20 תשובות
לי כן, אולי לנשים אחרות לא.
מאוד
אנונימית
כן מאוד
כן אחי זה רע
לא, זה הגיוני. כולם צריכים את החום האימהי.
אבל באותה מידה גם האבא צריך לדאוג למשפחה ולילדים.
אלא אם אתה מדבר על לבשל, לנקות, לכבס וכו.
אם זה מה שאתה מדבר עליו, זה רע מאוד.
אבל באותה מידה גם האבא צריך לדאוג למשפחה ולילדים.
אלא אם אתה מדבר על לבשל, לנקות, לכבס וכו.
אם זה מה שאתה מדבר עליו, זה רע מאוד.
ברור שזו החובה שלה, כמו שחובה של כל אדם במשפחה לדאוג לכל אדם אחר במשפחה.
אם אתה מתכוון לזה שהיא חייבת להיות עקרת בית שרק מטפלת בילדים בגלל שהיא אישה אז כן, אתה כן שוביניסט.
אם אתה מתכוון לזה שהיא חייבת להיות עקרת בית שרק מטפלת בילדים בגלל שהיא אישה אז כן, אתה כן שוביניסט.
ברור שזה חובתה של האישה לדאוג
אבל זה גם חובתו של הגבר ולא *רק* של האישה
אבל זה גם חובתו של הגבר ולא *רק* של האישה
מה שובניסט בזה, גם חובתו של הבעל זה לדאוג למשפחה ולילדים
שואל השאלה:
לא אמרתי שהיא צריכה להיות עקרה, שתחיה את החיים שלה אבל מן הסתם שהיא צריכה גם לדעת להכין אוכל ולכבס את הכביסה של הילדים.
לא אמרתי שהיא צריכה להיות עקרה, שתחיה את החיים שלה אבל מן הסתם שהיא צריכה גם לדעת להכין אוכל ולכבס את הכביסה של הילדים.
אנונימי
מסכימה איתך ,אבל זה דברים שגם הגבר יכול לעשות
יכולה להגיד שאח שלי גם מבשל,עוזר,מנקה,מאכיל את הילדה ודואג לה
הם עושים טת זה ביחד זה הקטע של זוגיות וחיים ביחש לא שמישהו אחד יעשה הכל
יכולה להגיד שאח שלי גם מבשל,עוזר,מנקה,מאכיל את הילדה ודואג לה
הם עושים טת זה ביחד זה הקטע של זוגיות וחיים ביחש לא שמישהו אחד יעשה הכל
להגיד: "אני לא שוביניסט, אבל לפי דעתי המקום של הנשים הוא במטבח", זה כמו להגיד: "אני לא שותה מים, אני שותה h2o". זה בדיוק אותו דבר.
אם זה בסדר? לא, ממש לא אפילו. כשבן אדם אומר שהמקום של נשים הוא במטבח, הוא לא סתם עוד איזה מישהו שמביע דעה. הוא פוגעני, מאוד אפילו. הוא מוריד מהערך של הנשים, בכך שהוא אומר שנשים לא מספיק טובות, חזקות או חכמות כדי ללמוד ולהתקדם למקומות שבהם יש גברים.
לחשוב שהמקום של הנשים הוא במטבח, זה בעצם להגיד שגברים יותר טובים בכמעט כל אספקט אפשרי. וממתי בדיוק זה בסדר לחשוב שאתה יותר טוב, נעלה או חכם מאנשים אחרים בגלל מה שיש לך בין הרגליים? צר לי לבשר לך, אבל עצם העובדה שאתה גבר ממש לא הופכת אותך ליותר טוב, נעלה או חכם מנשים. זה פשוט לא עובד ככה. אייקיו לא נקבע על פי איבר המין שלך.
לחשוב ככה, זה לא כזה רחוק מלתמוך בעבדות של שחורים. ואם תשאלו אותי, זה שיגעון גדלות באיזשהו מקום. אני לא חושב שיש מקום לדעות כאלו, כי אני לא נותן מקום לדעות פוגעניות. לפי דעתי, אין לו אפילו זכות להביע את הדעה הזו.
אם זה בסדר? לא, ממש לא אפילו. כשבן אדם אומר שהמקום של נשים הוא במטבח, הוא לא סתם עוד איזה מישהו שמביע דעה. הוא פוגעני, מאוד אפילו. הוא מוריד מהערך של הנשים, בכך שהוא אומר שנשים לא מספיק טובות, חזקות או חכמות כדי ללמוד ולהתקדם למקומות שבהם יש גברים.
לחשוב שהמקום של הנשים הוא במטבח, זה בעצם להגיד שגברים יותר טובים בכמעט כל אספקט אפשרי. וממתי בדיוק זה בסדר לחשוב שאתה יותר טוב, נעלה או חכם מאנשים אחרים בגלל מה שיש לך בין הרגליים? צר לי לבשר לך, אבל עצם העובדה שאתה גבר ממש לא הופכת אותך ליותר טוב, נעלה או חכם מנשים. זה פשוט לא עובד ככה. אייקיו לא נקבע על פי איבר המין שלך.
לחשוב ככה, זה לא כזה רחוק מלתמוך בעבדות של שחורים. ואם תשאלו אותי, זה שיגעון גדלות באיזשהו מקום. אני לא חושב שיש מקום לדעות כאלו, כי אני לא נותן מקום לדעות פוגעניות. לפי דעתי, אין לו אפילו זכות להביע את הדעה הזו.
זה נקרא שוביניסט
אם אתה מאמין שזה גם חובתו של הגבר לדאוג למשפחה ולילדים הכול בסדר אם רק האישה אז זה כן שובניסטי
שטויות..
מסכימה עם זה שאישה שיש לה ילדים ומשפחה צריכה לדאוג להם כמובן וגם כל אדם לא משנה מין ומגדר, זה שאתה אומר שחובתה של כל אישה (דגש על האישה, כי אם שמת לב כתבת רק אישה) זה פשוט לדאוג לילדים ולמשפחה זה שוביניסטי, קודם כל מי אמר שהיא בכלל רוצה ילדים? שזה מה שהיא רוצה לעשות בחיים? וגם אם היא כן, בעיניי יש עוד דברים בחיים חוץ מזה, כמובן שזה כבר תלוי בכל אחד ובמה שהוא רואה כ"חובתו".
אנונימית
כל הפמניסטיות להתאגדד
ממש לא. להפך.
חובתה של האמא וגם של האבא זה לדאוג למשפחה ולילדים.
הרבה פה לא הבינו.
אישה שיש לה ילדים מחוייבת לדאוג להם בדיוק כמו שגבר מחוייב לדאוג להם.
הוא לא אמר שום דבר על חובתו של הגבר ולכן זה לא שוביניסטי.
חובתה של האמא וגם של האבא זה לדאוג למשפחה ולילדים.
הרבה פה לא הבינו.
אישה שיש לה ילדים מחוייבת לדאוג להם בדיוק כמו שגבר מחוייב לדאוג להם.
הוא לא אמר שום דבר על חובתו של הגבר ולכן זה לא שוביניסטי.
^אויש, אין טעם להיתמם. לצורך העניין, זה כמו שאנחנו נדבר על גזענות, סבבה? אני אגיד בדיון: "אני לא אקבל בן אדם שחור לעבודה. אני לא אהיה מוכן להעסיק אותו ולתת לו לעבוד אצלי". באופן אוטומטי, את תחשבי שאני גזען. מצד שני, יכול להיות שזה בגלל שאני לא מחפש עובדים כרגע, ככה שזה לא בגלל צבע העור שלו, ולכן זו לא גזענות. אבל עצם העובדה שאני מדגיש את עצם היותו שחור, לא מבהיר שאין קשר לצבע העור שלו, ומדבר על כל זה בהקשר של גזענות ובדיון על הנושא של גזענות - זה גורם לזה להצטייר כאילו אני גזען. לכן, אנשים יניחו שאני גזען.
מעבר לזה, בדוגמה שלי, אני גם הדגשתי את עצם העובדה שהוא שחור והתחייסתי ספציפית לשחורים, ולא אמרתי שבאופן כללי לא הייתי מעסיק מישהו בלי קשר לצבע העור שלו (בדיוק כמו שהוא הדגיש ש*האישה* צריכה לדאוג למשפחה ולילדים, והוא אפילו לא טרח להגיד: "אני מצפה גם מהגבר לעשות אותו הדבר", או לפחות זרק איזו מילה מסכנה אחת על זה שהוא חושב שמערכת יחסים צריכה להיות שוויונית ושאין קשר לזה שהיא אישה, שזה די מתבקש בדיון על שוביניזם). לכן, זה מצטייר כאילו זה בגלל שהוא שחור, אז אנשים יניחו שאני גזען, במיוחד לאור העובדה שדיברנו על גזענות (בדיוק כמו שעכשיו אנחנו מדברים על שוביניזם).
מעבר לזה, בדוגמה שלי, אני גם הדגשתי את עצם העובדה שהוא שחור והתחייסתי ספציפית לשחורים, ולא אמרתי שבאופן כללי לא הייתי מעסיק מישהו בלי קשר לצבע העור שלו (בדיוק כמו שהוא הדגיש ש*האישה* צריכה לדאוג למשפחה ולילדים, והוא אפילו לא טרח להגיד: "אני מצפה גם מהגבר לעשות אותו הדבר", או לפחות זרק איזו מילה מסכנה אחת על זה שהוא חושב שמערכת יחסים צריכה להיות שוויונית ושאין קשר לזה שהיא אישה, שזה די מתבקש בדיון על שוביניזם). לכן, זה מצטייר כאילו זה בגלל שהוא שחור, אז אנשים יניחו שאני גזען, במיוחד לאור העובדה שדיברנו על גזענות (בדיוק כמו שעכשיו אנחנו מדברים על שוביניזם).
זה די שוביניסטי, וזה לא כל כך הגיוני לדעתי לצפות שרק האישה תכין אוכל, תעשה כביסה ותגדל את הילדים כי היא רק הולידה אותם
הורות זה פרויקט ל2
הורות זה פרויקט ל2