2 תשובות
זה דומה אגב לרכב שנוסע במישור.
עם תעזהי את הגז, גם עם הרכב נע במהיאות של 100 הוא לבסוף יעצר מבלי שנגעת בבלמים.
זה כיוון שהצמיגים יוצרים חיכוך על הכרקע, האויר והרוח מתנגדים לתנועת הרכב קדימה, והחלקיםמשנעים ברכב בזמן התנועה, לוקחים אנרגיה מהצנוע בכדי לנוע
עם תעזהי את הגז, גם עם הרכב נע במהיאות של 100 הוא לבסוף יעצר מבלי שנגעת בבלמים.
זה כיוון שהצמיגים יוצרים חיכוך על הכרקע, האויר והרוח מתנגדים לתנועת הרכב קדימה, והחלקיםמשנעים ברכב בזמן התנועה, לוקחים אנרגיה מהצנוע בכדי לנוע
יש חוק שנקרא חוק שימור האנרגיה, הנדנדה משתמשת באנרגיה בכדי לנוע.
צבירת המהירות מתבצעת עלידך, ולאחר מכן האינרציה ממשיכה את הסבב אבל מאבדת קצת בכל פעם בגלל התנגדויות שונות למשל כוח המשיכה רוח, התנוע על המיסהיםמשל הנדנדה וכל טלו גוזלים כוח מהטינרציה ויוצרים התנגדות שמאטה אותה אט אט
צבירת המהירות מתבצעת עלידך, ולאחר מכן האינרציה ממשיכה את הסבב אבל מאבדת קצת בכל פעם בגלל התנגדויות שונות למשל כוח המשיכה רוח, התנוע על המיסהיםמשל הנדנדה וכל טלו גוזלים כוח מהטינרציה ויוצרים התנגדות שמאטה אותה אט אט
באותו הנושא: