8 תשובות
אוקי יש דרל לאלף כלבים למדתי אצל מאלף מקצועי אני מכיר כמה
מלא חטפים לתת לו ואם הוא ישב במקרה תני לו חטיף
אילוף זה דבר שלוקח קצת זמן.
תקחי צ'ופר (לצורך העניין, חטיף קטן), ותראי לו אותו.
את צריכה לראות שהוא איתך בריכוז.
סתם לדוגמה, את לוקחת את התרגיל 'ארצה'. תראי לו את החטיף, ותוודאי שהוא רואה אותו.
אם את רואה, תתחילי להוריד את היד שלך למטה תוך כדי שאת אומרת 'ארצה'.
זה יקח תרגול. תנסי כל יום לשבת איתו על אותה פעולה. הוא ילמד להכיר את המילה תוך כדי.
בהצלחה!
תקחי צ'ופר (לצורך העניין, חטיף קטן), ותראי לו אותו.
את צריכה לראות שהוא איתך בריכוז.
סתם לדוגמה, את לוקחת את התרגיל 'ארצה'. תראי לו את החטיף, ותוודאי שהוא רואה אותו.
אם את רואה, תתחילי להוריד את היד שלך למטה תוך כדי שאת אומרת 'ארצה'.
זה יקח תרגול. תנסי כל יום לשבת איתו על אותה פעולה. הוא ילמד להכיר את המילה תוך כדי.
בהצלחה!
בשביל שישב קחי חטיף לכלבים שאוהב(פסטרמה, חתיכת בשר או עוף, בונזו או חטיף מחנות כלבים)
תחזיקי ביד תני לו להריח ואז תרימי גבוה מעל הראש, ואז הוא יתישב. ואם לא, תלחצי על החלק האחורי שלו תוך כדי שישב, כל פעם שהוא עושה את זה תגידי לו שב ותלטפי אותו, אחרי כמה פעמים שמצליח תעשי רק עם היד בלי חטיף אבל עדיין תגידי שב ואם ישב תלטפי אותו ואחרי כמה זמן רק תגידי לו שב ואם הוא מצליח הוא הבין. זה לוקח הרבה זמן הכלב שלי הבין אחרי שבוע.
תחזיקי ביד תני לו להריח ואז תרימי גבוה מעל הראש, ואז הוא יתישב. ואם לא, תלחצי על החלק האחורי שלו תוך כדי שישב, כל פעם שהוא עושה את זה תגידי לו שב ותלטפי אותו, אחרי כמה פעמים שמצליח תעשי רק עם היד בלי חטיף אבל עדיין תגידי שב ואם ישב תלטפי אותו ואחרי כמה זמן רק תגידי לו שב ואם הוא מצליח הוא הבין. זה לוקח הרבה זמן הכלב שלי הבין אחרי שבוע.
תחזיקי את החטיף בגובה העיניים שלו.
לאחר מכן תגידי לו "שב" בקול סמכותי אך עדין, ותרימי את החטיף למעלה. ברגע שהוא יעקוב עם העיניים שלו אחרי החטיף, הוא יתיישב.
תתני לו את החטיף ותגידי "ילד טוב" בטון גאה ושמח.
תחזרי על זה כל פעם, בסוף הוא יתרגל.
לאחר מכן תגידי לו "שב" בקול סמכותי אך עדין, ותרימי את החטיף למעלה. ברגע שהוא יעקוב עם העיניים שלו אחרי החטיף, הוא יתיישב.
תתני לו את החטיף ותגידי "ילד טוב" בטון גאה ושמח.
תחזרי על זה כל פעם, בסוף הוא יתרגל.
^^אל תעשי עם היד, אחר כך הכלבים מתרגלים לזה ולא מתיישבים ללא סימון היד. כלב זו חיה של הרגלים, מה שצריך זה ללמד אותו לשבת ללא הרגל של נגיעות בפקודה "שב".
שואל השאלה:
זה בדיוק מה שעשיתי
לקחתי פסטרמה ואמרתי לו שב כמה פעמים ואפילו נגעתי לו קצת ברגליים שיבין מה אני רוצה ממנו
אז שהוא ישב הבאתי לו את החתיכת פסטרמה
ככה עשיתי בערך עם שלוש פסוקיות מסכן הכלב
אז לעשות את זה ככה כל יום עד שהוא יבין רק עם שתי פסטרמות?
זה בדיוק מה שעשיתי
לקחתי פסטרמה ואמרתי לו שב כמה פעמים ואפילו נגעתי לו קצת ברגליים שיבין מה אני רוצה ממנו
אז שהוא ישב הבאתי לו את החתיכת פסטרמה
ככה עשיתי בערך עם שלוש פסוקיות מסכן הכלב
אז לעשות את זה ככה כל יום עד שהוא יבין רק עם שתי פסטרמות?
אנונימית
כן, תחזרי על זה כל יום, ותתני לאילוף הפקודות לפחות 15-30 דקות ביום.
בסוף הוא ילמד, זה דורש סבלנות והקפדה.
ואל תתרגזי או תאבדי סבלנות, כלבים מרגישים את זה ורק נלחצים מזה.
בסוף הוא ילמד, זה דורש סבלנות והקפדה.
ואל תתרגזי או תאבדי סבלנות, כלבים מרגישים את זה ורק נלחצים מזה.