62 תשובות
יש להם כוח פוליטי שמאפשר להם את השימור מצב ההזוי הזה.
ואגב, מדובר בחרדים לא דתיים, וגם בחלק קטן מהחרדים
ואגב, מדובר בחרדים לא דתיים, וגם בחלק קטן מהחרדים
כי לא אכפת להם מהמדינה והם כפויי טובה
אנונימית
שואל השאלה:
חרדים* סליחה
חרדים* סליחה
אנונימית
לא לכל הדתיים יש פטור מהצבא.. זה גם תהליך להןציא פטןר ולא כולם מוציאים.
ולמה יש להם פטור? כי יש דברים שם שכנראה מפחדים שיגרמו להם לחלל או לא יודעת מה.. בחירה של כל אחד
אבל יש כאלה שעושים שירות לאומי שסה אחלה ולא פחות עוזר ממה שעושים בצבא
ולמה יש להם פטור? כי יש דברים שם שכנראה מפחדים שיגרמו להם לחלל או לא יודעת מה.. בחירה של כל אחד
אבל יש כאלה שעושים שירות לאומי שסה אחלה ולא פחות עוזר ממה שעושים בצבא
שואל השאלה:
אל תעשו צחוק .. רוב החרדים לא מתגייסים
ויש לי חברות שעושות שירות לאומי בכל מיני תפקידים והן אומרות חד משמעית שצבא זה תרומה הרבה יותר גדולה
גם שירות לאומי זה תרומה, אבל פחות
אל תעשו צחוק .. רוב החרדים לא מתגייסים
ויש לי חברות שעושות שירות לאומי בכל מיני תפקידים והן אומרות חד משמעית שצבא זה תרומה הרבה יותר גדולה
גם שירות לאומי זה תרומה, אבל פחות
אנונימית
אין לדתיים פטור מהצבא, רוב הדתיים מתגייסים לצבא ותורמים פי 2 משאת תוכלי לתרום אי פעם. את מדברת על חרדים שיש כאלה שלא מתגייסים (יש גם המון שכן). והסיבה שבנות חרדיות/דתיות לא תמיד מתגייסות זה לא בגלל צניעות, זה בגלל שלבנות אסור להחזיק נשק לפי היהדות, וחוץ מזה הן עושות שירות לאומי אז מה אכפת לך שהן לא מתגייסות הן תורמות למדינה בדרך אחרת
קודם כל זה חרדים לא דתיים
כמעט כל הדתיים מתגייסים ויותר מהחילונים
דבר שני הם מאמינים שבעזרת התורה הם עוזרים למדינה וגם הם מפחדים שמלא יצאו בשאלה אם הם ילכו לצבא כי בצבא לא מכבדים את הדת בשיט
וחרדים תורמים בדרך שלהם מה עם כל העמותות? הגמחים? איחוד הצלה? תפסיקו לחפש אותם כבר במה שהם תורמים הם תורמים יוצר מסתם גובניק שיושב במשרד
ואגב היום כם יש הרבה חרדים שמתגייסים
כמעט כל הדתיים מתגייסים ויותר מהחילונים
דבר שני הם מאמינים שבעזרת התורה הם עוזרים למדינה וגם הם מפחדים שמלא יצאו בשאלה אם הם ילכו לצבא כי בצבא לא מכבדים את הדת בשיט
וחרדים תורמים בדרך שלהם מה עם כל העמותות? הגמחים? איחוד הצלה? תפסיקו לחפש אותם כבר במה שהם תורמים הם תורמים יוצר מסתם גובניק שיושב במשרד
ואגב היום כם יש הרבה חרדים שמתגייסים
דבר ראשון זה חרדים דבר
שני זה לא כולם דבר
תפסיקו להכליל. נמאס לי.
שני זה לא כולם דבר
תפסיקו להכליל. נמאס לי.
הסיבה לפטור שהחרדים קיבלו היא הסכם שהם עשו מול בן גוריון.
בעיקר כי היו מעט מאוד חרדים בקום המדינה והם כן היו דבר שהיה רצון לשמור עליו (על המסורת היהודית במדינה החילונית).
בעיקר כי היו מעט מאוד חרדים בקום המדינה והם כן היו דבר שהיה רצון לשמור עליו (על המסורת היהודית במדינה החילונית).
תתקני את זה לחרדים. אחרת לא יבינו אותך.
ולדתיים יש מפלגות שדואגות להם לאינטרסים...אז הם מקבלים מה שבא להם.
ולדתיים יש מפלגות שדואגות להם לאינטרסים...אז הם מקבלים מה שבא להם.
כי יש להם כוח פוליטי והם מדכאים קבוצות אחרות
זה לא בסדר וזה צריך להיפסק
זה לא בסדר וזה צריך להיפסק
כי משום שהם מאמינים ב-ה' יש להם ערך הרבה יותר גבוה מלחילונים שלא מאמינים, אחרי הכל זו מדינה יהודית וזה מובן לגמרי, צריך לשמר אותם בעוד שחילונים אין בעייה שחייהם יהיו מקופחים בצבא. זה ברור כשמש
אנונימי
אני מסכים איתך.
לצורך העניין, אם אתה מאמין שללמוד תורה יעזור למדינה שלנו בתחום המדיני, אני מאמין שללמוד על קפיטליזם יעזור למדינה בתחום הכלכלי. זו האמונה שלי. אז עכשיו זה בסדר שבמקום להתגייס לצבא, אני אוציא תואר בכלכלה על חשבון המדינה?
מה זה "זו האידיאולוגיה שלו"? כאשר מתגייסים לצבא, כל אחד שם את האידיאולוגיות שלו בצד ונכנס מתחת לאלונקה, גם אם לא הכי מתחשק לו. אם מישהו לא יתגייס לצבא רק בגלל שיש לו אידיאולוגיה אחרת - הראשון לא רוצה להיות עם אישה בטנק, השני מאמין שאסור לעבוד בלילה, השלישי לא רוצה לרוץ בימי שני וכן הלאה - אי אפשר לנהל ככה צבא.
כל אחד שם את הכל בצד ומקריב מספר שנים מהחיים שלו, בשביל המדינה, כי אין מה לעשות. הרי שאנחנו חיים במקום שלא מאפשר לנו את זה (לאפשר לא להתגייס רק בגלל דעה שונה). אנחנו מדינה מוקפת אויבים.
אז למה שאני אקריב שנתיים וחצי מהחיים שלי, אוותר על כל האידיאולוגיות שלי ואתגייס לצבא, במקום ללכת לאוניברסיטה או להתחיל לעבוד, בזמן שהוא לא מוותר על האידיאולוגיות שלו?
נכון, יש הרבה דתיים/חרדים שמתגייסים לצבא ועובדים כמו כולם. אבל עצם העובדה שהם לא חייבים כי יש להם אפשרות לא להתגייס ולחיות על חשבון המדינה, זה כבר לא בסדר.
לצורך העניין, אם אתה מאמין שללמוד תורה יעזור למדינה שלנו בתחום המדיני, אני מאמין שללמוד על קפיטליזם יעזור למדינה בתחום הכלכלי. זו האמונה שלי. אז עכשיו זה בסדר שבמקום להתגייס לצבא, אני אוציא תואר בכלכלה על חשבון המדינה?
מה זה "זו האידיאולוגיה שלו"? כאשר מתגייסים לצבא, כל אחד שם את האידיאולוגיות שלו בצד ונכנס מתחת לאלונקה, גם אם לא הכי מתחשק לו. אם מישהו לא יתגייס לצבא רק בגלל שיש לו אידיאולוגיה אחרת - הראשון לא רוצה להיות עם אישה בטנק, השני מאמין שאסור לעבוד בלילה, השלישי לא רוצה לרוץ בימי שני וכן הלאה - אי אפשר לנהל ככה צבא.
כל אחד שם את הכל בצד ומקריב מספר שנים מהחיים שלו, בשביל המדינה, כי אין מה לעשות. הרי שאנחנו חיים במקום שלא מאפשר לנו את זה (לאפשר לא להתגייס רק בגלל דעה שונה). אנחנו מדינה מוקפת אויבים.
אז למה שאני אקריב שנתיים וחצי מהחיים שלי, אוותר על כל האידיאולוגיות שלי ואתגייס לצבא, במקום ללכת לאוניברסיטה או להתחיל לעבוד, בזמן שהוא לא מוותר על האידיאולוגיות שלו?
נכון, יש הרבה דתיים/חרדים שמתגייסים לצבא ועובדים כמו כולם. אבל עצם העובדה שהם לא חייבים כי יש להם אפשרות לא להתגייס ולחיות על חשבון המדינה, זה כבר לא בסדר.
לא באמת אכפת להם(לחלקם) בדיוק כמו ערבים למה כל אחד רושם פה חרדים מה ען ערבים אבל יש חרדים שמשרתים בצבא אבל אני יכול להבין שהם לא רוצים לשרת עם בנות אז הצבא צריך לכבד ולסדר יחידה בלי בנות או משהו כזה
אנונימי
דתיים ברובם מתגייסים, דתיות לא.
חרדים לא מתגייסים כי דת וכי הם ברובם לא ציונים, לפחות לא כמו דתיים עם כיפות סרוגות.
חרדים לא מתגייסים כי דת וכי הם ברובם לא ציונים, לפחות לא כמו דתיים עם כיפות סרוגות.
הם תורמים למדינה בהתנדבות בעמותות למיניהם.. והעמותות האלו חוסכות למדינה פי כמה וכמה.. וכשבן אדם מת בתאונה או במצב אנוש.. רוב הסיכויים שהאנשים החרדים יבואו לזירה ראשונים כי הם עושים את זה לא מתוך כסף.. נטו רצון לעזור
הם מתפללים על החיילים, הם מתגייסים לשירות לאומי עוזרים במדא ועוד הרבה דברים.
זה לא מבוסס על איזה מחקר אלא על הנחה מתבקשת. שים לב שאמרתי לפחות לא כמו דתיים עם כיפות סרוגות כי בוא, הם מתגייסים.
יש חלקים שהם בגלוי מאוד אנטי ציונים כמו הפלג הירושלמי ונטורי קרתא, יש חלקים רחבים שהם לא אנטי ציוניים אבל הם פשוט לא ציוניים ויש להם גם ייצוג בכנסת בחלק מחברי הכנסת של יהדות התורה.
יש חלקים שהם בגלוי מאוד אנטי ציונים כמו הפלג הירושלמי ונטורי קרתא, יש חלקים רחבים שהם לא אנטי ציוניים אבל הם פשוט לא ציוניים ויש להם גם ייצוג בכנסת בחלק מחברי הכנסת של יהדות התורה.
הצבא הוא לא מקום שקל לנהל בו אורח חיים דתי. אם נרצה שעוד חרדים יתגייסו, הצבא יצטרך לעבור הרבה שינויים ולהחיל על כלל המגוייסים אורח חיים דתי יותר (מעבר לרק לשמור כשרות). כמו שאדם חילוני לא עושה צבא כי המסגרת לא מתאימה לאורח החיים שלו, כך גם אדם דתי.
את לא חייבת להתגייס. 44.3% מהבנות בישראל המיועדות לגיוס לא מתגייסות, מוזמנת להצטרף את לא תהי מיוחדת. גם ככה הצבא סובל מעודף כוח אדם ויש בו המון אבטלה סמויה, בעיקר לבנות.
את לא חייבת להתגייס. 44.3% מהבנות בישראל המיועדות לגיוס לא מתגייסות, מוזמנת להצטרף את לא תהי מיוחדת. גם ככה הצבא סובל מעודף כוח אדם ויש בו המון אבטלה סמויה, בעיקר לבנות.
אני מתנצלת, אבל לחילונים יש גיוס חובה וחלק לא מתגייסים, ולדתיים אין, ורובם המוחלט מתגייס.
בשבאבניקים היתה תשובה מוחצת, כשחייל שאל את גדליה למה הם לא עושים צבא הוא ענה:"תגיד, אתה היית שולח את הבן שלך לישיבה בלי לפחד שהוא יחזור בתשובה?"
נכון שיש כל מיני מסגרות, אבל צבא זה צבא, וממש קשה לנהל בו אורח חיים דתי ולהישאר באותה רמה שבה היו לפני
נכון שיש כל מיני מסגרות, אבל צבא זה צבא, וממש קשה לנהל בו אורח חיים דתי ולהישאר באותה רמה שבה היו לפני
אנונימית
קצת יותר מ־40% מהבנות *היהודיות* מתגייסות. החרדים הם רק 15% מכלל היהודים בישראל, לשם השוואה. איזה גיוס חובה?
בואנה.
מי שאמר שהם "כפויי טובה" פשוט תסתום.
אין לך מושג בכלל על מה אתה מדבר.
לחרדים יש בעיות עם זה אבל דתיים? אנחנו גם הולכים לצבא ומהבנות מי שלא הולכת למבא הולכת לשירות לאומי שזה לא פחות חשוב!
מי שאמר שהם "כפויי טובה" פשוט תסתום.
אין לך מושג בכלל על מה אתה מדבר.
לחרדים יש בעיות עם זה אבל דתיים? אנחנו גם הולכים לצבא ומהבנות מי שלא הולכת למבא הולכת לשירות לאומי שזה לא פחות חשוב!
אם הצבא היה חרדי את היית רוצה ללכת? כנראה שלאתחשבי על זה ככה
אנונימית
הדתיים הולכים לצבא אבל חלק מהחרדים לא הולכים כי הם מעדיפים ללמוד תורה בזמן הזה, אני לא רואה בזה בעיה זה החלטה שלהם
מה?
גברים דתיים עושים יותר צבא מחילונים!
בנות דתיות *לפעמיים* עושות פטור והולכות לשירות לאומי בגלל הצניעות
ושירות לאומי מאוד תורם למדינה!
גברים דתיים עושים יותר צבא מחילונים!
בנות דתיות *לפעמיים* עושות פטור והולכות לשירות לאומי בגלל הצניעות
ושירות לאומי מאוד תורם למדינה!
אנונימית
א. זה לא לדתיים זה לחרדים.
ב. המדינה היא מדינה יהודית והניצחונות שלנו תלויים בלימוד התורה, אם לא היו לומדים תורה לא היינו איפה שאנחנו היום.
ג. יש הרבה שלא יכולים (מההלכה) לשרת עם נשים והיום איפה שלא תלכי בצהל יש נשים.
ד. יש הרבה חילוניים /חילוניות שלא עושים צבא.
ה. מסכימה שאם יש אנשים שמנצלים את המצב לטובתם ומשקרים ולא באמת לומדים תורה, מעבר לזה שזה ממש שקר ומירמה, צריך לגייס אותם.
ב. המדינה היא מדינה יהודית והניצחונות שלנו תלויים בלימוד התורה, אם לא היו לומדים תורה לא היינו איפה שאנחנו היום.
ג. יש הרבה שלא יכולים (מההלכה) לשרת עם נשים והיום איפה שלא תלכי בצהל יש נשים.
ד. יש הרבה חילוניים /חילוניות שלא עושים צבא.
ה. מסכימה שאם יש אנשים שמנצלים את המצב לטובתם ומשקרים ולא באמת לומדים תורה, מעבר לזה שזה ממש שקר ומירמה, צריך לגייס אותם.
אנונימית
ו. היום תאכלס בנינו אין צורך בחלק מהם בצבא ברוך ה'.
אנונימית
לדתיים אין פטור. לדתיות יש כי זה נוגד את ההלכה. אם את לא דתייה זה לא נוגד לך שום דבר ואת צריכה ללכת לצבא. נכון שדתיות לא הולכות לצבא אבל הן עושות שירות לאומי. הן גם מתנדבות וזה לא פחות חשוב מצבא
שירות לאומי זה הרבה יותר תרומה
תגידי, מה זה משנה לך?
רוצה פטור מהצבא אז תהיי חרדיה ואם את לא רוצה אז תעזבי אותם בשקט
תהיי גאה בזכות לשמור על המדינה וחלאס
רוצה פטור מהצבא אז תהיי חרדיה ואם את לא רוצה אז תעזבי אותם בשקט
תהיי גאה בזכות לשמור על המדינה וחלאס
אנונימית
מגעיל לשמוע שאת מכלילה!!
דבר ראשון רוב הדתיים הולכים לצבא!.
אז למה להכליל???
ואומנם אני מסכימה שזה לא בסדר שלחרדים יש פטור אבל לא כולם לא הולכים לצבא, אני מכירה חרדים שכן הולכים לצבא.
את סתם מכלילה בלי שאת יודעת משהו!
דבר ראשון רוב הדתיים הולכים לצבא!.
אז למה להכליל???
ואומנם אני מסכימה שזה לא בסדר שלחרדים יש פטור אבל לא כולם לא הולכים לצבא, אני מכירה חרדים שכן הולכים לצבא.
את סתם מכלילה בלי שאת יודעת משהו!
אנונימית
מה? למה את מכלילה את כולם? אני דתיה ואעשה צבא ומכירה המון דתיים שכן עושים. די כבר עם הסטיגמות המיותרות האלו.
אני חושבת שצריך לעשות כמו שעושים באמריקה למה להכריח אנשים לבזבז את השנים הכי טובות שלהם בשביל המדינה המחור** בנת הזאת
מה נסגר עם האנשים המטומטמים פה באתר!?!! כול הזמן שאלות נגד דתיים וחרדים מה הבעיה שלכם נגיד ואתם לא אוהבים את הדרך חיים שלהם למי אכפת זה קשור אליהם לא אליכם תתעסקו בחיים שלכם וחלאס להכליל!! זה לא כולם ,תתקני לחרדים כי זה לא דתיים רואים שאת אפילו לא בודקת דברים.. סתם אומרת בלי לבדוק
אנונימית
כי הם רוצים ללמוד תורה וזאת זכותם יאללה גם כן צבא צבא, מי שלא רוצה לעשות צבא לא חייב, אומרת את זה בתור חילונייה, חלאס
יש אנשים שמאמינים באלוהים
^ומי יגן עלייך? על המשפחה שלך?
''חרדים''. ''דתיים''
אני דתי ושירתתי 9 חודשים. יצאתי מהסיבות האישיות שלי והנפשיות שלי.
אתה יודעת כמה דתיים משרתים? כמה בעלי כיפה היו איתי בטירונות?
למה שלא תשאלי? מה אתם חושבים על החילוניים?
שמלא מהם משתמטים מצה''ל, אונסים גם בכמויות, רוב המקרים המזעזעים במדינה קורים מהם, ואני יכול להמשיך עד מחר. הפגנות, כל מהומה עם הכסאות פלסטיק, אבל אם זה היה חרדים, וואי וואי!! הם משוגעים אלה! ה''חרדים''.. לא.. כשזה חילוניים זה לא נוגע אליכם. זה נראה לכם לגטימי לחלוטין רק תגידו ''אנשים משוגעים''. לא חילוניים. פשוט לא.
חילוניים קיצוניים שהם נגד צה''ל, קוראים להם ''רוצחים במדים'' גם..
אתם כהורים חרדים שולחים את הבן שלכם לצבא? ששם מיליון חטאים קורים? שמדברים על האחר לשון הרע? שצריך ללבוש מדים? שאתה לא יכול לקיים את כל האמונה והמצוות שלך כמו שאתה רוצה? שיש שם אנשים אחרים? שהצבא זה הגוף מספר אחד לשנות את הבן אדם ופתאום הוא יחזור בתשובה? חשבתם על זה אתם בתור חילוניים שולחים את הילד לצבא ופתאום איכשהו, חוזר דתי או דוס? איך תרגישו?
מלא מהם כן עובדים, וצריכים לדאוג למלא ילדים שיש להם, חיים בעוני בבתים הזויים, נראה אתכם חיים ככה.
הם לא תורמים?
הם לא תורמים במדא? חלק כן מתגייסים?
ארגון לתת?
ארגון נעמי?
ארגון יד שרה?
מאיר פנים?
זיכרון מנחם?
יד אליעזר?
עזר מציון?
קופת העיר בני ברק?
החרדים ואלו שמתפללים יום יום לאלוקים, ''על התורה, ועל העבודה ועל גמילות חסדים, עומד העולם''. הרוב בזכותם.
להמשיך?
מתפללים יום יום ומברכים את כל עם ישראל וכן זה יפה מאוד גם אם אתם לא מאמינים בזה.
א. אנשים בדיוק כמוכם עם לבוש ואמונה שונה
ב. למה לא לשאול מה אתם חושבים על חילוניים אממ? למה בחדשות כותבים חרדי אנס...
וכשחילוני אונס לא כותבים חילוני? למה חרדי? להוציא את כולם חראות שירדו עליהם שוב וישנאו? מה? הכובע? הבגדים? זה מה שהופך אותם לשונים או מיוחדים שאתם שואלים עליהם שאלות בסטיפס?
הם לא מאמינים בצבא, לא שהם שונאים אותם לגמריי כולם.. הם פשוט מאמינים רק באלוקים גם.
ולמה הם לא שולחים את הילדים שלהם לצבא?
תתארי לך שאת אמא חרדית, רוצה שהילד שלך יגדל כדתי/חרדי וכו'
היית חושבת שצבא זה הגוף המתאים לו? ששם כולם מדברים על כולם, מסוגלים לקלל, יש חוקים מסויימים, אין מספיק זמן לגמריי לכל המצוות וההלכות, זה לא גוף שמתאים להם והסביבה שבהם הם גודלים, זה חדש להם. זה לא כמו מסורתיים או חילוניים. הצבא זה גוף שיכול לשנות את הבן אדם ויכול להחזיר אנשים בשאלה וקרו לא מעט מקרים ולהפך. לא היית רוצה שהילד שלך התהפך 180 מעלות ויחזור משם בשאלה נכון?
כמו שאבא חילוני לא ישלח את הילד החילוני שלו לישיבה כי הוא יודע שהוא יוכל לחזור משם בתשובה ולהשתנות.
ודרך אגב, למה להסתכל עליהם ולא על החילונים המשתמטים פי כמה וכמה? השמאל? אנשים אחרים? מה איתם? היו לי 2 חברים שלא התגייסו והם חילוניים. ולא כי לא יכלו אלא כי לא רצו.
הם מאמינים בללמוד תורה רוב היום, מצוות, הלכות, אלוקים ודיי בצדק הלוואי עליי ועוד מלא.
ועם כל זאת, יש לא מעט שכן תורמים למדינה אם זה בצבא, או במדא, או בשירות לאומי, או בכל מיני ארגוני צדקה ותרומה לא חסר באמת שלא.
וכן, ללמוד תורה ולהתפלל על עם ישראל זה לא פחות חשוב מהצבא ועוד יותר, זה מה שמחזיק את עם ישראל חזק. אם לא התורה והמצוות והגמילות חסדים והעבודה, לא יהיה בכלל עולם. לא סתם מדינת ישראל חיה ונושמת כבר עשורים רבים עוד מאז הקמתה ושרדנו מלא מלחמות קשות נגד כמה מדינות ביחד כשלא היה לנו כלום. הכל מלמעלה.
זו לא מסגרת בשבילם. ובצדק.
כמו כן אני גם לא מצדיק את חוק גיוס חובה.
אני דתי ושירתתי 9 חודשים. יצאתי מהסיבות האישיות שלי והנפשיות שלי.
אתה יודעת כמה דתיים משרתים? כמה בעלי כיפה היו איתי בטירונות?
למה שלא תשאלי? מה אתם חושבים על החילוניים?
שמלא מהם משתמטים מצה''ל, אונסים גם בכמויות, רוב המקרים המזעזעים במדינה קורים מהם, ואני יכול להמשיך עד מחר. הפגנות, כל מהומה עם הכסאות פלסטיק, אבל אם זה היה חרדים, וואי וואי!! הם משוגעים אלה! ה''חרדים''.. לא.. כשזה חילוניים זה לא נוגע אליכם. זה נראה לכם לגטימי לחלוטין רק תגידו ''אנשים משוגעים''. לא חילוניים. פשוט לא.
חילוניים קיצוניים שהם נגד צה''ל, קוראים להם ''רוצחים במדים'' גם..
אתם כהורים חרדים שולחים את הבן שלכם לצבא? ששם מיליון חטאים קורים? שמדברים על האחר לשון הרע? שצריך ללבוש מדים? שאתה לא יכול לקיים את כל האמונה והמצוות שלך כמו שאתה רוצה? שיש שם אנשים אחרים? שהצבא זה הגוף מספר אחד לשנות את הבן אדם ופתאום הוא יחזור בתשובה? חשבתם על זה אתם בתור חילוניים שולחים את הילד לצבא ופתאום איכשהו, חוזר דתי או דוס? איך תרגישו?
מלא מהם כן עובדים, וצריכים לדאוג למלא ילדים שיש להם, חיים בעוני בבתים הזויים, נראה אתכם חיים ככה.
הם לא תורמים?
הם לא תורמים במדא? חלק כן מתגייסים?
ארגון לתת?
ארגון נעמי?
ארגון יד שרה?
מאיר פנים?
זיכרון מנחם?
יד אליעזר?
עזר מציון?
קופת העיר בני ברק?
החרדים ואלו שמתפללים יום יום לאלוקים, ''על התורה, ועל העבודה ועל גמילות חסדים, עומד העולם''. הרוב בזכותם.
להמשיך?
מתפללים יום יום ומברכים את כל עם ישראל וכן זה יפה מאוד גם אם אתם לא מאמינים בזה.
א. אנשים בדיוק כמוכם עם לבוש ואמונה שונה
ב. למה לא לשאול מה אתם חושבים על חילוניים אממ? למה בחדשות כותבים חרדי אנס...
וכשחילוני אונס לא כותבים חילוני? למה חרדי? להוציא את כולם חראות שירדו עליהם שוב וישנאו? מה? הכובע? הבגדים? זה מה שהופך אותם לשונים או מיוחדים שאתם שואלים עליהם שאלות בסטיפס?
הם לא מאמינים בצבא, לא שהם שונאים אותם לגמריי כולם.. הם פשוט מאמינים רק באלוקים גם.
ולמה הם לא שולחים את הילדים שלהם לצבא?
תתארי לך שאת אמא חרדית, רוצה שהילד שלך יגדל כדתי/חרדי וכו'
היית חושבת שצבא זה הגוף המתאים לו? ששם כולם מדברים על כולם, מסוגלים לקלל, יש חוקים מסויימים, אין מספיק זמן לגמריי לכל המצוות וההלכות, זה לא גוף שמתאים להם והסביבה שבהם הם גודלים, זה חדש להם. זה לא כמו מסורתיים או חילוניים. הצבא זה גוף שיכול לשנות את הבן אדם ויכול להחזיר אנשים בשאלה וקרו לא מעט מקרים ולהפך. לא היית רוצה שהילד שלך התהפך 180 מעלות ויחזור משם בשאלה נכון?
כמו שאבא חילוני לא ישלח את הילד החילוני שלו לישיבה כי הוא יודע שהוא יוכל לחזור משם בתשובה ולהשתנות.
ודרך אגב, למה להסתכל עליהם ולא על החילונים המשתמטים פי כמה וכמה? השמאל? אנשים אחרים? מה איתם? היו לי 2 חברים שלא התגייסו והם חילוניים. ולא כי לא יכלו אלא כי לא רצו.
הם מאמינים בללמוד תורה רוב היום, מצוות, הלכות, אלוקים ודיי בצדק הלוואי עליי ועוד מלא.
ועם כל זאת, יש לא מעט שכן תורמים למדינה אם זה בצבא, או במדא, או בשירות לאומי, או בכל מיני ארגוני צדקה ותרומה לא חסר באמת שלא.
וכן, ללמוד תורה ולהתפלל על עם ישראל זה לא פחות חשוב מהצבא ועוד יותר, זה מה שמחזיק את עם ישראל חזק. אם לא התורה והמצוות והגמילות חסדים והעבודה, לא יהיה בכלל עולם. לא סתם מדינת ישראל חיה ונושמת כבר עשורים רבים עוד מאז הקמתה ושרדנו מלא מלחמות קשות נגד כמה מדינות ביחד כשלא היה לנו כלום. הכל מלמעלה.
זו לא מסגרת בשבילם. ובצדק.
כמו כן אני גם לא מצדיק את חוק גיוס חובה.
את האמת שאם הצבא לא היה נוגד את ההלכה היו הרבה יותר דתיות בצבא...
ובאמת תשני את זה לחרדים...
ובאמת תשני את זה לחרדים...
אנשים חושבים שאם החרדים יתגייסו לצבא אז משהו ישתנה, כך או כך לא חסר אנשים, וזה מוכיח את עצמו כרגיל. הצבא רק ידפוק להם את האמונה והמצוות.
גם אם אתם לא מאמינים, וזה לא נראה לכם משפיע, תעריכו.
כל יום אנשים דתיי חרדים ומאמינים מתפללים על עם ישראל ואהבת ישראל. וכל יום בתפילה אומרים
שִׂים שָׁלוֹם, טוֹבָה וּבְרָכָה, חַיִּים חֵן וָחֶסֶד, צְדָקָה וְרַחֲמִים
עָלֵינוּ וְעַל־כָּל־יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ
וּבָרְכֵנוּ אָבִינוּ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד בְּאוֹר פָּנֶיךָ
כִּי בְאוֹר פָּנֶיךָ נָתַתָּ לָּנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ
תּוֹרָה וְחַיִּים, אַהֲבָה וָחֶסֶד, צְדָקָה וְרַחֲמִים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם
וְטוֹב בְּעֵינֶיךָ לְבָרְכֵנוּ וּלְבָרֵךְ אֶת כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, בְּרָב־עֹז וְשָׁלוֹם.
[בעשרת ימי תשובה אומרים: וּבְסֵפֶר חַיִּים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם,
וּפַרְנָסָה טוֹבָה, וִישׁוּעָה וְנֶחָמָה, וּגְזֵרוֹת טוֹבוֹת
נִזָּכֵר וְנִכָּתֵב לְפָנֶיךָ, אֲנַחְנוּ וְכָל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל
לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם]
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְבָרֵךְ אֶת־עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בַּשָּׁלוֹם, אָמֵן.
גם אם אתם לא מאמינים, וזה לא נראה לכם משפיע, תעריכו.
כל יום אנשים דתיי חרדים ומאמינים מתפללים על עם ישראל ואהבת ישראל. וכל יום בתפילה אומרים
שִׂים שָׁלוֹם, טוֹבָה וּבְרָכָה, חַיִּים חֵן וָחֶסֶד, צְדָקָה וְרַחֲמִים
עָלֵינוּ וְעַל־כָּל־יִשְׂרָאֵל עַמֶּךָ
וּבָרְכֵנוּ אָבִינוּ כֻּלָּנוּ כְּאֶחָד בְּאוֹר פָּנֶיךָ
כִּי בְאוֹר פָּנֶיךָ נָתַתָּ לָּנוּ ה' אֱלֹהֵינוּ
תּוֹרָה וְחַיִּים, אַהֲבָה וָחֶסֶד, צְדָקָה וְרַחֲמִים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם
וְטוֹב בְּעֵינֶיךָ לְבָרְכֵנוּ וּלְבָרֵךְ אֶת כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, בְּרָב־עֹז וְשָׁלוֹם.
[בעשרת ימי תשובה אומרים: וּבְסֵפֶר חַיִּים, בְּרָכָה וְשָׁלוֹם,
וּפַרְנָסָה טוֹבָה, וִישׁוּעָה וְנֶחָמָה, וּגְזֵרוֹת טוֹבוֹת
נִזָּכֵר וְנִכָּתֵב לְפָנֶיךָ, אֲנַחְנוּ וְכָל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל
לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם]
בָּרוּךְ אַתָּה ה', הַמְבָרֵךְ אֶת־עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל בַּשָּׁלוֹם, אָמֵן.
95% מהדתיים הולכים לעשות צבא אז דיי
חרדים זה משהו אחר לגמרי
חרדים זה משהו אחר לגמרי
אתם יודעים איזה קשה זה כדתי להיות שם עם ערסים? אנשים מקללים ומדברים על האחר? בנות?.. חוקים? דברים?! איך אני יכול להתנהל שם
הלוואי וזה היה רק שנתיים
מסכן. אתה חי בעולם האמיתי.
שואלת השאלה
אני חושב שכיום, ל99% מהמדינה, זה מעניין את הזרת שלהם ביד מה ומי תורם יותר וכמה.
היום כל אחד מתעניין בחיים של עצמו ולא של אחרים. אין כזה דבר תורם יותר. כל אחד תורם באיזשהו דבר. גם אם זה פחות או יותר.
כואב לך שיש חרדים שלא עושים צבא? אין מה לעשות יקירה..
מבין את הכאב שלך שמכריחים אני גם נגד זה נגד חוק גיוס חובה
למרות שבלי זה אין מדינה בערך ולא יהיה כנראה מספיק צבא, אבל את החרדים כך או כך לא צריך במיילא
וכמו שאמרתי, למי אכפת בכלל אם לעשות צבא זה תורם יותר את מי זה מעניין, למה שווה בכלל לתרום כבר משהו למדינה הזאת שמישהו רק יגיד לי? שכל מה שהיא עושה זה לצאת נגדך ולעשות לך דיקטטורה בכל דבר ועניין כמו לדוגמה בעניין הקורונה
אני חושב שכיום, ל99% מהמדינה, זה מעניין את הזרת שלהם ביד מה ומי תורם יותר וכמה.
היום כל אחד מתעניין בחיים של עצמו ולא של אחרים. אין כזה דבר תורם יותר. כל אחד תורם באיזשהו דבר. גם אם זה פחות או יותר.
כואב לך שיש חרדים שלא עושים צבא? אין מה לעשות יקירה..
מבין את הכאב שלך שמכריחים אני גם נגד זה נגד חוק גיוס חובה
למרות שבלי זה אין מדינה בערך ולא יהיה כנראה מספיק צבא, אבל את החרדים כך או כך לא צריך במיילא
וכמו שאמרתי, למי אכפת בכלל אם לעשות צבא זה תורם יותר את מי זה מעניין, למה שווה בכלל לתרום כבר משהו למדינה הזאת שמישהו רק יגיד לי? שכל מה שהיא עושה זה לצאת נגדך ולעשות לך דיקטטורה בכל דבר ועניין כמו לדוגמה בעניין הקורונה
אין להם פטור מלעשות צבא, רוב הדתיים מתגייסים, ואפילו אחוז המתגייסים מהמגזר הדתי גדול יותר מהחרדים
אנונימית
ben מצדיע לך
כל מילה בסלע:)
כל מילה בסלע:)
הרוב המוחלט של הדתיים מתגייסים זה עובדה
בקשר לחרדים זה מציאות שונה, וגם שם הרבה מאוד מתגייסים, במיוחד בהשוואה לפעם
בקשר לחרדים זה מציאות שונה, וגם שם הרבה מאוד מתגייסים, במיוחד בהשוואה לפעם
אנונימי
בשבילך זה העולם האמיתי,
העולם האמיתי בשבילי זה התורה, והלימוד, והמשפטים והערכים ואיך להתנהג לאנשים כמה שיותר יפה למרות שאני עדיין עובד על זה.
אם זה בשבילך העולם האמיתי זה לקלל ולרדת על הדת כל היום ולזלזל ולדבר על האחר ולהתלהב ולהגיד נודר ולחפש ''בנות'' באינסטגרם ולחפש איך לעשות כסף טוב כל החיים ולצאת למועדונים ותענוגות ולא לחפש בכלל בשביל מה אתה כאן בעולם הזה באמת אז מה אני אגיד לך... בסופו של דבר שום דבר לא יספק אותך, תראה מיליארדרים ותראה טונות אנשים שלא משנה מה משיגים בחיים הם לא מסופקים... כל העולם הזה הוא רק שקר ותענוגות... כל מה שמעניין אנשים זה אם זה ביבי או בנט או האם יש האח הגדול היום, או מה ההוא קילל את ההוא, מי רב עם מי, או כמה כסף עושים, או תראה איזה ''פצצה'' באינסטגרם''.
העולם האמיתי בשבילי זה התורה, והלימוד, והמשפטים והערכים ואיך להתנהג לאנשים כמה שיותר יפה למרות שאני עדיין עובד על זה.
אם זה בשבילך העולם האמיתי זה לקלל ולרדת על הדת כל היום ולזלזל ולדבר על האחר ולהתלהב ולהגיד נודר ולחפש ''בנות'' באינסטגרם ולחפש איך לעשות כסף טוב כל החיים ולצאת למועדונים ותענוגות ולא לחפש בכלל בשביל מה אתה כאן בעולם הזה באמת אז מה אני אגיד לך... בסופו של דבר שום דבר לא יספק אותך, תראה מיליארדרים ותראה טונות אנשים שלא משנה מה משיגים בחיים הם לא מסופקים... כל העולם הזה הוא רק שקר ותענוגות... כל מה שמעניין אנשים זה אם זה ביבי או בנט או האם יש האח הגדול היום, או מה ההוא קילל את ההוא, מי רב עם מי, או כמה כסף עושים, או תראה איזה ''פצצה'' באינסטגרם''.
אין להם פטור מהצבא אבל כולנו יודעים שיש להם מנהג של להתחתן מוקדם וישר להביא ילדים, הצבא לא רוצה אותם בצבא כי זו השקעה של המון כסף לכן הוא מעדיף אפילו שהם לא יתגייסו
לקלל ולרדת על הדת כן, להגיד נודר ולחפש בנות פחות.
ואתה יודע, אפשר את שניהם. לשלב את הדת שזה משהו שחשוב לך ולהרבה אנשים ואת המציאות. אבל לא, כי חילונים ודתיים ציונים קיימים, הא? איזה כיף זה שיש פרייארים שמדינת ישראל חשובה להם.
ואתה יודע, אפשר את שניהם. לשלב את הדת שזה משהו שחשוב לך ולהרבה אנשים ואת המציאות. אבל לא, כי חילונים ודתיים ציונים קיימים, הא? איזה כיף זה שיש פרייארים שמדינת ישראל חשובה להם.
אתה רואה, מה זה נותן לך ohyeah אתה טוב מאוד יודע שאני צודק ואתה הפחות בסדר כאן.
''פרייארים שמדינת ישראל חשובה להם''
מי אם לא לחרדים ולדתיים מדינת ישראל הכי חשובה? אתה רציני? אתה מאמין שצבא מגן עליך, גם אני מאמין, וגם אלוקים. החרדים חלק מאמינים שרק בזכות אלוקים אנחנו כאן.. וזה מוכיח את עצמו מכל המלחמות עד השנים לאורך ההיסטוריה.
כִּי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם.
אז הם במקום להתגייס מה שלא מתאים להם בכל מקרה גם אם ירצו
הם מתפללים על עם ישראל. במשך כל החיים שלהם. לא שנתיים וחצי. כל החיים שלהם. וגם הם תורמים למדינת ישראל כמו שכבר כתבתי והוכחתי לך. אם לא יהיה להם אכפת ממדינת ישראל או בוא נגיד ''האזרחים'' במדינת ישראל, הם יחטאו בעצמם. אם לא יהיה אכפת להם שאח שלהם, נשמה, בן אדם מעם ישראל ימות, אז איפה ואהבת לרעך כמוך? וכו' וכו'..
''פרייארים שמדינת ישראל חשובה להם''
מי אם לא לחרדים ולדתיים מדינת ישראל הכי חשובה? אתה רציני? אתה מאמין שצבא מגן עליך, גם אני מאמין, וגם אלוקים. החרדים חלק מאמינים שרק בזכות אלוקים אנחנו כאן.. וזה מוכיח את עצמו מכל המלחמות עד השנים לאורך ההיסטוריה.
כִּי יְהוָה אֱלֹהֵיכֶם הַהֹלֵךְ עִמָּכֶם לְהִלָּחֵם לָכֶם עִם אֹיְבֵיכֶם לְהוֹשִׁיעַ אֶתְכֶם.
אז הם במקום להתגייס מה שלא מתאים להם בכל מקרה גם אם ירצו
הם מתפללים על עם ישראל. במשך כל החיים שלהם. לא שנתיים וחצי. כל החיים שלהם. וגם הם תורמים למדינת ישראל כמו שכבר כתבתי והוכחתי לך. אם לא יהיה להם אכפת ממדינת ישראל או בוא נגיד ''האזרחים'' במדינת ישראל, הם יחטאו בעצמם. אם לא יהיה אכפת להם שאח שלהם, נשמה, בן אדם מעם ישראל ימות, אז איפה ואהבת לרעך כמוך? וכו' וכו'..
הדתיים והחרדים משחקים בממשלה לפי האינסטגרסים שלהם וזו הסיבה (לא משנה כמה תתכחשו לזה, זה ליטרלי מה שקורה)
אנונימי
זה כל כך שטויות מה שאת מדברת, סורי אבל לחרדים יש תורה, הם מצווים לקיים אותה, מבטיחה לך שחרדים לא עושים את זה מפרזיטיות והם גם לא נחים, אז תתחילי להעריך ולראות תטוב יא צבועה
אנונימית
סתם שאלה, ניראה לכם שלחרדים קל וכיף לחיות כמו שהם חיים?
ממש לא!
לרובם זה ממש לא קל, התמודדות יום יומית כי היהדות נמצאת בכל דבר בחיים שלך,
אתה לא המחליט על החיים שלך אלא יש מישהו מעל שמחליט בשבילכם.
זה קשה אבל אנחנו מאמינים שזה נכון אז אנחנו נמשיך כי זה האמת ולא תמיד היא קלה!
ממש לא!
לרובם זה ממש לא קל, התמודדות יום יומית כי היהדות נמצאת בכל דבר בחיים שלך,
אתה לא המחליט על החיים שלך אלא יש מישהו מעל שמחליט בשבילכם.
זה קשה אבל אנחנו מאמינים שזה נכון אז אנחנו נמשיך כי זה האמת ולא תמיד היא קלה!
אנונימית
את מכלליה אני דתי ואני אלך לצבא ואח שלי דתי והוא בצבא
מדינה מגעילה ולא הוגנת
כל האזרחים צריכים להיות שווים, כולם צריכים לעבוד ולהתגייס לצבא אלא אם מדובר בבעיה רפואית או נפשית
כל האזרחים צריכים להיות שווים, כולם צריכים לעבוד ולהתגייס לצבא אלא אם מדובר בבעיה רפואית או נפשית
לא לכל הדתיים יש פתור אחותי את מדברת מחוסר ידע...
להרבה דתיים שמאוד קיצוניים בדת כן יש פתור וזה מהסיבה שברוב הגדול שם לומד תורה.
אבל אבל, זה תהליך, לא כולם מקבלים פצור וזה נורא תלוי מי ומה ועד כמה הוא חרדי.
יש הרבה דתיחם בצבא וגם הרבה חרידים.
אלה שלא מתגייסים ולא תורמים כלום זה הקיצוניים בלבד!!
ואגב שירות לאומי תורם בדיוק כמו צבא, אין לך שום זכות לבוא ולשפוט אדם ולהגיד שהוא פחות תורם רק בגלל שהוא לא עושה צבא, המקום הזה לא מתאים לכולם ואת לא יכולה לשפוט אף אחד עד שתהי בעמדה שלו.
תודה.
להרבה דתיים שמאוד קיצוניים בדת כן יש פתור וזה מהסיבה שברוב הגדול שם לומד תורה.
אבל אבל, זה תהליך, לא כולם מקבלים פצור וזה נורא תלוי מי ומה ועד כמה הוא חרדי.
יש הרבה דתיחם בצבא וגם הרבה חרידים.
אלה שלא מתגייסים ולא תורמים כלום זה הקיצוניים בלבד!!
ואגב שירות לאומי תורם בדיוק כמו צבא, אין לך שום זכות לבוא ולשפוט אדם ולהגיד שהוא פחות תורם רק בגלל שהוא לא עושה צבא, המקום הזה לא מתאים לכולם ואת לא יכולה לשפוט אף אחד עד שתהי בעמדה שלו.
תודה.
אנונימית
איכס כמה שנאה לחרדים ודתיים יש כאן
אני דתייה וכל האחים שלי הולכים לצבא
וכל הדתיים הולכים לצבא, חלק מה*חרדים* לא הולכים אבל זה חלק נורא קטן!!!!
באמת שהרוב הולכים לצבא
ולא, אלה שלא הולכים הם לא אנוכיים!
הם לומדים תורה במקום זה ומתפללים על המדינה שלנו!
אני דתייה וכל האחים שלי הולכים לצבא
וכל הדתיים הולכים לצבא, חלק מה*חרדים* לא הולכים אבל זה חלק נורא קטן!!!!
באמת שהרוב הולכים לצבא
ולא, אלה שלא הולכים הם לא אנוכיים!
הם לומדים תורה במקום זה ומתפללים על המדינה שלנו!
אנונימית
יש פאקינג הבדל בין דתיים לחרדיים.
וגם חרדיים רוצים ללמוד תורה מאשר להיות בצבא, זאת בחירה שלהם אז חלאס עם השנאת חינם הזאת. רוצה להוציא פתור? תוציא גם. לא אמור חעניין אותך מה אחרים עושים
וגם חרדיים רוצים ללמוד תורה מאשר להיות בצבא, זאת בחירה שלהם אז חלאס עם השנאת חינם הזאת. רוצה להוציא פתור? תוציא גם. לא אמור חעניין אותך מה אחרים עושים
למה ערבים לא מתגייסים?
אנונימי
באותו הנושא: