18 תשובות
שואל השאלה:
שואל מתוך סקרנות כן?
שואל מתוך סקרנות כן?
דתיים בכלל ובטח שפה לא יוכלו לענות על זה, סלח/י לי, אבל השאלה שטותית
לא נראלי זה עובד ככה
נראלי זה כי אתה עושה חטאים במודע אז זה לא אותו דבר
נראלי זה כי אתה עושה חטאים במודע אז זה לא אותו דבר
כיפור נועד כדי לחפר על מעשים של בן אדם לבין חברו, מה שבין האדם לבין אלוקים לא נחשב.
לא דתי, אבל אם אתה עושה בכוונה וחוטא בכוונה בכדי שכשתגיע לגיל 90 אלוהים יסלח לך אז הוא לא יסלח, אם אתה חוטא כי אתה לא מכיר את אלוהים ובגיל 90 אתה מתחרט הוא יסלח. אלוהים יודע את הלב שלך.
שואל השאלה:
^^^^^למה לא? זה קשור לדת.
^^^^^למה לא? זה קשור לדת.
מי אמר שתחיה עד תשעים? אולי תמות בפתאומיות לפני?
ולמה שאלוקים יקח אותך ברצינות?
ולא נראה לי שהוא אוהב אנשים שמתאבדים במיוחד.
בקיצור אל תשחק עם הגורל שלך ימצחיקול.
ולמה שאלוקים יקח אותך ברצינות?
ולא נראה לי שהוא אוהב אנשים שמתאבדים במיוחד.
בקיצור אל תשחק עם הגורל שלך ימצחיקול.
לא. האומר אחטא ואשוב וכו'.
לא ארחיב בתשובה אבל..
להרוג את עצמך זה חטא ככה שעדיין יהיה לך חטאים.
בנוסף לכך התשובה מתקבלת רק אם היא תשובה אמיתית של צער והבנה אמיתית ככה שאם עשית את זה מלכתחילה האם זה תופס?
ובכללי אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים.
להרוג את עצמך זה חטא ככה שעדיין יהיה לך חטאים.
בנוסף לכך התשובה מתקבלת רק אם היא תשובה אמיתית של צער והבנה אמיתית ככה שאם עשית את זה מלכתחילה האם זה תופס?
ובכללי אנחנו לא יודעים חשבונות שמיים.
כמו שכתב תפוחי זהב- האומר אחטא ואשוב אחטא ואשוב אין מספקין בידיו לעשות תשובה. אתה לא יכול לבנות על יום כיפור שיכפר על החטאים שלך. אם אתה עושה את זה, החטאים לא יתכפרו. ובכל מקרה אסור להתאבד (ע"פ הדת)
זה לא תפוחי זהב שכתב את זה; זה נכתב לפני כאלפיים שנה. הקטע של "האומר אחטא ואשוב, אין מספיקין בידו לעשות תשובה". ובקצרה, שזאת לא אפשרות.
הכוונה פשוט כמו מה שהוא הביא בדבריו..
ברור שאי אפשר להסמיך פסיקה על אלמוני.
ברור שאי אפשר להסמיך פסיקה על אלמוני.
לא זה לעשות סיבוב ולחפש קיצורי דרך, על ורא עולם אי אפשר לעבוד, אתה לא יכול לחטוא כל החיים בזדון ואז לצפות שימחלו לך, תעשה מאמץ, תחזור בתשןבה שלמה ואז מוחלים על הכל.
זה לא עובד ככה... כל אדם נסלחים לו חטאים מכיפור עד כיפור המטרה בכיפור היא לא לחזור לחטאים הקודמים לקבל על עצמך החלטות חדשות ולהתחזק בתורה כל הזמן ולשנות את דרכי העבר אי אפשר לחטוא לצום ואז שוב אותו חטא. חייב קבלה לעתיד לא לחזור על זה להשתדל יותר לנסות להיות טוב יותר כל שנה ושנה וכיפור מכפר רק על חטאים בין אדם למקום כלומר בינו לבין אלוקים ו כיפור לא מכפר על חטאים בין אדם לחברו אז בגלל זה גם מבקשים מהאדם סליחה שהוא ימחל ואז ימחלו לו גם למעלה
אנונימי
וגם נגיד שחיית עד גיל 90 וכל החטאים שלך נמחקו את לא יכולה להתאבד כי זה חטא אז בעצם בזמן המוות את אמורה להיות טהורה ולמות בדרך שהשם בחר אם זה מזקנה או כל דבר אחר אבל אסור להתאבד ותחשבי כל ה90 היית טהורה והתאבדת בסוף הרסת לעצמך את כל ה90 כי מתת באיסור ומי שמתאבד לא נכנס לגן עדן לא לגיהנום רוחו נדה בעולם לנצח והוא לא יקום בתחיית המתים בבוא המשיח לא יהיה לו חלק בגלל זה מי שמתאבד לא קוברים אותו בבית קברות אלא מחוצה לו
אנונימי
האומר אחטא ויום הכיפורים מכפר לא מתכפר
אנונימי
שחמטאי אתה טועה אם שבת יוצאת אל כל צום חוץ מכיפור דוחים את הצום
ביום הכיפורים אלוהים סולח לך ונותן לך הזדמנות שנייה כדי לכפר על הדברים הרעים שעשית אבל הוא גם אומר שאם פגעת באדם אחר אלוהים לא מתערב ונותן לכם לפתור את זה ביניכם