4 תשובות
שברגע שאתה פותח את סלון החמצן על 10 אלפיאמ למשל אז יזרום לך 10 ליטר של חמצן למטופל בדקה
psi זאת יחידת מדידה ללחץ. כשרוצים למצוא את הלחץ באטמוספרות נעביר את הpsi לבר שזו היחידה הקטנה ביותר למדידת לחץ- הדרך לכשות את זה היא לחלק ב15.
את כל זה אנחנו עושים כי אנחנו בתכלס רוצים להגיע לחשב לכמה זמן יחזיק לנו הבלון חמצן. הנוסחה לחישוב זמן היא- לחץ אטמוספרי (בר) כפול נפח הבלון חלקי על כמה פתחנו את הבלון חמצן בדרך כלל 10 אבל כמובן שמשתנה בין מטופל למטופל וזה בעצם ליטר לדקה lpm) וזהו.
שואל השאלה:
צריך להכפיל את מלחץ האטמוספרי כפול נפח המיכל ואז לחלק בlpm, כתוב כאן שlpm זה קצב זרימה לליטר/לדקה, מה זאת אורמת?
שואל השאלה:
תודה רבה