11 תשובות
לא נשמה זה האתר חצי גוסס
שואל השאלה:
חח
כל השאלות דיכאון פריקה שהקלדתי שעה לא נשלחו זה עצוב
למרות שגם ככה אף אחד לא היה עונה על זה אבל שיהיה
חח
כל השאלות דיכאון פריקה שהקלדתי שעה לא נשלחו זה עצוב
למרות שגם ככה אף אחד לא היה עונה על זה אבל שיהיה
אנונימית
אם את רוצה מוזמנת לפרטי אנסה לעזור
שואל השאלה:
כבר חפרתי לך בעבר על הבעיות שלי אני ארגיש ממש מפגרת אם אני אתחיל לדבר על זה שוב אבל תודה
כבר חפרתי לך בעבר על הבעיות שלי אני ארגיש ממש מפגרת אם אני אתחיל לדבר על זה שוב אבל תודה
אנונימית
מבינה הכל טוב אין בעיה גם שתחזרי על הדברים, לא קל להיפטר מבעיות זה תהליך ואני פה בכל זאת
יכול להיות
^^^^את יכולה פשוט להעתיק את מה שכתבת ולהדביק כשתנסי בשאלה הבאה
^^^^את יכולה פשוט להעתיק את מה שכתבת ולהדביק כשתנסי בשאלה הבאה
שומעת האתר קצת מת
שואל השאלה:
אם האתר ימות מעניין אם כל האנשים שכאן ימצאו חיים או יכנסו לדיכאון
אם האתר ימות מעניין אם כל האנשים שכאן ימצאו חיים או יכנסו לדיכאון
אנונימית
לא סביר.
חחח קרה לי גם מלא
ולמה לחשוב ישר שלילי, אולי מנסים להגן עלייך מתשובות שרק ישברו אותך יותר ויגרמו לך להרגיש עוד יותר לבד ולא מובנת
אולי זה לא הטיימינג הנכון
אולי את יודעת את התשובה מבפנים ויודעת שלפרוק פה זה לא הפיתרון
הכל לטובה
יש לי טיפים כלליים לקשיים שעזרו לי מניסיון גם בדברים הכי הכי מסובכים
את בטח נתקלת בהם פה
אבל אשים אותם למקרה שלא
ושתביני שגם לי לא ענו פה כשפרקתי ושאלתי מה לעשות כי לרוב לאנשים אין כח לקרוא שאלות ארוכות
או שזה כלכך מורכב שהם לא יודעים מה לענות
או ששאלתי בזמן שאנשים שיכולים לעזור לא היו מחוברים
ולמה לחשוב ישר שלילי, אולי מנסים להגן עלייך מתשובות שרק ישברו אותך יותר ויגרמו לך להרגיש עוד יותר לבד ולא מובנת
אולי זה לא הטיימינג הנכון
אולי את יודעת את התשובה מבפנים ויודעת שלפרוק פה זה לא הפיתרון
הכל לטובה
יש לי טיפים כלליים לקשיים שעזרו לי מניסיון גם בדברים הכי הכי מסובכים
את בטח נתקלת בהם פה
אבל אשים אותם למקרה שלא
ושתביני שגם לי לא ענו פה כשפרקתי ושאלתי מה לעשות כי לרוב לאנשים אין כח לקרוא שאלות ארוכות
או שזה כלכך מורכב שהם לא יודעים מה לענות
או ששאלתי בזמן שאנשים שיכולים לעזור לא היו מחוברים
טיפים לשמחה וחיוביות שאספתי מאנשים שהיו להם חיים קשים שעוזרים מניסיון:
- אחד מהסיבות הכי נפוצות לזה זה באמת חוסר אהבה עצמית, אתם לא מעריכים את עצמכם מספיק, בואו תחשבו על 3 דברים שאתם ממש אוהבים באופי שלכם ושמחים שיש לכם דברים שנראים לכם אחלה זה יכול להיות גם הדבר שכביכול נראה הכי קטן אבל בתכלס שווה המון, תחשבו על 3 דברים ביופי שלכם גם כאן זה יכול להיות גם הדבר הכי קטן כמו ריסים ואחד החשובים שימו לב למשהו שמיוחד בכם משהו שבחיים לא הייתם רוצים לאבד או להחליף אותו, כל יום תגידו לעצמכם את הדברים האלו.
- תזכרו שגם מהסיטואציות הכי קשות אפשר לצאת ולהוציא את הכי טוב, אז נכון אין את זה ואת זה, וההוא נפרד ממך, וההיא דחתה אותך, וההורים נפרדו, אבל היי יש בזה גם צדדים נורא חיוביים, ההוא שנפרד? שיפרד מגיע לך מישהו שלא יפרד הוא רק פינה מקום לאופציה יותר טובה, ההיא שדחתה? שתדחה עד מחר הפסד שלה, ההורים שנפרדו? זה לטובה כי הם עוד יותר לא היו מסתדרים אם הם היו נשארים ביחד, תספרו דברים חיוביים שיש בזה תסתכלו על הצד הנכון והיפה, אני לא מזלזלת לרגע חס וחלילה היו לי הרבה בעיות עם אנשים שעזבו אותי בצורה אכזרית ביותר אבל לא רק שזה מחזק ובונה את האופי ונותן לך דוגמא איך לא להתנהג בעתיד אלא זה הדבר הכי טוב שקרה לכם אתם תראו ומפנה מקום לדברים הרבה יותר טובים.
- אני אגלה לכם סוד קטן שהוא ממש לא סוד חח אבל שמחה לא קשורה למה שיש לכם או אין לכם, תדמיינו את הדבר הבא (זה ציור שבאמת ראיתי אגב) אז תדמיינו ציור של ילדה שיושבת בשדה מלא פרחים ויש חומה, מאחורי החומה יש ציור של ילדה עם פרח אחד, הילדה עם השדה המלא יושבת בצד ובוכה והילדה ליד הפרח האחד רוקדת ושמחה, שמחה היא בחירה זה איך שאתם בוחרים לקחת דברים ולמה לא להוציא את ההכי טוב גם מהפרח האחד.
- וזה עוד לא רק זה, זה לא שיש לנו פרח אחד, יש לנו הרבה פרחים בחיים שאנחנו אפילו לא שמים לב אליהם, אוכל חם, המשפחה שכן יש, בגדים, איזה פריט יפה בחדר, בית, שמיכה, קפה/שוקו/תה בבוקר, בטן מלאה ולא רעבה, תדמיינו את עצמכם עכשיו ישנים בחוץ בגשם בלי בית בלי משפחה בכלל, תדמיינו שלא היה לכם את הקפה של הבוקר, שלא היה לכם את המשפחה שכן יש, שלא היה לכם את הדברים הטובים באופי וביופי, תראו כמה פרחים יש לכם, אולי לא שדה ענק כמו שרציתם אבל אפשר לשמוח בכל הפרחים האלה ולרקוד, תדמיינו אתכם עכשיו בשדה ירוק ויפה פשוט שמחים, באמת צריך יותר מזה כדי לשמוח?
- תמיד תמיד תמידד יש חצי כוס מלאה, המים שקופים אז קשה קצת לשים לב אליהם אבל אם מסתכלים רואים את החצי המלא שלא ראינו קודם בסיטוציה הזאת, בין אם זה למה טוב שזה קרה לבין אם זה העובדה שיש לנו משהו שווה רצח שאנחנו לוקחים כמובן מאליו.
- בילבול בחיים וחוסר סדר יוצר מזה סטרסים מיותרים, זה כלכך מלחיץ לכן צריך לדעת איך להתנהל עם זה, לעשות תוכנית מסודרת ולקחת דבר דבר ברגיעה בזמן שלו ולדעת לקחת הפסקות כשצריך, לא ללחוץ על עצמכם יותר מידיי ולקחת משימות מעבר למה שאפשר, תנו לעצמם אוויר וחופש גם לא משנה ממה זה, חשוב להגן על השקט הפנימי.
- גם בבילבול אפשר למצוא שמחה, גם בתוך הסערה אפשר לשבת בנחת, הסערה מסביב אל תגיבו לסערה בסערה, שבו בכיף בתוך הסערה הבילבול יעבור.
- תמצאו מטרה, משהו שיתן לכם עוד משמעות לחיים, גם בעבודה במקום להיות תקועים כמו רוב האנשים בעבודה רגילה שהם צריכים לקום אליה כל בוקר בסבל אז תחשבו על מה אתם באמת רוצים לעשות ומה באמת ישמח אתכם ותתחילו ללמוד על זה, תעשו משהו שאתם רוצים ואוהבים לעשות, גם אם לא כעבודה אז כתחביב.
- עצלנות? רוצים לרדת במשקל? לא אוהבים את המראה שלכם? אופי לא משהו? חח אפשר לשנות! וזה לא חייב להיות סבל זה הכל בראש! אתם באמת רוצים לשנות? תתחילו! אתם יכולים לבחור לכם איזה תרגילים שאתם רוצים משהו שאתם סבבה עם לעשות אותו ולשים מוזיקה מקפיצה שעושה חשק ושכיף להאזין לה מאוד שלא יהיה משעמם זה יהיה יותר מידיי אם אפרט פה על טיפים לדיאטה מסויימת וספציפית שעזרה לי אם אתם מעוניינים תכתבו ואפרט יותר, תזכרו שגם העיקר זה הלב והרצון להשתפר זה מי שאתם באמת, אין רע בלשפר משהו שפחות אוהבים אבל צריך לאהוב את עצמכם כל הדרך לשם גם, אופי? צריך לרצות לשנות את זה מבפנים וכל יום להוסיף משהו טוב אליו אפילו מעשה קטן ונחמד או דרך אחרת להסתכל על דברים גם לזה אפרט אם תרצו, עצלנות? זהו אתם עכשיו מסיימים עם זה אתם באמת רוצים לשנות ולכן אתם תתחילו לעשות דברים אבל לא חייב בצורה מעצבנת אלא בצורה כיפית כל דבר יש דרך לעשות אותו בפחות סבל גם אם זה כולל להוסיף לזה מוזיקה או משהו, זה בראש אם את יושבת על הספה וקשה לך לקום תגידי לעצמך זהו עכשיו אני קמה הופ! זה לא כלכך קשה זה רק לקום מהספה, זה רק לכתוב, לטאטא, לשטוף צלחת, מה זה כבר בשבילי, אם קשה לקום בבוקר אפשר לעשות את תרגיל נסא: תדמיינו שעכשיו נתנו לכם משימה חשובה ללכת לחללית כדי להציל את העולם או משהו שממש חשוב לגם ואתם מתחברים אליו יש 15 שניות עד שהיא ממריאה אתם חייבים להספיק לחללית! תספרו לכם 15 שניות וזה הזמן שיש לכם לצאת מהמיטה ולעמוד על הרגליים! היציאה מהמיטה זה כאילו הגעתם לחללית, אני אחת שקשה לה רצח לקום אבל עובד לי כל פעם מחדש חח, יש עוד טיפ שעובד שזה מחשבה חיובית והיא טובה גם באופן כללי ונותנת חשק לקום זה בסעיף הבא.
- מחשבה חיובית אחת יכולה לשנות את כל היום, כשאתם קמים תגידו איזה יום יפה הולך להיות לי, תחשבו על משהו שאתם שמחים שיש לכם אפילו אם זה כוס קפה.
- אף יהודי לא באמת בודד בעולם, תזכרו שה' אוהב את כולם, וכל בעיה שיש לכם תמיד אפשר לפנות אליו, הוא תמיד מקשיב ותמיד אכפת לו, אתם לא לבד, מי שבקשר עם מי שיצר את העולם תכלס הכי שמח, אפשר גם להודות לו על כל מה שיש וזה עוד יותר משמח בעיקר כדבר ראשון על הבוקר ובכללי בפעמים מסויימות ביום.
- אפשר תמיד למצוא את הצד המצחיק גם בכל דבר ולבחור להסתכל על זה ככה.
- תעשו משהו מרגיע וכיף ונחמד, משהו שאתם אוהבים, תנסו דברים חדשים.
- אי אפשר לשבור אדם שנבנה משברים! אתם עברתם הרבה בחיים ואתם רק תתחזקו מזה, אתם חזקים! אתם יכולים להתמודד עם כל מה שהחיים יביאו יש לכם את כל הכלים ואתם גם יכולים להוציא את הטוב הכי טוב גם מהדברים שנראים הכי פשוטים שאפילו הילדה שיש לה את השדה פרחים הכי גדול לא תוכל להוציא.
- יש גם דרכים יצירתיות ומשמחות לפתור אפילו את הדברים שנראים הכי קשים.
- תראו בכל דבר אפילו הכי קטן את הכיף שבו, אפילו שאתם יוצאים החוצה לאוויר, אם יש לכם דשא בבית ספר או מקום לשבת תשבו ותחשבו על כמה שזה נחמד לשבת ככה ולהסתכל על דברים שיש פה תהנו מהרגע שאתם גם עכשיו בו.
מקווה שעזרתי, בהצלחה! (:
- אחד מהסיבות הכי נפוצות לזה זה באמת חוסר אהבה עצמית, אתם לא מעריכים את עצמכם מספיק, בואו תחשבו על 3 דברים שאתם ממש אוהבים באופי שלכם ושמחים שיש לכם דברים שנראים לכם אחלה זה יכול להיות גם הדבר שכביכול נראה הכי קטן אבל בתכלס שווה המון, תחשבו על 3 דברים ביופי שלכם גם כאן זה יכול להיות גם הדבר הכי קטן כמו ריסים ואחד החשובים שימו לב למשהו שמיוחד בכם משהו שבחיים לא הייתם רוצים לאבד או להחליף אותו, כל יום תגידו לעצמכם את הדברים האלו.
- תזכרו שגם מהסיטואציות הכי קשות אפשר לצאת ולהוציא את הכי טוב, אז נכון אין את זה ואת זה, וההוא נפרד ממך, וההיא דחתה אותך, וההורים נפרדו, אבל היי יש בזה גם צדדים נורא חיוביים, ההוא שנפרד? שיפרד מגיע לך מישהו שלא יפרד הוא רק פינה מקום לאופציה יותר טובה, ההיא שדחתה? שתדחה עד מחר הפסד שלה, ההורים שנפרדו? זה לטובה כי הם עוד יותר לא היו מסתדרים אם הם היו נשארים ביחד, תספרו דברים חיוביים שיש בזה תסתכלו על הצד הנכון והיפה, אני לא מזלזלת לרגע חס וחלילה היו לי הרבה בעיות עם אנשים שעזבו אותי בצורה אכזרית ביותר אבל לא רק שזה מחזק ובונה את האופי ונותן לך דוגמא איך לא להתנהג בעתיד אלא זה הדבר הכי טוב שקרה לכם אתם תראו ומפנה מקום לדברים הרבה יותר טובים.
- אני אגלה לכם סוד קטן שהוא ממש לא סוד חח אבל שמחה לא קשורה למה שיש לכם או אין לכם, תדמיינו את הדבר הבא (זה ציור שבאמת ראיתי אגב) אז תדמיינו ציור של ילדה שיושבת בשדה מלא פרחים ויש חומה, מאחורי החומה יש ציור של ילדה עם פרח אחד, הילדה עם השדה המלא יושבת בצד ובוכה והילדה ליד הפרח האחד רוקדת ושמחה, שמחה היא בחירה זה איך שאתם בוחרים לקחת דברים ולמה לא להוציא את ההכי טוב גם מהפרח האחד.
- וזה עוד לא רק זה, זה לא שיש לנו פרח אחד, יש לנו הרבה פרחים בחיים שאנחנו אפילו לא שמים לב אליהם, אוכל חם, המשפחה שכן יש, בגדים, איזה פריט יפה בחדר, בית, שמיכה, קפה/שוקו/תה בבוקר, בטן מלאה ולא רעבה, תדמיינו את עצמכם עכשיו ישנים בחוץ בגשם בלי בית בלי משפחה בכלל, תדמיינו שלא היה לכם את הקפה של הבוקר, שלא היה לכם את המשפחה שכן יש, שלא היה לכם את הדברים הטובים באופי וביופי, תראו כמה פרחים יש לכם, אולי לא שדה ענק כמו שרציתם אבל אפשר לשמוח בכל הפרחים האלה ולרקוד, תדמיינו אתכם עכשיו בשדה ירוק ויפה פשוט שמחים, באמת צריך יותר מזה כדי לשמוח?
- תמיד תמיד תמידד יש חצי כוס מלאה, המים שקופים אז קשה קצת לשים לב אליהם אבל אם מסתכלים רואים את החצי המלא שלא ראינו קודם בסיטוציה הזאת, בין אם זה למה טוב שזה קרה לבין אם זה העובדה שיש לנו משהו שווה רצח שאנחנו לוקחים כמובן מאליו.
- בילבול בחיים וחוסר סדר יוצר מזה סטרסים מיותרים, זה כלכך מלחיץ לכן צריך לדעת איך להתנהל עם זה, לעשות תוכנית מסודרת ולקחת דבר דבר ברגיעה בזמן שלו ולדעת לקחת הפסקות כשצריך, לא ללחוץ על עצמכם יותר מידיי ולקחת משימות מעבר למה שאפשר, תנו לעצמם אוויר וחופש גם לא משנה ממה זה, חשוב להגן על השקט הפנימי.
- גם בבילבול אפשר למצוא שמחה, גם בתוך הסערה אפשר לשבת בנחת, הסערה מסביב אל תגיבו לסערה בסערה, שבו בכיף בתוך הסערה הבילבול יעבור.
- תמצאו מטרה, משהו שיתן לכם עוד משמעות לחיים, גם בעבודה במקום להיות תקועים כמו רוב האנשים בעבודה רגילה שהם צריכים לקום אליה כל בוקר בסבל אז תחשבו על מה אתם באמת רוצים לעשות ומה באמת ישמח אתכם ותתחילו ללמוד על זה, תעשו משהו שאתם רוצים ואוהבים לעשות, גם אם לא כעבודה אז כתחביב.
- עצלנות? רוצים לרדת במשקל? לא אוהבים את המראה שלכם? אופי לא משהו? חח אפשר לשנות! וזה לא חייב להיות סבל זה הכל בראש! אתם באמת רוצים לשנות? תתחילו! אתם יכולים לבחור לכם איזה תרגילים שאתם רוצים משהו שאתם סבבה עם לעשות אותו ולשים מוזיקה מקפיצה שעושה חשק ושכיף להאזין לה מאוד שלא יהיה משעמם זה יהיה יותר מידיי אם אפרט פה על טיפים לדיאטה מסויימת וספציפית שעזרה לי אם אתם מעוניינים תכתבו ואפרט יותר, תזכרו שגם העיקר זה הלב והרצון להשתפר זה מי שאתם באמת, אין רע בלשפר משהו שפחות אוהבים אבל צריך לאהוב את עצמכם כל הדרך לשם גם, אופי? צריך לרצות לשנות את זה מבפנים וכל יום להוסיף משהו טוב אליו אפילו מעשה קטן ונחמד או דרך אחרת להסתכל על דברים גם לזה אפרט אם תרצו, עצלנות? זהו אתם עכשיו מסיימים עם זה אתם באמת רוצים לשנות ולכן אתם תתחילו לעשות דברים אבל לא חייב בצורה מעצבנת אלא בצורה כיפית כל דבר יש דרך לעשות אותו בפחות סבל גם אם זה כולל להוסיף לזה מוזיקה או משהו, זה בראש אם את יושבת על הספה וקשה לך לקום תגידי לעצמך זהו עכשיו אני קמה הופ! זה לא כלכך קשה זה רק לקום מהספה, זה רק לכתוב, לטאטא, לשטוף צלחת, מה זה כבר בשבילי, אם קשה לקום בבוקר אפשר לעשות את תרגיל נסא: תדמיינו שעכשיו נתנו לכם משימה חשובה ללכת לחללית כדי להציל את העולם או משהו שממש חשוב לגם ואתם מתחברים אליו יש 15 שניות עד שהיא ממריאה אתם חייבים להספיק לחללית! תספרו לכם 15 שניות וזה הזמן שיש לכם לצאת מהמיטה ולעמוד על הרגליים! היציאה מהמיטה זה כאילו הגעתם לחללית, אני אחת שקשה לה רצח לקום אבל עובד לי כל פעם מחדש חח, יש עוד טיפ שעובד שזה מחשבה חיובית והיא טובה גם באופן כללי ונותנת חשק לקום זה בסעיף הבא.
- מחשבה חיובית אחת יכולה לשנות את כל היום, כשאתם קמים תגידו איזה יום יפה הולך להיות לי, תחשבו על משהו שאתם שמחים שיש לכם אפילו אם זה כוס קפה.
- אף יהודי לא באמת בודד בעולם, תזכרו שה' אוהב את כולם, וכל בעיה שיש לכם תמיד אפשר לפנות אליו, הוא תמיד מקשיב ותמיד אכפת לו, אתם לא לבד, מי שבקשר עם מי שיצר את העולם תכלס הכי שמח, אפשר גם להודות לו על כל מה שיש וזה עוד יותר משמח בעיקר כדבר ראשון על הבוקר ובכללי בפעמים מסויימות ביום.
- אפשר תמיד למצוא את הצד המצחיק גם בכל דבר ולבחור להסתכל על זה ככה.
- תעשו משהו מרגיע וכיף ונחמד, משהו שאתם אוהבים, תנסו דברים חדשים.
- אי אפשר לשבור אדם שנבנה משברים! אתם עברתם הרבה בחיים ואתם רק תתחזקו מזה, אתם חזקים! אתם יכולים להתמודד עם כל מה שהחיים יביאו יש לכם את כל הכלים ואתם גם יכולים להוציא את הטוב הכי טוב גם מהדברים שנראים הכי פשוטים שאפילו הילדה שיש לה את השדה פרחים הכי גדול לא תוכל להוציא.
- יש גם דרכים יצירתיות ומשמחות לפתור אפילו את הדברים שנראים הכי קשים.
- תראו בכל דבר אפילו הכי קטן את הכיף שבו, אפילו שאתם יוצאים החוצה לאוויר, אם יש לכם דשא בבית ספר או מקום לשבת תשבו ותחשבו על כמה שזה נחמד לשבת ככה ולהסתכל על דברים שיש פה תהנו מהרגע שאתם גם עכשיו בו.
מקווה שעזרתי, בהצלחה! (: