10 תשובות
אין אלוהים ואין גיהינום.
כי חייב שיהיה משהו להעניש את החוטאים
אם לא היה גיהנום אנשים היו עושים מה שבא להם ולא היה סדר בעולם (היו פושעים ואנסים ומה לא)
גם ההורים שלנו אוהבים אותנו ועדיין נותנים לנו עונשים
כדיי שנלמד ונדע,כאשר עושים מעשה רע צריך לשלם עליו.
שואל השאלה:
^^למה חייב? למה לשמור על העולם בדרך של הפחדה מפני עונש? אלוהים לא יכל למצוא דרך יותר טובה לשמור על העולם מסודר?
אנונימית
שואל השאלה:
^^אלוהים הוא לא הורה שלנו, הוא לא בן אדם
אנונימית
הוא היוצר כמו שההורים שלך יצרו אותך
שואל השאלה:
איך בכלל אלוהים אוהב אותנו? הוא לא בן אדם
אנונימית
הגישה שהגינהום הוא עונש, היא גישה נוצרית.

ביהדות, הגיהינום הוא בעצם דרך לנקות את הנשמה מהחטאים שלכלכו אותה, ולכן אם אדם עשה תשובה, ןניקה בעצמו את חטאיו, שוב הוא לא יצטרך גיהינום.
למה בכלל לנקות?
כי כשהנשמה מגיעה לעולם האמת והיא רואה את כל מה שהיא קלקלה בעולם זה יוצר לה קושי מאוד גדול, ולכן היא חייבת להתנקות.
הזיכוך הוא לא נעים, אבל מטרתו היא לא ענישה.
שואל השאלה:
^איך אתה יודע את זה?
אז למה הזיכוך לא נעים? מה ההיגיון בזה? הרי אם המטרה היא לנקות את הנשמה ולא ענישה אז אין צורך ופשוט חבל שהדרך תגרור סבל או חוסר נעימות, פשוט רע ומיותר שהזיכוך גורם לסבל. מה, אלוהים לא היה יכול לסדר לנו דרך יותר נעימה שתסיר את הרוע והחטאים מהנשמה?
אנונימית
כשאדם חוטא הוא עושה חורין בנשמתו, חורים שרק אותו חומר שפוגע הוא חומר שמנקה, שמעת שארס של נחש עוזר נגש הכשה של נחש? בלי הרדמה זה לא יכאב?
הסבל הוא לא המניע שמונע מחטאים, אלא הגן עדן שאתה צריך להגיע לשם נקי הוא שדורש ממך לא לחטוא.