130 תשובות
מסורתי- מצוות מסוימות, למשל שמירת שבת,כשרות,מסורת,וחגים (רובם עושים קידוש) דתי לאומי (כמוני)- שומרים על מצוות אבל לא מחמירים, למשל אין לי בעיה ללכת עם חולצה קצרה ועם חצאית מעל הברך אבל לא חצאית מיני(ממש קצרה) ולא עם גופיה. שומרים על רוב המצוות ויותר מחמירים מהמסורתיים
חרידים- מחמירים המון במצוות, אם אתה לא חלק מהם אז הם לא כל כך יקבלו אותך (הם רוצים שיחזרו בתשובה אבל רובם לא רוצים שייתחתנו עם הילדים שלהם בשידוכים) רובם אנשים טובים עם יראת שמיים,אבל נורא מדקדקים במצוות, לפעמים זה מוגזם לדעתי
מסורתי - מקיים מצוות מסוימות. נגיד כשרות, קידוש, חגים.

דתי - שומר את ההלכות, או לפחות מתאמץ.

חרדי - מדקדק במצוות.
^^ על פי שום דעה אין היתר להיות חצאית מעל הברך, כי זה שוק, "ושוק באשה ערוה" (ברכות כד ע"א) .אז מישהי שאין לה עם זה בעיה - זה לא אמור להציג את הדתיות, כי זה לא מה שצריך להיות.
בסדר,ובכל זאת אתה לא מתמודד עם האתגר של הצניעות ביום -יום ואתה גם לא רב, ואני חושבת שרק ה' יכול לשפוט אותי. ואני יודעת מה ההלכה,אני יודעת על מה אני אקבל עונש ועל מה לא. ואני רק יכולה לומר לך שאנשים שמטיפים מוסר לאנשים ברשת, ובמיוחד שזה על נושא הדת, רק מרחיקים אנשים חילונים פה מהדת וגורמים להם לחשוב שהדת שיפוטית. יש גם דתיות שהולכות עם מכנסיים, ויש דתיות שהולכות עם חצאיות עד הריצפה (דתיות, לא חרידיות) ואני זה האמצע עם רוב הדתיות הלאומיות.
הדת, אכן, שיפוטית. אנחנו נשפטים כל הזמן. מה חשבת?

לפחות אני לא מציג את התדיים משהו שהם לא אמורים להיות. שזה חילול השם, כי זאת דוגמא שלילית.
מסורתי- מקיים מצוות בסיסיות שחינכו אותו אליהם בבית.
דתי- שומר מצוות ומאמין, אבל לא מחמיר בכל המצוות...
חרדי- מחמיר במצוות ובהלכה
^^^יש דתיות שהולכות עם מכנסיים, זה ממש לא אומר שזה מותר על פי ההלכה... זה אפילו טיפה מזלזל בהלכה שבנות עם מכנסיים אומרות שהן דתיות...
כן היא שיפוטית, אבל יש בה גם צדדים טובים שאנשים שלא מכירים את הדת,ורואים אותה מהצד לא מכירים. תאמין לי שלכול אחד יש נקודה בה הוא פחות חזק בדת,אצלי זה הצניעות, אצלך זה יכול להיות משהו אחר. מה אם "ונשמרתם לנפשותכם" שיש חרידים ודתיים שמעשנים. מה אם הטלפונים הלא כשרים? לכל אחד יש נקודת חולשה. זה לא חילול השם כי אי אפשר לעמוד בכל מה שה' מציב בפנינו. ובתור דתיים אנחנו אמורים לדעת את זה. אנחנו כן צריכים להשתדל לקיים את המצוות, ואני משתדלת לקיים את המצוות,חוץ מזה אני עדיין חושבת שאם אני ייתן דין וחשבון למישהו זה כמובן יהיה לה', להורים שלי,ולאנשים שאני סומכת עליהם.הייתי חרידית פעם, בארבע שנים האחרונות הפכתי להיות דתיה לאומית ואנשים שהרחיקו אותי מהדת הם אנשים שמתחו עליי ביקורת, והפכו את הדת למפחידה בעיניי. כול עוד אתה לא יודע עם מה הבן אדם השני מתמודד אל תשפוט. אני מכירה את ההלכות מגיל 5. אני יודעת על מה אני מקבלת שכר, על מה אני נענשת, ועל מה אני צריכה להתפלל שיסלחו לי בשמיים ביום כיפור. ואני לא באה לתת פה דין וחשבון לאף אחד, זה לא חילול שמיים, זה המציאות שבה אנו חיים. זה כמו שתיקח מישהו לישון בסוכה והוא לא יישן בגלל שעבר משהו בחיים שלו שמונע ממנו את זה. אתה תבוא ותשפוט אותו? הוא עושה מה שהוא יכול. והדיון הזה מתחיל להיות לי קטנוני
נ.ב. כשאמרתי חצאיות מעל הברך לא התכוונתי לחצאיות מיני אבל גם לא לחצאיות מתחת לברך. המבין יבין, לילה טוב
צודקת. חצאית על הברך... מכירה את זה:)^
^^"זה לא חילול השם כי אי אפשר לעמוד בכל מה שה' מציב בפנינו"
- מה? ההפך, ידוע הכלל שאין הקב"ה מעמיד את האדם בניסיון, אלא אם כן יכול לעמוד בו. לפי מה שאת מציגה, זה נראה כאילו מראש ה' בא להכשיל אותנו, ועוד יעניש אותנו על זה שלא עמדנו במה שלא יכולנו לעמוד? הרי "אין הקב"ה בא בטרוניא עם בריותיו" (עבודה זרה ג ע"א).
כאילו לא הבנת למה התכוונתי או שאתה סתם מתנהג כאילו לא הבנת? אני אשמח להסביר לך שוב..
אם הנקודה שציטטתי אצלך אני ממש לא יכול להסכים, כי זה נוגד את מה שידוע לנו.

אני לא מדבר על ההרגשות שלך ועל הקשיים שלך וכו'. זה כל הקטע בעבודת ה' להתגבר על הקשיים.
אבל תוצאה. היא מנסה, אנחנו מנסות. הקב"ה מעמיד אותנו בניסיון שאנחנו יכולות לעמוד בו, אז אנחנו משתדלות, אבל זה קשה
^ מסכים שזה קשה, אבל היא אמרה שאנחנו פשוט לא יכולים לעמוד בכל מה שה' צוה עלינו. עם זה אני לא יכול להסכים.
צודק. יותר נכון להגיד- הוא עושה מה שהוא יכול. על מה שהוא לא יכול הוא מנסה להתגבר, להתמודד ולהצליח...
אוקי אז אני אסביר שוב.
אתה עמדת בכל מה שה' הציב מולך? אל תגיד לי שכן, אני יודעת שלא. אף אחד כמעט לא.
אז מה שניסיתי להסביר זה שאי אפשר לצפות מעצמך להיות מושלם בהכול. אפשר להשתדל לקיים את המצוות בשלמות,וברגע שיש נקודת חולשה- יותר קל להשבר, וברגע שאנשים מותחים עליך ביקורת- יותר קל להתרחק. אז עזוב שניה את הצניעות, דבר על מצווה אחרת כמו לשון הרע שכולם חוטאים בה כיום. למעט רבנים מאוד גדולים של הדור. יותר קל לחטאות בה כי זה מצווה יותר נפוצה,אז ה' הציב בפנינו את האתגר הזה. ועדיין לא עמדנו בו, אפשר לבקש סליחה, אפשר להצטער על זה, צריך להשתדל. אבל צריך להבין שסך הכול יש פה בן אדם. אבל אתה טוען שכל מה שה' מציב בפנינו זה חובה לקיום ואם לא - אז עונש חמור. וזה לא ככה. וכן ככה אתה נשמע.
ולא זה לא מה שאני אומרת, לא אמרתי שאנחנו לא יכולים לעמוד בפני כל מה שה' מציב בפנינו
חובה לקיים... אבל בפועל אנחנו לא מושלמים... אף אחד לא מושלם
" אבל אתה טוען שכל מה שה' מציב בפנינו זה חובה לקיום ואם לא - אז עונש חמור. וזה לא ככה. וכן ככה אתה נשמע."

- למה שזה לא יהי ככה? לא חובה לקיים את כל מה שה' צוה? לא אמור להיות עונש אם לא? זה אל המסר של פרשות "בחוקותי" ו"כי תבוא"?
כן יהיה עונש, נכון, כל חטא וגודל העונש שלו,התייחסת לשאר מה שאמרתי ?
יש אנשים שהאמת כואבת להם. זה לא אומר שמה שארמתי שזה לא נכון.
^התייחסתי (בקריאה ובלב), אבל לא על זה אני מחפש להתווכח, אלא מה שהוא לא נכון, לא על משהו שהוא כן נכון.
אין שום היתר לחצאית מעל הברך..
ואחת שפשוט זורקת חלק מהמצוות לצפרדע הקרוב לבית - לא יכולה לקרוא לעצמה דתיה
אני לא יכול להגיד 'אני דתי אבל אוכל חזיר בכיפור' - אז צריך לוותר על משהו; או על החזיר - או על התואר 'דתי'
אנונימי
אבל אני מודעת לעונשים שיש מצב שאני אקבל, אתה נראלי לקחת על עצמך את תפקיד השופט. עכשיו תקשיב. לשון הרע, לא דיברת? מצווה שלא קיימת, קרה לך? אז מה עשית? הלכת ובכית כל ימי חייך או שניסית להשתפר? יש עונש,זה ברור,יש חוקים,גם זה ברור, אל תנסה להטיף לי על דברים שאני יודעת מגיל 5. צריך להשתדל. ואני יכולה לומר לך שיש מצב שאנשים ייראו את השיחה הזו מהצד, ולא יבינו מה הולך פה, ויחשבו שהדת מפחידה, אני הצלחתי לגרום למישהי לשמור שבת וזה לא היה בדרכים של "אם לא תעשי תקבלי עונש" אלה בדרכים של "תשתדלי יותר ולאט לאט תשתפרי", והנה היום היא דתייה. ויש מישהי אחרת שאני מכירה שחזרה בשאלה כי לא הפסיקו להפחיד אותה ולהגיד לה "אם לא תעשי ככה וככה, תקבלי עונש". ה' סלחן, הוא סלח לבני ישראל המון פעמים, אז לא צריך בכוונה לעשות, ובכוונה לקיים את המצוות גרוע, צריך להשתדל לעשות את הטוב ביותר. אבל באיזשהו מקום צריך לזכור שאנחנו עדיין לא מלאכים. וחוץ מזה אתה לא נראלי במקום של לשפוט אותי. אני יכולה לעשות חשבון נפש לעצמי גם בלעדייך . תודה
הלכת רחוק. אף אחד פה לא אוכל חזיר. אדון אנונימי שיש לי הרגשה שהוא תוצאה. אם תעז להוציא את עצמך מהקונכיה של עצמך תשים לב שאני לא הדתיה היחידה.ושרוב הדתיות כיום הולכות כמוני.בין מה שאמרת אין קשר. ולפעם הבא תגיד : אני אישה פמינסטית ואני גם פלסטינית. נשמע יותר טוב
לא אמרנו שיש היתר ללכת עם חצאית קצרה...^^^
חחח מעניין. גם לי יש הרגשה שזה תוצאה:)
וזה פשוט מכשלה לאנשים אחרים ששומעים
כי ברגע שבאים מספר אנשים, ואומרים אנחנו 'דתיים ואוכלים צ'יזברורגר כפול בכיפור' - אז אתם לא דתיים - אתם פשוט אנשים שהורסים את התואר 'דתי'
בכל מקרה, 'דתי לאומי' זה אדם המאמין שהקמת בית לאומי בארץ ישראל הוא חלק מתהליך הגאולה - ואין קשר בין פשרנות בהלכה, לבין האידיאולוגיה הנ"ל (להפך, רוב הדתיים הלאומיים שאני מכיר - מקפידים קלה כבחמורה, הרבה יותר מרוב החרדים)
"על אף שהרב קוק היה חרדי הן במראהו החיצוני והן בהתנהגותו ובהקפדתו על שמירת גדרי השולחן ערוך בהידור, לאחר פטירתו נהו רבים מבני הציונות הדתית וחוגי המזרחי אחר מנהיגים אחרים פשרנים יותר, שהעניקו צביון חומרני יותר להגות הציונית הדתית, דבר שהשפיע גם על יחסם של בני המגזר לדילמות הלכתיות ומוסריות כאשר אלו מתנגשות בהידור על גדרי ההלכה מחד מול דביקות באידיאולוגיה הציונית מאידך.

ברבות השנים, ועם התפחותה של הציונות הדתית, נוצרו בה זרמים שונים החלוקים בדעותיהם בקשת רחבה של נושאים, אך מאוחדים סביב האידיאולוגיה הרואה שליחות קודש בהגשמת החזון הציוני וביישוב הארץ, תוך שילוב של תורה ועבודה תרבות ומסורת. (ביניהם אף זרמים שמגדירים את עצמם "חרדי לאומי" ואינם מתפשרים על הלכה כלל, על אף לבושם השונה מהלבוש החרדי[1])."
אנונימי
אני לא מושלם, וגם אני נכשל מפעם לפעם - אבל אני מנסה כל פעם מחדש - ואדם שמוותר על מצוות - הוא לא דתי, הוא רפורמי (מי אמר ששבת יותר חשובה מצניעות ?; וגא"כ - מי התיר לך לבטל מצווה מהתורה)
"אדם כי יקריב מכם קרבן
למה אמר אדם ולא אמר איש?
ירצה לומר, כי יחטא האדם, כמו אדם הראשון שהתחיל לחטוא, יקריב קרבן.

למה נאמר מן הבהמה, כשאמר מן הבקר ומן הצאן?
אלא ירצה לומר, להבדילן מן הבהמה, שלא ירד נפשו לשאול תחתית כמו הבהמה שיורדת נפשה למטה לארץ, כמה שנאמר: מי יודע נפש האדם העולה היא למעלה ונפש הבהמה היורדת היא למטה (קהלת ג כא).
וכן אין אדם יודע?!
אלא כמו שאמר הכתוב: (ו) מי יודע ישוב ונחם האלהים (יואל ב יד).
וזה פתרונו, מי יודע שהוא חוטא, ישוב אל האלהים ויכפר לו על כל עונותיו."
אנונימי
וצריך לזכור, ש"אמר ר' חנינא כל האומר הקב"ה ותרן הוא יותרו חייו שנאמר (דברים לב, ד) הצור תמים פעלו כי כל דרכיו משפט"
אנונימי
אבל אף דתי לא אוכל בכיפור.בוא נתחיל מזה, ועכשיו צ'יזבורגר,חזיר, הלכת רחוק שנות אור. והדוגמא שלך לא דומה בכלל למה שאני אמרתי. "אני דתיה אבל לא הולכת עם חצאית בדיוק מתחת לברך"
"אני דתי ואוכל צ'יזבורגר, צ'יפס ואיזה עוף מטוגן בצד בכיפור"
שתי הדוגמאות לא אם אותם גודל ענישה, שתי הדוגמאות לא אם אותם השתדלות ושתי הדוגמאות לא עם אותם חטא. עכשיו אני יכול להמשיך לקרוא.
אבל מי אמר משהו כזה? אנחנו צמות בכיפורר^^^^
תוצאה למה על אנונימי?
כן חחח
ובחייאת אל תהפוך אותי לרפורמית כי זה יותר גרוע מאתאיסטית מבחינתי. לא ויתרתי על המצוות, אני מנסה לקיים אותם, ומה לעשות, לפעמים יוצא שלא
תוצאה
אתה הולך ממש ממש רחוק. לא דיברנו על אכילה בכיפור, אכילת חזיר, או על לוותר על המצוות. אנחנו ד-ת-י-ו-ת. יש דבר כזה חצאית על הברך. לא ארוכה ולא קצרה... (כן, תצטער לשמוע שגם לי יש כאלה...) וזהו. למה ללכת כ"כ רחוק?
מסורתי-שומר על הדברים הממש בסיסיים (כשרות תפילין קידוש תפילה וכדומה)
דתי לאומי-דתי שפשוט אוהב את המדינה ושומר מצוות לרוב פחות מחמיר
חדרי-שומר מצוות ולרוב מחמיר


בקשר לצניעות
עד שאנחנו בתור גברים לא נצליח להבין עד כמה זה קשה להן אנחנו לא יכולים לשפוט אותן "ואל תדין את חברך עד שתגיע למקומו" (פרקי אבות ב ד)
זה לא אני (האנונימי), אבל אני מסכים איתו בחלק מהדברים (לא בהכל). מה אני אעשה שהוא בחר להיות אנונימי?
חחח לא נשמע לי...^
בלמטה היא אומרת מה הדעות הכי מקילות בצניעות

גם אם אתן כרגע לא הולכות לפי הדעות הכי מקילות אני מאמין שעם השתדלות קטנה לאט לאט אתן תצליחו יותר
בהצלחה! (:
ה' נמצא איתנו, גם כשאנחנו נמצאים במצב רוחני פחות טוב (אני בשפל הרוחני שלי מזה שנים), וכן, ה' לא מצפה שנהיה מושלמים - אבל אנחנו חייבים לנסות.
בכל מקרה, כל עוד הנר דולק - אפשר לתקן
אנחנו בפתחו של חודש אלול, חודש הרחמים - כמה דקות לפני יום הדין - אנחנו חייבים להתחזק (ואני אומר את זה בעיקר לעצמי)
היהדות לא באה להפחיד אנשים עם עונשים - כי עונש הוא אמצעי זיכוך, כדי להגיע למקום טוב יותר
וזה פשוט לא נכון להפחיד אנשים, לא בעבודת ה' - ולא בכל דבר אחר - וידוע הדבר שאדם במצבי לחץ, מתפקד פחות טוב
אגב, אני לא שופט - פשוט אדם המצהיר על עצמו כדתי, הוא אדם יהודי, המאמין באל היהודי - ושואף לקיים את מצותיו על הצד הטוב ביותר; ובלבוש, יש עיקר גם מאוד הצהרתי - כי אם את מאמינה שזה מה שאלוקים רוצה, ושהוא נתן לך את הנסיון ע"מ שתעמדי בו - למה את מוותרת ?
ואגב, אני ותוצאה לא באים ממקום של שפיטה, כי זו לא המטרה שלנו - אנחנו לא בי"ד של מעלה - אבל, אנחנו מבהירים, שאם אתה רוצה לקרוא לעצמך דתי - אתה צריך לעמוד בקריטריוני בסיס (אי חילול שבת בפרהסיא; צניעות; אי ויתור על חלק מהמצוות וכו')
אנונימי
באמת מותר על פי ההלכה ללכת עם חצאית עד הברך?^^
ואגב, מה ההבדל בין צ'יזבורגר (בפרהסיא) - לחצאית מעל הברך ?
אנונימי
לפי הדעה הכי מקילה בהלכה - החצאית צריכה לכסות את הברך (הדעה המקילה ביותר - לא מחייבת גרביון)
אנונימי
שציזבורגר זה משהו שקל לשמור לעומת חצאית מעל הברך
על פי מה שאני יודע מבנות שדיברתי איתן צניעות זה דבר שהוא קשה
אבל זה לא שאני הולכת עם שורט וגופיה, אתם נראלי לא מבינים, פשוט החצאית,לא מטאטא את הריצפה,והחולצה לא מגיעה לי עד האצבעות. זהו. ולגבי מה שכתבת למעלה בתגובה אני מסכימה
אתה כאילו בשוק שלא צריך ללכת עם גרביון?^^^
אני באה מבית דתי אמיתי. אבא שלי כבר מזמן אמר שהוא מרגיש כמו חרדי... מבחינת ההלכות אנחנו ממש מקפידים ולא מקילים (כן, הוא לא אהב את החצאיות שלי שמגיעות עד הברך, טיפה ממש אחרי...) והבנים לא הולכים עם גרביים והבנות לא עם גרביונים.
אבל אתם הולכים כ"כ רחוק...
נכון,לגבי התגובה מעליי
אני כבר 4 שנים בלי גרביון, יש המון דתיות שלא. ההלכה היא על חצאית וחולצה, לא כתוב כלום לגבי גרביון חחח ואיך השיחה עברה לנושא של הצניעות ?
חח וואי מסכנה מי שכתבה את השאלה. אפילו לא התכוונה להיכנס אל תוך זה חח
לילה טוב, שבת שלום ותפילות נעימות למי שצריך לקום עוד מעט לסליחות.
גרביון על פניו זה חובה - יש דעות שלא מחייבות (דעת ה'משנה ברורה' [החפץ חיים])
ולא, לא דיברנו על חצאית עד הנעליים (שאגב, כל המשפחה שלי מקפידות בזה) - דיברנו על מינימום - הפכתן אותי לרדיקלי.
אנונימי
אנונימי
יש פוסקים שמחייבים רביון, גדול הגדור הרב חיים קניבסקי שליט"א (ראיתי את זה בכתב ידו), אבל נעזוב את זה עכשיו.

למה השאלה הפכה על דיון על הצניעות? כי כאב לי שהציגו דתייה כמישהו שהולכת עם חצאית מעל הברך.
אנונימי
גם לי זה כואב. ויש דתיות עם חצאית עד הברך... אבל בסדר. נגמר הדיוןן
לילה טובב
בכל מקרה, אני מקווה שתחליטי לחזור בתשובה, ויפה שעה אחת קודם;
- אבל עד אז, את לא יכולה להמשיך להציג עצמך כדתיה - כי זה פשוט חילול ה' גמור.
לילה טב.
אנונימי
וואי תוצאה ואנונימי איך אתם מספיקים לכתוב כ"כ הרבה כ"כ מהר? סתם מעניין אותי
מה????^^
חמוד, אני דתיה כנראה יותר ממך.
מה חילול ה'? אני הולכת בצניעות, שומרת שבת, ומשתדלת לשמור את כל ההלכות
אני אפסיק להציג את עצמי כדתיה אולי אחרי שתפסיק להציג את עצמך כחרדי
לילה טוב
אני דתייה מגיל 0 עד היום. כפי שידוע לי לחזור בתשובה זה לאנשים חילונים/גויים.
אז אנונימי. אולי אני לא קבועה בדעות שלי כמוך וכמו תוצאה, אבל אני ללא ספק דתיה.
לא מצאתי שם מגניב
יש להם את הכל והם עושים העתק הדבק , אני יודע מניסיון כבר
אנונימי, הן אמרו שהן משתדלון. אזלא הייתי שולל מהן תואר "דתיות". מסיכמות שחובה לקיים את הכל, ויש עונש, אבל לצערנו היא לא עומדת בזה. זה לא שאנחנו מושלמים.
אנונונימית בת 1122333
אני דתלש ואותי לימדו שגם דתיים וגם הכי צדיקים חוזרים בתשובה - משמע לחזור לדרך הישר מהחטא
דווקא אני לא כותב מהר, אבל שוב - דתי - אחד שמקיים את המצוות (אדם שנכשל מפעם לפעם בשבת רח"ל וכו' - וחוזר בתשובה אמיתית - בוודאי שהוא דתי
אך אדם המחלל שבת בפרהסיא וכו', או אחת המתלבשת בפריצות גמורה ברחובה של עיר - לא יכולה לקרוא לעצמה דתיה - גם אם היא מסיימת את ספר התהילים פעמיים ביום)
אנונימי
אנונימית בת 11234, אז זה לא נכון. כל אדם שחוטא - צריך לזחור בתשובה. לא קשור לחילוניים. כתוב בברכות יט ע"ב שתלמיד חכם עושה את זה כל לילה.
תוצאה
אתה מטיף על אחד האיסורים הקשים שיש ואחרי זה אומר שאנחנו לא מושלמים אתה רציני?
תפסיק להתייפייף ולהתיימר להיות מלאך
דני משהו המקורי
כן צודק אני צריכה לנסח את זה יותר טוב..
אנונימי
וכשאתה עובר על לא תרצח ( של מיליוני זרעים ) מיליארדי רציחות , זה בסדר?
כיום עם ירידת הדורות ומה שהולך כיום בעולם כולו עצם המחשבה על ללכת בצורה צנועה זה כבר משהו
אני לא אתפלא אם רוב הגברים הדתיים לא היו מצליחים לשמור על משהו שמיוחס לגברים כשבכל שאר העולם זה דבר שהוא ביום יום

בכל העולם (נו אל תתפסו אותי בקטנות זה לא ממש כל אבל רוב מוחלט) נשים לובשות חשוף וזה כביכול מודל היופי ואופנה וכו' אז עצם זה שהן מנסות/שהן לא הולכות חשוף זה מעיד על זה שהן דתיות
דני פאנטום המקורי, על סמך מה אתה קובע שהוא עושה את זה?

בכל מקרה, זה כשל לגוי לפסול את טוען הטענה, במקום להתייסח לדבריו (הם אם אמיתיים).

וכן, שיאורמים משהו לא נכון - צריך להוכיח. זה לא אומר שאני מושלם. אף אחד בעולם ההז לא מושלם. אף לא נוכיח אחד השני? המצוה הזאת תתבטל?
כל גבר היום בין אם רב גדול או האיש הכי קטן חוטא בזה וזו עובדה
אני לא.
ואגב, זה לא 'לא תרצח' - זה נלמד מהסיפור עם ער ואונן (בוודאי שהאיסור חמור; ואפילו האיסור החמור בתורה מהבטים מסוימים)
ואפילו על עוברים (מעל 40 יום, או שלושה חודשים - תלוי בדעה) יש מחלוקת אם יש כאן 'לא תרצח' (אך בוודאי שחיי האם קודמים בכל מצב)
אנונימי
^^ לא נכון. אתה חודש בכשרים. מה, הקב,ה צהו אותנו על משהו שאנחנו לא יכולים לעמוד בו?

אז אם לדעתך שמשהו ש"חייב" לעשות - אז על סמך מה אתה בא אליו בטענות?
דני פאנטום - זה לא נכון.
יש קרי לילה, אבל זה סוג של 'אנוס' בכל מקרה, אני לא רואה טעם בפתיחת הדיון הזה כאן;
ואפילו במידה והייתי חוטא, בוודאי שלא הייתי מצהיר ע"כ בתור דבר לגיטימי.
אנונימי
אגב, בחלקים נרחבים מהעולם - הנשים מתלבשות בצניעות גבוהה מהקריטריונים הבסיסיים בדת (שהם באמת, ממש מקלים)
[האסלאם - הדת המונותאיסטית הגדולה בעולם - הקריטריונים שלהם הרבה יותר מחמירים, ואין אפילו במה להשוות]
ובעוד הרבה דתות יש את העיקר של הצניעות - יש מקומות שפשוט התרגלו להתלבש כך, ופחות הושפעו מהתרבות המערבית.
אנונימי
וואו מה קרה פה בזמן שהברזתי:)
אנונימי, תבין רגעע, אני הולכת צנוע ושומרת שבתת
אההה (אשרייך)
בכל מקרה, כתבתי בעיקר לשניה
אנונימי
לא מצאתי שם מגניב.
תצרפי אותי אל הטענה האחרונה שלך. לא נראלי שמקשיבים לי פה,אני נראלי רק מסומנת כבוגדת
כן אני מכירה את התרבות של קוריאה וזה דומה לשל סין, יפן, וכל זה ובכול זאת, רוב העולם לא הולך צנוע. בואו לא נשלה את עצמנו כי זה נוח טוב?
חחח רק הבהרנו את הקרטריון הדתי
את לא עושה שום דבר בשבילנו - אנחנו אפילו לא מכירים אותך
אנונימי
יש 22 מדינות מוסלמיות, לא הייתי רץ למסקנות.
אנונימי
^^^^לא. הם לא מקשיבים בכלל. החליטו שאנחנו לא יכולות לקרוא לנו דתיות וזהו...
כאילו אנונימי החליט. בואי לא נלכלך על השאר:)
יש את ארצות הברית לא הייתי רצה למסקנות
הם רוצים להחיל את חוקי השריעה על כל העולם
אנונימי
אנונימי
בסופו של דבר "הנשים הגדולות"(המפורסמות וכו') הולכות בלבוש חשוף ובגלל שהן ככה ורואים אותן בכל מקום אז הרבה מאוד נשים באותן מדינות גם הולכות ככה וזה מה שהכי רואים
ותסלח לי, למה שאתה תבוא ותשפוט אותי? אתה עדיין לא המחליף של ה' בפעם האחרונה שבדקתי.
דווקא לשם שינוי הקיצוניים צודקים לא בטוח שרוב העולם אבל לפחות חצי ממנו הולך צנוע
רק אמרנו - שמי שמחלל שבת בפרהסיא וכו' - לא יכול לקרוא לעצמו דתי (אני אפילו לא מבין על מה המחלוקת; אתמול חילוניות כתבו א"ז כאן)
אנונימי
אנחנו לא שופטים אתכן, אנחנו אפילו לא מכירים אתכן
ומה חחח אני לא קיצוני
אנונימי
וואו שמעו אתה ותוצאה יודעים לעצבן, ויש לי גם בת דודה שבדיוק כמוכם.
אתם לא חושבים שזה קצת חוצפה לשפוט אותנו? כשאתם לא מתמודדים עם זה? אני לא באה ומעירה לכם על הנחת תפילין בזמן או משהו כזה. כי אני לא מתנסה בזה.
בעזרת השם תבוא המסננת הגדולה ותגאל אותנו מייסורי העולם הזה
כולנו נהיה חייבים לחבוש מסננות ולא לאכול יותר ספגטי
אמרה מפורסמת בקיבוצים באמת, שאנחנו המדינה ה52 של ארה"ב
אנונימי
אהה מפלצת הספגטי חחח
אנונימי
א) אתה כן
ב) אני לא מחללת שבת!!. די כבר כמה אפשר להגיד את זה
מה? המדינה ה 52 היא הוואי
אתה צודק. אבל אנחנו שומרות שבת...^^^^^^^^
די כבר עם המריבות ועם הכפייה וההטפה בואו כולנו נעשה סשן של מדיטציה הלבוש מסננות ונפלל לאל שיבא וקרישנא
אהה דת חדשה כאילו?
המדינה ה50, היא הוואי (היו 1-2 שפרשו - אני לא חזק בזה)
וזו אמרה היתולית (תקציבים שארה"ב השקיעה כאן וכו')
-
מה ההבדל בין חילול שבת לצניעות ?; אדרבה, לדעתי - צניעות יותר חשובה.
אנונימי
דת פרודית
אנונימי
חחח^^^
הם מתייחסים ליהדות כאל תאוריית קונספירציה - טוב, באמת - אין לי כח להכנס לזה.
אנונימי
החיים שלי יותר דפוקים משניצל. לאיזה מריבות מפגרות אני מכניסה את עצמי.
דברים קשים הם אלא שהם חשובים
חחח. שמעתם? של שבתת^^
היא לא מכינה אותו בשבת. בשבת היא רק שמה על הפלטה. נכון?
אנונימי
איזה הומור אני מתה איזה כיף שיש מישהי שעוזרת לי להוכיח שאני דתיה
יש הבדל בין להתלבש איך שהן אמרו לבין איך ששואלת השאלה רצתה
איזה שם לא מעניין - לא בהכרח.
ליהדות יש בסיס מאוד חזק - ומי שבוחר להתעלם מכך, אני לא אכריח אותו.
ולא אכנס לדיוני סרק (גם זה נחשב סוג של דיון סרק - מכוון שהדבר דומה לאדם שטוען כי הוא טבעוני, כי הוא לא אוכל בשר ודגים בימי שני - כל בר דעת מבין שזוהי טענה מגוכחת)
אנונימי
מזעזע^^^^
אנונימית
זו ממש לא דת חדשה אלא עתיקה יחסית
הינדו (הינדואיזם) הדת של רוב הודו
מה? אנונימי, מצטערת, אבל אתה חי בסרטט
אה אז אין הבדל בין אם מישהי תלך עם חולצה קצרה רגילה שיש מרחק של טפח מהמרפק (שזה מותר לפי מה שהבאתי בקישור מוקדם יותר) ועם חצאית שהיא סנטימטר מעל לברך לבין איך שהיא רצתה?!
את תגידי לי שאני אוכל נבילות וטריפות רק בגלל שהוא התבלבל במקום השחיטה ?
אנונימי
ואלו קולות של הou - וזה חדש לי, בחיים לא שמעתי מזה
אנונימי
מה? לא הבנתי... מי?^^
הדעות האלו לא מוכרות לי, ואני לא יודע על מי הם סומכים
אבל עדיף שתשמור ככה, מאשר בכלל לא
אנונימי
שמתם לב שכאילו *כולנו* פה מאמינים בקב"ה ובכל זאת אנחנו מתווכחים על זה? חחח
אירוני, אבל את רואה, יש היום הרבה בלבול (ואגב, גם מה שאני מדבר בתקיפות - בוודאי שאני רוצה שכל עמ"י יחזור בתשובה שלמה [ובכללם אני]
אבל בסופו של יום מלמדים קו זכות על כולם)
אנונימי
אתה בקרוב
אנונימי
אני בתת
למה כולם חושבים שאני בן?
:(((
הוא אשכרה 'נלחם' בשבילך נגד הדת - ואפילו לא שם לב שאת בת
אנונימי
הוא ממש לא נלחם נגד הדת וממש לא בשבילי אתה טועה ובגדול
כתבתי שאתה נלחם -
אנונימי
עונה בתור חרדית.
מסורתי- לא שומר את המצוות אבל מכבד וחשוב לו לעשות חגים ושבתות(בלי לשמור)
דתי- יותר שומר ממסורתי אבל מרשה לעצמו יותר דברים, טלפון לכל ילד, טלוויזיה, חצאיות קצרות
חרדי- מקפידים על כל המצוות שיש
^זה לא נכון..
אפשר להגיד שאומרים 'דתיים' (בלי תוספת 'לאומי' וכו') אז מדובר על דתי שמקפיד על כל המצוות, אבל מקל (נגיד חצאית עד הברך וכו') בכמה דברים
אנונימי
וחרדים לאו דווקא מקפידים יותר מדתיים לאומיים..
לדוג' הרב קוק החמיר בדברים שהחזון איש הקל בהם
שאני מתכוון ל'דתיים לאומיים' - אני מתכוון לאמיתיים - שמצביעים למפלגת 'הציונות הדתית'
ואף מקפידים בכשרות יותר מהרבה חרדים
אנונימי
ארגונים כמו כושרות לדוג' - הביאו את הכשרות, ובדיקת חרקים במזון לכל בית.
ביננו, הרב ויא היה מפורסם בעיקר בציבור החרדי - והתוכן - לא היה מונגש באינטרנט (אולי היו קצת סרטונים של הרב דורפמן, ומדריך הכשרות עד"ח - אבל שוב, לא ברמה כזאת)
שאני מדבר על ישיבות תיכוניות - אני כמובן מדבר על ישיבות שהבחורים לומדים שם גמרא, מוסר, הלכה, והשקפה - ברמה גבוהה מהרבה ישיבות שחורות..
אנונימי
ומי שפשוט מוותר על מצוות - לא יכול לקרוא לעצמו דתי
פשוט מאוד, בוודאי ואם הוא לא רואה את עצמו כמחויב ליהדות, ופשוט שאם עובר עבירות ביד רמה בפרהסיא כיהויקים (שעל פניו - אין לו אף חלק לעולם הבא [כמבואר בהלכות תשובה ג' להרמב"ם {הרבי מלובביץ' מסביר, שבסוף לכל יהודי יהיה חלק בעולם הבא}])
אנונימי
מסורתי זה מישהו ששומר על חלק מהמצוות וחוגג חגים וכאלה.
דתי זה מישהו שיותר שומר על ההלכות ושומר שבת והכל, ואמור לשאוף לקיים את כל המצוות
וחרדי בדרך כלל מקפיד ומחמיר יותר בהלכה.