2 תשובות
כי ליסוד או מה שאת לא מנסה לפרק יש יותר מקום להתפרק והמשיכה והחוזק בין החלקיקים קטנים
בפה מתחיל לך הפירוק הכימי (גם המכני) של האוכל.
כשהמזון נכנס לפה השיניים טוחנות וגורסות אותו וככה מגדילות את שטח הפנים של המזון, אז ככל ששטח הפנים של המזון יותר גדול הרוק ייגע ביותר מזון ויפרק אותם (ברוק יש אנזימי עיכול שמתחילים לפרק את האוכל)
וככה המזון מתעכל יותר טוב