87 תשובות
לא בעד כי יש את פורים וגם כי זה חג הרבה פחות כיף
זה לא נראה לי יעבוד בישראל אבל נראה ממש מגניב
לא
אין לי בעיה אבל כנראה שזה לא יהפוך לחג בישראל
כל אחד יעשה מה שטוב לו, אבל מבלי לכפות ולצאת לרחובות ולצועק ולהפריע לאחרים, כל אחד יעשה מה שהוא מרגיש לנכון וטוב לו.
כולם בישראל קמצנים מי אשכרה בישראל יקנה ממתקים בשביל ילדים זרים שבאים בתחפושות מטופשות לביתם?^^
זה חג של גויים ומוביל להתבוללות, לא אסכים לזה בשום מצב
אנונימי
שיהפכו את פורים לזה
זה חג של נוצרים אנחנו במדינה יהודית למה זה יקרה פה ? אין לנו מספיק חגים ?
לא
לא ולא, זה חג נוצרי
מי שרוצה שיחגוג ומי שלא שלא יחגוג
נשמע מגניב
לא, למה חסר לנו חגים? יש לנו מספיק חגים בעלי מסורת יהודית. חגים שהם בעלי משמעות. למה לנו לאמץ חגים שאין להם משמעות? ולא רק זה, חגים של אנשים שבעבר וגם היום רצו להשמיד אותנו?

ובכלל, אם נעשה את זה אתם בכלל מבינים איך אנחנו מציגים את עצמנו בעולם? איזה מסרים זה מעביר?
אני לא חוגגת בעיקרון אבל מי שחוגג שיהנה
נגד, חג נוצרי, שלא יכניסו את זה למדינת ישראל הקדושה.
אני לא בעד ולא נגד, לא אכפת לי.
לא, סתם חרטא.
חג נוצרי.
לא כי מי הקדושים האלה שאני צריכה לחגוג עבורם הם מהדת שלי הם מהמסורת שלי? לא
בחול הם חוגגים חנוכה סוכות פורים וכו? לא לא נשמע הגיוני שאני יעבור באזורים שלהם בחול ואראה את הגויים חוגגים את חגי ישראל בשביל הפאן נכון? אז על אותו משקל אין לי צורך לקחת מנהגים של אחרים. מי ה"קדושים" האלה שאני צריכה לחגוג להם? אלילים
אני לא עובדת אלילים תודה לאל
מה זה גם מלמד תילדים? ובכלל שהילדים יעשו וילמדו תעלולים ויזרקו ביצים. נו באמת... נכון זה כיף אבל גם לא חינוכי וזו לא המסורת שלנו. אם מאמצים את זה לא חסר דברים כיפים לאמץ בדתות אחרות למה שלא נאמץ גם אותם? כי אנחנו יהודים יש לנו תדת שלו ותמנהגים שלנו זו הזהות שלנו
אצלינו במסורת יש סיבה מאחורי כל מנהג סיבה עם תוצאה חיובית. לא מלמדים תילדים שלנו בדת היהודית שטויות ללא ערך מוסף
זה חג של גויים, ליהודים יש את פורים. עם כל זה שזה נראה חג מגניב והכל-לא.
זה לא חג נוצרי אתם כולכם בורים. האלווין וליל כל הקדושים זה שני דברים שונים.
ה31 באוקטובור זה יום שמסמל כמעט אותו דבר אצל הרבה תרבויות, פשוט מסמלים אותו אחרת בכל תרבות. העיקרון הוא שזה זמן המעבר בין הקיץ לחורף ובזמן המעבר הזה נפתח שער מהעולם הבא לעולם שלנו. אצל המקסיקנים קוראים לזה דיה לה מורטוס (יום המתים) וחוגגים את זה בביקור המתים ולפעמים הוצאת הגופות שלהם ואיפור והתחפשות שלהם, הם בעצם חוגגים את המוות ביום הזה בגלל המעבר שנוצר. אצל הנוצרים היום הזה נקרא ליל כל הקדושים ובו טקס נוצרי שגם מבקרים את המתים ומדליקים נרות לכבודם, מכבדים אותם ונותנים להם מקום, מכבדים את המתים ואת הרוחות הקדושות שיוצאות לעולם שלנו ביום הזה (משם השם ליל כל הקדושים) אבל המסורת של ליל כל הקדושים אינה קשורה בשום מקום למסורת של חגיגות האלווין, האלווין-מסורת עממית. ליל כל הקדושים-טקס דתי נוצרי (בדיוק כמו פורים אצלנו וכמו דיה לה מורטוס). אצל הוויקאנים והפגאנים היום הזה נקרא סמהין, היום הזה הוא באמת חג בשבילם, חג שמסמל את סוף השנה הוויקאנית, (בשונה מהנצרות, שאצלם זה לא חג אלא יום טקסי) ואצל הפגאנים כנראה החלה המסורת של התחפושות והממתקים, אבל המסורות הגיעו מערבוב של כמה וכמה תרבויות שחגגו את היום הזה בדרכים שונות, מה שמראה שוב שזו חגיגה עממית שעברה ממקום למקום והושפעה מתרבויות שונות, מאשר חג דתי!!!. עוד יש סיפורים מיוון העתיקה שילדים היו מגיעים לפתח דלתם של אנשים, בתחפושות של הרוחות שעל פיהם יצאו להסתובב בעולם, ושרים להם שירים שסיפרו על כך שאם לא יקבלו שי בתמורה על השירה הם יעשו מעשה קונדס (תעלול או ממתק) אצל האירים והסקוטים היו הטקסים העיקריים של החג כמו שאנחנו מכירים אותו היום, התחפושות והגילוף דלעות. לאחר שהפליטים האיריים הגיעו לארה"ב, האמריקאים הושפעו מהם והחלו לחגוג את זה גם (ועכשיו זה מה שקורה בכל העולם, רק אצלנו מפחדים מתרבויות שונות מאיתנו) החגים האיריים הושפעו שוב כמו שאמרתי קודם מערבוב של טקסים וחגים שונים של תרבויות שונות, ומנהג אחד מהן, המנהג של התחפושות והופעות האזרחים הפשוטים בתחפושות האלה, הגיעה ממסורת ה***פורים שפיל!!!*** מסורת יהודית שהחלה במאה ה14 בה יהודים פשוטים התחפשו לדמויות מסיפורי התנך והעלו הצגות ברחוב בהשראתן, התרבות הזו התפרסה באירופה וכנראה הגיעה גם לאיריים שהחליטו לאמץ את המנהג להאלווין.
בקיצור, אין בשום מקום באמת "חג" של האלווין. האלווין זה יום שקיימים בו מנהגים שונים שמתמקדים במירוק הפחד ובמעבר בין הקיץ לחורף, ובין העולם שלנו לעולם הבא. זו מסורת עממית שעוברת כבר בכל העולם. ליל כל הקדושים זה טקס נוצרי, אבל הוא לא קשור למסורת ההאלווין שמדברים עליה בפוסט, להתחפש מפחיד ולראות סרטים מפחידים ולאכול ממתקים לא יפגע בדת היהודית, משום שאין קשר לדת, זה בסך הכל מסורת עממית שעוברת בכל העולם, אין סיבה שהיא לא תעבור גם אצלנו.
אנונימי
חד משמעית כן.זה חג כל כך כפי
לא חוגגת אבל אין לי בעיה
לא כי אז מה הקטע עם פורים?
איזה כבדים אתם מי ישמע להתחפש פעמיים בשנה. תלמדו לעשות כיף בחיים
אנונימי
אלוואי שיחגגו את זה כאן

על מה מינוסים?
שלא יהפכו את זה לחג של המדינה כי יש לנו את פורים אבל שכן יהיו יותר אירועים ומסיבות של הלוואין ומי שיחליט שהוא רוצה להשתתף יהיו לו אופציות
כן!! חייבים האלווין פה, זה יהיה נהדר!
לא ניראלי אישית הייתי רוצה שכן אבל לא ניראה לי יזרמו עם הרעיון של חג נוצרי בארץ שאחוז הנוצרים בה קטן מאחוז היהודים והערבים.... עדיין יש מקומות שכן חוגגים נגיד בסנטר יש אירועים מיוחדים להלוואין וגם מקשטים שם חגיגי בחג המולד.
נגד, ולא אני לא חוגגת את ליל כל הקדושים
אני בעד שכל אחד יחגוג את מה שהוא רוצה לחגוג.
ומי שלא בעד לחגוג שלא יחגוג.
thv
יש לנו מספיק חגים למה לדחוף גם חגים של אחרים
כןן הלוואי, אבל לא נראה לי זה יעבוד
לא
למרות שזה אמור להיות כיף
אני בעד :)
למי שאומר לא מסיבות דתיות שתדעו שזה לא חג שקשור לאף דת... לכן זה לא ממש משנה אפילו אם אתם דתיים
זה לא יהיה חג רשמי כי זה ליטרלי חג אמריקאי, הוא בכלל לא נפוץ גם באירופה שהרוב נוצרים, אבל כן, אני אוהב את ליל כל הקדושים ותמיד וראה סרטים מפחידים ביום הזה, אבל זה לא יהפוך לחג בישראל, גם אם היה רוב נוצרי אף ישראלי לא יתן ממתקים חינם לילדים, זה לא יעבוד
לא, זאת מדינה יהודית
לא, אפילו שזה חג כיף, אפילו יותר טוב מפורים לדעתי!
לגמרי
בשכונה שלי חוגגים היום
אני מאוד בעד זה מגניב
כן בואו נעשה במדינה יהודית חג נוצרי זה בטח יגמר טוב
נחגוג את זה בחול פה בארץ מעדיף להישאר עם חג הפורים
מי שאמר מעליי איפשהו שם שזה בסדר לדתיים כי זה לא שייך לשום דת, בתור יהודים אנחנו לא צריכים להידמות לגויים ולעשות כמותם, צריך להבדיל בינינו ולא לחקות אותם
חג הרבה יותר טוב מהחגים שלנו מקווה שיהיה באיזשהוא שלב
אני מסיים צבא וטס לאמריקה לא חוזר אף פעם
אנונימי
ממש לא.

חוץ מזה שזה של גויים ועבודה זרה - אותם "קדושים" (שהם בכלל לא קדושים) היו אנטישמיים.
דיי להיות מושפעים, אנחנו מדינה יהודית ויש לנו מספיק חגים שאנחנו יכולים לחגוג.
זה חג נוצרי, למה שתחגגו את זה בארץ?
זה כמו שבהולנד יחגגו פסח, די עם השטויות
לא חגגתי אבלל כן קישטתי עם חברות ועשינו מסיבת פיג'מות והיה מאוד כיף
אני בעד זה סתם עוד סיבה לחגוג משהו ואף אחד לא התנצר בגלל זה
זה פשוט מאוד כיף ואני בעד
אף אחד לא עושה קידוש נוצרי או מתנצר בגלל מסיבת האלווין אחת זה עוד סיבה לחגוג במיוחד בחודשיים שבין החגים לחנוכה שזה סתם תקוע
^ אבל זה קשור למנהיגים שהיו עובדי אלילם. גם אם לא מאמינים בהם שהם האמינו. מה יש לחגוג במשהו שקשור לעובדי אלילים?
אבל אף אחד לא עובד אליל זה פשוט מקשטים ויש מקומות שעושים טריק אור טריט ורואים סרט האלווין ומתחפשים
לא עושים מנהגים שתיים נוצריים זה לכיף
לא כי זה לא חג שאנחנו אמורים לחגוג
^אפילו לעשות משהו שחלק מהתרבות שלהם - זה רע. לאו דווקא פולחן דתי.
כן, אני בעד כי זאת מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול להאמין במה שבא לו
אבל זה ליטרלי לכיף זה לא מרצון להתנצר או משהו כזה שה פאקינג מאה אחוז לכיך
איש איש באמונתו יחיה מי שרוצה שיחגוג
אני אישית לא
אנחנו חוגגים חנוכה!!
אני ממש ממש רוצה שיהיה בישראל! זה יהיה ככ מגניב
אני לפעמים כזה יוצאת עם חברים או משהו אבל לצערי אי אפשר לחגוג פה ממש
לא. זה חג נוצרי. אנחנו מדינה יהודית. אין לי בעיה שכל אחד יחגוג מה שבא לו בבית שלו אבל שלא יהפכו את זה ליום יג בכל עשראל. זה לא קשור אלינו
לא אכפת לי שיחגגו, אני לא חוגגת את זה.
זה חג ממש מגניב והייתי רוצה שנחגוג אותו גם בישראל
שיהיה מה אכפת לי
אני בעד שיחגגו את פורים כי זה חג שלנו ואני חוגג רק את פורים
אנונימי
אין לי בעיה זה יכול להיות קונספט מגניב
הייתי אותה שיהיה כזה משהו בישראל, פורים הרבה יותר משעמם והקטע של להתחפש בפורים יותר מתאים לקטנים לעומת זאת בהאלווין גם הרבה מבוגרים מתחפשים
ומה זה החרטא אצלנו משלוח מנות הרבה יותר כיף הקטע של התעלול או ממתק
אנונימי
כן למה לא למרות שאני לא בטוחה שזה ממש יעבוד בישראל
הייתי רוצה שנחגוג פורים בסגנון הזה שיוצאים בלילה עם תחפושות וכאלה אבל לא לחגוג את ליל הקדושים כי זה של נוצרים
לא,זה מגניב וחמוד אבל מה הפואנטה לחגוג חגים שבכלל לא קשורים אלינו?החגים מייחדים אותנו,הם שלנו ואם נתחיל לחגוג כל חג איפה הפואנטה?נחגוג חנוכה וכריסמס ופורים והלוואין וכוכוכו
אין לי בעיה, לא
למה לחגוג במדינה יהודית חג נוצרי?
הייתי רוצה שכן
זה לא חג נוצרי, יש הרבה נוצרים שמתנגדים לחג הזה
מה שכן אני לא בעד לחגוג אותו בארץ כי נראה לי מסוכן לתת לילדים לקחת ממתקים מאנשים זרים, לכו תדעו איזה משוגעים יש פה
אנונימית
בעד לחגוג בנוסף את כל החגים של הנוצרים
גם קריסמס
יש להם חגים מגניבים
למה לא, זה לא באמת חג דתי, והוא חוויתי ומגניב
לא כי זה חג מעפן וזה לא שהמשמעות שלו כזאת קדושה אז לא חס וחלילה
אני נגד כי לא צריך להעתיק כל דבר מהאמריקאים. יש לנו את החגים הלאומיים והדתיים שלנו.
הלוואייי
אני חושבת שכדאי רק פעם אחת באיזו שהיא שנה אחת כדי לנסות, אבל לא כל שנה
אני בעד שכל אחד יעשה מה שבאלו כמו הסילבסטר, פשוט מי שרוצה לחגוג שיחגוג אין באמת פואנטה לחג.
אנונימית
הלוואי
אבל עדיף את פורים תמיד!
לא. לא.
אני חוגגת השנה פעם ראשונה עם חברות
כן חלום שלי