2 תשובות
אוסמוזה זה מעבר של נוזלים, מים, מריכוז גבוה לריכוז נמוך
דיפוזיה זה מעבר של חומרים מריכוז גבוה לריכוז נמוך
העברה פעילה זו העברה שהיא דורשת אנרגיה, ואם אני לא טועה אלו המשאבות שצריכות atp בשביל לבצע העברה כי זה נגד חוקי הדיפוזיה
דיפוזיה:
מעבר חומרים מריכוז גבוה לריכוז נמוך עם כיוון מפל הריכוזים. מעבר זה אינו דורש אנרגיה.

העברה פעילה:
מעבר חומרים מריכוז נמוך לריכוז גבוה כלומר נגד כיוון מפל הריכוזים. מעבר זה דורש אנרגיה.

אוסמוזה:
אוסמוזה זה כמו מקרה פרטי של דיפוזיה. באוסמוזה נוזלים, מים, עוברים מריכוז גבוה לריכוז נמוך, וגם מעבר זה אינו דורש אנרגיה.
*מעבר מים באוסמוזה מהתא לתא גורם לשינוי נפחו.