4 תשובות
שקמץ זה כמו פלוס ופתח זה כמו מינוס וחיריק זה בכלל כמו כפול
חירק זה נקודה נגיד המילה תינוק מתחת לת יש חיריק
קמץ זה פלוס הפוך ופתח זה פשוט קו אבל אין הבדל בצליל הם נשמעים אותו דבר
וחיריק זה נקודה מתחת לאות וזה עושה את הצליל י
וחיריק זה נקודה מתחת לאות וזה עושה את הצליל י
בעברית העכשווית אין הבדל בין קמץ גדול לפתח, שני סימני הניקוד הללו נהגים כ־a (הקמץ הקטן נהגה כ־o). הקמץ נראה כמו סימן הפלוס אהל הפוך; הפתח נראה כמו מינוס.
חיריק הוא נקודה קטנה מתחת לאות, תנועתו היא i. לפעמים מוסיפים אחריו יו"ד (ואז הוא נקרא 'חיריק מלא') ולפעמים לא (ואז הוא נקרא 'חיריק חסר').
חיריק הוא נקודה קטנה מתחת לאות, תנועתו היא i. לפעמים מוסיפים אחריו יו"ד (ואז הוא נקרא 'חיריק מלא') ולפעמים לא (ואז הוא נקרא 'חיריק חסר').
באותו הנושא: