21 תשובות
לא. כיהודיה יש רק אלוהים אחד ורק בו מאמינים.
שואל השאלה:
ואם אני רק מתעניינת במיתולוגיה היוונית?
ואם אני רק מתעניינת במיתולוגיה היוונית?
אנונימית
שואל השאלה:
להאמין זה לא המילה הנכונה את האמת. אבל הנושא כן מעניין אותי
להאמין זה לא המילה הנכונה את האמת. אבל הנושא כן מעניין אותי
אנונימית
יש איסור ביהדות על למידת חכמה יוונית. מצד שני גם הרמבם למד את זה.
אנונימי
להאמין לא, להתעניין זה בסדר.
אסור נגיד להתפלל לאלים אחרים אבל זה בסדר להתעניין.. האמת שאני מבינה אותך, באמת זה נושא מעניין כל המיתולוגיה היוונית.
אסור נגיד להתפלל לאלים אחרים אבל זה בסדר להתעניין.. האמת שאני מבינה אותך, באמת זה נושא מעניין כל המיתולוגיה היוונית.
אנונימית
לא, ביהדות צריך להכיר רק באלוקים בתור אלוקים השאר הם כלום ושום דבר לעומתו.
עבודה זרה- זה משהו שאוסר להפנות אל הלב אליה, גם אם זה עניין של סקרנות.
אעתיק את לשון הרמב"ם: "ספרים רבים חיברו עובדי עבודה זרה בעבודתה, היאך עיקר עבודתה ומה משפטה ומעשיה. ציוונו הקדוש ברוך הוא, שלא לקרות באותן הספרים כלל, ולא נהרהר בה, ולא בדבר מדבריה. ואפילו להסתכל בדמות הצורה -אסור, שנאמר "אל תפנו, אל האלילים" (ויקרא יט, ד). ובעניין זה נאמר "ופן תדרוש לאלוהיהם לאמור, איכה יעבדו" (דברים יב, ל) - שלא תשאל על דרך עבודתה היאך היא, ואף על פי שאין אתה עובד: שדבר זה גורם לך להיפנות אחריה ולעשות כמו שהן עושין, שנאמר "ואעשה כן, גם אני" (שם) (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ב).
אעתיק את לשון הרמב"ם: "ספרים רבים חיברו עובדי עבודה זרה בעבודתה, היאך עיקר עבודתה ומה משפטה ומעשיה. ציוונו הקדוש ברוך הוא, שלא לקרות באותן הספרים כלל, ולא נהרהר בה, ולא בדבר מדבריה. ואפילו להסתכל בדמות הצורה -אסור, שנאמר "אל תפנו, אל האלילים" (ויקרא יט, ד). ובעניין זה נאמר "ופן תדרוש לאלוהיהם לאמור, איכה יעבדו" (דברים יב, ל) - שלא תשאל על דרך עבודתה היאך היא, ואף על פי שאין אתה עובד: שדבר זה גורם לך להיפנות אחריה ולעשות כמו שהן עושין, שנאמר "ואעשה כן, גם אני" (שם) (משנה תורה, הלכות עבודה זרה, פרק ב, הלכה ב).
אנונימי
כיהודיה, כן. כדתיה/מסורתית/מאמינה באלוהים, לא.
קראת פרסי גקסון?
יש יהדות הלניסטית, אני במקרה שייך לזרם הזה אני עובד את האלים היוונים וכל המיתולוגיה וזה...
הייטרס גונה הייט xd
הייטרס גונה הייט xd
כיהודיה כן כמאמינה לא
נטלי❤
איך להאמין באל יחיד יותר הגיוני מלהאמין בכמה? אמונה זו אמונה, אין בה הרבה היגיון גם ככה. להאמין במשהו חסר הוכחות וחסר בסיס ולעבוד אותו.
תאמיני במה במתחשק לך, ותני לאחרים להאמין במה שמתחשק להם.
וכמו שאמרתי קודם על השאלה, בתור יהודיה זה בסדר. בתור יהודיה דתית שגם מאמינה באלוהים אחד, זה לא.
איך להאמין באל יחיד יותר הגיוני מלהאמין בכמה? אמונה זו אמונה, אין בה הרבה היגיון גם ככה. להאמין במשהו חסר הוכחות וחסר בסיס ולעבוד אותו.
תאמיני במה במתחשק לך, ותני לאחרים להאמין במה שמתחשק להם.
וכמו שאמרתי קודם על השאלה, בתור יהודיה זה בסדר. בתור יהודיה דתית שגם מאמינה באלוהים אחד, זה לא.
אתם שכחתם מה המהות של היהודי: לכפור בעבודה זרה. ככה כתוב בגמרא "שכל הכופר בע"ז נקרא "יהודי" כדכתיב (דנייאל ג, יב) "איתי גוברין יהודאין וגו'" (מגילה יג ע"א).
אין דבר כזה "יהדות הלניסטית".
ולהבדיל אלפי הבלדות - אמונה באלוקים אחד היחיד - היא לא רעיון של "בואו נאמין במשהו", כאילו זה חסר בסיס. זה משיהו (היחיד) שהתגלה לכל עם ישראל, והשמיע את קולו לכל עם ישראל בשעת מתן תורה.
אין עוד מלבדו!
אין דבר כזה "יהדות הלניסטית".
ולהבדיל אלפי הבלדות - אמונה באלוקים אחד היחיד - היא לא רעיון של "בואו נאמין במשהו", כאילו זה חסר בסיס. זה משיהו (היחיד) שהתגלה לכל עם ישראל, והשמיע את קולו לכל עם ישראל בשעת מתן תורה.
אין עוד מלבדו!
אנונימי
יש דבר כזה, עובדתית יש והיה
זה משהו שסותר אחד את השני, כי יהדות ולהבדיל אלפ]י הבדלות אמונה בכמה "אלים" (שהם למעשה אלילים, וכלום ושום דבר) זה שני הפכים.
אנונימי
מי אמר שיהדות הלניסטית היא נטו עבודה זרה? אפילו הכהנים בבית שני משתייכים לזה
כל דבר שעובדים אותו שהוא חוץ מה' - הוא עבודה זרה, לכן זה נקרא "עבודה זרה", כי זה משהו שהוא זר לנו.
ואם היה כהנהים שעבדו עבודה זרה -זה לא אומר שזה תקין, כתוב שאותם כנהים נפסלים לעבודה בבית המקדש, אפילו אם יעשו תשובה: "אַךְ לֹא יַעֲלוּ כֹּהֲנֵי הַבָּמוֹת אֶל מִזְבַּח ה' בִּירוּשָׁלִָם" (מלכים ב כג, ט).
ואם היה כהנהים שעבדו עבודה זרה -זה לא אומר שזה תקין, כתוב שאותם כנהים נפסלים לעבודה בבית המקדש, אפילו אם יעשו תשובה: "אַךְ לֹא יַעֲלוּ כֹּהֲנֵי הַבָּמוֹת אֶל מִזְבַּח ה' בִּירוּשָׁלִָם" (מלכים ב כג, ט).
אנונימי
מתי אמרתי עבודה זרה? אמרתי *יהדות* הלניסטית, הלניזם זה קודם כל מאפיינים תרבותיים לפני ההקשר של דת
כאילו אני מבינה אם זה סתם מעניין אותך תרבויות וכאלה
אבל להאמין בזה ? לא נשמע לך לא הגיוני קצת הסיפורים האלה?
אבל להאמין בזה ? לא נשמע לך לא הגיוני קצת הסיפורים האלה?
איל זה הגיוני בכלל להאמין בכמה אלים?
עצוב שיש יהודים שמתעניינים במיתולוגיות שטותיות כתוצאה מזה שאין להם מושג וחצי ביהדות .