8 תשובות
לא עובד ככה הכל טוב אם תשקיעי תצליחי
שטויות אני 4 יחל סיימתי עם 97
ו90 בפיזיקה
הכל בסדר
שואל השאלה:
אמורים להיות חכמים במתמטיקה לא , או יחסית מתקדמים כזה
אנונימית
אומרת לך מניסיון
המתמטיקה לא כזאת קשה חשוב להבין את הפיזיקה יותר
אני עם החמש יחידות שלי בקושי שרדתי אבל זה העה כי לא הבנתי את הפיזיקה
למה לא? זה דברים קצת שונים מאשר לפתור שאלות גאומטריה
למה לא
אצלי בבית הספר 5 יח"ל מתמטיקה הוא תנאי קבלה למגמת פיזיקה, על אף שלעיתים מתגמשים עם זה אם יש תלמיד שהוא חזק ב- 4 יח"ל.
בכל מקרה, אם את תלמידת 4 יח"ל מתמטיקה, אין ספק שהפיזיקה תבוא לך בפחות קלות מלתלמידי 5 יח"ל.
המתמטיקה שבפיזיקה היא אמנם לא מעבר לרמה של 4 יח"ל, אך מיומנויות החשיבה, העבודה, ההבנה גם דרושות לפיזיקה והמון פעמים לתלמידי 5 יח"ל יש אותן יותר. לא שאני חלילה מזלזל ביכולות של מי שב- 4 יח"ל, מובן שגם תלמידי 4 יח"ל עשויים להיות בעלי יכולות כאלו. אני רק אומר שלרוב לתלמידי 5 יח"ל יש יותר את היכולות האלו, שכן ב- 5 יח"ל יש דגש הרבה יותר גדול על סעיפי חשיבה, הבנה והסקת מסקנות, לכן תלמידי 5 יח"ל הם לרוב יותר מיומנים ובעלי סיכוי רב יותר להצליח בפיזיקה, שזהו מקצוע הדורש יכולות חשיבה והבנה לא פחות גבוהות מבמתמטיקה.
חבר שלי שהיה ב- 4 יח"ל מתמטיקה, לצורך העניין, בחר להרחיב פיזיקה בכיתה י' אך עבר מגמה מהר מאוד, משום שהוא חווה במגמה הזו קושי רציני ולא הסתדר בה כלל.
אבל זה משתנה בין כל אחד ואחד, כמובן. אולי את לא תהיי כזו.
לדעתי האישית, תנסי להרחיב פיזיקה אם המגמה מאוד מעניינת אותך ואת חושבת שתוכלי להתעניין בשיעורים ותהיי מוכנה להשקיע על אף שזה ככל הנראה יהיה יותר מאתגר עבורך ביחס לתלמידי 5 יח"ל,
ואם את רואה שלא יילך לך במגמה ושזה קשה לך מדי תבחרי מגמה אחרת.
אם את מעדיפה להישאר בפיזיקה, אני ממליץ לנסות גם לעלות ל- 5 יח"ל מתמטיקה אם אפשר, כדי שתוכלי יותר להסתדר בפיזיקה. בהצלחה