170 תשובות
אין בעיה.
אין בעיה בכלל
זו ממש לא בעיה
רוב האנשים היום עוברים לפחות על עבירה אחת מהתורה
אבל הומוסקסואליות זה כאילו אחד המוכרים אז מלא שמים לב לזה
רוב האנשים היום עוברים לפחות על עבירה אחת מהתורה
אבל הומוסקסואליות זה כאילו אחד המוכרים אז מלא שמים לב לזה
אנונימית
יש איסור על משכב זכר עם זכר לא על זוגיות חד מינית, ואין עם זה בעיה, אל תקשיבי לאנשים קיצוניים.
בדיוק אני גם דתייה ולא הומופובית בכלל ואנשים אומרים לי שאני לא באמת דתייה כאילו מה הקשר האמונה שלי לא קשורה לזה
כי זה לא קשור רק למה שאת עושה. את אמרוה לרצות שכולם יעשו את רצון ה' יתברך, ואם את תומכת במה שה' אסר - זה אומר שלא אכפת לך מרצונו. במקרה טוב תא דואגת לעולם הבא של עצמך, אבל לא מעבר. לא מחפשת שמה שיעשה - זה מה שה' רוצה.
לא קשור לגויים שמחללים שבת, שהם באמת לא אמורים לשמור שבת.
מי שתומך בעוברי עבירה - אמור להיענש איתם ביחד כאילו הוא כן עושה את זה, כי הוא בעד זה, כי הוא מראה לקב"ה שלא אפכת לו שיעברו על רצונו.
היהודים - הם עם אחד, ולא כל אחד לעצמו. כל יהודי אחראי על יהודי אחר (עייני שבועות לט ע"א). אחד שעושה חור בספינה מטביע את כל הספינה. אז האם את בעד שיעשו חור בספינה? אל תתפלאי שתטבעי יחד איתם.
לא קשור לגויים שמחללים שבת, שהם באמת לא אמורים לשמור שבת.
מי שתומך בעוברי עבירה - אמור להיענש איתם ביחד כאילו הוא כן עושה את זה, כי הוא בעד זה, כי הוא מראה לקב"ה שלא אפכת לו שיעברו על רצונו.
היהודים - הם עם אחד, ולא כל אחד לעצמו. כל יהודי אחראי על יהודי אחר (עייני שבועות לט ע"א). אחד שעושה חור בספינה מטביע את כל הספינה. אז האם את בעד שיעשו חור בספינה? אל תתפלאי שתטבעי יחד איתם.
שום בעיה, כל הכבוד על היוזמה וזה חשוב מאוד בעיניי.
זאת לא בעיה
אני גאה באנשים כמוך האמת
אני גאה באנשים כמוך האמת
אנונימית
צודקת לגמרי . אמרתי אותו דבר ויצאו עלי בשאלה על החילונים והדתיים
כי אסור לתמוך בעוברי עבירה
את יכולה לאהוב מישהו למרות שהוא עושה עבירות אבל לא לתמוך בזה
בדיוק כמו שהחבר הכי טוב שלי יכול להיות חילוני ולא לשמור שבת וכל זה האם אני אוהב אותו? חד משמעית כן האם אני אתמוך בזה? לא.
את יכולה לאהוב מישהו למרות שהוא עושה עבירות אבל לא לתמוך בזה
בדיוק כמו שהחבר הכי טוב שלי יכול להיות חילוני ולא לשמור שבת וכל זה האם אני אוהב אותו? חד משמעית כן האם אני אתמוך בזה? לא.
dance right now
אין אפוטרופוס לעריות
אין אפוטרופוס לעריות
כי זה כמו שתתמכי בקהילה שנגד לשמור שבת בזמן שאת עושה את זה קיצר זה קצת נוגד את עצמו
כי את מעודדת אותם לחטוא
אנונימי
שואל השאלה:
למה נגד זה?!
מה הבעיה שהם יתחתנו?
מה הבעיה שהם יגדלו ילדים?
מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?
אני לא אאסור על אף אחד משהו רק בגלל שבתורה כתוב שמשכב זכר אסור?!
למה אתם חושבים שאנשים לא יוכלו להתחתן או לגדל ילדים בגלל הרצונות הפרטיים שלכם?
למה נגד זה?!
מה הבעיה שהם יתחתנו?
מה הבעיה שהם יגדלו ילדים?
מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?
אני לא אאסור על אף אחד משהו רק בגלל שבתורה כתוב שמשכב זכר אסור?!
למה אתם חושבים שאנשים לא יוכלו להתחתן או לגדל ילדים בגלל הרצונות הפרטיים שלכם?
כי את תומכת בלחלל את התורה
כי התורה אסרה.
נכון את אישית לא יכולה לאסור על אף אחד דבר כזה אבל את לא יכולה לתמוך בזה...
נכון את אישית לא יכולה לאסור על אף אחד דבר כזה אבל את לא יכולה לתמוך בזה...
זה אסור. ותוצאה אתה באמת בן 36?
אנונימי
זה בסדר גמור שאת תומכת בלהט"ב
תודה שאת תומכת בנו
תודה שאת תומכת בנו
היהדות נגד נישואים להט"בים, נגד משכב זכר, נגד התאמה למראה של המין השני... לתמוך ביהודים שיעשו את הדברים האלה זו עבירה. (במשיכה המינית עצמה אין עבירה)
גויים בכלל לא מחוייבים בשמירת שבת, ההשוואה גרועה.
גויים בכלל לא מחוייבים בשמירת שבת, ההשוואה גרועה.
אין בעיה את מהממת שיסתמו כולם
גמאני כזאתי ואני חושבת שזה בסדר לתמוך גם אם זה אסור וזה לא משנה את גודל האמונה שלי באלוקים .
גמאני כזאתי ואני חושבת שזה בסדר לתמוך גם אם זה אסור וזה לא משנה את גודל האמונה שלי באלוקים .
אנונימית
אני מחפש את הקשר בין התמונה לשאלה
שואל השאלה:
זאת החיה האהובה עליי וברוב השאלות שלי אני שמה חתולים חחח
זאת החיה האהובה עליי וברוב השאלות שלי אני שמה חתולים חחח
זה כן כי אז את כאילו אומרת לקדוש ברוך הוא (במילים אחרות) לא אכפת לי מה אתה אומר
אין איסור להיות חלק מהקהילה ואין איסור לתמוך, גם אני דתייה ותומכת
^^נכון כנראה שאף אחד לא עושה את כל המצוות אבל זה לא אומר שמותר לתמוך בעוברי עבירה
נכון אני עושה עבירות אבל האם זה בסדר? לא האם אני צריך להשתפר? כן
נכון אני עושה עבירות אבל האם זה בסדר? לא האם אני צריך להשתפר? כן
שואל השאלה:
לכל ההומופובים שפה.
השיר בשבילכם.
u need to calm down
לכל ההומופובים שפה.
השיר בשבילכם.
u need to calm down
^^^^ זה טיעון אד הומינם, זה שמישהו לא שומר את כל המצוות לא הופך אי-שמירה שלהן לבסדר.
אין איסור להיות הומו למשל, יש איסור של משכב זכור, אני לא נגד הקהילה, אבל אני לא תומכת במשכב זכור..
אין בעיה
וואי את מתארת בדיוק את המקרה שלי
לא מבין מה הבעייה בזה שאני שומר חוק, אבל תומך בשאהידים
לא מבין מה הבעייה בזה שאני שומר חוק, אבל תומך בשאהידים
אנונימי
נכון אין איסור להיות הומו אבל אי אפשר לתמוך בזה שהוא עושה את זה...
אם זה חטא את לא אמורה לתמוך בחטא, דעתך לא משנה
מצידי תהיי שיא האתאיסטית אבל אל תגידי לי שאת מאמינה בתנך אבל לא מסכימה עם מה שנאמר בו..תהיי אמיתית עם עצמך.
מצידי תהיי שיא האתאיסטית אבל אל תגידי לי שאת מאמינה בתנך אבל לא מסכימה עם מה שנאמר בו..תהיי אמיתית עם עצמך.
^^^ אנונימי איך אתה משווה בכלל
^^^איזה שם לא מעניין
אני תומכת בהיותו הומו לא בקיום משכב זכור, אין בעיה להיות הומו או להיות בזוגיות חד מינית
אני תומכת בהיותו הומו לא בקיום משכב זכור, אין בעיה להיות הומו או להיות בזוגיות חד מינית
לא בעיה בכלל. להפך, הרבה יותר חשוב לכבד ולאהוב אחד את השנייה.
בוודאי שיש איסור להיות בזוגיות חד מינית (לגבר - גם לגוים)
'ואין קרבין לערוה כלל'
'ואין קרבין לערוה כלל'
אנונימי
להיות בזוגיות-אין אפוטרופוס לעריות
ובזה שהוא הומו האמת אין בעיה והיא תומכת בהכל לא רק בזה שהוא הומו אלא גם במשכב זכר
ובזה שהוא הומו האמת אין בעיה והיא תומכת בהכל לא רק בזה שהוא הומו אלא גם במשכב זכר
אנונימית, זה ממש אבל ממש לא נכון.
אני מכירה מלא חבר'ה להטבים דתיים.
יש בתי מדרש להטבים, בתי כנסת חברותיים, קבוצות מיוחדות לנוער דתי וחרדי להטבי.
אפשר לחלוטין לשלב את השניים.
אני מכירה מלא חבר'ה להטבים דתיים.
יש בתי מדרש להטבים, בתי כנסת חברותיים, קבוצות מיוחדות לנוער דתי וחרדי להטבי.
אפשר לחלוטין לשלב את השניים.
לתת לאדם כזה להיות בזוגיות כזאת, דומה לתת לזאב לשמור על הכבש
--
אם את יודעת את ההרחקות לאנשים לא נשואים (דיני ייחוד) - אסור להיות באותו בית ואפילו בחדרים נפרדים..
--
אם את יודעת את ההרחקות לאנשים לא נשואים (דיני ייחוד) - אסור להיות באותו בית ואפילו בחדרים נפרדים..
אנונימי
^^^^ אם את מאמינה ביהדות, את אמורה להאמין שהשמירה הזו על המצוות תשתלם בסוף.
(לא מנסה לשכנע פה אף אחד בשום דבר, אל תהרגו אותי)
(לא מנסה לשכנע פה אף אחד בשום דבר, אל תהרגו אותי)
אחת ולתמיד.
אנונימי
ברור שיש סיכוי מאוד גדול שהם יפלו למשכב זכור אבל בגלל זה הומו צריך לחיות לבד?? זה הרבה יותר גרוע, זוגות להטבים צריכים לעשות השתדלות גם אם הם יפלו הם יכולים לקום
^^ אין אפוטרופוס לעריות.
הוא יכול לנסות ללכת לטיפולי המרה אם בא לו
יש כאלה שעבדו
יש כאלה שעבדו
מי שכתב שאם היא דתייה ותומכת זה כמו שהיא תתמוך בקהילה שלא שומרת שבת בזמן שהיא עושה את זה, אני לא וחושבת שזה אןתו דבר כי אני דתייה ולסבית.. זה לא שאני שולטת בזה
אנונימית
את שניהם אני לא אוהב
אגב, משכב זכור - ייהרג ובל יעבר (גילוי עריות - גם לגוי
וזה בין החוקים היחידים שאנחנו צריכים לאכוף בדיני בית משפט)
לסביזם - יותר קל (ושמעתי כאן מישהו שאמר, שאם היא 100% אז אולי אין ממש איסור גמור לכל הפוסקים) - ואסור רק ליהודיות
וזה בין החוקים היחידים שאנחנו צריכים לאכוף בדיני בית משפט)
לסביזם - יותר קל (ושמעתי כאן מישהו שאמר, שאם היא 100% אז אולי אין ממש איסור גמור לכל הפוסקים) - ואסור רק ליהודיות
אנונימי
זה על אותו עקרון
אין שום בעיה. אלה החיים שלך ואת תעשי מה שאת רוצה. מצוין שככה חונכת.
^^^^^ אין בעיה בלהיות לסבית, יש בעיה עם כל מיני מעשים שקשורים למשיכה.
^^^^^^^טיפולי המרה לא עובדים זה שטויות וזה התעללות בנפש, מסוכן מאוד
יש כאלה שאומרים שזה עבד להם.
כי את מעודדת יהודים לחטוא ולא לקיים את רצון השם.
שירבו אנשים כמוך בקהילה הדתית, נקודת מבט מאוד טובה
^^^זה שטיפת מוח, אומרים את זה כדי שיחשבו שזה עוזר, בזמן שזה רק הורס את הבן אדם ואת הנפש שלו
חחח אתם מדברים כאילו אנחנו (סטרייטים) יכולים לממש את כל התאוות המיניות שלנו..
אז לא.
אנחנו יכולים רק אחרי חתונה ורק כשהיא לא נידה
כל הגויות בעולם אסורות עליי
--
ומה תגידו לאדם שלא מצא זוגיות ?; תגידו לו לוותר ?
אז לא.
אנחנו יכולים רק אחרי חתונה ורק כשהיא לא נידה
כל הגויות בעולם אסורות עליי
--
ומה תגידו לאדם שלא מצא זוגיות ?; תגידו לו לוותר ?
אנונימי
בתור דתייה, את לא אמורה לתמוך באנשים שעוברים על המצוות.
אנונימי
אפשר למחות ולא מיחה - נתפס בעוון.
אנשים מספרים על *עצמם*
^^^בתור דתייה
איך בדיוק להטבים (ליתר דיוק הומואים) עוברים על מצוות בזה שהם הומואים? משכב זכור זה עניין אחר
איך בדיוק להטבים (ליתר דיוק הומואים) עוברים על מצוות בזה שהם הומואים? משכב זכור זה עניין אחר
גם אני אישית לא גונב, אבל תומך בגניבות
אנונימי
^^כשאומרים שתומכים זה גם בזה.
לא זה ממש לא עניין אחר.
להגיד אני תומך בלהט"ב אבל לא בזה שיקיימו יחסי מין אחד עם השני זה פשוט לא הגיוני.
זה בא ביחד.^^^
להגיד אני תומך בלהט"ב אבל לא בזה שיקיימו יחסי מין אחד עם השני זה פשוט לא הגיוני.
זה בא ביחד.^^^
אנונימי
^^^גניבה זו עבירה, להיות הומו לא
חלאס עם ההשוואות האלה
חלאס עם ההשוואות האלה
לילה כיום -
את יודעת שערכי הלהט"ב דוגלים במתירנות וכו'..
את יודעת שערכי הלהט"ב דוגלים במתירנות וכו'..
אנונימי
^^^^ איזה שם לא מעניין
לא נכון, לא כל עבירה שהם עושים זה אומר שאני תומכת גם בהם??! אני תומכת במשיכה שלהם ובזכויות שלהם, לא בכל עבירה קטנה שאנשים עושים, ואגב לא כולם עושים.
לא נכון, לא כל עבירה שהם עושים זה אומר שאני תומכת גם בהם??! אני תומכת במשיכה שלהם ובזכויות שלהם, לא בכל עבירה קטנה שאנשים עושים, ואגב לא כולם עושים.
אין בעיה ואין איסור על זה
הפסוק שתמיד מצטטים קשור בכלל לפדופיליה
הפסוק שתמיד מצטטים קשור בכלל לפדופיליה
אנונימי
t. s., אם את יודעת שזה כתוב בתורה - למה את קוראת לזה "הרצון הפרטי שלנו"?
אנחנו קבענו את האיסורים האלה, או מלך העולם?
את אמורה לדעת שזה מה שצוה מלך העולם, לכן כולם אמורים לשמוע בקולו.
את לא יכולה להגיד שלא בעהי בעיה לא לשמוע בקולו של מלך העולם שברא אותך ונתן לך את הכל.
זאת כפיות טובה.
אנחנו קבענו את האיסורים האלה, או מלך העולם?
את אמורה לדעת שזה מה שצוה מלך העולם, לכן כולם אמורים לשמוע בקולו.
את לא יכולה להגיד שלא בעהי בעיה לא לשמוע בקולו של מלך העולם שברא אותך ונתן לך את הכל.
זאת כפיות טובה.
למה ש*תתמכי* במשהו שמנוגד לתורה, הספר שאת מאמינה שניתן לנו מאלוקים ועלינו לציית להורואותיו? למה שתתמכי במשהו שמנוגד לרצון אלוקים, שבו את מאמינה?
זה כמו שתתמכי באנשים שאוכלים חזיר, "כן! תאכלו חזיר! אם זה הרצון שלכם, תעשו את זה!", ויש עוד אלפי דוגמאות, מה ההיגיון?
באמת שאשמח לתשובה...
זה כמו שתתמכי באנשים שאוכלים חזיר, "כן! תאכלו חזיר! אם זה הרצון שלכם, תעשו את זה!", ויש עוד אלפי דוגמאות, מה ההיגיון?
באמת שאשמח לתשובה...
אני גם דתיה ורוב החברות שלי גם וכולנו תומכות
זה לא קשור לפדופיליה
"מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?"
ציטוט של שואלת השאלה שנשמע שהיא דווקא כן תומכת גם בזה
"מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?"
ציטוט של שואלת השאלה שנשמע שהיא דווקא כן תומכת גם בזה
לילה כיום - את תומכת בזכות של אדם לעשות עבירה שאסורה ב7 מצוות בני נח ?
[זה שווה ערך לזכות של אדם לרצוח]
גילוי עריות, זה אחד מהחוקים שאנחנו אמורים *לאכוף*
בדיוק כמו גניבה או רצח
[זה שווה ערך לזכות של אדם לרצוח]
גילוי עריות, זה אחד מהחוקים שאנחנו אמורים *לאכוף*
בדיוק כמו גניבה או רצח
אנונימי
^אנונימי
קודם כל איך בדיוק זה גילוי עריות???
דבר שני הסברתי כמה פעמים שאני תומכת בהם לא במשכב זכור
קודם כל איך בדיוק זה גילוי עריות???
דבר שני הסברתי כמה פעמים שאני תומכת בהם לא במשכב זכור
לַיְלָה כַּיּוֹם יָאִיר, אז זה הנסיון להן. עייני בבראשית רבה כו, ה. שם תראי שהמבול בא בגלל שכתבו כתובות לזכרים.
אל תגידי שאין איסור בזוגיות, אלא רק ביחסי מין.
כל מי שאסור לקיים איתו יחסי מין - אסור להיות איתו גם בזוגיות.
אל תגידי שאין איסור בזוגיות, אלא רק ביחסי מין.
כל מי שאסור לקיים איתו יחסי מין - אסור להיות איתו גם בזוגיות.
^^ כי משכב זוכר - זה עריות לכל דבר. לא סתם האיסור הזה מופיע באותו פרק שמזהיר על גילוי עריות (ויקרא יח), וגם העונש על זה מופיע בפרק שמספר מה העונש של העבור על כילוי עריות (ויקרא כ).
"שש עריות אסורות על בני נח: האם, ואשת האב, ואשת איש, ואחותו מאמו, וזכור, ובהמה, שנאמר: על כן יעזוב איש את אביו זו אשת אביו ואת אמו כמשמעה. ודבק באשתו, ולא באשת חברו. באשתו ולא בזכור, והיו לבשר אחד, להוציא בהמה חיה ועוף, שאין הוא והם בשר אחד. ונאמר אחותי בת אבי היא אך לא בת אמי ותהי לי לאשה."
אנונימי
העריות שיש בהן מיתת ב"ד מהן שמיתתן בסקילה ומהן שמיתתן בשריפה ומהן שמיתתן בחנק ואלו שמיתתן בסקילה:
הבא על אמו ועל אשת אביו ועל אשת בנו והיא הנקראת כלתו והשוכב עם זכר והשוכב עם בהמה והאשה המביאה את הבהמה עליה.
רמב"ם הלכות איסורי ביאה א
הבא על אמו ועל אשת אביו ועל אשת בנו והיא הנקראת כלתו והשוכב עם זכר והשוכב עם בהמה והאשה המביאה את הבהמה עליה.
רמב"ם הלכות איסורי ביאה א
^איך בדיוק מי שאסור לקיים איתו יחסי מין אסור להיות איתו בזוגיות?
גם זוגות סטרייטים לפני החתונה צריכים לשמור נגיעה וגם בנידה
גם זוגות סטרייטים לפני החתונה צריכים לשמור נגיעה וגם בנידה
נכון
הם חייבים לשמור נגיעה
הם חייבים לשמור נגיעה
וגם לשמור יחוד
ואנשים מאותו המין לא צריכים לשמור נגיעה ויחוד ואם הם לא שומרים אז הסיכוי להכשל בדבר עבירה הוא גדול
כל שאסר ביאתו בתורה וחייב על ביאתו כרת והם האמורות בפרשת אחרי מות הן הנקראות עריות וכל אחת מהן נקראת ערוה כגון אם ואחות ובת וכיוצא בהן.
ויש נשים אחרות שהן אסורות מפי הקבלה ואיסורן מדברי סופרים והן הנקראות שניות מפני שהן שניות לעריות וכל אחת מהן נקראת שנייה. ועשרים נשים הן ואלו הן:
א) אם אמו וזו אין לה הפסק אלא אפילו אם אם אם אמו עד מעלה מעלה אסורה:
ב) אם אבי אמו בלבד:
ג) אם אביו וזו אין לה הפסק אלא אפילו אם אם אם אביו עד למעלה אסורה:
ד) אם אבי אביו בלבד:
ה) אשת אבי אביו וזו אין לה הפסק אפילו אשת יעקב אבינו אסורה על אחד ממנו:
ו) אשת אבי אמו בלבד:
ז) אשת אחי האב מן האם:
ח) אשת אחי האם בין מן האם בין מן האב:
ט) כלת בנו וזו אין לה הפסק אפילו כלת בן בן בן בנו עד סוף כל העולם אסורה עד שתהיה אשת אחד ממנו שנייה על יעקב אבינו:
י) כלת בתו בלבד:
יא) בת בת בנו בלבד:
יב) בת בן בנו בלבד:
יג) בת בת בתו בלבד:
יד) בת בן בתו בלבד:
טו) בת בן בן אשתו בלבד:
טז) בת בת בת אשתו בלבד:
יז) אם אם אבי אשתו בלבד:
יח) אם אב אם אשתו בלבד:
יט) אם אם אם אשתו בלבד:
כ) אם אב אבי אשתו בלבד.
נמצאו השניות שאין להן הפסק ד'. אם האם עד למעלה. ואם האב עד למעלה. ואשת אבי האב עד למעלה. ואשת בן בנו עד למטה.
ויש נשים אחרות שהן אסורות מפי הקבלה ואיסורן מדברי סופרים והן הנקראות שניות מפני שהן שניות לעריות וכל אחת מהן נקראת שנייה. ועשרים נשים הן ואלו הן:
א) אם אמו וזו אין לה הפסק אלא אפילו אם אם אם אמו עד מעלה מעלה אסורה:
ב) אם אבי אמו בלבד:
ג) אם אביו וזו אין לה הפסק אלא אפילו אם אם אם אביו עד למעלה אסורה:
ד) אם אבי אביו בלבד:
ה) אשת אבי אביו וזו אין לה הפסק אפילו אשת יעקב אבינו אסורה על אחד ממנו:
ו) אשת אבי אמו בלבד:
ז) אשת אחי האב מן האם:
ח) אשת אחי האם בין מן האם בין מן האב:
ט) כלת בנו וזו אין לה הפסק אפילו כלת בן בן בן בנו עד סוף כל העולם אסורה עד שתהיה אשת אחד ממנו שנייה על יעקב אבינו:
י) כלת בתו בלבד:
יא) בת בת בנו בלבד:
יב) בת בן בנו בלבד:
יג) בת בת בתו בלבד:
יד) בת בן בתו בלבד:
טו) בת בן בן אשתו בלבד:
טז) בת בת בת אשתו בלבד:
יז) אם אם אבי אשתו בלבד:
יח) אם אב אם אשתו בלבד:
יט) אם אם אם אשתו בלבד:
כ) אם אב אבי אשתו בלבד.
נמצאו השניות שאין להן הפסק ד'. אם האם עד למעלה. ואם האב עד למעלה. ואשת אבי האב עד למעלה. ואשת בן בנו עד למטה.
אנונימי
אין בעיה
קודם כל כל הכבוד לך ירבו אנשים כמוך. למי שיש בעיה שישמור אותה לעצמו
מי אמר לך שזה נורא זה מקסים
יש הבדל בין לתמוך באדם לבין לתמוך במעשיו.
לומר "אני תומכת בקהילת הלהט"ב זה קצת כמו להגיד "אני תומכת באוכלי החמץ בפסח". אולי לא בחומרת העבירה, אולי לא בתחום החיים אליו היא קשורה, אבל כשאת מתייחסת אליהם בצורה כוללנית אין פה קבלה של הפרט למרות מעשיו (שמנוגדים לתורה ולאמונה שאת הולכת לפיה), יש פה דגש על קבלת מעשיו. למה? כי על פיהם הקבוצה הזו מוגדרת. מה שמשותף למי שנמצא בה הן הנטיות שהיהדות לא מעודדת.
אז גם אם את לא הולכת לעבור עבירה באופן ישיר, וגם אם זו לא הלכה של ממש (יכול להיות שכן, לא בדקתי), יש מה שנקרא "דעת תורה". מה שראוי לעשות כאדם עובד ה'.
הצעה: להסתכל על בני אדם כפרטים ולאהוב את הטוב שבהם. לעשות הפרדה בין מעשה שמנוגד אליו או להגדרת התורה (שאיתו אפשר לא להסכים) לבין המהות הפנימית והטובה שבאדם.
הרב קוק כותב על זה, צירפתי מקור אם יעניין אותך (זה בפסקה ח').
לומר "אני תומכת בקהילת הלהט"ב זה קצת כמו להגיד "אני תומכת באוכלי החמץ בפסח". אולי לא בחומרת העבירה, אולי לא בתחום החיים אליו היא קשורה, אבל כשאת מתייחסת אליהם בצורה כוללנית אין פה קבלה של הפרט למרות מעשיו (שמנוגדים לתורה ולאמונה שאת הולכת לפיה), יש פה דגש על קבלת מעשיו. למה? כי על פיהם הקבוצה הזו מוגדרת. מה שמשותף למי שנמצא בה הן הנטיות שהיהדות לא מעודדת.
אז גם אם את לא הולכת לעבור עבירה באופן ישיר, וגם אם זו לא הלכה של ממש (יכול להיות שכן, לא בדקתי), יש מה שנקרא "דעת תורה". מה שראוי לעשות כאדם עובד ה'.
הצעה: להסתכל על בני אדם כפרטים ולאהוב את הטוב שבהם. לעשות הפרדה בין מעשה שמנוגד אליו או להגדרת התורה (שאיתו אפשר לא להסכים) לבין המהות הפנימית והטובה שבאדם.
הרב קוק כותב על זה, צירפתי מקור אם יעניין אותך (זה בפסקה ח').
שואל השאלה:
גזר המלך.
אממ תקרא את התשובות פה...
גזר המלך.
אממ תקרא את התשובות פה...
^^בדיוק לא צריך להוסיף
בעניי זה ממש יפה שאת תומכת בלהטב
אני חושבת שיש דברים מאוד קיצוניים בתורה
לדעתי גם כחלק מחופש בסיסי של אדם כל אחד יכול אהוב את מי שהוא רוצה ולהעריץ את מי שהוא רוצה
בעיניי זה מדהים שאת הולכת אחרי הדעה שלך ולא מקשיבה לאנשים אחרים
אני חושבת שיש דברים מאוד קיצוניים בתורה
לדעתי גם כחלק מחופש בסיסי של אדם כל אחד יכול אהוב את מי שהוא רוצה ולהעריץ את מי שהוא רוצה
בעיניי זה מדהים שאת הולכת אחרי הדעה שלך ולא מקשיבה לאנשים אחרים
אתה תומכת בהם כי את בעצמך וכל הבנות פה ביסקסאוליות בסתר וזה מוכח מדעית שאין דבר כזה בנות סטרייטיות אז אל תשחקי אותה סטרייטית
אנונימי
שואל השאלה:
כי זאת החיה האהובה עליי
וכי אני לרוב שמה חתול בשאלות
כי זאת החיה האהובה עליי
וכי אני לרוב שמה חתול בשאלות
אגב גם שירה ז"ל תמכה בנו
מה הקטע של שנאת הקהילה? לא מובן!!!
מה הקטע של שנאת הקהילה? לא מובן!!!
ברגע שאת תומכת בהם, את נותנת לזה יד, יש אנשים שעדיין לא בטוחים בעצמם.
תדמייני לך סיטואציה שחברה שלך באה אלייך ומשתפת אותך שהיא לא בטוחה אם היא אוהבת בנים או בנות, ואת תומכת בה שתאהב בנות או שתעשה מה שתרצה, את שותפה לזה. איך? כי יש לך השפעה עליה, את נתת עוד קול בעד הדבר הזה. ואז היא נהפכת למישהי שיוצאת עם בת וזה מה שאסור. נחשי מי תמכה בה? את. זוכרת?
ואגב, שאת תומכת בהם, את תומכת במצעדים של אנשים שהולכים חצי ערומים ועוד בירושלים, כיפות שעשו של הלהטב ועוד מלא דברים. וזה כבר ממש לא יפה ומזלזל.
יש איסור מהתורה. תקראו ותבינו.
אני לא הומופוב, את יכולה לאהוב אותם והכל ולהיות חברה והכל טוב ויפה, אבל לתמוך לא. יש הבדל בין לשנוא לבין להיות נגד/בעד.
לשנוא זה לקלל, לזרוק, להיגעל וכו'.
להיות נגד זה פשוט לא לתמוך בזה אבל אפשר לאהוב ולהיות חברים טובים.
אבל ברגע שאת לא נגד זה ואת עוד תומכת בזה, בעצם מה ההבדל? זה כמו שתבקשי ממישהו בשבת שידליק לך את האור, זה כאילו את ביקשת. את שותפה לזה כי את תומכת ומביאה לזה יד ומשפיעה.
ומה קשר להעריץ את טיילור? גם אני מעריץ אנשים אחרים... אבל מן הסתם יש דברים שאני נגד במה שהם עושים וזה הדין שלהם.
תדמייני לך סיטואציה שחברה שלך באה אלייך ומשתפת אותך שהיא לא בטוחה אם היא אוהבת בנים או בנות, ואת תומכת בה שתאהב בנות או שתעשה מה שתרצה, את שותפה לזה. איך? כי יש לך השפעה עליה, את נתת עוד קול בעד הדבר הזה. ואז היא נהפכת למישהי שיוצאת עם בת וזה מה שאסור. נחשי מי תמכה בה? את. זוכרת?
ואגב, שאת תומכת בהם, את תומכת במצעדים של אנשים שהולכים חצי ערומים ועוד בירושלים, כיפות שעשו של הלהטב ועוד מלא דברים. וזה כבר ממש לא יפה ומזלזל.
יש איסור מהתורה. תקראו ותבינו.
אני לא הומופוב, את יכולה לאהוב אותם והכל ולהיות חברה והכל טוב ויפה, אבל לתמוך לא. יש הבדל בין לשנוא לבין להיות נגד/בעד.
לשנוא זה לקלל, לזרוק, להיגעל וכו'.
להיות נגד זה פשוט לא לתמוך בזה אבל אפשר לאהוב ולהיות חברים טובים.
אבל ברגע שאת לא נגד זה ואת עוד תומכת בזה, בעצם מה ההבדל? זה כמו שתבקשי ממישהו בשבת שידליק לך את האור, זה כאילו את ביקשת. את שותפה לזה כי את תומכת ומביאה לזה יד ומשפיעה.
ומה קשר להעריץ את טיילור? גם אני מעריץ אנשים אחרים... אבל מן הסתם יש דברים שאני נגד במה שהם עושים וזה הדין שלהם.
ותודה רבה שאת האור בקצה המנהרה t.s
שום בעיה, את צודקת במאה אחוז. צריך יותר אנשים כמוך.
בנוסף לתשובה שלי, זה כמו שאתמוך במישהו שילך וירצח מישהו, או יגנוב. אני כאילו שותף לזה.. נראה אתכם אומרים מה הבעיה בזה שאני תומך בזה? יש בעיה .. אתם כבר מבינים לבד איזו בעיה ולמה.
אז בתור דתיה לתמוך בלהטב זה ממש להיות שותף לעבירה.
לאהוב ולהיות חבר תמיד אפשר. גם אני יכול להיות חבר טוב ולאהוב רוצח כי סתם נגיד כדוגמה זה היה חבר טוב שלי או קרוב משפחה. אבל לא תומך במה שעשה.
אז בתור דתיה לתמוך בלהטב זה ממש להיות שותף לעבירה.
לאהוב ולהיות חבר תמיד אפשר. גם אני יכול להיות חבר טוב ולאהוב רוצח כי סתם נגיד כדוגמה זה היה חבר טוב שלי או קרוב משפחה. אבל לא תומך במה שעשה.
וts
את דתיה תזכרי מאיפה באת ומה זה דתי ולא דתי לפי דעתי. את יכולה לאהוב להיות חברה והכל, אבל לתמוך זה להיות שותף לעבירה. זה איסור מהתורה. התורה = אלוקים. הקדוש ברוך הוא שלנו.
את דתיה תזכרי מאיפה באת ומה זה דתי ולא דתי לפי דעתי. את יכולה לאהוב להיות חברה והכל, אבל לתמוך זה להיות שותף לעבירה. זה איסור מהתורה. התורה = אלוקים. הקדוש ברוך הוא שלנו.
^אוי נו באמת, לא באמת השוות הרגע להיות גיי ללהיות רוצח. זה הדבר המוגחך ביותר ששמעתי.
^זה על אותו עקרון
זה ממש לא אותו עיקרון אני לא מבינה איך אתם יכולים להשוות רוצח/גנב או כל עובר עברה כזו או אחרת להומו?!
שמעי את מוציאה לנו את המיץ, את שואלת שאלה ובסוף לא עונה בכלל לכל מי שנתן לך תשובה על מה ששאלת, זה מחרפן...
כי שניהם עושים משהו שהוא אסור
זאת הייתה הקצנה בכוונה...
זאת הייתה הקצנה בכוונה...
^^^מה הבעיה? שתיהן עבירות, וזה לא משנה מה מידת החומרה שלהן בשביל הפואנטה שהוא העביר.
אני לא מבין מה הבעיות לקבל את כולם מי ישמע כאילו כולם ממלאים תריג מצוות ולא חטאו בחיים שלהם דיי תכבדו את כולם וחלאס להתנגד לשיוויון זכויות כל עוד הם לא שונאי ישראל. ושואלת השאלה, אני מעריץ אנשים כמוך!! (כן כן אני יודע שעכשיו אני אקבל מתקפת מינוסים על ידי הומופובים חסרי חיים)
הארולד לואי והדגים, בתורה יש דברים קיצוניים? אז מה את חושבת שמי שטעה כאן זה הקב"ה שנתן אותנו, ולא את והתומכים האחרים?
הנה , ידעתי שיקומו האלו שרק יחפשו מה לא בסדר במה שאמרתי ויתפסו על קטנות. הבאתי דוגמה, לא השוויתי. כמו שלא אתמוך לדוגמה בלדרוך על דשא או נמלה או סתם לצעוק בבית. הבאתי דוגמה בכוונה קיצונית לא השוויתי.
^^^^maayan להיות הומו זה לא עבירה
צריך לכבד אנשים, ואהבת לרעך כמוך אבל לא לתמוך בזה. אל תשנאי גבר גיי, תכבדי. אבל את תומכת באיסור, במשהו שהוא לא בסדר. אני באמת אוהבת כל אחד כבן אדם אבל יש הבדל בין לכבד ללתמוך
^^די נו בחייאת אנחנו מדברים על משכב זכור
artemis-moonlady, אם את לא יודעת, אז הגמרא (סנהדרין עג ע"א, עד "עא) הקישה בין רצח לגילוי עריות. הגמרא מלדמת שזה חמור באותה חומרה, ולכן שניהם יהרג ואל יעבור.
artemis-moonlady57
את יודעת למה זה נשמע לך מגוחך?
כי את לא מבינה את המשמעות של חטא.
וכשזה חטא, ההשוואה(למרות שזאת הייתה בתכלס דוגמא בשביל שתבינו, אבל נעזוב את זה) שלו לא משנה כלום כי כל חטא הוא חמור, וחטאים שווים מוות.
לא סתם היה צריך להקריב קורבנות.
את יודעת למה זה נשמע לך מגוחך?
כי את לא מבינה את המשמעות של חטא.
וכשזה חטא, ההשוואה(למרות שזאת הייתה בתכלס דוגמא בשביל שתבינו, אבל נעזוב את זה) שלו לא משנה כלום כי כל חטא הוא חמור, וחטאים שווים מוות.
לא סתם היה צריך להקריב קורבנות.
^^^אבל יש הבדל בין לתמוך בלהטב לבין לתמוך במשכב זכור
כמובן שלתמוך במשכב זכור זה לא בסדר
לעומת זאת לתמוך בהומואים אין עם זה בעיה
כמובן שלתמוך במשכב זכור זה לא בסדר
לעומת זאת לתמוך בהומואים אין עם זה בעיה
- לילה כיום
מה ההבדל בין רצח לגילוי עריות, מבחינתך
שניהם ייהרג ובל יעבר
מה ההבדל בין רצח לגילוי עריות, מבחינתך
שניהם ייהרג ובל יעבר
אנונימי
^^היא ממש כתבה "מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?"
שואל השאלה:
טוב טוב טוב
תגידו מה שאתם רוצים.
אני אמשיך לתמוך.
הבנתי.
תודה ויום טוב.
טוב טוב טוב
תגידו מה שאתם רוצים.
אני אמשיך לתמוך.
הבנתי.
תודה ויום טוב.
אנונימי אני מסבירה שאני לא תומכת במשכב זכור
חוץ מזה למרות ששניהם ייהרג ובל יעבור
רצח לדעתי יותר גרוע כי במקרה הזה אתה פוגע במישהו אבל זה בכלל לא קשור ללהטב
חוץ מזה למרות ששניהם ייהרג ובל יעבור
רצח לדעתי יותר גרוע כי במקרה הזה אתה פוגע במישהו אבל זה בכלל לא קשור ללהטב
^^זו הגישה
^^^^כרצונך, לפחות תודיעי מראש שלא נבזבז זמן על לענות לך...
אז את פשוט לא דתייה חחח
זה כמו שאגיד 'אני ממשיך להיות טבעוני ואוכל בשר'
זה כמו שאגיד 'אני ממשיך להיות טבעוני ואוכל בשר'
אנונימי
אלוהים, אנשים פה קורעים מצחוק. כן זה מגוחך, להיות גיי ולרצות לשכב עם משיהו שאתה אוהב זה לא חטא. בגלל אנשים כמוכם נוצרים חוקים שמונעים מאנשים לאהוב את מי שהם רוצים. אתם לא אוהבים את זה? בעיה שלכם, אבל בכמה מדינות זה לא חוקי להיות גיי.
יש לזה אותו היגיון של: "אתה לא יכול לאכול את העוגיה הזאת כי אני בדיאטה".
לא אכפת לי כמה ציטוטים תביאו מתוך ספר ישן, זה לא עומד לשנות את העובדה הזאת.
רק תחשבו שלפני שנים אמרו בדיוק את אותו הדבר על פמיניזם וזכויות למיעוטים אתניים. בסופו של דבר הקידמה תנצח שוב (אלא אם כן כולנו נמות קודם מההתחממות הגלובלית).
יש לזה אותו היגיון של: "אתה לא יכול לאכול את העוגיה הזאת כי אני בדיאטה".
לא אכפת לי כמה ציטוטים תביאו מתוך ספר ישן, זה לא עומד לשנות את העובדה הזאת.
רק תחשבו שלפני שנים אמרו בדיוק את אותו הדבר על פמיניזם וזכויות למיעוטים אתניים. בסופו של דבר הקידמה תנצח שוב (אלא אם כן כולנו נמות קודם מההתחממות הגלובלית).
t s
הבנת אבל את ממשיכה לתמוך, לא מצחיק?
הבנת אבל את ממשיכה לתמוך, לא מצחיק?
^^^התורה לא מסכימה איתך, צר לי
באמת חסר לך ידע בזה
"לשכב עם מישהו שאתה אוהב זה לא חטא" זהו שלא בכל מקרה.
יש לך פסוקים שלמים שסותרים את המשפט הזה, תלמדי קצת.
באמת חסר לך ידע בזה
"לשכב עם מישהו שאתה אוהב זה לא חטא" זהו שלא בכל מקרה.
יש לך פסוקים שלמים שסותרים את המשפט הזה, תלמדי קצת.
לא הבנתי מי אתם שתקבעו אם היא דתייה או לא כן אפשר להיות דתי ולתמוך בשיוויון זכויות ללהטבים תתמודדו
כל עוד אני וכל שאר הדתיים (האמיתיים ולא תומכי עוברי עבירה) חיים "הקידמה" לא תנצח
"התואר "דתי", שנעשה כיום נזיל עד כדי חסר משמעות שתבדל אותו מהדבר הזה שהוא לא.."
~יועצת ההלכה אורית מבורך~
~יועצת ההלכה אורית מבורך~
אנונימי
אי אפשר
זה כמו שאני אגיד "אני טבעוני אבל אוכל בשר"
זה כמו שאני אגיד "אני טבעוני אבל אוכל בשר"
עצוב שיש כאן דתיים שהולכים לפי דעתם.
אסור? תגידו את זה לגדולי הרבנים לאורך כל ההיסטוריה עד היום.
אסור? תגידו את זה לגדולי הרבנים לאורך כל ההיסטוריה עד היום.
שואל השאלה:
רק בריאות
לא.
רק בריאות
לא.
artemis-moonlady
תהני לחיות עם חיים בלי משמעות
תהני לחיות עם חיים בלי משמעות
^^צודקת, זה עצוב. את אשכרה לא יודעת במה את מאמינה.
למה שאתה תקבע אם היא לא דתייה רק בגלל שהיא תומכת בשיוויון זכויות
^^^^^^^מה לעשות זה איסור מדאורייתא, עדיף לחיות ככה מלהשאר לבד לנצח, חוץ מזה יש סיכוי מאוד גדול שיפלו למשכב זכור אבל צריך להשתדל שלא
אין בעיה שאת תומכת, אבל את צריכה להבין שהדת שלך מתנגדת לזה ואת מעודדת את זה אז זה לא טוב.
אני מסכים עם ben
אני מסכים עם ben
t. s.,
היהדות לא הולכת לפי מה שנראה לנו, בני האדם, כהגיוני. היהדות מתנגדת למשכב של שני זכרים. את יכולה לתמוך בזה, אבל זו עבירה, לא משנה מה נגיד.
היהדות לא הולכת לפי מה שנראה לנו, בני האדם, כהגיוני. היהדות מתנגדת למשכב של שני זכרים. את יכולה לתמוך בזה, אבל זו עבירה, לא משנה מה נגיד.
כי דתיים לא יכולים לתמוך בעוברי עבירה.
אנונימית אם ככה נקראת הומופביה אז אני הומופוב. כולה מושג ומילה. מי ישמע למה זה הופך אותי.
אני הולך עם ה' ועם התורה והטבע ומה שנהוג. רוצים להיות? תהנו אני לא תומך בזה.
לי אין בעיה לאהוב ולהיות חבר ולדבר והכל סבבה. גם אתם יהודים ואנשים כמוני, חילונים חרדים יהודים להטבים זה לא משנה , כולנו נשמות ובני אדם עם דעות ודברים שונים.
סורי, אני לא בטוח שככה מוגדר הומופוב לפי מה שאמרת. אם ככה לכל דבר נמציא מושג עכשו? אם אבא שלי יעשה משהו ואני אתנגד אני אהיה אבאפוב?
יש דעות ויש דברים, גם אתם לא מקבלים כל דבר בחיים האלה ואני לא מדביק לכם מושגים.
אני הולך עם ה' ועם התורה והטבע ומה שנהוג. רוצים להיות? תהנו אני לא תומך בזה.
לי אין בעיה לאהוב ולהיות חבר ולדבר והכל סבבה. גם אתם יהודים ואנשים כמוני, חילונים חרדים יהודים להטבים זה לא משנה , כולנו נשמות ובני אדם עם דעות ודברים שונים.
סורי, אני לא בטוח שככה מוגדר הומופוב לפי מה שאמרת. אם ככה לכל דבר נמציא מושג עכשו? אם אבא שלי יעשה משהו ואני אתנגד אני אהיה אבאפוב?
יש דעות ויש דברים, גם אתם לא מקבלים כל דבר בחיים האלה ואני לא מדביק לכם מושגים.
^חח אבאפוב זה טוב
בכנות?
זה מוזר שאת תומכת בדרך הזאת בזמן שאת דוגלת באידיאולוגיה שונה. זה סותר. זאת דעתי הכנה.
זה מוזר שאת תומכת בדרך הזאת בזמן שאת דוגלת באידיאולוגיה שונה. זה סותר. זאת דעתי הכנה.
artemis-moonlady, תמה תא חושבת שאת יכול להתווכח עם אלוקים? את מדברת כאילו את קובעת מה חטא ומה לא, ולא אלוקים.
מה קשור דיאטה (עניין אישי של כל אחד) לבין חוקים של מלך העולם מחייבים את כולם (לא עניין אישי של כל אחד)?
אם לא אפכת לך מהחקוים של מלך העולם (אמרת לא להביא ציטוטים מהספר שלו) - זה אומר שבעיה היא אצלנו ששומעים בקולו של מלך העולם, ולא אצלך, שאת מתכווחת איתו?
מה קשור דיאטה (עניין אישי של כל אחד) לבין חוקים של מלך העולם מחייבים את כולם (לא עניין אישי של כל אחד)?
אם לא אפכת לך מהחקוים של מלך העולם (אמרת לא להביא ציטוטים מהספר שלו) - זה אומר שבעיה היא אצלנו ששומעים בקולו של מלך העולם, ולא אצלך, שאת מתכווחת איתו?
"אז תומכת בזה שהומואים לא יוכלו להנות מינית אף פעם? לא עם עצמם ולא בזוגיות? איך אפשר לשרוד דבר כזה זה סיוט, מילא לחכות כמה שנים אבל כל החיים זה מדכא ומעציב, חלק גדול מהבסיס לזוגיות בעבור רוב האנשים זה מין וזהו חלק בלתי נפרד"
המטרה בחיים לא אמורה להיות הנאה, אם את מאמינה באלוהים אבל גם מאמינה שהנאה מינית אמורה להיות מעליו, אז צר לי גם במקרה הזה, אבל לא באמת אכפת לך מאלוהים אלא אם כן את מאמינה באיזה אל אחר שלא מדובר עליו בתנך.
המטרה בחיים לא אמורה להיות הנאה, אם את מאמינה באלוהים אבל גם מאמינה שהנאה מינית אמורה להיות מעליו, אז צר לי גם במקרה הזה, אבל לא באמת אכפת לך מאלוהים אלא אם כן את מאמינה באיזה אל אחר שלא מדובר עליו בתנך.
אני ממש גאה בך
אין בעיה גם לי כאדם מאמין אין איתם בעיה ואני תומך בהם, בסופו של דבר הם יצר האל הם לא בחרו את זה ואף אדם לא בדרגה שיכולה לשפוט, אנשי אמת אבדו
אין בזה בעיה
את תומכת במרד מוכרז על אלוקים
כמו דתיה שתורמת לארגון נגד ברית מילה
כמו דתיה שתורמת לארגון נגד ברית מילה
^^^בדיוק...
התורה אומרת שהמעשה אסור היא לא אומרת שצריך לשנוא אותם
אז העובדה שאת תומכת ולא שונאת אותם סתם זה לא אסור
אז העובדה שאת תומכת ולא שונאת אותם סתם זה לא אסור
גם אני כזאת, דתייה שתומכת בלהטב
כאילו פשוט אין לי בעיה איתם
אבל בואי אני בטוחה שזה אסור ואני תמיד בתסביכים על זה
כאילו פשוט אין לי בעיה איתם
אבל בואי אני בטוחה שזה אסור ואני תמיד בתסביכים על זה
אנונימית
חח מצחיק שהזכרת את טיילור שהיא לא שומרת שבת...
היא דווקא כן שומרת שבת יחד עם בן זוגה לירן דנינו
היא דווקא כן שומרת שבת יחד עם בן זוגה לירן דנינו
^^^היא תומכת בעבירות וזה הדבר שהוא אסור
אין שום בעיה שיהיה לך חבר מהלהטב ואין שום בעיה שתאהב אותו אבל יש בעיה לתמוך בעבירות שהוא עושה (אם הוא עושה)
אין שום בעיה שיהיה לך חבר מהלהטב ואין שום בעיה שתאהב אותו אבל יש בעיה לתמוך בעבירות שהוא עושה (אם הוא עושה)
^^^^ לא לשנוא לא אומר לתמוך, יש הבדל. והיא אמרה שהיא גם תומכת ביחסי מין שלהם, שזו כבר עבירה.
שואל השאלה:
אני לא תמכתי בזה
אל תוציאו לי מילים מהפה
אני לא תמכתי בזה
אל תוציאו לי מילים מהפה
^^גדי בעברית מקראית זה גור של כל בהמה...
אפליה? אתם עושים כל דבר שבעולם כמו כולם חוץ מילדים ונישואין. קיבלתם 90 מיליון לא?
מה את רוצה שאתמוך בזה? זה לבחור בזה או בה'. ומן הסתם שאני בוחר בה'.
כי לא רק שאסור להיות עם אותו מין אלא גם להתחתן? לא תומך בזה, אבל לא בא אליכם עכשו עם חרב וסכין ואקדח ואומר לכם ''אל תתחתנו'' אני לא נותן את הדין בסוף, ואני לא קובע בארץ מה יהיה בסוף. ואם היה לי חבר טוב שהוא ''גיי'' ומזמין אותי לחתונה אם הייתה, הייתי הולך בשביל לכבד.
אני לא מפחד מכם לא שונא לא נגעל .... לא מזלזל חלילה... אם כבר רוב האנשים שאני פוגש כאן שאני אומר את דעותי יוצאים עליי ''דתי'' ''מגפר'' ''תמות'' ''מאחלים לך רע'' ''הומופוב''... הם שונאים בעצמם, אתם שונאים בעצמכם את האחר ואתם מדברים על אפליה? או הומופוביה? או שנאה כלשהי? בן אדם אומר לכם שהוא סבבה אתכם ואוהב אתכם למרות שהוא נגד זה ואתם יוצאים לו על החיים ומאחלים לו את הרע שבעולם. יחי הצביעות.
מה את רוצה שאתמוך בזה? זה לבחור בזה או בה'. ומן הסתם שאני בוחר בה'.
כי לא רק שאסור להיות עם אותו מין אלא גם להתחתן? לא תומך בזה, אבל לא בא אליכם עכשו עם חרב וסכין ואקדח ואומר לכם ''אל תתחתנו'' אני לא נותן את הדין בסוף, ואני לא קובע בארץ מה יהיה בסוף. ואם היה לי חבר טוב שהוא ''גיי'' ומזמין אותי לחתונה אם הייתה, הייתי הולך בשביל לכבד.
אני לא מפחד מכם לא שונא לא נגעל .... לא מזלזל חלילה... אם כבר רוב האנשים שאני פוגש כאן שאני אומר את דעותי יוצאים עליי ''דתי'' ''מגפר'' ''תמות'' ''מאחלים לך רע'' ''הומופוב''... הם שונאים בעצמם, אתם שונאים בעצמכם את האחר ואתם מדברים על אפליה? או הומופוביה? או שנאה כלשהי? בן אדם אומר לכם שהוא סבבה אתכם ואוהב אתכם למרות שהוא נגד זה ואתם יוצאים לו על החיים ומאחלים לו את הרע שבעולם. יחי הצביעות.
למה נגד זה?!
מה הבעיה שהם יתחתנו?
מה הבעיה שהם יגדלו ילדים?
מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?
ציטוט שלך
מה הבעיה שהם יתחתנו?
מה הבעיה שהם יגדלו ילדים?
מה הבעיה שיקיימו יחסי מין?
ציטוט שלך
^^^^^ אמרת שאת תומכת בהם ואחרי זה אמרת "מה הבעיה שהם יקיימו יחסי מין?", הסקתי שאת תומכת גם בזה.
אם זו לא הכוונה, למה התכוונת?
אם זו לא הכוונה, למה התכוונת?
^^^^חלק מהפואנטה זה להתגבר על הפיתוי והרצון
אם אלוהים חשוב לך, אז גם להתגבר על זה יהיה חשוב לך
ואת צריכה לדעת שמאמינים(לפחות מאמינים כמוני, אני לא אכליל כי כל אחד חושב אחרת) לא חושבים שהומוסקסואליות זה הדבר היחיד שהוא בעייתי ויש לנו איתכם בעיה ספציפית, הבעיה היא עם כל חטא וכל חטא הוא שווה מבחינתי ומבחינת אחרים, וכל חטא גם לא אמור להיות משהו נורמלי
הבנתי שיש לך עוד מלא שאלות אז אם את רוצה לדעת ולהבין למה באמת למרות מה שאת כותבת אני מסכימה עם זה, את יכולה לבוא לפרטי כי ככל שיש פה יותר תשובות השאלה נתקעת וזה בעייתי לי.
אם אלוהים חשוב לך, אז גם להתגבר על זה יהיה חשוב לך
ואת צריכה לדעת שמאמינים(לפחות מאמינים כמוני, אני לא אכליל כי כל אחד חושב אחרת) לא חושבים שהומוסקסואליות זה הדבר היחיד שהוא בעייתי ויש לנו איתכם בעיה ספציפית, הבעיה היא עם כל חטא וכל חטא הוא שווה מבחינתי ומבחינת אחרים, וכל חטא גם לא אמור להיות משהו נורמלי
הבנתי שיש לך עוד מלא שאלות אז אם את רוצה לדעת ולהבין למה באמת למרות מה שאת כותבת אני מסכימה עם זה, את יכולה לבוא לפרטי כי ככל שיש פה יותר תשובות השאלה נתקעת וזה בעייתי לי.
שואל השאלה:
הלוהט
חחח לא התכוונתי אליה
אלוהים ישמור אם אני אעריץ אותה
אני מעריצה את הוד מעלתה טיילור אליסון סוויפט
הלוהט
חחח לא התכוונתי אליה
אלוהים ישמור אם אני אעריץ אותה
אני מעריצה את הוד מעלתה טיילור אליסון סוויפט
אין בזה בעיה
לא אומר שאסור להם, לכולם מותר. אך לא תומך בזה.
כי אם אתמוך בזה, אחטא בעצמי.
כי אם אתמוך בזה, אחטא בעצמי.
אני מסכימה עם המילים האלה לא לתמוך בלהטב זה להגיד שהם נחותים ממך בגלל שהם אוהבים את המין שלהם
שואל השאלה:
שואלת לא עונה תתמודדו
ואני לא מסכימה.
אה לא משנה
חשבתי שאת מסכימה שלא לתמוך בלהטב
שואלת לא עונה תתמודדו
ואני לא מסכימה.
אה לא משנה
חשבתי שאת מסכימה שלא לתמוך בלהטב
אין שום בעיה, אני דתייה וחלק מהקהילה הגאה, אף פעם לא הבנתי את התגובה של כל האנשים שלא מבינים איך זה יכול להשתלב יחד
אנונימית שוב יש לך יותר מדי שאלות בשאלה שכבר קורסת אז אם חשוב לך להבין למה אני מסכימה עם דברים שנראים כל כך גרועים לדעתך אז את מוזמנת לפרטי, כי קשה לי לחשוב ככה
^^^ מה הכוונה ב"להישפט בחומרה"? וההפך לא משנה, דיברתי על נייטרליות.
אין בעיה מה את רוצה אמאלה
למה לפתוח שאלה על זה
למה לפתוח שאלה על זה
אנונימית
יש בזה בעיה
האיסור של משכב זכר הוא מהתורה וברגע שאת תומכת בזה אז את סוג של תומכת במה שהתורה אוסרת
אבל בתורה גם כתוב שצריך לאהוב כל יהודי באשר הוא
בגלל זה לא צריך לתמוך בהם כי בתכלס זה אסור אבל גם לא אמורים לשנוא אותם בגלל זה, זה בינם לבין ה', לכל אחד יש את ההתמודדיות שלו ואת הניסיונות שלו וכל שאר האנשים לא צריכים להתערב בענינם של אחרים
בגלל זה אסור לתמוך בזה ולגרום לעוד אנשים להיות כאלו, אבל ברגע שמישהו כבר כזה אז צריך לאהוב אותו ולקרב אותו ולא להרחיק אותו
האיסור של משכב זכר הוא מהתורה וברגע שאת תומכת בזה אז את סוג של תומכת במה שהתורה אוסרת
אבל בתורה גם כתוב שצריך לאהוב כל יהודי באשר הוא
בגלל זה לא צריך לתמוך בהם כי בתכלס זה אסור אבל גם לא אמורים לשנוא אותם בגלל זה, זה בינם לבין ה', לכל אחד יש את ההתמודדיות שלו ואת הניסיונות שלו וכל שאר האנשים לא צריכים להתערב בענינם של אחרים
בגלל זה אסור לתמוך בזה ולגרום לעוד אנשים להיות כאלו, אבל ברגע שמישהו כבר כזה אז צריך לאהוב אותו ולקרב אותו ולא להרחיק אותו
שואל השאלה:
כסף.
כסף.
אנונימית, פה זה לא אפלייה לא הוגנת. לא קשור לתימנים או לכל עד האחרת.
פה זה משהו שלאוקים לא מסכים.
אז הם לא אמורים להקים זוגיות ובטח שלא לקיים יחסי מין. נקודה.
פה זה משהו שלאוקים לא מסכים.
אז הם לא אמורים להקים זוגיות ובטח שלא לקיים יחסי מין. נקודה.
תראי
בורא עולם ברא את העולם תכלס
הוא הכי חכם שיש ויודע בדיוק מה הוא עושה
מן הסתם שהוא הכי יבין בעולם שהוא ברא
אם הוא אוסר משהו הוא יודע למה
זה גם באמת נראה לכם נכון שבן ובן / בת ובת יהיו ביחד? כאילו תכלס יש סיבה שאי אפשר להיכנס להריון ככה
זה לא משהו שאמור להיות
זה נדמה כי כל דבר שהחברה תיקח ותביא בכוח לאנשים כטרנד ושיקבלו את זה לאט לאט זה יחלחל ואנשים יתחילו להגן על זה
אנשים כבר עכשיו מגנים על אנשים שהולכים בתחתונים וחזיה ברחוב, אנשים כבר עכשיו מגנים על מערכת יחסים של בחורה צעירה עם גבר ממש מבוגר ולהפך, יש אשכרה מצעד של שרמוט*ת והן עם שלטים כותבות שהן גאות להיות כאלו! זה שלאט לאט כל דבר שהוא תכלס לא מוסרי ולא יפה ולא נכון מחלחל לאנשים זה לא ישנה את האמת לגבי הדבר הזה
וזה שיש רגשות? בדור הזה לפחות זה לרוב בילבול בכלל וגם קרו מקרים שאחים נדלקו אחד על השניה זה לא הופך את זה לדרך ישרה בשום צורה,
ה' יודע מה הוא קובע ואם זה לא הדבר הנכון ולא מוסרי אז זה לא ואין מה לתמוך במשהו שהוא דרך רעה ולא דרך הישר
אנשים עוברים גבולות שהם נהיים יותר כמו חיות ופחות כמו בני אדם מכובדים (ללכת בלי בגדים זה לא מכובד למשל זה מעשה של חיה לא של אדם, כל המצעדים האלה גם מצעד הגאווה גם ממש לא מכובד ולא מוסרי)
נכון יש יצר הרע ויש לו מלא תירוצים בשביל אנשים שיחשבו שחוסר מוסריות זה מוסרי אבל עצם זה שיודעים שזה ממנו זה כבר מובן שזה לא דרך הישר
גם אם הייתי מהקהילה הייתי מבינה שזה לא מצב שאמור להיות גם אם הייתי אתאיסטית
הזוגיות שתכלס צריכה להיות זה בין גבר לאישה וזה ברור
ויש הבדל בין לא לשנוא אותם לבין להסכים איתם ולתמוך, את לא צריכה לשנוא אותם, ולא לדבר אליהם לא יפה כמו לכל חוטא (אלא אם כן החטא מוגזם ומותר לגנות אותו כמו אחד שיוצא נגד ה' בכוונה ומציק לחרדים ועוד...) אם חברה שלך גנבה חטיף מאיזה חנות את לא תשנאי אותה אבל גם לא תתמכי במעשה שלה.
ואני מניחה שאת יכולה לחבב (אני גם לא בטוחה בזה ויש הסבר בהמשך) גם אני מחבבת את טיילור גדלתי עליה עוד משהייתי חילונית ואני ממש אוהבת את הסגנון שלה אני אפילו לוקחת ממנה השראה ליצירות ציורים תסרוקות וסגנון (כמובן בקטע הצנוע)
אבל להעריץ ממש זאת בעיה ענקית, ולמה? כי זה עבודה זרה! אל תעשי מאנשים אלילים ותבחרי בהם על פני ה' מה זה?
היא בסך הכל זמרת גויה כשרונית אבל תכלס אם כולם יצאו על ישראל שוב היא בשניה יכולה ללכלך עלינו ולשים פס על כל המעריצים היהודים שלה ואז לחסום אותם כמו חברתה סלינה גומז, אז בה תבחרי על פני מלך מלכי המלכים שאוהב אותך יותר מכולם? באמת? אפשר בכלל להשוות?
ציטוט שלך:
"אני מעריצה את הוד מעלתה טיילור אליסון סוויפט"
בדיוק בגלל זה, זה לא נראה יפה ביהדות להעריץ כלכך אנשים ועוד זמרת פרוצה שמעודדת פריצות, יש בנות שבגלל שחקניות שהעריצו זרקו את כל הצניעות שלהן ואיבדו את כל העולם הבא שלהן,
אני מסכימה שיש לה שירים טובים עם מסרים טובים וסגנון יפה בחלק מהשירים והקליפים בעיקר באלבומים הראשונים ראשונים והאחרונים כמו folklore ואפשר להזדהות עם הכאב לב שלה היא יודעת להעביר את זה אבל יש הבדל בין לאהוב את הסגנון שלה לבין ממש להעריץ ולהתחיל לאהוב דברים שהם תכלס פרוצים ונוגדים את המוסר בגללה
היא אולי לא מבינה עד הסוף מה היא עושה אבל אין לה תורה, ה' לא בחר בה להיות לו לעם, אבל הוא בחר בך וזה שהיוצר של העולם בוחר בך לשמור על החוקים של העולם שהוא ברא ובכללי בוחר בך להיות הבת שלו זה דבר מחמיא רצח ולא מובן מאליו ועוד הוא לא סתם מלך הוא מלך מלכי המלכים אז לשים עליו פס? זה שווה לחטוא בגלל זה? גם להסתכל יותר מידיי על פריצות ומסרים של פריצות יחלחל אלייך ואז יצר הרע יתפוס אותך ברשת ותאבדי את כל המוסר שלך, גם כשאני לוקחת ממנה השראה אני משתדלת לא להרבות להסתכל בקליפים הפרוצים כי אחרכך זה נכנס ומתחיל להשפיע ובכללי לא להסתכל
אפילו שאני אישה וזה לא מזיז לי אבל זה כן יכול לחלחל ולגרום לך לרצות לחכות כל דבר בה פה יותר הסכנה
ואם את מתפללת ובאמצע באה לך טיילור סוויפט לראש? זה לא במקום
תחבבי זה נחמד זה סבבה יש לה גם דברים צנועים יותר ושירים טובים ממש שיכולים גם ממש לעזור במשברים אבל אל תגזימי ותהרסי הכל בגלל זמרת,
את יכולה לחבב אותה מבלי להסכים עם כל דבר בה וכל דבר שהיא שרה או תומכת זה כבר נהיה אלילות, זה לא בהכרח הדבר הנכון, זה משנה לך את האופי וגורם לך לאבד את עצמך, את האמת, ואת העולם הבא שלך.
אומנם גם את צעירה את בת 13 אז עוד אני יכולה להבין אותך בגילאים האלה עדיין לא קולטים עד הסוף מה באמת יותר חשוב ואת השורש של כל דבר ולאן הוא יכול להוביל (לא כולם) ומי באמת אוהב אותך, לזרוק אותו בשביל תמיכה בדבר שכמו שהסברתי בהתחלה לא אמור להיות והוא פשוט טרנד מחולחל ותעתועים של יצר הרע ובשביל זמרת זה נראה לך נכון? היא בשניה הייתה זורקת אותך אם היה לה אינטרס, אבל הוא סבלני איתך, תבחרי בחכמה.
בהצלחה! (:
בורא עולם ברא את העולם תכלס
הוא הכי חכם שיש ויודע בדיוק מה הוא עושה
מן הסתם שהוא הכי יבין בעולם שהוא ברא
אם הוא אוסר משהו הוא יודע למה
זה גם באמת נראה לכם נכון שבן ובן / בת ובת יהיו ביחד? כאילו תכלס יש סיבה שאי אפשר להיכנס להריון ככה
זה לא משהו שאמור להיות
זה נדמה כי כל דבר שהחברה תיקח ותביא בכוח לאנשים כטרנד ושיקבלו את זה לאט לאט זה יחלחל ואנשים יתחילו להגן על זה
אנשים כבר עכשיו מגנים על אנשים שהולכים בתחתונים וחזיה ברחוב, אנשים כבר עכשיו מגנים על מערכת יחסים של בחורה צעירה עם גבר ממש מבוגר ולהפך, יש אשכרה מצעד של שרמוט*ת והן עם שלטים כותבות שהן גאות להיות כאלו! זה שלאט לאט כל דבר שהוא תכלס לא מוסרי ולא יפה ולא נכון מחלחל לאנשים זה לא ישנה את האמת לגבי הדבר הזה
וזה שיש רגשות? בדור הזה לפחות זה לרוב בילבול בכלל וגם קרו מקרים שאחים נדלקו אחד על השניה זה לא הופך את זה לדרך ישרה בשום צורה,
ה' יודע מה הוא קובע ואם זה לא הדבר הנכון ולא מוסרי אז זה לא ואין מה לתמוך במשהו שהוא דרך רעה ולא דרך הישר
אנשים עוברים גבולות שהם נהיים יותר כמו חיות ופחות כמו בני אדם מכובדים (ללכת בלי בגדים זה לא מכובד למשל זה מעשה של חיה לא של אדם, כל המצעדים האלה גם מצעד הגאווה גם ממש לא מכובד ולא מוסרי)
נכון יש יצר הרע ויש לו מלא תירוצים בשביל אנשים שיחשבו שחוסר מוסריות זה מוסרי אבל עצם זה שיודעים שזה ממנו זה כבר מובן שזה לא דרך הישר
גם אם הייתי מהקהילה הייתי מבינה שזה לא מצב שאמור להיות גם אם הייתי אתאיסטית
הזוגיות שתכלס צריכה להיות זה בין גבר לאישה וזה ברור
ויש הבדל בין לא לשנוא אותם לבין להסכים איתם ולתמוך, את לא צריכה לשנוא אותם, ולא לדבר אליהם לא יפה כמו לכל חוטא (אלא אם כן החטא מוגזם ומותר לגנות אותו כמו אחד שיוצא נגד ה' בכוונה ומציק לחרדים ועוד...) אם חברה שלך גנבה חטיף מאיזה חנות את לא תשנאי אותה אבל גם לא תתמכי במעשה שלה.
ואני מניחה שאת יכולה לחבב (אני גם לא בטוחה בזה ויש הסבר בהמשך) גם אני מחבבת את טיילור גדלתי עליה עוד משהייתי חילונית ואני ממש אוהבת את הסגנון שלה אני אפילו לוקחת ממנה השראה ליצירות ציורים תסרוקות וסגנון (כמובן בקטע הצנוע)
אבל להעריץ ממש זאת בעיה ענקית, ולמה? כי זה עבודה זרה! אל תעשי מאנשים אלילים ותבחרי בהם על פני ה' מה זה?
היא בסך הכל זמרת גויה כשרונית אבל תכלס אם כולם יצאו על ישראל שוב היא בשניה יכולה ללכלך עלינו ולשים פס על כל המעריצים היהודים שלה ואז לחסום אותם כמו חברתה סלינה גומז, אז בה תבחרי על פני מלך מלכי המלכים שאוהב אותך יותר מכולם? באמת? אפשר בכלל להשוות?
ציטוט שלך:
"אני מעריצה את הוד מעלתה טיילור אליסון סוויפט"
בדיוק בגלל זה, זה לא נראה יפה ביהדות להעריץ כלכך אנשים ועוד זמרת פרוצה שמעודדת פריצות, יש בנות שבגלל שחקניות שהעריצו זרקו את כל הצניעות שלהן ואיבדו את כל העולם הבא שלהן,
אני מסכימה שיש לה שירים טובים עם מסרים טובים וסגנון יפה בחלק מהשירים והקליפים בעיקר באלבומים הראשונים ראשונים והאחרונים כמו folklore ואפשר להזדהות עם הכאב לב שלה היא יודעת להעביר את זה אבל יש הבדל בין לאהוב את הסגנון שלה לבין ממש להעריץ ולהתחיל לאהוב דברים שהם תכלס פרוצים ונוגדים את המוסר בגללה
היא אולי לא מבינה עד הסוף מה היא עושה אבל אין לה תורה, ה' לא בחר בה להיות לו לעם, אבל הוא בחר בך וזה שהיוצר של העולם בוחר בך לשמור על החוקים של העולם שהוא ברא ובכללי בוחר בך להיות הבת שלו זה דבר מחמיא רצח ולא מובן מאליו ועוד הוא לא סתם מלך הוא מלך מלכי המלכים אז לשים עליו פס? זה שווה לחטוא בגלל זה? גם להסתכל יותר מידיי על פריצות ומסרים של פריצות יחלחל אלייך ואז יצר הרע יתפוס אותך ברשת ותאבדי את כל המוסר שלך, גם כשאני לוקחת ממנה השראה אני משתדלת לא להרבות להסתכל בקליפים הפרוצים כי אחרכך זה נכנס ומתחיל להשפיע ובכללי לא להסתכל
אפילו שאני אישה וזה לא מזיז לי אבל זה כן יכול לחלחל ולגרום לך לרצות לחכות כל דבר בה פה יותר הסכנה
ואם את מתפללת ובאמצע באה לך טיילור סוויפט לראש? זה לא במקום
תחבבי זה נחמד זה סבבה יש לה גם דברים צנועים יותר ושירים טובים ממש שיכולים גם ממש לעזור במשברים אבל אל תגזימי ותהרסי הכל בגלל זמרת,
את יכולה לחבב אותה מבלי להסכים עם כל דבר בה וכל דבר שהיא שרה או תומכת זה כבר נהיה אלילות, זה לא בהכרח הדבר הנכון, זה משנה לך את האופי וגורם לך לאבד את עצמך, את האמת, ואת העולם הבא שלך.
אומנם גם את צעירה את בת 13 אז עוד אני יכולה להבין אותך בגילאים האלה עדיין לא קולטים עד הסוף מה באמת יותר חשוב ואת השורש של כל דבר ולאן הוא יכול להוביל (לא כולם) ומי באמת אוהב אותך, לזרוק אותו בשביל תמיכה בדבר שכמו שהסברתי בהתחלה לא אמור להיות והוא פשוט טרנד מחולחל ותעתועים של יצר הרע ובשביל זמרת זה נראה לך נכון? היא בשניה הייתה זורקת אותך אם היה לה אינטרס, אבל הוא סבלני איתך, תבחרי בחכמה.
בהצלחה! (:
וואוא תשובה מדהימה מסכים לגמרי ומחזק ^