41 תשובות
בתכלס אין מה לעשות זה הצבא הצבא דךוק
לא משנה מה תגידי לא יאמינו לך
איחרת בדקה יש לך שבת
לאט לאט מתרגלים
כולנו עברנו את זה...
לא משנה מה תגידי לא יאמינו לך
איחרת בדקה יש לך שבת
לאט לאט מתרגלים
כולנו עברנו את זה...
אנונימית
הוא לא 100
צהל זה מה יש.
חושבת שהמפקדים שם שמים על מישהו?
מצד אחד ישמצב הוא באמת חשב שאת סתם נתת תירוץ כי יש אנשים כמו חבר טוב שלי שכבר שנה וחצי ב"צבא" והוא בבסיס אולי חודש חודשיים מרוב הגימלים.
אבל אם הוא טועה ימך שמו
חושבת שהמפקדים שם שמים על מישהו?
מצד אחד ישמצב הוא באמת חשב שאת סתם נתת תירוץ כי יש אנשים כמו חבר טוב שלי שכבר שנה וחצי ב"צבא" והוא בבסיס אולי חודש חודשיים מרוב הגימלים.
אבל אם הוא טועה ימך שמו
שואל השאלה:
אבל הוא ראה אותי בהתקף חרדה והתעלפתי הגיע מד"א.. מה אני אשמה? איך אני אמורה לשלוט בדיוק מתי להתעלף ומתי לא אני לא מצליחה לשלוט בהתקף חרדה אז מה הפיגור הזה להגיד שאני שחקנית אני מטופלת בכדורים והוא יודע את זה לא נראלי שבן אדם נורמלי יהיה לו נעים לשכב על הרצפה באמצע הבסיס ופשוט להתעלף
אבל הוא ראה אותי בהתקף חרדה והתעלפתי הגיע מד"א.. מה אני אשמה? איך אני אמורה לשלוט בדיוק מתי להתעלף ומתי לא אני לא מצליחה לשלוט בהתקף חרדה אז מה הפיגור הזה להגיד שאני שחקנית אני מטופלת בכדורים והוא יודע את זה לא נראלי שבן אדם נורמלי יהיה לו נעים לשכב על הרצפה באמצע הבסיס ופשוט להתעלף
אנונימית
את לא אשמה
שואל השאלה:
אוקי אז באיזה קטע הוא בא וצורח עלי שאני שחקנית
אוקי אז באיזה קטע הוא בא וצורח עלי שאני שחקנית
אנונימית
תקשיבי אים הגיון בצבא גם אם תנסי לחפש לא תמצאי פשוט תתעסקי עכשיו בלהרגיש טוב אם גורם רפואי נתן לך אישור לנוח וגימלים אז שיצעק עד מחר
להפך לא מאשים אותך אלה מאשים את אלה שמבלבלים בשכל לקבל גימלים שזה מה שגורם למפקדים לחשוב שמזייפים מלא דברים
הכל טוב יש לך גימלים ואף אחד לא יכול לקחת אותם מימך, שיכעס קצת , זה יעבור לו
זה שהוא טמבל זה לא אשמתך
תרגעי הכל טוב כולנו עברנו אתזה
ואני מדבר איתך בתור אחד שהיו לו גם התקפי חרדה כמה פעמים בעבר
זה שהוא טמבל זה לא אשמתך
תרגעי הכל טוב כולנו עברנו אתזה
ואני מדבר איתך בתור אחד שהיו לו גם התקפי חרדה כמה פעמים בעבר
איך את בכלל בצבא אם המצב הנפשי והבריאותי שלך כל כך גרוע?
שמע ככה זה צבא
או שתבקש ללכת למשקית ת"ש שתעזור לך או לקב"ן או שתשתף חברים טובים מהשירות ותיעזר בהם
ככה זה הצבא.. מתמודדים
או שתבקש ללכת למשקית ת"ש שתעזור לך או לקב"ן או שתשתף חברים טובים מהשירות ותיעזר בהם
ככה זה הצבא.. מתמודדים
טופס 55 שלום
הייתה אצלי חיילת שמתעלפת כל הזמן והיא התעלפה בתורנויות וכולם חשבו שעושה הצגות עשו לה את המוות היו לה חבלות בראש וסימנים מהנפילות
ממליץ שתלכי לרופא צבאי ותעברי אפילו יחידה.
גם קבן יעזור בגלל החרדות והסטרס
אצלי היא יצאה בסוף מהצבא.
ממליץ שתלכי לרופא צבאי ותעברי אפילו יחידה.
גם קבן יעזור בגלל החרדות והסטרס
אצלי היא יצאה בסוף מהצבא.
תקשיבי, זה בגלל שהרבה אנשים באמת משחקים אותה בשביל גימלים. תנסי לראות את זה דרך העיניים שלו, שמאות חיילים שיקרו לו וניסו לקבל חופש על חשבונו אז כמובן שהוא מוטרד מזה.
כן, זה לא נעים ולא בסדר שהוא קופץ מיד למסקנה הזאת כשיש באמת סיבה מוצדקת, אבל יש הגיון מאחורי למה הוא חושב ככה.
תרגישי טוב!
כן, זה לא נעים ולא בסדר שהוא קופץ מיד למסקנה הזאת כשיש באמת סיבה מוצדקת, אבל יש הגיון מאחורי למה הוא חושב ככה.
תרגישי טוב!
את לא אשמה ואת לא אמורה לשלוט בזה, לצערינו הרבה דברים עובדים ככה בצבא, לפעמים כי לא יודעים איך מתמודדים עם דברים מסויימים ולפעמים כי אין מספיק כוח אדם וצריך בכל זאת לתפקד, ולפעמים כי פשוט יש נורמה של כמה שיותר "לעקוץ" ולא לעשות את המשימה שלך ולהוציא גימלים אז מפקדים ממש ממש חשדנים ולא מאמינים בקלות לצרכים שלך גם אם הם סופר אמיתיים. זה מתסכל ברמות אבל חשוב מאוד לזכור ולהזכיר לעצמך כל הזמן ש*את לא אשמה*, וזו תגובה שיכולה פשוט לעבור לידך ואין לה שום משמעות לא משנה כמה ינסו לשכנע אותך שכן. זו תגובה שלא קשורה בך אלא נטו במערכת ומחוץ לצבא את לא הולכת לקבל אותה (אלא אם כן תפגשי מישהו ממש מעצבן ולא מיצג). זה קשה ואני סופר מבינה את התסכול שלך ואפילו שאני מאוד מאמינה בבני אדם ובתקשורת- במקרה הזה אני באמת חושבת שהדבר הכי נכון לעשות הוא לפתח עור של פיל ולהזכיר לעצמך שזו תגובה מערכתית סתמית שאין לה שום קשר למה שאת מרגישה וחווה והמשימה שלך עד כמה שהיא מעצבנת שה למצוא את הדרך "לתקן את הנזק" ולהבין איך את מקבלת את הזכויות שלך
היי.. לצערי, הצבא מתחשב במצבים רפואיים רציניים אך ורק אם הם מופיעים בפרופיל.. מנסיון. אם ההתקפים שלך זה משהו סדרתי, אז ייתכן ויש לך הפרעת חרדה. כמו שאמרתי, הצבא לא יתחשב בהם אלא אם כן הם מופיעים בפרופיל. אם זה שם אז ייתנו לך פרופיל מותאם קה"ס והת"ש
הוא פשוט לא מבין אותך ומה את עוברת. אין מה לעשות ככה זה צבא לצערנו.
אנונימית
א. אם הוא ממש ממש ממש מגזים תצעקי עליו בחזרה! עדיף אפילו 21 ושירגיע- אבל עדיף שתנסי קודם את מה שאכתוב לך עכשיו
ב. לעשות איתו שיחה
ג. להסביר לו את המצב/ להראות לו ג
ד. לבקש להחליף מפקד
*לראות קב"ן
ב. לעשות איתו שיחה
ג. להסביר לו את המצב/ להראות לו ג
ד. לבקש להחליף מפקד
*לראות קב"ן
אנונימית
יש לך אופציה להתמודד ולקבל את זה או ללכת לקבן ולצאת על נפשי תגידי שהחרדות לא עושות לך טוב ואת לא מסוגלת
לפנות לנציב קבילות 036975540
לא חייבים לצאת.צהצבא בגלל כל קושי. החיים קשים יותר. הוא יכול לומר מה שהוא רוצה. אם הוא ימשיך, תגישי עליו קובלנה ותבקשי לעבור בסיס. יד הרבה רמאים והוא לא יודע להבדיל, אבל זו לא בעיה שלך. אל תתרגשי ממנו.
אנונימי
שמעי אל תקחי ללב את מה שהוא אומר לך אני מבינה אותך הייתי בצבא ועברתי חרא אם את צריכה לכי תוציאי עוד עשר גימלים רק שתרגישי טוב
אנונימית
שואל השאלה:
הוא אמר לי שמבחינתו אין דבר כזה גימלים כי אני ביומיות ולא היה לו אפשרות להגיד לי לא כי כבר הוצאתי
הוא אמר לי שמבחינתו אין דבר כזה גימלים כי אני ביומיות ולא היה לו אפשרות להגיד לי לא כי כבר הוצאתי
אנונימית
מי שואל אותו עאלק אין דבר כזה גימלים אז מה שאת ביומיות אז מה זה אומר שאסור לך להיות חולה מי שואל אותו בכלל
אנונימית
אולי תבקשי מההורים שלך שידברו איתו?
אנונימית
מי זה החמור הזה שלחי לי הודעה וזריז אני אעזור לך ואם צריך אפנה אותך גם לחיילת שהייתה איתי מה שהיא עשתה לקצינים אצלנו עם ההתעלפויות שלא תדעי
שואל השאלה:
אני מקבלת התקפי חרדה מהגיוס שלי בטירונות 5 התקפים ביום מתוכם 3 פעמים פינוי למיון כי פשוט לא הגבתי והיו צריכים לתת לי כדורי הרגעה כי זה היה בלתי נשלט הייתי נופלת באמצע החדר אוכל .. בכך מקרה הוא פשוט לא מאמין לי שאני סובלת מחרדה טוען שזה שטויות ואני מנסה לסבן אותו יש לי הפנייה לקבן שבוע הבא והוא לא מאשר לי אותה .. ואני לא יודעת מה לעשות הוא טוען שאם אני נוסעת לשם אני נחשבת נפקדת .. הוא כל כך בטוח בעצמו שיצרתי דרמה רק כדי לא ללכת למשרד בבוקר .. והחלטתי לעשות לעצמי בושות כששכבתי על הרצפה המשך שעה וחצי
אני מקבלת התקפי חרדה מהגיוס שלי בטירונות 5 התקפים ביום מתוכם 3 פעמים פינוי למיון כי פשוט לא הגבתי והיו צריכים לתת לי כדורי הרגעה כי זה היה בלתי נשלט הייתי נופלת באמצע החדר אוכל .. בכך מקרה הוא פשוט לא מאמין לי שאני סובלת מחרדה טוען שזה שטויות ואני מנסה לסבן אותו יש לי הפנייה לקבן שבוע הבא והוא לא מאשר לי אותה .. ואני לא יודעת מה לעשות הוא טוען שאם אני נוסעת לשם אני נחשבת נפקדת .. הוא כל כך בטוח בעצמו שיצרתי דרמה רק כדי לא ללכת למשרד בבוקר .. והחלטתי לעשות לעצמי בושות כששכבתי על הרצפה המשך שעה וחצי
אנונימית
שלחי לי הודעה דחוףף אני עכשיו אעזור לך
שואל השאלה:
אבל זה מופיע לי בפרופיל עברתי לבסיס הזה על סעיף נפשי הורידו לי פרופיל מ 85 ל 45 כי הייתי בבסיס בקרבי וזה עשה לי יותר רע אבל זה מרגיש אותו הדבר בבוקר אני קמה עם לחצים בחזה וזרמים בכל הגוף אין לי תיאבון בגלל החרדה הזאת ירדתי 25 קילו אפילו קרוב ל 30 ..
אבל זה מופיע לי בפרופיל עברתי לבסיס הזה על סעיף נפשי הורידו לי פרופיל מ 85 ל 45 כי הייתי בבסיס בקרבי וזה עשה לי יותר רע אבל זה מרגיש אותו הדבר בבוקר אני קמה עם לחצים בחזה וזרמים בכל הגוף אין לי תיאבון בגלל החרדה הזאת ירדתי 25 קילו אפילו קרוב ל 30 ..
אנונימית
שואל השאלה:
שלחתי
שלחתי
אנונימית
את לא רוצה לצאת מהצבא?
אנונימית
שואל השאלה:
אני מנסה לסיים את השרות שלי כמו כולם פשוט.. אבל החרדה שלי כל כך החמירה שאני כבר לא בטוחה שאני אצליח.. גם את העבודה שלי עזבתי כי אני לא מצליחה לתפקד פשוט
אני מנסה לסיים את השרות שלי כמו כולם פשוט.. אבל החרדה שלי כל כך החמירה שאני כבר לא בטוחה שאני אצליח.. גם את העבודה שלי עזבתי כי אני לא מצליחה לתפקד פשוט
אנונימית
עניתי לך בפרטי.
כמה זמן את בצבא?
אנונימית
שואל השאלה:
שנה
שנה
אנונימית
וואי זה הרבה תנסי להחליף מפקד
אנונימית
אני מנסה לעזור לה, יש לי איך היא איפה שאני הייתי משרת.
מחכה שהיא תתחבר
מחכה שהיא תתחבר
הוא לא יכול לא לאפשר לך ללכת להפניה, יש שם עוד איזשהו מפקד או מישהו מעליו שאת יכולה לפנות אליו ולדבר איתו על זה? זה ממש לא בסדר
תקשיבי, הצבא זה תקופה חולפת. אל תתני להם לעשות איתך מה שהם רוצים. תעמדי על שלך!
תזכרי שהוא סתם מפחיד אותך בשביל שתכנעי ללחץ.
תחזיקי מעמד, אני יודעת שזה קשה.
בהצלחה מקווה שישתפר
תזכרי שהוא סתם מפחיד אותך בשביל שתכנעי ללחץ.
תחזיקי מעמד, אני יודעת שזה קשה.
בהצלחה מקווה שישתפר
אסור לו למנוע ממך ללכת לבדיקת קב"ן או רופא. תפני לנציב קבילות. הוא לא יכול לשפוט אותך על נפקדות לדעתי, אבל תבררי עם משרד הנציב או קצינת ת"ש.
תוך פקודת מטכ"ל 61.0104 - טיפול רפואי בחייל:
פרק ז חובות המפקד
62. חובה על המפקד לבצע וליישם את ההוראות הרפואיות שנתן הגורם הרפואי המטפל.
63. היה למפקד ספק בדבר תוכן ההוראות שניתנו, היקפן או משמעותן, יפנה מייד עם קבלתן אל הגורם הרפואי המטפל שנתן אותן כדי לקבל הבהרות. אין בפנייה כאמור כדי לעכב את ביצוע ההוראות שניתנו כהווייתן.
64. אם סבור המפקד שיש סיבה כלשהי המצדיקה עיון מחדש בהוראות הרפואיות, רשאי הוא לפנות לרופא היחידה, ובהיעדרו לסמכות הרפואית הממונה עליו, בדרך שימצא לנכון. אין בפנייה כאמור כדי לעכב את ביצוע ההוראות שניתנו כהווייתן.
65. מפקד היחידה יקבע מועדים סבירים ומספיקים לטיפול בחולים ביחידתו, כך שתתאפשר גישה זמינה לטיפול רפואי לכלל חיילי היחידה, כמפורט בפרק ד לפקודה זו.
66. מפקד יפנה חייל המעוניין בכך לבדיקה רפואית, כמפורט בסעיף 12 לעיל, כאמור בסעיפים 57 עד 61 לעיל.
67. החייל יפנה לביצוע בדיקות נוספות כמפורט להלן:
א. נקבע מועד לבדיקה נוספת על ידי הגורם הרפואי המטפל, יוודא מפקד החייל שהחייל יתייצב לבדיקה במועד שנקבע, כשברשותו הטפסים הדרושים לפי הנחיות הגורם הרפואי המטפל. למען הסר ספק יובהר כי המפקד לא ישנה מועד בדיקה, אשר קבע הגורם הרפואי המטפל, אלא באישור הגורם הרפואי המטפל.
ב. לא קבע הגורם הרפואי המטפל מועד לבדיקה, ישלח מפקד החייל את החייל לבדיקה, על-פי מידת הדחיפות שקבע הגורם הרפואי המטפל (כאמור בסעיף 60 לעיל), ולא יאוחר מ- 14 יום ממועד מתן ההפניה, אלא באישור הגורם הרפואי המטפל.
תוך פקודת מטכ"ל 61.0104 - טיפול רפואי בחייל:
פרק ז חובות המפקד
62. חובה על המפקד לבצע וליישם את ההוראות הרפואיות שנתן הגורם הרפואי המטפל.
63. היה למפקד ספק בדבר תוכן ההוראות שניתנו, היקפן או משמעותן, יפנה מייד עם קבלתן אל הגורם הרפואי המטפל שנתן אותן כדי לקבל הבהרות. אין בפנייה כאמור כדי לעכב את ביצוע ההוראות שניתנו כהווייתן.
64. אם סבור המפקד שיש סיבה כלשהי המצדיקה עיון מחדש בהוראות הרפואיות, רשאי הוא לפנות לרופא היחידה, ובהיעדרו לסמכות הרפואית הממונה עליו, בדרך שימצא לנכון. אין בפנייה כאמור כדי לעכב את ביצוע ההוראות שניתנו כהווייתן.
65. מפקד היחידה יקבע מועדים סבירים ומספיקים לטיפול בחולים ביחידתו, כך שתתאפשר גישה זמינה לטיפול רפואי לכלל חיילי היחידה, כמפורט בפרק ד לפקודה זו.
66. מפקד יפנה חייל המעוניין בכך לבדיקה רפואית, כמפורט בסעיף 12 לעיל, כאמור בסעיפים 57 עד 61 לעיל.
67. החייל יפנה לביצוע בדיקות נוספות כמפורט להלן:
א. נקבע מועד לבדיקה נוספת על ידי הגורם הרפואי המטפל, יוודא מפקד החייל שהחייל יתייצב לבדיקה במועד שנקבע, כשברשותו הטפסים הדרושים לפי הנחיות הגורם הרפואי המטפל. למען הסר ספק יובהר כי המפקד לא ישנה מועד בדיקה, אשר קבע הגורם הרפואי המטפל, אלא באישור הגורם הרפואי המטפל.
ב. לא קבע הגורם הרפואי המטפל מועד לבדיקה, ישלח מפקד החייל את החייל לבדיקה, על-פי מידת הדחיפות שקבע הגורם הרפואי המטפל (כאמור בסעיף 60 לעיל), ולא יאוחר מ- 14 יום ממועד מתן ההפניה, אלא באישור הגורם הרפואי המטפל.
היי אנונימית,
נשמע שהסביבה שלך לא מבינה את החרדות שלך ושופטות אותך עליהן.. מתארת לעצמי כמה זה קשה להרגיש תחת זכוכית מגדלת ככה.. חוסר ההבנה מהסביבה.. כאילו את עושה בכוונה שלמעשה את מתמודדת עם החרדות שלך..
יקרה,
אני מתנדבת בעמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת) ואני מזמינה אותך להיכנס לצ'אט האנונימי שלנו ולהמשיך לשתף.. בקצב שלך.. אנו נהיה שם להעניק אוזן קשבת ולעטוף במילים מלטפות..
מחכים לך,
שלך,
מתנדבת סה"ר
נשמע שהסביבה שלך לא מבינה את החרדות שלך ושופטות אותך עליהן.. מתארת לעצמי כמה זה קשה להרגיש תחת זכוכית מגדלת ככה.. חוסר ההבנה מהסביבה.. כאילו את עושה בכוונה שלמעשה את מתמודדת עם החרדות שלך..
יקרה,
אני מתנדבת בעמותת סה"ר (סיוע והקשבה ברשת) ואני מזמינה אותך להיכנס לצ'אט האנונימי שלנו ולהמשיך לשתף.. בקצב שלך.. אנו נהיה שם להעניק אוזן קשבת ולעטוף במילים מלטפות..
מחכים לך,
שלך,
מתנדבת סה"ר