15 תשובות
קלסית זה גיטרה למתחילים
אף אחד לא נולד מבין בדברים האלה פשוט לומדים את זה לאט לאט
ותיקני גיטרה אקוסטית
תקני גיטרה קלאסית, ותלמדי מחברים/ יוטיוב. אני למדתי מיוטיוב ואני יודע לנגן יפה מאוד
תתחילי עם קלאסית
תתחילי עם קלאסית,בשום פנים עם אקוסטית,ותראי סירטונים ביוטיוב ויש גם בגוגל תחפשי טבלת אקורדים,ויש גם אחלה ספרים למתחילים והם קידמו אותי יפה מאוד,הדבר הכי חשוב זה לא להתייאש כי בהתחלה זה קצת כואב באצבעות ולא רואים ממש תוצאה אבל כמה שיותר אימונים תיהי יותר טובה
תקני מה שמעניין אותך, זה מה שהכי חשוב. אני התחלתי לנגן בגיטרה קלאסית של אבא שלי, גם אקוסטית ניסיתי, אבל זה לא זרם לי במיוחד כי פחות התחברתי. ואז התחלתי לנגן בחשמלית שלו וזה הכניס אותי כבר לעניין של גיטרות לגמרי
אז אני קניתי חשמלית, ואני מרוצה מזה כי היה חבל לקנות סתם קלאסית אם חשמלית זה הדבר שלי. אם רוק מעניין אותך, לכי על זה בכל הכוח. לא חובה להתחיל בהכרח עם קלאסית, חשמלית זה פשוט מטורף ושווה ללכת על זה על ההתחלה במידה וזה מה שאת אוהבת!
ומכאן כשהחלטת איזה סוג, פשוט ניגשת לחנות ומרגישה אותן בידיים, יש המון דגמים והמון חברות אז נסי כל מיני שבולטות לך בעין, תשמעי את הצליל ותרגישי אם הן נוחות לך בידיים. חשוב שתתחברי לאחת שמתאימה לך ותמשןך אותך לקום לנגן

וזהו, ללכת למורה זה מהלך חכם, אני לומדת דרך היוטיוב, יש שם פשוט הכל מהכל. ואם תצטרכי עוד עזרה לגבי זה או משהו אחר תשאלי, (למרות שגם אני דיי מתחילה)
קני קלאסית בסיסית ותתחילי לנגן
שואל השאלה:
זה קל לנגן על חשמלית אם אפילו לא ניסיתי לנגן על גיטרה?
אנונימית
לא זה קשה תתחלי בקלסית ואם אני לא הייתי עונה לך אף אחד לא היה עונה לך כי רק מי שענה לך כבר יכול לראות שוספת משהו לשאלה שלך . וכולם רוצים ליהיות מגניבים אבל מתחילים תמיד אם הדברים הפשוטים
^^גם על גיטרה שהיא לא חשמלית לא יהיה קל בהתחלה, ככה זה גיטרות בכללי, להתרגל עם האצבעות והכל אבל שתיהן בסך הכל אותו כלי.. לדעתי, אפילו קל יותר חשמלית כי המיתרים יותר נוחים ועדינים, הצוואר צר יותר. המון יגידו שעדיף להתחיל עם אקוסטית/קלאסית כי זה נותן "בסיס" והאמנתי ככה גם בהתחלה אבל בחיי שלהתחיל עם חשמלית זה פשוט ללמוד את ה"בסיס" ממנה. לא הבנתי מה זה בכלל הבסיס הזה שאפשר ללמוד אותו רק בקלאסית..? אין שום קשר. שתיהן גיטרות, העובדה שהשניה חשמלית מייחדת אותה בטירוף אבל לא מחייבת ניסיון קודם ברגילה.. זה לא עוגת שכבות!
ועדיף להתחיל ישר עם מה שמתאים לך ועובד לך כי אותי סתם דיכא להמרח על קלאסית בזמן שכבר יכולתי להתחיל ולהתקדם בחשמלית
השאלה היא מה את רוצה? מה מעניין אותך לנגן? איזו סוג של גיטרה מושכת אותך?
שואל השאלה:
גיטרה חשמלית ואני ממש רוצה ללמוד לנגן שירים של רוק כאילו כמו נירוונה אליס אין ציינס סאונדגראדן וכל זה בערך
אנונימית
על חשמלית זה משמעותית קשה יותר
צריך מורה
המיתרים לא נוחים יותר, בחשמלית כל המיתרים מברזל לעומת קלאסית שחלק מניילון

עם קלאסית יותר קל ללמוד בסיס לבד, אם יש לך מורה אז המצב שונה
הצוואר צר יותר, איך זה הופך את זה ליותר קל?
שמע, גם אם הגיטרה החשמלית תהיה לה קשה יותר זה לא אומר שהיא חייבת להתחיל עם קלאסית, אם היא רוצה חשמלית היא בהחלט מסוגלת להתחיל ישר ממנה, אין טעם להשוואות אם מקלאסית היא לא תחווה את ההתלהבות שתחווה מהחשמלית.
ושוב, גם לי אמרו "תתחילי עם קלאסית קודם ואז נראה" ובאמת שסתם נתקעתי כי חשמלית פתחה לי עולם שלם ולא מבינה מה הטעם לקנות אם זה לא מה שתוכלי באמת לנגן בו את מה שבאלך.
לי פחות נוח עם המיתרים של הקלאסית ובחשמלית משמעותית האצבעות יותר זורמות, אבל אולי זה גם מתוך חיבור לכלי.. חשמלית היא כלי קשה נכון אבל עם השקעה ואימונים כמו בכל כלי אחר זה משתלם בסוף, בתור אחת שהתחילה חשמלית ממש לא מזמן. העצה הכי טובה- אל תתני לאנשים להפחיד אותך מהכלי הזה, הכל תלוי את ורק בך. ותתרגלי המון!
שואל השאלה:
תודה רבהה 3>
אנונימית