35 תשובות
אני חושבת שאם את באמת חוזרת בתשובה וכל זה אז נראלי שכן
תתחילי מהדברים הקטנים כמו כשרות תפילה (אם את רוצה שאני אצרף קישור רק תבקשי) ואפילו איזה שעתיים בשבת (ועם הזמן תוסיפי עוד)
כן הקדוש ברוך הוא יסלח לך על הכל והכל ימחק מבחינתו
כל הכבוד לך! (:
כן הקדוש ברוך הוא יסלח לך על הכל והכל ימחק מבחינתו
כל הכבוד לך! (:
אז מה אם הגדרת? תעשי מה שטוב לך
כל הכבוד לך!!! לאנשים תמיד יהיה מה להגיד ולדבר..אני בטוחה שזה לא קל ..ברור..!
אבל תעשי הכל בהדרגה ובשלבים תתחילי משיעורי תורה קצת אצל רבנים הרב יגאל כהן ..אם שמעת עליו ..ועוד אבל לאט לאט ..וכמובן שה' מוחק לך את כל העונות.."במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד לידו..." בהצלחה..!!
אבל תעשי הכל בהדרגה ובשלבים תתחילי משיעורי תורה קצת אצל רבנים הרב יגאל כהן ..אם שמעת עליו ..ועוד אבל לאט לאט ..וכמובן שה' מוחק לך את כל העונות.."במקום שבעלי תשובה עומדים אין צדיקים גמורים יכולים לעמוד לידו..." בהצלחה..!!
ממליץ ע ל"הכה את מומחה" באתר שופר. יש שם (ב"הכה את מומחה") נשואים שונים. צצךיץ בשבילך "בית דת ושבת", "התמודדות עם היצר הרע", "חיזוק וקטעי תשובה", "חינוך וחברה", אם את רוצה - דברים אחרי שאת יכולה לבחור.
וכן, הקב"ה מוחל למי ששב בתשובה.
ולא להתבייש בפני המלעיגים, הכי חשוב - זה רצון ה' יתברך.
וכן, הקב"ה מוחל למי ששב בתשובה.
ולא להתבייש בפני המלעיגים, הכי חשוב - זה רצון ה' יתברך.
קישורים מצורפים:
אני ממליץ לך שלא להתקרב לאמנון יצחק
^למה אתה חייב להביע את האנטי שלך? היית רוצה שאני אביא אנטי למה אתה ממליץ (לא בשאלה הזאת). אם אני רואה שיש משתשים טובים ומועילים שמחזקים את הדת, אב ל לעצרי ממליצים על משהו שידוע לי שהוא מקום רע ("הידברות") - אז אני נמנע מלהביע שם את האנטי שלי כדי לכבד אותם, כדי שזה לא יפגע בהם (אחרי הכל, זה הרבנים שהם מאמינים בהם, ואין לי מה לעשות עם זה), כי אני לא רוצה לפגוע באנשים בגלל הטעיות שלי, במיוחד אם הם טובים בדת. לפחות על עוד הם לא מביאים את האנטי שלהם כלפי *הרב* אמנון יצחק שליט"א, לפחות בשבילי. יש פה אנשים כאלה. למה שלא תהיה כמוהם?
כנ"ל^^
אנונימית
^ נו מה יש לכם? את אפילו לא מסוגלת לצאת מאנונימי...
^דבר ראשון-כל תשובה שלי מאנונימית.
דבר שני לשואלת השאלה-
אם את כבר יחסית בוגרת אז:
יש מקום שנקרא 'המקום', מרכז תרבות ורוח יהודית, נפתח בשנת 2008 במרכז תל-אביב על מנת לענות על הביקוש הגדול לדעת יותר, להתחבר למקורות שלנו ולעצמנו והכל באווירה נעימה, מזמינה ומקבלת. מעבירים שם שיחות, דיונים ושיעורי תורה לבנים ובנות. מי שמנהלים את המקום זה משפחות דתיות מהממות!
הם יוכלו ממש לעזור לך ובשמחה:)
דבר שני לשואלת השאלה-
אם את כבר יחסית בוגרת אז:
יש מקום שנקרא 'המקום', מרכז תרבות ורוח יהודית, נפתח בשנת 2008 במרכז תל-אביב על מנת לענות על הביקוש הגדול לדעת יותר, להתחבר למקורות שלנו ולעצמנו והכל באווירה נעימה, מזמינה ומקבלת. מעבירים שם שיחות, דיונים ושיעורי תורה לבנים ובנות. מי שמנהלים את המקום זה משפחות דתיות מהממות!
הם יוכלו ממש לעזור לך ובשמחה:)
אנונימית
^ עניין שלך, פשוט הייתי מראה לך דברים בפרטי (אני לא נושך).
בשונא ממך, אני לא אביע התנגדות לקמום שהצעת, כי אנ יבחיים אל שמעתי על "המקום", ואני לא מביע דעות על דברים שלא חקרתי לעומק.
אם את חושבת שאחרי 120 שנה את תתסדרי בבית דין של מעלה על הוצאת לעז על גדול מזכה הרבים - על אחריותך בלבד.
בשונא ממך, אני לא אביע התנגדות לקמום שהצעת, כי אנ יבחיים אל שמעתי על "המקום", ואני לא מביע דעות על דברים שלא חקרתי לעומק.
אם את חושבת שאחרי 120 שנה את תתסדרי בבית דין של מעלה על הוצאת לעז על גדול מזכה הרבים - על אחריותך בלבד.
הוא מדבר הרבה שטויות וחושד בכל הכשרים ואיך אומרים? על ראש הגנב בוער הכובע
^ אתה בטח חושב שאתה מבין יותר טוב מהרב, וחקרת יותר ממנו, נכון?
הרב לא חשוד בגשרים, הרב חוקר.
זה אתה אחד שלא מבין כלום בבונים החופשיים, אבל לא הייתי רוצה להראות כאן את הבורות שלך בנושא הזה.
הרב לא חשוד בגשרים, הרב חוקר.
זה אתה אחד שלא מבין כלום בבונים החופשיים, אבל לא הייתי רוצה להראות כאן את הבורות שלך בנושא הזה.
תאמין לי שראיתי ושמעתי על ("הרב") אמנון יצחק הרבה. שמעצי וראיתי שיחות ושיעורים שלו-וממש לא התחברתי. הוא אומר דברים לא נכונים, יותר נכון-הוא מעוות ומקצין דברים.
אנונימית
הוא כן חושד בכשרים. חושד בכל דבר שזז
במילים אחרות פרנואיד
במילים אחרות פרנואיד
^^גם נכון
בהצלחה לכם בבית דין של מעלה!
ולא, לא התכווני ללשומע את הרב, ואת הקטעים מראים, אלא את השיעורים המלאים, ורצאות מלאות. לא דברים שאפשר להוציא מהשקרם, לחתוך טקעים ולהדביק, להטעות...
ולא, לא התכווני ללשומע את הרב, ואת הקטעים מראים, אלא את השיעורים המלאים, ורצאות מלאות. לא דברים שאפשר להוציא מהשקרם, לחתוך טקעים ולהדביק, להטעות...
איזה קטע
את הקטעים של אמנון יצחק אתה אומר שיכולים להוציא מהקשרם לחתוך קטעים להדביק ולהטעות אבל בנוגע לכל שאר הרבנים אתה לא אומר את זה? למה?
את הקטעים של אמנון יצחק אתה אומר שיכולים להוציא מהקשרם לחתוך קטעים להדביק ולהטעות אבל בנוגע לכל שאר הרבנים אתה לא אומר את זה? למה?
כי לי הוכחה בשטח שזה הוצאה מבהקשר (קח דוגמא).
ולא, אני לא אחד שלא אומר את זה על שום רסב אחר מבלד הרב אמנון.
אבל בנוגע לרבנים שנתספו בקלונם, גם אם תבדוק את ההקשר - זה לא ישנה.
ולא, אני לא אחד שלא אומר את זה על שום רסב אחר מבלד הרב אמנון.
אבל בנוגע לרבנים שנתספו בקלונם, גם אם תבדוק את ההקשר - זה לא ישנה.
קישורים מצורפים:
אני לא מדבר על זה שאומרים שיש לו כת אני מדבר על מקרים שסתם לדוגמה הוא צחק על אתאיסט שמאמין באבולוציה
דבר ש
1. אין שום סיבה לצחוק עליו כי גם על פי דעת כמה רבנים גדולים(הרב קוק סתם לדוגמה) אין כ"כ בעיה עם האבולוציה
2. לא צריך לצחוק
דבר ש
1. אין שום סיבה לצחוק עליו כי גם על פי דעת כמה רבנים גדולים(הרב קוק סתם לדוגמה) אין כ"כ בעיה עם האבולוציה
2. לא צריך לצחוק
^^גם זה נקרא בסדר מבחינתך??
__________הועתק מ'בחדרי חרדים'_________
"צריך לנדות את יעקב שוואקי, לשבור את הקלטות שלו" - את הדברים החריפים הללו אמר אתמול הרב אמנון יצחק, גדול המחזירים בתשובה, במהלך כנס התעוררות שנערך במודיעין עלית בהשתתפות מאות אנשים.
הרב אמנון יצחק הכריז בכנס כי גמר אומר בלבו לפתוח במלחמה נגד גדולי הזמר החסידי.
את עיקר החיצים ספג הזמר יעקב שוואקי שמופיע מול קהל מעורב. בדיוק בזמן שהרב יצחק השתלח בשוואקי בצורה חסרת תקדים, נערכה הופעת הענק של שוואקי בקיסריה.
הרב יצחק לא בחל במילים קשות נגדו. "שוואקי אדם מושחת, הוא מצפצף על הרבנים".
הרב אמנון יצחק הוסיף: "הוא לא מתבייש לשיר בהופעות מעורבות את השיר "לפני מי אתם מטהרים". צריך לנדות אותו ולשבור את הקלטות שלו".
__________הועתק מ'בחדרי חרדים'_________
"צריך לנדות את יעקב שוואקי, לשבור את הקלטות שלו" - את הדברים החריפים הללו אמר אתמול הרב אמנון יצחק, גדול המחזירים בתשובה, במהלך כנס התעוררות שנערך במודיעין עלית בהשתתפות מאות אנשים.
הרב אמנון יצחק הכריז בכנס כי גמר אומר בלבו לפתוח במלחמה נגד גדולי הזמר החסידי.
את עיקר החיצים ספג הזמר יעקב שוואקי שמופיע מול קהל מעורב. בדיוק בזמן שהרב יצחק השתלח בשוואקי בצורה חסרת תקדים, נערכה הופעת הענק של שוואקי בקיסריה.
הרב יצחק לא בחל במילים קשות נגדו. "שוואקי אדם מושחת, הוא מצפצף על הרבנים".
הרב אמנון יצחק הוסיף: "הוא לא מתבייש לשיר בהופעות מעורבות את השיר "לפני מי אתם מטהרים". צריך לנדות אותו ולשבור את הקלטות שלו".
אנונימית
^^מסכימה איתך-
@איזה שם לא מעניין
!!
אתה ממש צודק
@איזה שם לא מעניין
!!
אתה ממש צודק
אנונימית
^^^ כן, מצוה לצאת נגד מחטיאי הרבים.
את עושה את ההפך: יוצאת על מזכה הרבים בשביל להגן על מחטיאי הרבים.
זאת דעת תורה?
את עושה את ההפך: יוצאת על מזכה הרבים בשביל להגן על מחטיאי הרבים.
זאת דעת תורה?
מחטיאי רבים???
סליחה??
מה שאמנון יצחק עושה זה לנדות כל מי שלא מצטייר לו יפה בעין.
איפה ה'לדון כל אדם לכף זכות'?? איפה הלכבד כח אדם? איפה 'ואהבת לרעך כמוך'?? איפה דרך ארץ??
סליחה??
מה שאמנון יצחק עושה זה לנדות כל מי שלא מצטייר לו יפה בעין.
איפה ה'לדון כל אדם לכף זכות'?? איפה הלכבד כח אדם? איפה 'ואהבת לרעך כמוך'?? איפה דרך ארץ??
אנונימית
מסכימה עםfm
זה כבר לא מתאים..
סליחה:)
זה כבר לא מתאים..
סליחה:)
אנונימית
על איזו הופעה מדובר? זה היה ממש ביחד נשים וגברים/צד נשים צד גברים?
^^ על זה לא שייך במחטאי הרבים. עייני באבות דרבי נתן טזה,.
מי שמופיע במעורב בהחלט מחטיא הרבים...
לא עניין של "לא בא לו בא טוב בעין".
זה משהו שאסור על פי הלכה, בלי קשר לגזירת החורבן (עיינ שולחן ערוך, אורח חיים, סימן תקס, סעיף ג).
אם כבר, זאת שלא מכבדת לתמיג חכם (לא את מחטיא הרבים), שזה עון גדול מאוד.
מי שמופיע במעורב בהחלט מחטיא הרבים...
לא עניין של "לא בא לו בא טוב בעין".
זה משהו שאסור על פי הלכה, בלי קשר לגזירת החורבן (עיינ שולחן ערוך, אורח חיים, סימן תקס, סעיף ג).
אם כבר, זאת שלא מכבדת לתמיג חכם (לא את מחטיא הרבים), שזה עון גדול מאוד.
מה אסור בלי קשר לגזירות החורבן? לשיר עם כלי זמר? זה מותר בגלל ירידת הדורות...
^^מה עם אין בדין דין יכולים לבטל דברי בית דין אחר, אלא אם כן גדול ממנו בכחמה ובמניין?
האם קמו חכמי הדור שהם יותר גדולים בחכמה ובמניין מחכמי הש"ס שאסרו את זה, וביטלו את גזירת החורבן? אם כבר, ידוע לי על גדולי הדור שלפני 100 שנה שחיזקו את זה בגל הפירצה שהייתה אז.
אבל זה לא רק זה, תתייחס גם לחוסר הפרדה, וחלקם גרמו לנשים וגברים לרקוד יחד.
האם קמו חכמי הדור שהם יותר גדולים בחכמה ובמניין מחכמי הש"ס שאסרו את זה, וביטלו את גזירת החורבן? אם כבר, ידוע לי על גדולי הדור שלפני 100 שנה שחיזקו את זה בגל הפירצה שהייתה אז.
אבל זה לא רק זה, תתייחס גם לחוסר הפרדה, וחלקם גרמו לנשים וגברים לרקוד יחד.
^ קראת סעיף ב? (לא מסכים שמותר שלמוע אותם, כי דעת גדולי הדור שלא, אבל נעזוב את זה. הנקודה היא שכן צריך למחות בהם).
^לא אמרתי שזה מותר.
אז לאנונימית כן מפריע שהרב אמנון יצא נגד שוואקי בגלל זה.
חשוב לי לאמר משהו,אני לא יודע אם זה אופי שלך או לא,אבל פשוט באמת אני אומר למרות כל הקשיים שיערימו עלייך,אל תשימי על אנשים!
יהיה להם מה לאמר תמיד.
יהיה להם מה להשמיץ ולצחוק.
יהיה להם מה לטעון לטוב ולרע.
תיהי את,אל תקשיבי לאנשים שבאים לרעתך.
לגבי האם יקשיב לך?פעפ ראית אבא שאומר לילד שלא שהוא לא רוצה אותו יותר?
אני לא.
הוא אבא שלנו שאוהב את כולם,ותמיד תמיד סולח ומקשיב,גם עם מקבלים מכה זה לטובתנו.
וחשוב לי שתדעי,לפום צערא אגרה.
משפט זה אומר כגודל הצער כך גודל השכר,ככל שיהיה לך קשה סביבתית אם את חוששת שיצחקו ובכל זאת תעמדי על שלך ותחזרי בתשובה,לא רק שהוא יסלח לך הוא גם יעריך אותך ממש הקדוש ברוך הוא כי מתוך הצער שכולם "יצחקו" עלייך,משם יגיע השכר הגדול .
אתן לך דוגמא על עצמי,בחיי שאני לא משקר וזה באמת קרה ביום כיפור האחרון.
הייתי אדם עם חוסר ביטחון עצמי ואדם מאוד סגור באופן של הבעת רגשות,לא הייתי מביע רגשות.
זה משהו שתמיד התפללתי להשם יתברך שיעזור לי לתקן את זה,את הבעת הרגשות והבטחון העצמי הירוד שהיה לי.
במוצאי יום הכיפורים חברה שלי שולחת לי שיש לה טיפה בעיה עם הרגשות וזה שאתה לא מתגעגע ולא בא לראות אותי במוצאי כיפור.
לאחר מכם התווכחנו והיא שלחה לי הודעה שלא מתאים לה הדבר הזה שלא נפגשנו וזה אבל נעזוב את זה בצד.
התפללתי להשם כלכך שישנה בי את הצד הרע הזה שיש לי(חוסר הביטחון והביטוי רגש).
לאחר שבוע של שיחות ואחרי שנפגשתי איתה והסברתי לה שאני באמת באמת אוהב אותה אבל זה קשה לי להביע רגש.
ובאמת אני מודה להשם יתברך על היום.
היום אני עם ביטחון עצמי,מעריך את עצמי,מבטא רגשות,לא מקשיב לאחרים שלועגים על דברים שאני עושה כי יש לי מטרות ולא משנה מה אשיג אותם!
מה שאני בא לאמר לך פה:שכל מה שהשם עושה זה לטובה ותאמיני בזה כי זה אמיתי.
יהיה להם מה לאמר תמיד.
יהיה להם מה להשמיץ ולצחוק.
יהיה להם מה לטעון לטוב ולרע.
תיהי את,אל תקשיבי לאנשים שבאים לרעתך.
לגבי האם יקשיב לך?פעפ ראית אבא שאומר לילד שלא שהוא לא רוצה אותו יותר?
אני לא.
הוא אבא שלנו שאוהב את כולם,ותמיד תמיד סולח ומקשיב,גם עם מקבלים מכה זה לטובתנו.
וחשוב לי שתדעי,לפום צערא אגרה.
משפט זה אומר כגודל הצער כך גודל השכר,ככל שיהיה לך קשה סביבתית אם את חוששת שיצחקו ובכל זאת תעמדי על שלך ותחזרי בתשובה,לא רק שהוא יסלח לך הוא גם יעריך אותך ממש הקדוש ברוך הוא כי מתוך הצער שכולם "יצחקו" עלייך,משם יגיע השכר הגדול .
אתן לך דוגמא על עצמי,בחיי שאני לא משקר וזה באמת קרה ביום כיפור האחרון.
הייתי אדם עם חוסר ביטחון עצמי ואדם מאוד סגור באופן של הבעת רגשות,לא הייתי מביע רגשות.
זה משהו שתמיד התפללתי להשם יתברך שיעזור לי לתקן את זה,את הבעת הרגשות והבטחון העצמי הירוד שהיה לי.
במוצאי יום הכיפורים חברה שלי שולחת לי שיש לה טיפה בעיה עם הרגשות וזה שאתה לא מתגעגע ולא בא לראות אותי במוצאי כיפור.
לאחר מכם התווכחנו והיא שלחה לי הודעה שלא מתאים לה הדבר הזה שלא נפגשנו וזה אבל נעזוב את זה בצד.
התפללתי להשם כלכך שישנה בי את הצד הרע הזה שיש לי(חוסר הביטחון והביטוי רגש).
לאחר שבוע של שיחות ואחרי שנפגשתי איתה והסברתי לה שאני באמת באמת אוהב אותה אבל זה קשה לי להביע רגש.
ובאמת אני מודה להשם יתברך על היום.
היום אני עם ביטחון עצמי,מעריך את עצמי,מבטא רגשות,לא מקשיב לאחרים שלועגים על דברים שאני עושה כי יש לי מטרות ולא משנה מה אשיג אותם!
מה שאני בא לאמר לך פה:שכל מה שהשם עושה זה לטובה ותאמיני בזה כי זה אמיתי.
אנונימי
היי צדיקה,
את נמצאת בצומת דרכים קשה ועצם העבודה שאת נמצאת בסיטואציה כזו מעידה על הכוח שטמון בך. אברהם אבינו עליו השלום היה בסיטואציה דומה, רק יותר קשה. הוא ידע את האמת. הוא ידע שיש אלוהים. הוא ידע שהדת היהודית היא זו שנכונה. אבל כל העולם כולו, כפר, לא האמין. כולם זילזלו בו. באותה תקופה, לא הייתה כל כך התגלות, התורה עוד לא נמסרה. אבל אברהם אבינו לא וויתר והוא היה בשלו, המשיך בשלו ובזכותו לאט לאט האמת יוצאת החוצה.
דעות של אנשים יכולות להשתנות וזה דבר לגיטימי לחלוטין. עצם העובדה שהדעה שלך השתנתה מוכיחה שיש לך ראש חושב, פתוח ולא נעול. זה מעיד על כך שאת מוכנה לדון על הנושא, לראות דברים חדשים. ההחלטה האם להישאר אתאיסטית או להתחזק היא שלך, וכל בחירה שלך מקובלת. לדעתי, לא מועיל כל כך להישאר מקובע על דעה אחת, ככה שאת למעשה, עדית משהו מופלא, שמעיד על הכול החזק שטמון בך עמוק לפני.
הסביבה שלך לא כל כך תומכת לפי מה שאת אומרת ולדעתי את וכולנו, צריכים ללמוד מאברהם אבינו. את הגעת להחלטות שלך ואל תוותרי בחיים על החלטות שלך בגלל הסביבה. העם היהודי הוא עם חזק ונרדף ביותר, בכל ההיסטוריה שלנו ניסו למחוק אותנו. אבל היהודים לאור כל ההיסטוריה, לא איבדו תקווה ולא הרימו ידיים - הלכו נגד הזרם, גם שלאור כל ההיסטוריה שלנו ניסו למחוק אותנו. את מכירה את ההורים שלך. אם יהיה צעד דרסטי כמו גירוש מהבית, תחכי לזמן המתאים ובינתיים תעשי מה שאת יכולה. אם זה לא המצב, כדאי לשתף. בשביל שהם יתחילו להתרגל ולאט לאט המצב ישתפר.
רוב ההורים בדרך כלל רוצים לטובת הילדים שלהם. ההורים שלך כנראה עם השקפת עולם שונה משלך, והם רוצים רק לטובתך, ולכן הם בדרך כלל מתנהגים ככה. ברגע שהם יראו שטוב לך ושהכול בסדר, הם כנראה יתחילו לתמוך ולהיות שם למענך. קחי את הזלזול ותספגי, עד כמה שזה קשה. לאט לאט תבני את המכונה שלך ותוכלי גם לענות להם.
מאיפה להתחיל? מקטן. אני אומר לך את זה מניסיון שלי ומניסיון של רבים. אם ביום אחד תהפכי לדתייה, את כנראה תפלי באותה מהירות, במיוחד שרת לא במסגרת. אני מציע לך לא להגדיר את עצמך כרגע. תראי שיעורי תורה קצרים או ארוכים (למשל הרב זמיר כהן, הרב יגאל כהן וכו'). יש סרטונים ממש קצרים של הידברות, של, לדעת להאמין ועוד.
אני מציע לך גם להתחיל לאט לאט לקרוא הלכות, למשל מהספר פניני הלכה (אפשר לחפש בגוגל פניני הלכה וללמוד לבד, הכול באינטרנט). תתחילי למשל מהספר ברכות. תלמדי לאט לאט את הבסיס. בהתחלה הייתי מציע לעשות הכול בסתר, לפי איך שאת מרגישה. למשל לברך על אוכל - את לא חייבת לצעוק את הברכה שכולם ישמעו, אפשר להגיד בשקט שרק את תשמעי. שבת אפשר להתחיל בהדרגה.
אני מלתת החום לקרוא קצת מאמרים באתר לדעת "לדעת להאמין" - דבר שיענה לך על מלא שאלות בסיסיות. מציע להיכנס גם לאתר "70" השאלות הקשות ביהדות" - אתר שמרכז מידע עצום ויקר על אמונה ושאלות בסיסיות. מציע גם להיכנס לארגון הידברות ולהתחזק דרכם קצת.
עוד משהו, כדאי מאוד, ואף חובה, להתחבר לרב או לרבנית שידריכו אותך בדרך ולאט לאט הכול יסתדר, בעזרת השם. מומלץ גם ללכת לשיעורי תודה ליד הבית וכו'. לאט לאט, בקצב שלך.
ביהדות יש מושג שנקרא תשובה, וה' לָקָח רק מחכה שכולנו נעשה תשובה. אין דבר העומד מפני התשובה. אם תחזרי בתשובה שלמה, ה' יסלח לך על הכול. הוא לא שונא אותך, הוא אוהב אותך. זה בדיוק כמו אבא שכועס על הבן שלו. שאבא כועס על הבן שלו, הוא לא שונא אותו. יותר מזה, בגמרא כתוב שאדם שחוזר בתשובה מאהבה, לא רק שמוחקים לו את כל העוונות, לא רק שלא יזכירו לי כלום על המעשים הרעים שעשה, אלא כל החטאים שלו יהפכו לזכויות.
דבר אחרון, לגבי מה שקרה כאן בתשובות... את רואה כאן חתיכת מלחמה וזה בטח לא תורם לך. למעשה יש על זה נבואה שיהיו מלחמות בין רבנים וכו'. אני מציע לך מכל הלב, לא להיכנס לזה, תישארי ניטרלית. את בתחילת הדרך ואל תיכנסי לדברים האלו. שני צדדי הדיון באים סך הכול לטובתך, שתתרחקי ממי שצריך, אבל הסיפור כאן הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה. אל תיכנסי לזה כרגע. את לא מכירה את הסיפור וזה בסדר גמור, אבל עדיף לא להיכנס לזה ולהישאר ניטרלי בצד. תתחזקי כרגע ותתרכזי בזה, אל תנסי להאמין לאחד הצדדים בוויכוח על הרבנים, כולם כאן רוצים לטובתך פשוט המחלוקת היא למי להקשיב. עצה שלי? לא להיכנס לזה, זה סתם יבלבל אותך. עם הזמן תלמדי יותר ותבססי את העמדה שלך.
את נמצאת בצומת דרכים קשה ועצם העבודה שאת נמצאת בסיטואציה כזו מעידה על הכוח שטמון בך. אברהם אבינו עליו השלום היה בסיטואציה דומה, רק יותר קשה. הוא ידע את האמת. הוא ידע שיש אלוהים. הוא ידע שהדת היהודית היא זו שנכונה. אבל כל העולם כולו, כפר, לא האמין. כולם זילזלו בו. באותה תקופה, לא הייתה כל כך התגלות, התורה עוד לא נמסרה. אבל אברהם אבינו לא וויתר והוא היה בשלו, המשיך בשלו ובזכותו לאט לאט האמת יוצאת החוצה.
דעות של אנשים יכולות להשתנות וזה דבר לגיטימי לחלוטין. עצם העובדה שהדעה שלך השתנתה מוכיחה שיש לך ראש חושב, פתוח ולא נעול. זה מעיד על כך שאת מוכנה לדון על הנושא, לראות דברים חדשים. ההחלטה האם להישאר אתאיסטית או להתחזק היא שלך, וכל בחירה שלך מקובלת. לדעתי, לא מועיל כל כך להישאר מקובע על דעה אחת, ככה שאת למעשה, עדית משהו מופלא, שמעיד על הכול החזק שטמון בך עמוק לפני.
הסביבה שלך לא כל כך תומכת לפי מה שאת אומרת ולדעתי את וכולנו, צריכים ללמוד מאברהם אבינו. את הגעת להחלטות שלך ואל תוותרי בחיים על החלטות שלך בגלל הסביבה. העם היהודי הוא עם חזק ונרדף ביותר, בכל ההיסטוריה שלנו ניסו למחוק אותנו. אבל היהודים לאור כל ההיסטוריה, לא איבדו תקווה ולא הרימו ידיים - הלכו נגד הזרם, גם שלאור כל ההיסטוריה שלנו ניסו למחוק אותנו. את מכירה את ההורים שלך. אם יהיה צעד דרסטי כמו גירוש מהבית, תחכי לזמן המתאים ובינתיים תעשי מה שאת יכולה. אם זה לא המצב, כדאי לשתף. בשביל שהם יתחילו להתרגל ולאט לאט המצב ישתפר.
רוב ההורים בדרך כלל רוצים לטובת הילדים שלהם. ההורים שלך כנראה עם השקפת עולם שונה משלך, והם רוצים רק לטובתך, ולכן הם בדרך כלל מתנהגים ככה. ברגע שהם יראו שטוב לך ושהכול בסדר, הם כנראה יתחילו לתמוך ולהיות שם למענך. קחי את הזלזול ותספגי, עד כמה שזה קשה. לאט לאט תבני את המכונה שלך ותוכלי גם לענות להם.
מאיפה להתחיל? מקטן. אני אומר לך את זה מניסיון שלי ומניסיון של רבים. אם ביום אחד תהפכי לדתייה, את כנראה תפלי באותה מהירות, במיוחד שרת לא במסגרת. אני מציע לך לא להגדיר את עצמך כרגע. תראי שיעורי תורה קצרים או ארוכים (למשל הרב זמיר כהן, הרב יגאל כהן וכו'). יש סרטונים ממש קצרים של הידברות, של, לדעת להאמין ועוד.
אני מציע לך גם להתחיל לאט לאט לקרוא הלכות, למשל מהספר פניני הלכה (אפשר לחפש בגוגל פניני הלכה וללמוד לבד, הכול באינטרנט). תתחילי למשל מהספר ברכות. תלמדי לאט לאט את הבסיס. בהתחלה הייתי מציע לעשות הכול בסתר, לפי איך שאת מרגישה. למשל לברך על אוכל - את לא חייבת לצעוק את הברכה שכולם ישמעו, אפשר להגיד בשקט שרק את תשמעי. שבת אפשר להתחיל בהדרגה.
אני מלתת החום לקרוא קצת מאמרים באתר לדעת "לדעת להאמין" - דבר שיענה לך על מלא שאלות בסיסיות. מציע להיכנס גם לאתר "70" השאלות הקשות ביהדות" - אתר שמרכז מידע עצום ויקר על אמונה ושאלות בסיסיות. מציע גם להיכנס לארגון הידברות ולהתחזק דרכם קצת.
עוד משהו, כדאי מאוד, ואף חובה, להתחבר לרב או לרבנית שידריכו אותך בדרך ולאט לאט הכול יסתדר, בעזרת השם. מומלץ גם ללכת לשיעורי תודה ליד הבית וכו'. לאט לאט, בקצב שלך.
ביהדות יש מושג שנקרא תשובה, וה' לָקָח רק מחכה שכולנו נעשה תשובה. אין דבר העומד מפני התשובה. אם תחזרי בתשובה שלמה, ה' יסלח לך על הכול. הוא לא שונא אותך, הוא אוהב אותך. זה בדיוק כמו אבא שכועס על הבן שלו. שאבא כועס על הבן שלו, הוא לא שונא אותו. יותר מזה, בגמרא כתוב שאדם שחוזר בתשובה מאהבה, לא רק שמוחקים לו את כל העוונות, לא רק שלא יזכירו לי כלום על המעשים הרעים שעשה, אלא כל החטאים שלו יהפכו לזכויות.
דבר אחרון, לגבי מה שקרה כאן בתשובות... את רואה כאן חתיכת מלחמה וזה בטח לא תורם לך. למעשה יש על זה נבואה שיהיו מלחמות בין רבנים וכו'. אני מציע לך מכל הלב, לא להיכנס לזה, תישארי ניטרלית. את בתחילת הדרך ואל תיכנסי לדברים האלו. שני צדדי הדיון באים סך הכול לטובתך, שתתרחקי ממי שצריך, אבל הסיפור כאן הרבה יותר מורכב ממה שזה נראה. אל תיכנסי לזה כרגע. את לא מכירה את הסיפור וזה בסדר גמור, אבל עדיף לא להיכנס לזה ולהישאר ניטרלי בצד. תתחזקי כרגע ותתרכזי בזה, אל תנסי להאמין לאחד הצדדים בוויכוח על הרבנים, כולם כאן רוצים לטובתך פשוט המחלוקת היא למי להקשיב. עצה שלי? לא להיכנס לזה, זה סתם יבלבל אותך. עם הזמן תלמדי יותר ותבססי את העמדה שלך.
באותו הנושא: