטים החשובים שרבים מכם לא מקדישים לו את תשומת הלב הראויה. חשוב שתסעו בקצב הרכבים שנוסעים לצידכם או לפניכם לפחות, תדעו שנהיגה במהירות איטית מוכיחה לנו את ההפך ממה שאתם רוצים לשדר לנו.
מעבר נתיבים: בהרבה מקרים דרושה האצה להתאמת מהירות, בצעו זאת ללא הססנות, זה אחד האלמנטים שמוכיחים את מיומנותכם בנהיגה ומוסיף לכם נקודות.
מהירות: כשאתה בדרך בין עירונית תפתח מהירות, אם אפשר עד המהירות המותרת. הקפידו להשתמש בנתיבי האטה, האצה והשתלבות בצורה נכונה.
צמתים: בכניסה לצומת או בהשתלבות - אל תחכו ל"יום כיפור" צאו כשאפשר ובהאצה מתאימה. תזכרו צומת הוא מקום מסוכן לכן כשאפשר עוברים ומהר. דעו שאנו מסיקים מסקנות מהביצועים שלכם במבחן. אם הגעת לצומת שהזכות שלך, סע! אם אתה צריך לתת זכות לרכב מכיוון אחד סע מיד אחריו, כך אתה מוכיח שאתה מבין סדרי תנועה. כל השתהות שלך או ניסיון להיות "טוב" מוכיחה את ההפך!
רמזורים: ירוק מהבהב זה ירוק לכל דבר, לא בולמים אם אתה 5-10 מ' מהצומת ובטח לא אם אתה סמוך עוד יותר לצומת.
שימוש במראות: תסתכלו כמה שצריך ומתי שצריך! את ההצגות תשאירו לתיאטרון!
עקיפות: אל תהססו ואל תימנעו. תזכרו: הימנעות מעקיפה מורידה נקודות.
נסיעה לאחור: אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור במקביל למדרכה תביא את הרכב קרוב למדרכה ולא רחוק מהרכב לידו ביצעת את הנסיעה. אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בניצב תביא את הרכב קרוב לרכב החונה ולא רחוק ממנו.
אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בין 2 רכבים חונים תתייחס לשניהם!
אין צורך לשאול את הבוחן אם זה טוב. אנו מצפים שאתה תדע לאן הבאת את הרכב, אם צריך לתקן, תקן! כשסיימת צא מהחניה לנסיעה.
מומלץ בחום לנהוג לאט (ממש לאט), ככה הבוחן לא יפרש את זה שאתה לא שולט ברכב או שלא יהיו לך הפתעות כמו הולך רגל במעבר חציה שתצטרך ללחוץ חזק מידי על הבלם, ויהיה סיכוי לא לעבור.
אם קורה שישנה טעות קטנה, לא ישר להתבאס ואז להוריד את המצב רוח, כי אז אתה תעשה עוד פאשלות, תאמר יאלה סחה כולה טעות קטנה.
חשוב מאוד מאוד לא להילחץ, תחשבו על זה בתור "עוד שיעור נהיגה"... אל תתיחסו לאיש הזר שיושב לידכם, הוא כולה מורה מחליף.
עכשיו אני יספר לכם מה קרה לחבר החמ*ר שלי, שלא יקרה לכם אותו הדבר, הוא לא חגר חגורה בהתחלת הטסט... וניכשל בגלל זה, תשימו חגורה ושימו דגש לכל פיפס.
חשוב לעשות מכל העניין הזה תיאטרון אחד גדול, תביטו במראה עם הראש, לא מבטים חטופים, כדי שהטסטר יראה שאתה מסתכל, ולהסתכל הרבה!
תגיעו למבחן רגועים, למרות כל הלחץ הפסיכולוגי, תעבדו על עצמכם בעזרת מורה הנהיגה או מישהו שאתם סומכים עליו מבני המשפחה הקרובה או חבר קרוב שיודע להרגיע ולהכניס ביטחון. חשוב לקחת בקלילות את המבחן הכל כדי שתוכלו למצות את כל היכולות שלכם על הצד הטוב ביותר.
זכרו תמיד שלצידכם במבחן עומד בן-אדם (ובוחן כמובן) אשר מודע להתרגשות שלכם ותפקידו הראשון לפני מתן תוצאה הוא להחזיר אתכם בשלום מהמבחן. אם לא ברורה לך הוראה כלשהי של הבוחן שאל ואנו נשמח לענות ו/או להבהיר.
כפי שאנו מכבדים אתכם כשאנו באים לרכב נקיים ובזמן, אנו מבקשים מכם את המעט הזה, למען אוירה טובה ברכב אנא הקפידו על סדר וניקיון אישי.
מהמורים נבקש שרכב המבחן יהיה נקי, כל המסמכים הנדרשים מסודרים ותקפים.
המבחן:
לא נפרט כאן את כל דיני התעבורה. את זה בוודאי למדתם בשיעורים ו/או לקראת המבחן העיוני, מה שכן נדגיש את הנקודות החשובות שהן:
מעבר לנהיגה עפ"י הכללים, דברים "קטנים" אשר חשובים לנו כבוחנים ושאולי יציגו אתכם בעיננו כנהגים הראויים לרישיון.
הילוכים: הילוך ראשון נועד להתחלת נסיעה או במקרים שצריך כוח, לא בכל צומת ופניה!
קצב נסיעה וזרימת תנועה: זהו אחד האלמנטים החשובים שרבים מכם לא מקדישים לו את תשומת הלב הראויה. חשוב שתסעו בקצב הרכבים שנוסעים לצידכם או לפניכם לפחות, תדעו שנהיגה במהירות איטית מוכיחה לנו את ההפך ממה שאתם רוצים לשדר לנו.
מעבר נתיבים: בהרבה מקרים דרושה האצה להתאמת מהירות, בצעו זאת ללא הססנות, זה אחד האלמנטים שמוכיחים את מיומנותכם בנהיגה ומוסיף לכם נקודות.
מהירות: כשאתה בדרך בין עירונית תפתח מהירות, אם אפשר עד המהירות המותרת. הקפידו להשתמש בנתיבי האטה, האצה והשתלבות בצורה נכונה.
צמתים: בכניסה לצומת או בהשתלבות - אל תחכו ל"יום כיפור" צאו כשאפשר ובהאצה מתאימה. תזכרו צומת הוא מקום מסוכן לכן כשאפשר עוברים ומהר. דעו שאנו מסיקים מסקנות מהביצועים שלכם במבחן. אם הגעת לצומת שהזכות שלך, סע! אם אתה צריך לתת זכות לרכב מכיוון אחד סע מיד אחריו, כך אתה מוכיח שאתה מבין סדרי תנועה. כל השתהות שלך או ניסיון להיות "טוב" מוכיחה את ההפך!
רמזורים: ירוק מהבהב זה ירוק לכל דבר, לא בולמים אם אתה 5-10 מ' מהצומת ובטח לא אם אתה סמוך עוד יותר לצומת.
שימוש במראות: תסתכלו כמה שצריך ומתי שצריך! את ההצגות תשאירו לתיאטרון!
עקיפות: אל תהססו ואל תימנעו. תזכרו: הימנעות מעקיפה מורידה נקודות.
נסיעה לאחור: אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור במקביל למדרכה תביא את הרכב קרוב למדרכה ולא רחוק מהרכב לידו ביצעת את הנסיעה. אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בניצב תביא את הרכב קרוב לרכב החונה ולא רחוק ממנו.
אם התבקשת לבצע נסיעה לאחור בין 2 רכבים חונים תתייחס לשניהם!
אין צורך לשאול את הבוחן אם זה טוב. אנו מצפים שאתה תדע לאן הבאת את הרכב, אם צריך לתקן, תקן! כשסיימת צא מהחניה לנסיעה.
פשוט לא לחשוב עליו. זה קשה אבל אפשרי, ככה אני עברתי טסט. תהיה רגוע, תנהג כמו שלימדו אותך אל תנסה להרשים יותר מידי (אם זה הילוכים ) אל תעביר באגרסיביות את ההילוכים. תזרום עם התנועה. והכי חשוב, תן זכות קדימה בצמתים, ותסתכל היטב!