14 תשובות
צריך להשתדל לקחת את הלימודים ברצינות, אבל לזכור שהלימודים זה ממש לא הכל בחיים.
יש כל כך הרבה דברים יותר חשובים מזה שיכולים לעשות אותך שמחה ומאושרת.
תחשבי על זה שבשלב מסוים הלימודים נגמרים והחיים ממשיכים, תמיד טוב שיהיה לך ביד משהו שמאפיין יותר מלבד לימודים, בין אם תחביב או כל דבר אחר.
שואל השאלה:
יש לי המון תחביבים אבל התחביב היחיד שאני לא מרגישה אשמה כלפיו זה צילום כי אני מצלמת דברים בשביל הלימודים גם..
אנונימית
תקבעי לעצמך שעה ביום/שבוע, שבה את מפסיקה ללמוד.
ותעמדי בזה.
את יכולה גם לקבוע כל מיני חוקים, למשל שאת לא מכינה עבודות/שב בזמן ארוחות...
דברים כאלה
שואל השאלה:
טוב האמת שהיום לא למדתי הרבה. בבוקר קצת קראתי חלק במאמר
ונשארתי שלוש שעות בשיעור לערוך סרטון
חזרתי הביתה למדתי עוד חצי שעה ואכלתי
אני רוצה להקשיב אלבום אבל אולי אני צריכה להתאפק.
אנונימית
אני חושבת שכמו שכתבתי, פשוט תקציבי זמן לכל דבר.
חוץ מזה, אם את מרגישה שאת לא יכולה ללמוד יותר, תעשי הפסקה.
אם את מרגישה שלמדת מספיק, תעשי הפסקה.
אל תכפי על עצמך ללמוד, זה גם לא אפקטיבי.
שואל השאלה:
אבל זה לא שלמדתי מספיק
היכולת שלי ללמוד הרבה זמן לא גבוהה בכלל.
אנונימית
אבל את מרגישה שאת קולטת דברים?
כי לי יש לפעמים רגעים שאני פשוט מרגישה שאני קוראת את אותה שורה חמש פעמים ועדיין לא מבינה אותה, ואז אני צריכה הפסקה
שואל השאלה:
כן אני מרגישה. יש לי קליטה טובה.
אמא שלי גם אומרת שאני סתם מלחיצה את עצמי ומשווה את עצמי יותר מדי לחברות שלי שצריכות ללמוד שמונה שעות כל יום.
אנונימית
אז קודם כל תנסי לא להשוות את עצמך לאנשים אחרים, אלא רק לעצמך
זה ממש חשוב, ומשפר את איכות החיים, מניסיון :)
שואל השאלה:
אני לא מבזבזת זמן רק על לימודים. יש לי עוד דברים שאני עושה.
אבל הם לא באמת "חשובים" אז אני מרגישה אשמה עליהם.
אנונימית
אני מבינה אותך ממש.
למרות שאני פשוט לא עושה כלום...
אבל בלי קשר, את יכולה פשוט לבנות לעצמך לוח זמנים.
להגיד: ביום מסוים מ16:00 עד 17:00 אני לא לומדת.
ותנסי לעשות דברים שמסיחים את דעתך ושאת אוהבת.
מוזמנת לפנות בפרטי אם את צריכה עוד עזרה :)
שואל השאלה:
זהו אבל אני לומדת אולי שעה וחצי ביום טוב אלא אם אני מאשימה את עצמי על היותי עצלנית וגרועב
אנונימית
אז גם בשביל זה לוח זמנים יכול ממש ממש לעזור לך
תגידי באילו שעות את לומדת ובאילו לא, ותעמדי בזה
שואל השאלה:
אני במכללה בכלל
אנונימית