35 תשובות
אלוהים כן מדע לא
אני לא "מאמין" במדע, אני יודע שהוא הרבה יותר הגיוני מלהגיד "הנה ספר שאין לי מושג איך הוא הגיע לפה בכלל, אבל אמא שלי אמרה לי שהוא קדוש ואם כתוב בו שיש איזהשהו אל שיצר הכל אז זה בטוח נכון"
באלוקים
מדע
גם וגם זה לא סותר
מדע
מי שיודע ללמוד באמת יראה שכל המדע יש לו מקורות בהלכה
אלוהים
אנונימית
גם וגם
אני לא נגיד שומרת מצוות עכשיו (אני אוכלת כל דבר שזז באיזה סדר שאני רוצה בלי הפסקות של חלב בשר :)) אבל אני מאמינה שגם אם יתגלה שהסיפורים בתנ"ך לא אמיתים יש בהם מוסר השכל חשוב שהגיע מלמעלה
והמדע לא סותר את התנ"ך כי יש לך את הכוח להחליט מה חשוב לדעתך ומה לא
נגיד משכב גברים או איך שלא קוראים לזה אסור ע"פ התנ"ך זה לא אומר שצריך להקשיב ל"חוק" הזה
אני לא נגיד שומרת מצוות עכשיו (אני אוכלת כל דבר שזז באיזה סדר שאני רוצה בלי הפסקות של חלב בשר :)) אבל אני מאמינה שגם אם יתגלה שהסיפורים בתנ"ך לא אמיתים יש בהם מוסר השכל חשוב שהגיע מלמעלה
והמדע לא סותר את התנ"ך כי יש לך את הכוח להחליט מה חשוב לדעתך ומה לא
נגיד משכב גברים או איך שלא קוראים לזה אסור ע"פ התנ"ך זה לא אומר שצריך להקשיב ל"חוק" הזה
^למה זה גבול בטמטום?
שרולצ'ק.
עוד פעם הקשקוש הזה?
במקבץ אגדות העם היהודיות שלך אין כלום.
בוא תגיד לי איפה אפשר למצוא בהלכה את הבסיס התיאורטי ליצירת מנוע רקטי, בוא תגיד לי איפה מופיע משפט הקוסינוסים, בוא תגיד לי איפה מופיע סרטוט מדויק של הגשושית המודרנית.
עוד פעם הקשקוש הזה?
במקבץ אגדות העם היהודיות שלך אין כלום.
בוא תגיד לי איפה אפשר למצוא בהלכה את הבסיס התיאורטי ליצירת מנוע רקטי, בוא תגיד לי איפה מופיע משפט הקוסינוסים, בוא תגיד לי איפה מופיע סרטוט מדויק של הגשושית המודרנית.
אנונימית
^^^^כן צריך להקשיב לזה
בוא אני אסביר לך.
אם אני אגיד לך שאני מאמין שכל כל עצי האורן יושבת זברה ורודה בלתי נראת שאוסרת עלי לאכול פיצה ומחייבת אותי לעמוד על רגל אחת למשך 12 דקות כל פעם אני רואה עץ אורן.
מה אתה חושב על האמונה שלי? אני חושב שאחד כזה צריך להכנס לבית חולים פסיכיאטרי.
בדיוק אותו דבר אני חושב על אמונה באלוהים, מבחנתי אין הבדל בין מברשת שיניים בחלל, לבין סבתא של היטלר שאונסת קופים בליבת כדור הארץ לבין רוח דמיונית בשם יהוה שנמצאת בכל מקום ובכל זמן.
אם אני אגיד לך שאני מאמין שכל כל עצי האורן יושבת זברה ורודה בלתי נראת שאוסרת עלי לאכול פיצה ומחייבת אותי לעמוד על רגל אחת למשך 12 דקות כל פעם אני רואה עץ אורן.
מה אתה חושב על האמונה שלי? אני חושב שאחד כזה צריך להכנס לבית חולים פסיכיאטרי.
בדיוק אותו דבר אני חושב על אמונה באלוהים, מבחנתי אין הבדל בין מברשת שיניים בחלל, לבין סבתא של היטלר שאונסת קופים בליבת כדור הארץ לבין רוח דמיונית בשם יהוה שנמצאת בכל מקום ובכל זמן.
אנונימית
אלוקים לא סותר את המדע, אני מאמינה בשניהם בלב שלם!
אלוקים ברא את העולם, נתן לנו חיים ונפש, ו.. נתן לנו שכל טוב לחשוב בו. המדע הוא מתנה דאלוקים נתן לנו, כדי שנסתדר טוב יותר בעולם.
ובקשר להוכחות בתנך - היוונים המציאו הסינוסים והקוסינוסים, נכון? וחלק גדול מאוד מההיסטוריה שלהם גם, זה המרד של העם היהודי. נראלך שהמרד היה מצליח בלי הקב''ה?? נכון, זה לא בתנך, אבל זה רק הוכחה קטנה ויש עוד מליון כאלה. ונכון, זה לא הוכחה ישירה למדע, אבל זה מציאות שפשוט הגיונית...
אלוקים ברא את העולם, נתן לנו חיים ונפש, ו.. נתן לנו שכל טוב לחשוב בו. המדע הוא מתנה דאלוקים נתן לנו, כדי שנסתדר טוב יותר בעולם.
ובקשר להוכחות בתנך - היוונים המציאו הסינוסים והקוסינוסים, נכון? וחלק גדול מאוד מההיסטוריה שלהם גם, זה המרד של העם היהודי. נראלך שהמרד היה מצליח בלי הקב''ה?? נכון, זה לא בתנך, אבל זה רק הוכחה קטנה ויש עוד מליון כאלה. ונכון, זה לא הוכחה ישירה למדע, אבל זה מציאות שפשוט הגיונית...
^^^אבל אם עם שלם אומר את זה אז כנראה שיש בזה משהו
ובנוסף ל'איזה שם לא מעניין'
עם שלם גם שרד ככה דורות על דורות את כל האויבים שלו, בזמן שאומות אחרות קמו ונפלו ונעלמו מהעולם, עם ישראל נשאר אחד וחזק ומאוחד בקב''ה.
תסביר את זה..
עם שלם גם שרד ככה דורות על דורות את כל האויבים שלו, בזמן שאומות אחרות קמו ונפלו ונעלמו מהעולם, עם ישראל נשאר אחד וחזק ומאוחד בקב''ה.
תסביר את זה..
למדע
גם וגם
הם לא סותרים אחד את השני
הם לא סותרים אחד את השני
לא בזה ולא בזה.
אני עדיין די בבילבול הסבר הכי הגיוני שמצאתי זה שהמדע הוא מוכח וכל האבולציה זה האמיתי אבל מי שמזיז את זה ה
אנונימי
טעות חיי,
אומות אחרות לא נפלו מהעולם אלא עברו שינויים, גם היהודים של היום הם שונים לגמרי מהיהודים שחיו פה לפני 2000 שנה.
אם כבר עם ישראל הוא אחד העמים הפחות אמידים. חחח מאוחד? אתה רציני? לך תלמד היסטוריה, עם ישראל ב2000 שנות גלות התחלק להמון קבוצות שאין בינהן קשר, מה ליהודי מהונגריה ליהודי מתימן? כלום ושום דבר, דת אחת אבל המון עמים שונים.
אומות אחרות לא נפלו מהעולם אלא עברו שינויים, גם היהודים של היום הם שונים לגמרי מהיהודים שחיו פה לפני 2000 שנה.
אם כבר עם ישראל הוא אחד העמים הפחות אמידים. חחח מאוחד? אתה רציני? לך תלמד היסטוריה, עם ישראל ב2000 שנות גלות התחלק להמון קבוצות שאין בינהן קשר, מה ליהודי מהונגריה ליהודי מתימן? כלום ושום דבר, דת אחת אבל המון עמים שונים.
אנונימית
כולם מאמינים באלוקים, בתורה, ובמצוות . כל אחד בדרך ובצורה שלו - למה? כי אלפיים שנה לא היינו יחד, מה לעשות? ובכל זאת, לרוב היהודים יש את הזהות והשייכות היהודית שלהם, לא משנה איפה הם נמצאים
אנונימית המשותף ליהודי מהונגריה, רוסיה, תימן, ארצות הברית וארגנטינה וכו וכו
זה שלכולם יש אותה תורה שבמשך אלפי שנים נשמרה ונשארה אותו דבר בדיוק!
לכולם יש את אותן המצוות, כולם חוגגים את חנוכה באותו זמן ואת ראש השנה ותוקעים בשופר, צמים בכיפור וכולם מתחפשים בפורים, לכולם אותן תפילות "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".
תראי איך שחזרנו לארץ ראינו שלכולם יש את אותה תורה ואותם מנהגים בבסיס! יש קצת שינויים ממש בנוסחים ומנהגים שנוספו לכל מיני קהילות במדינות שונות אבל הבסיס אותו בסיס!
אותם חגים, אותן תפילות, אותה קבורה, אותו רצון לחזור לארץ הקודש ולירושלים ולבית המקדש וכו וכו.
זה שלכולם יש אותה תורה שבמשך אלפי שנים נשמרה ונשארה אותו דבר בדיוק!
לכולם יש את אותן המצוות, כולם חוגגים את חנוכה באותו זמן ואת ראש השנה ותוקעים בשופר, צמים בכיפור וכולם מתחפשים בפורים, לכולם אותן תפילות "שמע ישראל ה' אלוקינו ה' אחד".
תראי איך שחזרנו לארץ ראינו שלכולם יש את אותה תורה ואותם מנהגים בבסיס! יש קצת שינויים ממש בנוסחים ומנהגים שנוספו לכל מיני קהילות במדינות שונות אבל הבסיס אותו בסיס!
אותם חגים, אותן תפילות, אותה קבורה, אותו רצון לחזור לארץ הקודש ולירושלים ולבית המקדש וכו וכו.
זהו שזה לא משותף להם, לחלק ענק מהיהודים, בעיקר בעולם המערבי אין שום קשר לדת היהודית.
והגורם המאחד הזה הוא דתי, לא לאומי, בדיוק מסיבה זו אי אפשר להגיד שאם ישראל מאוחד, הדת מאוחדת העם לא.
והגורם המאחד הזה הוא דתי, לא לאומי, בדיוק מסיבה זו אי אפשר להגיד שאם ישראל מאוחד, הדת מאוחדת העם לא.
אנונימית
אגב רוב היהודים בעולם חיים בחול, חחח אפילו רוב היהודים לא רוצים לחיות במדינה של יהודים, הם מעידפים את הגויים של חו"ל.
אנונימית
אנונימית עד לפני 200 שנה בערך לא היה דבר כזה חילונים אולי אפילו עד לפני 100 שנה..
כולם היו דתיים במידה כזאת או אחרת, כל היהודים היה להם קשר לתורה.
חילון זאת המצאה חדשה.
כולם היו דתיים במידה כזאת או אחרת, כל היהודים היה להם קשר לתורה.
חילון זאת המצאה חדשה.
אנונימית
העם שלנו ממש מאוחד, ראית פעם חילוני שחבר טוב שלו בצרה? ישר ילך לתפילות, ולאלוקים נכון? אני מכירה אפילו אנשים שמגדירים את עצמם 'אתאיסטים' שעשו את זה..
העם שלנו מאוחד, כולנו אחים עמוק בפנים! ואני מאמינה שגם אתה יודע את זה... מה מאחד אותנו? הדת
העם שלנו מאוחד, כולנו אחים עמוק בפנים! ואני מאמינה שגם אתה יודע את זה... מה מאחד אותנו? הדת
אנונימית כי את מדברת על היהודים בזמן הזה, עכשיו.
יהודים היום עוזבים את המסורת של הסבים שלהם, את המסורת שלהם ואת הדת שלהם בשביל להתבולל, להרוויח מליונים, לגור בחול ולא יודעת מה עוד..
זה לא מעניין אותם, אבל זה לא כולם!
ופעם זה בכלל בכלל לא היה ככה.
ואפילו לפני שקמה המדינה וגם אחריה גם היהודים שלא היו דתיים בגולה ובארץ היה להם קשר לעם ישראל, למסורת, לתורה.
כולם ידעו מה זה ארץ ישראל ולמה היא חשובה לעם היהודי, כולם ידעו מה זה בית המקדש, כולם ידעו מה זה התנך ולכולם הדברים האלה היו חשובים במידה מסויימת.
ורק ב100 שנה האחרונות המציאו את החילונות
יהודים היום עוזבים את המסורת של הסבים שלהם, את המסורת שלהם ואת הדת שלהם בשביל להתבולל, להרוויח מליונים, לגור בחול ולא יודעת מה עוד..
זה לא מעניין אותם, אבל זה לא כולם!
ופעם זה בכלל בכלל לא היה ככה.
ואפילו לפני שקמה המדינה וגם אחריה גם היהודים שלא היו דתיים בגולה ובארץ היה להם קשר לעם ישראל, למסורת, לתורה.
כולם ידעו מה זה ארץ ישראל ולמה היא חשובה לעם היהודי, כולם ידעו מה זה בית המקדש, כולם ידעו מה זה התנך ולכולם הדברים האלה היו חשובים במידה מסויימת.
ורק ב100 שנה האחרונות המציאו את החילונות
מדע
למה זה או מדע או אלוהים?
זה יכול להיות גם וגם, או לא זה ולא זה, או בכלל משהו אחר...
זה יכול להיות גם וגם, או לא זה ולא זה, או בכלל משהו אחר...
די כבר עם השאלות האלה
אני מאמין בה' וגם במדע איך זה הא?
המדע לא סותר את האמונה לגמרי
וגם יש הוכחות להרבה מהמדע שהוא אמיתי
אני מאמין בה' וגם במדע איך זה הא?
המדע לא סותר את האמונה לגמרי
וגם יש הוכחות להרבה מהמדע שהוא אמיתי
אנונימי
אני מאמין באלוקים בלב שלהם במדע גם אבל חלקי כי אני לא מבין איך מדומם יכול להיות חי
גם וגם זה לא סותר
אגב, לכל יפי הנפש שאומרים שלהאמין באלוקים זה מטומטם יש לי רק דבר אחד להגיד
אם אין לכם משהו טוב להגיד, עדיף שלא תגידו כלום. להעליב אנשים שלא מאמינים במה שאתם מאמינים לא עוזר לאף אחד.
אגב, לכל יפי הנפש שאומרים שלהאמין באלוקים זה מטומטם יש לי רק דבר אחד להגיד
אם אין לכם משהו טוב להגיד, עדיף שלא תגידו כלום. להעליב אנשים שלא מאמינים במה שאתם מאמינים לא עוזר לאף אחד.
אלוהים כמובן.
באלוקים באמונה שלמה (כל עם ישרלא שמע אותו), את המדע אני לוקח בעירבון מוגבל, כי הוא מבוסס על הנחות יסוד שלא בהכרח נכונות.
אם המדע אורמ משהו - זה לא אומר שהוא צודק בהכרח (אולי כן). לא כמו אלוקים שכל עם ישראל שמע אותו.
אם המדע אורמ משהו - זה לא אומר שהוא צודק בהכרח (אולי כן). לא כמו אלוקים שכל עם ישראל שמע אותו.
אנונימי