13 תשובות
אישית אני חושבת שזה חשוב לכבד למרות שאני לא מבינה למה הם משתמשים בזה כי זה לשון פניה של רבים.רבות
יהיה לי מוזר לא אשקר אבל אני אכבד כי זה מה שהם מרגישים
^^.
קצת מעצבן אותי שיש כאלה שכותבים בביו שלהם באינסטגרם they/them אבל במציאות מדברים על עצמם בלשון זכר/נקבה ובכלל לא משתמשים בלשון פנייה שלהם..
שאם זה נוח לבן אדם אני אפנה אליו ככה
אתעצבן ולא אכבד, אין לי סבלנות לאנשים מוזרים
זאת זכותם. זאת לשון הפנייה שלהם, זה מה שהם מרגישים, שהם לא גבר וגם לא אישה. אף אחד מעולם לא אמר שהם מזדהים בתור רבים או כמה אנשים, אלא שלשון רבים זו לשון פנייה בלי מגדר (בניגוד לאתה ואת). אז הם מעדיפים שיפנו אליהם בלשון הפנייה הזו, בגלל שהיא לא ממוגדרת. ככה הם מרגישים הכי בנוח, אז למה לא לכבד את זה?
לתשובה של "freemason lvl 33":

בגלל שזה יכול להיות טריגרי לחלק מהאנשים (בין אם הם סיסג'נדרים ובין אם לא), לא לכבד את הלשון פנייה שלהם, זה פשוט דוחה. לשם השוואה, זה כמו לספר בדיחות אונס לנפגעת תקיפה מינית, או בדיחות שואה לניצול שואה.
לצורך העניין, זה כמו שהם יעירו לך שוב ושוב, ויגידו: "אני לא בקטע של בדיחות כאלו. הנושא הזה מאוד רגיש אצלי וטריגרי בשבילי. בבקשה תפסיק עם זה." ואז אתה, ברוב חוצפתך, תגיד להם: "לא!!! זאת זכותי לספר בדיחות כאלו!!!". זה עובד על אותו העיקרון.

בוא, מה ההבדל בין לעשות טריגר למישהו עם מחלת נפש אחת (פוסט טראומה), לבין לעשות טריגר למישהו עם מחלת נפש אחרת (דיספוריה מגדרית)? יאללה, תסביר לי. אני רוצה לשמוע.
לתשובה של האנונימית:

מין מתייחס לאיברי הרבייה של האדם - איברי רבייה נקביים הופכים את האדם לנקבה, בעוד שאיברי רבייה זכריים הופכים את האדם לזכר.

מגדר מתייחס לתפישה העצמית של האדם בתוך החברה שלנו - אישה וגבר. מגדר הוא השתייכות תרבותית וחברתית. מגדר מלשון הגדרה, איך שאתה בוחר להגדיר את עצמך,
על פי אותה השתייכות תרבותית וחברתית.

כלומר, שלא חייבת להיות שום התאמה ביניהם.
אלו מושגים שונים, שמייתחסים לדברים שונים.
מכבדת כמובן אבל בעברית זה יותר קשה לדבר ככה מאשר אנגלית
כי עברית היא שפה מאוד מגדרית אז כשפונים אליהם זה יכול ממש לבלבל ואני לא רוצה להגיד בטעות משהו שיגרום להם להרגיש לא בנוח כמובן
מכבדת.
אין לי מה לחשוב, יבקשו ממני לפנות אליהם ככה ואני אכבד.
טיפשי. מה שיש לך למטה זה מה שאתה . בן או בת יאללה
אנונימית