27 תשובות
3 עולמות
4* יש גם את הדתיים שהם לא חרידים
יש מצב
האמת שלא
יש עוד 7293 חוץ מזה
מזרחים אשכנזים ימנים שמאלנים טבעונים צמחוניים לא זה ולא זה הומואים לסביות טראנסים בי קוויר סטרייטים מה לא הומופובים מאמיני דת השקורולה קונספירטורים
אין לי כוח להמשיך
מזרחים אשכנזים ימנים שמאלנים טבעונים צמחוניים לא זה ולא זה הומואים לסביות טראנסים בי קוויר סטרייטים מה לא הומופובים מאמיני דת השקורולה קונספירטורים
אין לי כוח להמשיך
כן צודקת, למה לא
לא, יש פשוט חברות שונות.
זה לא נקרא מדינות כי כולנו ישראלים
חרדים ודתיים זה על אותו עיקרון אם הייתם יודעים בכלל מה משמעות המילה דתי. אבל אם הכוונה לדתיים לאומיים אז יש הבדל עצום בין דתי לאומי לבין דתיים וחרדים.
הלוואי
אז לפי מה שאת אומרת יש יותר יש חילונים סתיים חרדים ערבים ואפשר לחלק יותר לאשכנזים ומזרחים
לא..
וזה מה שיפה בישראל יש לך הכל!
ממש הכל אבל.
דרוזים, בדואים, נוצרים, יהודים חילונים, יהודים מסורתיים, יהודים דתיים, מוסלמים, פיליפינים, אתאיסטים, צ'רקסים ועוד מלאא..
באמת יש את כל העולמות בישראל, זה מה שהופך את המדינה שלנו לכל כך מיוחדת, ומקור למריבות לאומיות רבות, אבל זה פרט שולי.
וזה מה שיפה בישראל יש לך הכל!
ממש הכל אבל.
דרוזים, בדואים, נוצרים, יהודים חילונים, יהודים מסורתיים, יהודים דתיים, מוסלמים, פיליפינים, אתאיסטים, צ'רקסים ועוד מלאא..
באמת יש את כל העולמות בישראל, זה מה שהופך את המדינה שלנו לכל כך מיוחדת, ומקור למריבות לאומיות רבות, אבל זה פרט שולי.
בכל מדינה יש חלוקות אתניות
לא נכון.
אנונימית
bitch please, האמת שזה לא דבר טוב, לא צריך לחפש יתרונות איפה שאין יתרונות. עזבי את זה שהקבוצות שיש פה זה דרעק, הטרוגניות זה דבר גרוע, הכי טוב כשיש עם אחד בלי פילוג דתי.
אממ ואין פה הכל, לא הבנתי למה אמרת "ממש הכל רבל". מה יש לך? שוודים יש לך? אוסטרלים יש לך? ניגרים יש לך?
ואם כבר את חושבת שאת מיוחדת - יש מדינות הרבה יותר מגוונות, בשוויץ מדברים גרמנית, איטלקית, צרפתית ורומאנש, יש לך איסלאם, יש שם כנסייה קתולית, כנסייה שוויצרית רפורמית, לא מזוהים ויהודים.
מיעוטים בשוויץ: גרמנים, ספרדים, צרפתים, איטלקים, פורטוגזים, בריטים, קרואטים, סרבים, בוסנים, טורקים, איראנים, אלבנים.
אותו דבר אפשר להגיד על רוב מדינות העולם.
ככה בדיוק עובדת שטיפת מוח - את גם חושבת שאת מיוחדת למרות שאת לא וגם חושבת שהחיסרונות שלך זה היתרונות שלך.
אממ ואין פה הכל, לא הבנתי למה אמרת "ממש הכל רבל". מה יש לך? שוודים יש לך? אוסטרלים יש לך? ניגרים יש לך?
ואם כבר את חושבת שאת מיוחדת - יש מדינות הרבה יותר מגוונות, בשוויץ מדברים גרמנית, איטלקית, צרפתית ורומאנש, יש לך איסלאם, יש שם כנסייה קתולית, כנסייה שוויצרית רפורמית, לא מזוהים ויהודים.
מיעוטים בשוויץ: גרמנים, ספרדים, צרפתים, איטלקים, פורטוגזים, בריטים, קרואטים, סרבים, בוסנים, טורקים, איראנים, אלבנים.
אותו דבר אפשר להגיד על רוב מדינות העולם.
ככה בדיוק עובדת שטיפת מוח - את גם חושבת שאת מיוחדת למרות שאת לא וגם חושבת שהחיסרונות שלך זה היתרונות שלך.
אנונימית
^מה קרה קמת על רגל שמאל הבוקר?
שמעי אני בוחרת לראות בדברים כדברים טובים, לא כל הזמן לחשוב על הרע.
אני חושבת שזה יפה שיש ככה הרבה דתות לצד הדת היהודית המרכזית במדינה.
אני לא בעד שכולם יהיו אותו הדבר כי זה משעמם בעיניי.
אחלה שיש את זה בעוד מדינות, לא אמרתי שלא, רק אמרתי שזה אחד הדברים היפים במדינה שלנו, לפחות בעיניי, ומשהו שמייחד אותה כי היא חשובה לכל כך הרבה דתות - יהדות, נצרות ואיסלאם.
שמעי אני בוחרת לראות בדברים כדברים טובים, לא כל הזמן לחשוב על הרע.
אני חושבת שזה יפה שיש ככה הרבה דתות לצד הדת היהודית המרכזית במדינה.
אני לא בעד שכולם יהיו אותו הדבר כי זה משעמם בעיניי.
אחלה שיש את זה בעוד מדינות, לא אמרתי שלא, רק אמרתי שזה אחד הדברים היפים במדינה שלנו, לפחות בעיניי, ומשהו שמייחד אותה כי היא חשובה לכל כך הרבה דתות - יהדות, נצרות ואיסלאם.
^^ צודקת בכל מילה
אפילו השכנות שלנו יש הרבה יותר עמים בלבנון וזה הורס אותה בגלל זה היא מתפרקת
אפילו השכנות שלנו יש הרבה יותר עמים בלבנון וזה הורס אותה בגלל זה היא מתפרקת
לא היא מתפרקת כי היא מנוהלת על ידי שלטון טרור בשם חיזבאללה ועוד ארגוני טרור ופליטים פלסטינים שהרסו לגמרי את לבנון.
^ היא מפורקת בגלל שיש לה 20 עדות שונות בלי קשר אחת לשנייה והתרבות שם היא שבטית
והם לא מסתדרים אחד עם השני, גם לפני חיזבאללה לבנון הייתה מפורקת
והם לא מסתדרים אחד עם השני, גם לפני חיזבאללה לבנון הייתה מפורקת
ממש לא לפני חיזבאללה קראו לה פריז של המערב או משהו כזה, זו הייתה מדינה מאוד מצליחה.
היא הייתה מצליחה תקופה מאוד קצרה ^
כבר משנת 1975 היו בה מלחמות אזרחים והיא הייתה מפולגת תמיד בגלל שיש המון עדות שונות
שיעים
סונים
דרוזים
עלוואים
מארונים
יוונים
ארמנים
סורים
ועוד
אין קשר בין העדות לחלוקה של המדינה
בגלל הסכמי סייקס פיקו שחילקו את המדינות לפי שטחים בלי קשר לעדות שנמצאות בשטחים האלה וככה יצא מדינה כזאת מפולגת
כבר משנת 1975 היו בה מלחמות אזרחים והיא הייתה מפולגת תמיד בגלל שיש המון עדות שונות
שיעים
סונים
דרוזים
עלוואים
מארונים
יוונים
ארמנים
סורים
ועוד
אין קשר בין העדות לחלוקה של המדינה
בגלל הסכמי סייקס פיקו שחילקו את המדינות לפי שטחים בלי קשר לעדות שנמצאות בשטחים האלה וככה יצא מדינה כזאת מפולגת
בכמעט כל מדינה כיום יש ריבוי עדות, עדיין אני לא חושבת שאלו דברים שצריכים להפיל מדינה, אלא לרומם אותה למעלה.
^ תלוי בתרבות של המדינה אם היא מדינה שבטית
ואיך לרומם?
הרבה יותר קל שיש כמות קטנה של עדות וככה יותר קל להן להתאחד
אם יש לך הרבה עדות בלי קשר אחת לשנייה כמו בלבנון במה זה עוזר
יש הרבה יותר דברים שונים בינהן והבדלים ודברים כאלה יכולים ליצור שנאה
ואיך לרומם?
הרבה יותר קל שיש כמות קטנה של עדות וככה יותר קל להן להתאחד
אם יש לך הרבה עדות בלי קשר אחת לשנייה כמו בלבנון במה זה עוזר
יש הרבה יותר דברים שונים בינהן והבדלים ודברים כאלה יכולים ליצור שנאה
ויכול ליצור קבלה ושגשוג של מדינה לקבל ככה דתות שונות זה יכול לקדם אותה שכלית וטכנולוגית בהרבה תחומים.
^ זה יכול ליצור שנאה ובדלנות בין הקבוצות השונות
אם יש לך עדה אחת היא יכולה להיות יותר מאוחדת סביב עצמה
אם יש לך עדה אחת היא יכולה להיות יותר מאוחדת סביב עצמה
לא מסכימה כי תראה את ירדן לדוגמה
כולם שם או לפחות הרוב הכמעט מוחלט ערבי מוסלמי, עדיין יש מלחמת אזרחים, עדיין אח של המלך ניסה למרוד נגדו והיום הוא יושב בכלא שבתוך הארמון לאחר שאחיו כלא אותו שם.
אותו הדבר גם במצריים, אותו הדבר גם בעוד מדינות.
אנשים תמיד ימצאו על מה לריב, ימין ושמאל, אתאיסטים ומאמינים, תמיד ימצאו משהו.
אני לא חושבת שההפרדות האתניות הן מקור הבעיה.
כולם שם או לפחות הרוב הכמעט מוחלט ערבי מוסלמי, עדיין יש מלחמת אזרחים, עדיין אח של המלך ניסה למרוד נגדו והיום הוא יושב בכלא שבתוך הארמון לאחר שאחיו כלא אותו שם.
אותו הדבר גם במצריים, אותו הדבר גם בעוד מדינות.
אנשים תמיד ימצאו על מה לריב, ימין ושמאל, אתאיסטים ומאמינים, תמיד ימצאו משהו.
אני לא חושבת שההפרדות האתניות הן מקור הבעיה.
בירדן המלך שם הוא לא חלק מהרוב ובגלל זה יש שם מריבות ואם יש מהומות אז הצבא משתיק אותן
יש לך שם מיעוט ששולט ברוב ואת השליטה הוא קיבל מהבריטים ששלטו שם
גם בין הערבים המוסלמים יש הבדלים
יש לך שם מיעוט ששולט ברוב ואת השליטה הוא קיבל מהבריטים ששלטו שם
גם בין הערבים המוסלמים יש הבדלים