5 תשובות
נפל קצת מהצבא האפגני המרוסק.
אבל שום דבר מהותי, בעיקר רובים מתקדמים יותר (לטאליבן יש רובים בעיקר מאמצע שנות התשעים), ועודף של נשקים נוספים שיש לטאליבן מהם כבר (רכבים או משגרי רקטות מסויימות).
אל רוב הצבא האפגני או עבר את הגבול או העביר את הציוד שלו לאמריקאים-כולל כמעט כל חיל האוויר אפגני (הקטן מלכתחילה), אז שום דבר חשוב במיוחד.
אבל שום דבר מהותי, בעיקר רובים מתקדמים יותר (לטאליבן יש רובים בעיקר מאמצע שנות התשעים), ועודף של נשקים נוספים שיש לטאליבן מהם כבר (רכבים או משגרי רקטות מסויימות).
אל רוב הצבא האפגני או עבר את הגבול או העביר את הציוד שלו לאמריקאים-כולל כמעט כל חיל האוויר אפגני (הקטן מלכתחילה), אז שום דבר חשוב במיוחד.
שואל השאלה:
שום דבר מהותי?
צירפתי צילום מסך
שום דבר מהותי?
צירפתי צילום מסך
קישורים מצורפים:
אנונימי
וכל הציוד הזה הוא ציוד מיושן, אפילו הבלקהוק (הכלי החשוב ביותר שהם הצליחו להשיג) הם מסוקים מלפני 30 שנים שגם בחיל האוויר האמריקאי רוצים כבר להחליף אותם במשך שנים.
וחוץ מזה, זה לא מהותי, כי מסביבם המדינות הן סין (עם יותר), פקיסטן (עם יותר) איראן (עם יותר).
ומדינות בתמיכה רוסית (שלה יש יותר)
וחוץ מזה, זה לא מהותי, כי מסביבם המדינות הן סין (עם יותר), פקיסטן (עם יותר) איראן (עם יותר).
ומדינות בתמיכה רוסית (שלה יש יותר)
יש לי סרטונים של בסיסים נטושים ומאגרי נשק שנפלו לידי הטליבאן. כעיקרון האמריקאים פינו את רוב הציוד שלהם, זה בעיקר הצבא האפגני שנכנע ונטש את הנשקים שלו מאחור (וזה כולל המון ציוד לוגיסטי כמו רכבים ומשאיות, מזון ותחמושות.) יש באינטרנט מספר סרטונים של חיילי טליבאן חוגגים ליד מטוסים ומסוקים של הצבא האפגני, אך מלבד מספר מצומצם של טייסים מוג'הואדינים שאומנו על ידי הcia בשנות השמונים (אם הם בכלל שרדו) לטליבאן אין דרך להשתמש בכלים האלו, וכנל לשאר הטנקים והנגמשים. זאת אומרת, אין לו מושג איך להשתמש בזה עדיין, הוא יצטרך עזרה מבחוץ (וגם למכור להם חלק מהציוד שאינו יכול להשתמש) או להקים ממשלה שתבנה מחדש את הצבא האפגני על פי המודל הקודם.
בקיצור, כמויות מטורפות של נשקים נפלו לידייהם, אבל רובם חסרי תועלת והם לא יוכלו להשתמש בהם ביעילות (כמו לתקוף צבא אחר), אבל ללא ספק כל פלישה עתידית על אפגניסטן תפגוש התנגדות אפילו יותר חזקה ובעלת עוצמה. אם פעם לטליבאן לא היה אמצעיים להשמיד טנקים ומטוסים, עכשיו יש להם. בכל מקרה אנחנו עוד נראה מה יהיה...
בקיצור, כמויות מטורפות של נשקים נפלו לידייהם, אבל רובם חסרי תועלת והם לא יוכלו להשתמש בהם ביעילות (כמו לתקוף צבא אחר), אבל ללא ספק כל פלישה עתידית על אפגניסטן תפגוש התנגדות אפילו יותר חזקה ובעלת עוצמה. אם פעם לטליבאן לא היה אמצעיים להשמיד טנקים ומטוסים, עכשיו יש להם. בכל מקרה אנחנו עוד נראה מה יהיה...
בנוסף למה שאמרתי כבר על טייסים, בלקהוק זה כלי מיושן כן, מסוקים הם כלי יעיל ביותר בלחימה כנגד מילציות (שאין להם את האמצעיים להפיל אותו מהאוויר) ובלחימה אורבנית, אבל הסיבה שיש לטליבאן 85% יותר מסוקים משאר העולם מעיד על כך ששאר צבאות העולם לא צריכים מסוקים ויש להם כלים מתקדמים בהרבה שממלאים את אותו תפקיד לחימה כבר בעצמם.
באותו הנושא: