27 תשובות
אתאיסט זה מישהו שלא מאמין בה' זה לא אומר שהוא לא יהודי. יש כאלה שאומרים שאין להם דת יש כאלה שאומרים שהם יהודים ופשוט לא מאמינים, זה שונה וזה תלוי בבן אדם ובאמונות/דעות שלו
אם להיות יהודי אומר לסתור את מה שאני מאמין בו אז אני לא מחשיב את עצמי יהודי.
אבל אני לא חושב שלהיות יהודי זו בחירה
אבל אני לא חושב שלהיות יהודי זו בחירה
אנונימית
שואל השאלה:
תראו את הסרטון הזה ותבינו למה כתבתי שזה סותר את עצמו, ותסבירו בבקשה, כי אני לא מחוברת מאוד לדת, אבל הרגיש לי שהוא קצת צודק
תראו את הסרטון הזה ותבינו למה כתבתי שזה סותר את עצמו, ותסבירו בבקשה, כי אני לא מחוברת מאוד לדת, אבל הרגיש לי שהוא קצת צודק
קישורים מצורפים:
אנונימית
במובן מסוים יש לי קשר לדת היהודית, אני חיה במדינה שלא מפרידה בין המדינה לדת. אבל אני מגדירה את עצמי כחסרת דת.
הכל תלויי בהגדרה שלך ליהודי.
הוא לא צודק, אף אחד מהם לא צודק, פשוט יש להם הגדרות שונות.
ברור שהדת עיצבה את היהדות אבל היהדות קיימת עם או בלי הדת.
הוא לא צודק, אף אחד מהם לא צודק, פשוט יש להם הגדרות שונות.
ברור שהדת עיצבה את היהדות אבל היהדות קיימת עם או בלי הדת.
אנונימית
הכוונה אם הדת היא שקר ואם לא
אנונימית
באמת שאם בן אדם לא מאמין באלוקים אז בתכלס הוא לא אמור להאמין בהגדרה יהודי כי מבחינתו אין יהדות
שואל השאלה:
אנונימית, מה ההגדרה שלך?
מה זאת אומרת בלי הדת? היהדות קיימת בלי אלוקים? אשמח שתסבירי
אנונימית, מה ההגדרה שלך?
מה זאת אומרת בלי הדת? היהדות קיימת בלי אלוקים? אשמח שתסבירי
אנונימית
לא.
יהודי זה דת ואני לא מאמין בדת.
יהודי זה דת ואני לא מאמין בדת.
התכוונתי אם הדת היא שקר או לא...
מבחינתי היהדות היא המסורת והתרבות שלנו וזה לא משנה אם אני מאמינה או לא. אני יהודיה כי זו המסורת והתרבות של העם שלי.
מבחינתי היהדות היא המסורת והתרבות שלנו וזה לא משנה אם אני מאמינה או לא. אני יהודיה כי זו המסורת והתרבות של העם שלי.
אנונימית
לפי דת לא,
לפי לאום כן, אני יהודי (+ ארץ מוצא)
זה לא רק קשור לדת, זה גם עם שהיה פעם חגים ותרבות שקשורה לדת , אבל לא בהכרח מחייבת אותה
לפי לאום כן, אני יהודי (+ ארץ מוצא)
זה לא רק קשור לדת, זה גם עם שהיה פעם חגים ותרבות שקשורה לדת , אבל לא בהכרח מחייבת אותה
יש הבדל בין ההגדרה של יהודי להגדרה של מאמין באלוהים העברי.
אני יהודי כי אני בן העם היהודי, כי התרבות שלי יהודית, כי השפה שלי עברית, כי ארץ ישראל היא ביתי וכל שאר הסיבות.
אני לא מאמין באלוהים העברי כי אני יודע שיש שגיאות בדרך ההבנה של התנ"ך ביחס לעולם, וכי יש הבדל מהותי בין הערכים של היהדות הדתית לערכים שלי.
אני יהודי כי אני בן העם היהודי, כי התרבות שלי יהודית, כי השפה שלי עברית, כי ארץ ישראל היא ביתי וכל שאר הסיבות.
אני לא מאמין באלוהים העברי כי אני יודע שיש שגיאות בדרך ההבנה של התנ"ך ביחס לעולם, וכי יש הבדל מהותי בין הערכים של היהדות הדתית לערכים שלי.
יהודי לפי לאום ומוצא אתני. דת לא.
אנונימי
לא
כמה חרטא יש פה באמת, מי שיהודי צריך להתנהג כמו יהודי כמו שאם אתה נוצרי אתה מתנהג כמו נוצרי באמת שתפסיקו להמציא דתות והמצאות משלכם
מבחינת דת לא
מבחינתי אני יהודיה מבחינת לאום, מה זאת אומרת? שלא משנה אם אני מאמינה או לא היו מתנהגים אליי באנטישמיות
מבחינתי אני יהודיה מבחינת לאום, מה זאת אומרת? שלא משנה אם אני מאמינה או לא היו מתנהגים אליי באנטישמיות
אנונימית
לא.
שואל השאלה:
למה?
למה?
אנונימית
עשיתי ברית מילה, ההורים שלי סבא וסבתא שלי וסבא וסבתא שלהם הם יהודים אז זה לא קשור למה שאני מאמין אני נולדתי יהודי
שואל השאלה:
אבל היהדות היא דת, היא קשורה לה', אם אתה לא מאמין בה' ובדת, איך תוכל להגדיר את עצמך כיהודי?
אבל היהדות היא דת, היא קשורה לה', אם אתה לא מאמין בה' ובדת, איך תוכל להגדיר את עצמך כיהודי?
אנונימית
זה שאני אתאיסט זה ממש לא קשור ומשנה את הדת שלי
שואל השאלה:
זה שאתה אתיאסט זה אומר שאתה בכלל לא מאמין שיש דת, בעינייך אין בורא לעולם, אין לוחות הברית, כל הדברים האלו לא נכונים בעינייך, התנך הוא סתם ספר בשביל אתיאסטים, אתה מבין למה אני מתכוונת?
תסתכל על הסרטון שנתתי קישור אליו בבקשה
זה שאתה אתיאסט זה אומר שאתה בכלל לא מאמין שיש דת, בעינייך אין בורא לעולם, אין לוחות הברית, כל הדברים האלו לא נכונים בעינייך, התנך הוא סתם ספר בשביל אתיאסטים, אתה מבין למה אני מתכוונת?
תסתכל על הסרטון שנתתי קישור אליו בבקשה
אנונימית
אני לא אמרתי שאני לא מאמין שיש דת אני פשוט חושב שבני האדם המציאו את אלוהים ואת הדתות ואני חלק מהדת היהודית זה הכל
שואל השאלה:
זה קצת סותר כשאתה כותב "לא אמרתי שאני לא מאמין שיש דת" "אני רק חושב שאנשים המציאו את אלוהים והדתות"
אם אתה חושב שכל זה המצאה אתה לא מאמין בזה
זה קצת סותר כשאתה כותב "לא אמרתי שאני לא מאמין שיש דת" "אני רק חושב שאנשים המציאו את אלוהים והדתות"
אם אתה חושב שכל זה המצאה אתה לא מאמין בזה
אנונימית
אני מגדירה את עצמי בלאום יהודיה ובדת כ- בעצם כלום.
יהדות היא גם לאום ולא רק דת
יהדות היא גם לאום ולא רק דת
כן!
יהדות זה לאום
יהדות זה לאום
אנונימית
זאת השאלה הכי מפגרת ששמעתי בחיי
באותו הנושא: