40 תשובות
אני לא חושבת שזאת שאלה של מה דעתנו, אלא משהו שאת צריכה להחליט לבד
למה שתשאלי ילדים בני 14 מה לעשות בנוגע לילדים שלך?
זה גם החלטה שלך וגם יש הרבה מעבר לזה
זה תלוי במצב שלכם. תלוי באיך שאת מרגישה לגבי ההריון
השאלה בסוף של "מה דעתכם" מרגיש כמו ספאם... אלא אם את בת 19...

אם השאלה אמיתית.. זאת לא החלטה שלנו, אנחנו לא אלה שמגדלים לך את התינוק. את אמורה להיתייעץ עם הבן זוג (בהנחה שיש לך כי ניכנס להריון שוב) ואם אין אז הורים או כל אדם שיכול לעזור לך
בהנחה שזה אמיתי... תעשי מה את שאת מרגישה לנכון
לדעתי תשאירי
איך אנחנו נדע?
יש לך אמצעים כלכליים? את מרגישה שאת יכולה לעמוד בעוד ילד קטן? מה בעלך חושב?

תעני על השאלות האלה ותחליטי לבד
עד שהילד/ה השנייה יוולד הבת 4 חודשים תיהיה כבר בת שנה ומשו אז למה לא
ספאם? כי לא נראה לי שהיית שואלת שאלה כזאת פה.. אבל אם זה לא ספאם הייתי ממליץ לך להתייעץ עם איש מקצוע ומישהו שמבין בזה שיוכל לעזור לך
זה תלוי בהרבה דברים
הגיל שלך
הבשלות הכלכלית שלך
הבשלות הנפשית שלך
אם קיים אבא בתמונה
היכולת לשלב 2 ילדים ולעבוד/ ללמוד(לתואר, אם יש כוונה שכזו בכלל) במקביל
הנסיבות מהן נכנסת להריון נוסף
גיל האובר
ובכללי עוד ילד זה הרבה השקעה
הרבה כסף
והרבה יחס
אם את לא בטוחה שתוכלי לגדל את הילד כראוי כרגע, אז עדיף שלא

אבל זו החלטה ענקית והיא צריכה להיות אך ורק שלך.
אנונימית
שואל השאלה:
^^^ היא תיהיה בת 11 חודשים
אנונימית
זה לא אמור להיות דעתנו, בסופו של דבר את מחליטה
אנונימית
בת כמה את?
אנונימי
שואל השאלה:
^ 20
אנונימית
יש אבא בתמונה?
אנונימי
את חושבת שאת מסוגלת לגדל אותה אחרי הלידה?
שואל השאלה:
כן יש אבא בתמונה ואנחנו נשואים אני חושבת שאני כן יסתדר עם שתיהם ההריונות כן היו מתוכננים גם זה פשוט אני מפחדת שהבת שלי תכעס עליי שאני בהריון כבר
אנונימית
מקסים, אז לכי על זה, תשאירי אותו
ילדים זה שמחה ילדים זה ברכה...
אנונימי
לפי דעתי תשאירי את הילד/ה אם את יכולה לסדר את העתיד שלך שתגדלי שתי ילדים וגם שיהיה לך זמן פנוי אז כן נגיד אני רציתי להיות אבא בגיל יחסית קטן כי אני רוצה להיות יותר אבא/חבר כזה ושלא יהיה פערים גדולים בינינו
אהה את נשואה חשבתי שאת רווקה חחח
אני חושב שזה התייעצות שאת צריכה לעשות עם בעלך ולא איתנו...
בבקשה אל תעשי הפלה
התינוק שלך כבר חי, יש לו כבר לב פועם, ודנא משל עצמו, הוא כבר בן אדם חי
תזכרי שהפלה לא רק מפסיקה חיים של תינוק חי, היא גם יכולה לפגוע באמא נפשית ופיזית
נשים שעברו הפלות לפעמים מצטערות ומרגישות אשמות לכל החיים
אם יש לך בעיה לגדל את התינוק את יכולה לפנות לאגודת אפרת, הם עוזרים לאמהות, הם יכולים לעזור לך ולתת דברים לתינוק שלך
אם את לא יכולה לגדל אותו את יכולה לתת אותו לאימוץ, עדיף לתת אותו לאימוץ מאשר להפסיק את החיים שלו
אני מקווה שתעשי את הבחירה הנכונה ובהצלחה
אם את צריכה מישהו לדבר אני תמיד פה❤
קישור לאגודת אפרת-
https://www.efrat.org.il/
אנונימית
להשאיר!!
את צריכה לעשות שיקולים וחשיבה שאיתם תרגישי הכי שלמה עם עצמך
אנונימית
במקרה שלך עדיף להשאיר לדעתי, זה לא שיש לך חס וחלילה איזה בעיה רפואית רק את דואגת לבת הבכורה.
אבל אם היית בת 16-18 בלי אבא בתמונה אז הייתי אומרת לך להפיל
בת כמה את? ולדעתי תשאירי תתינוק
אנונימית
מה
למה שהיא תכעס
נשבעת שזה ספאם
לדעתי עדיף שתאשירי למרות שהיה קצת קשה זה שווה את זה שהילדה תגדל עם התינוק
ילד זה ברכה .
זו החלטה שלך ושל בעלך, אם הילדה לא מרוצה היא תתרגל.. ילדים בודדים תמיד יגיבו מוזר לזה שיש להם אח/ות.

לגבי האנונימית של עמותת אפרת, איך את תמיד פה לדבר מאנונימי?
אנונימי
בת כמה את?
בכל מקרה זאת ההחלטה שלך אל תפלי ללחץ חברתי את האמא בסופו של דבר
את נמצאת באתר הלא נכון, גברת יקרה. אני מציע שתפני לאתרים קצת יותר בוגרים, כמו ask me.
אבל אם תשאלי לדעתי, אל תעשי הפלה. את תתחרטי על זה. אולי לא מיד, אולי לא מהר... אבל את עוד תתחרטי.
אל תשכחי שהילדה בת ארבעה חודשים ועוד תשע חודשים היא תיהיה בת שנה וחודש וזה טוב שלא יהיה הפרש גדול בינהם זה קשה אבל משתלם והפלה זה להרוג אהל מה שאת מרגישה
אני ממש לא בעד הפלה בשום מצב, אבל זאת החלטה שלך
וגם יש עמותה כזאת בשם אגודת אפרת שעוזרת לך מבחינת מוצרים בשנה הראשונה לפי דעתי
אנונימית
תשארי אם התינוקת
אל תעשי! שתולידי הילדה שלך תהיה בת שנה וחודש ואתם תסתדרו ממש טוב! תאמיני לי אם הילדה עוד לא תגמל מהחלב אז תעשי לה בקבוק כי בגיל הזה זה ממש טוב
אנונימית
הפלה זה רצח
אני רוצה להבין למה קיבלתי 9 מינוסים על התשובה שלי?
אני בסך הכל ניסיתי לעזור, מה עשיתי לא נכון?
אנונימית
^ את צודקת אין לי מושג עשיתי לך פלוס
התשובה שלך מהממת
^גם לא מבין למה
להשאיר!!
אנונימי