22 תשובות
לא. תפילות בראשון זה הנצרות. רפורמה זה דבר שונה לחלוטין.
לא, אבל אני לא אתפלא האם זה יהיה בעתיד.
אני כן אתפלא, זה מאוד לא הגיוני
רפורמים לרוב כבר לא אוכלים כשר (רבנים). קוראים לשרימפס וזה ירקות של הים.
נו ו...? זו רפורמה. אבל בתורה כתוב יום השביעי, לשנות את זה אי אפשר כבר.
בתורה כתוב גם לאכול כשר...
וגם את זה אי אפשר לשנות.
נו ו? הם בכול זאת שינו את זה לטובתם האישית הם יהודים כשנוח להם לא כשצריך אם כבר הם יותר קרובים לנצרות מאשר ליהדות נראה לי שבגלל זה היא שאלה את זה נראה שהם עושים דווקא אם אנחנו אוכלים כשר הם יעשו הפוך אם אנחנו לא נוסעים בשבת או כול דבר אחר הם יעשו את זה הפוך ודווקא
שואל השאלה:
היה רשום בויקפדיה שחלקם מתפללים תפילות שבת בראשון ומישהו שהתחיל את היהדות הרפורמית בגרמניה לפני איזה 200 שנה רצה להעביר את יום שבת ליום ראשון בגלל זה שאלתי ואז ראיתי איזה תוכנית ישנה בהידברות עם הרב זמיר כהן שגם הזכיר את זה.
היה רשום בויקפדיה שחלקם מתפללים תפילות שבת בראשון ומישהו שהתחיל את היהדות הרפורמית בגרמניה לפני איזה 200 שנה רצה להעביר את יום שבת ליום ראשון בגלל זה שאלתי ואז ראיתי איזה תוכנית ישנה בהידברות עם הרב זמיר כהן שגם הזכיר את זה.
אנונימית
הרופמים בהתחלה היו מכמה סוגים, היו קיצונים, היו כאלה שרק רצו רפורמות קטנות.
שואל השאלה:
הייתה שאלה פה קודם של מישהי שרוצה ללכת לבית כנסת רפורמי ולא באמת היה לי מושג מה זה רפורמי
אז רציתי לקרוא על זה קצת והאמת די חטפתי את שוק חיי
אוכלים לא קשר
דוחים את האמונה במשיח ובתחיית המתים?? איך אפר לדחות את עיקרי האמונה היהודית ולהגיד שאתם יהודים שומרי תורה?
מוחקים מילים מהסידור
מחתנים יהודים עם גוים בשם היהדות שזה בסדר
תפילות משותפות
ועוד כל מיני דברים שקראתי וכבר שכחתי.
גם במה שראיתי עם הרב זמיר כהן אמרו ש80 אחוז באיזה קהילה אחת בארהב אוכלים חמץ בפסח
60/70 אחוז עובדים ביום כיפור
25 אחוז לא עשו ברית לילד
ועוד כל מיני דברים שסותרים את מה שכתוב בתורה
הייתה שאלה פה קודם של מישהי שרוצה ללכת לבית כנסת רפורמי ולא באמת היה לי מושג מה זה רפורמי
אז רציתי לקרוא על זה קצת והאמת די חטפתי את שוק חיי
אוכלים לא קשר
דוחים את האמונה במשיח ובתחיית המתים?? איך אפר לדחות את עיקרי האמונה היהודית ולהגיד שאתם יהודים שומרי תורה?
מוחקים מילים מהסידור
מחתנים יהודים עם גוים בשם היהדות שזה בסדר
תפילות משותפות
ועוד כל מיני דברים שקראתי וכבר שכחתי.
גם במה שראיתי עם הרב זמיר כהן אמרו ש80 אחוז באיזה קהילה אחת בארהב אוכלים חמץ בפסח
60/70 אחוז עובדים ביום כיפור
25 אחוז לא עשו ברית לילד
ועוד כל מיני דברים שסותרים את מה שכתוב בתורה
אנונימית
שואל השאלה:
בעבר הם היו מתפללים בלי כיפה וטלית ואולי אפילו בראשון
היום הם עם כיפה וטלית בנוסף לנשים שמתפללות עם כיפה וטלית, עולות לתורה לא יודעת מה עוד
בעבר הם היו מתפללים בלי כיפה וטלית ואולי אפילו בראשון
היום הם עם כיפה וטלית בנוסף לנשים שמתפללות עם כיפה וטלית, עולות לתורה לא יודעת מה עוד
אנונימית
כן את רגע אמרת את הגדרה של רופומים. לי אישית אין בעיה האם רפורמות גם לא בדת, כי היהדות עכשיו בכלל לא דומה ליהדות עתיקה.
היא כן דומה קצת אבל בכללי מה שהרפורמים עשו זאת בגידה ביהדות
חוץ מזה שהם מחקו את ירושלים מהסידורים שלהם מה שאומר שהם לא באמת בעד ישראל והחלק שלהם בכותל זה רק בשביל לעורר סערה פוליטית ולירוק בפנים לחרדים ולדתיים אם כבר יש משהו שאני חושבת עליו לאחרונה אם הם שינו את התורה כי לטענתם התורה "צריכה להתקדם עם הזמן" למה הם דבק בקשר לכותל? הכותל מתקופת בית שני ולא תואם את ההגדרות שלהם של להתקדם עם הזמן אז אם כבר למה הם לא בונים לעצמם כותל חדש? כותל רפורמי
כן כמו שאמר גבריאל (שופט גרמני יהודי חשוב), אנו יותר עברים בדת אברהם.
שואל השאלה:
רגע יש חלק בכותל שהוא רק לרפורמים? איפה? בחיים לא ראיתי
והקטע אם הכותל כי בתכלס עמוק בתוכם הם יודעים או שהם לא יודעים אבל המצוות שהם הורידו ודברים שהם דחו זה בטח רק כדי שהם ירגישו טוב עם עצמם, שירגישו כמו הגויים כי זה יותר שווה הרי להיות גוי
זה כדי שיהיה להם נול כי המצוות כנראה כבר הקשו על החיים שלהם או לא יודעת למה לבטל דברים כל כך בסיסים ביהדות כמו ברית מילה? כשרות?
איך אפשר להגיד שלא חייב לעשות ברית מילה ואז עוד להגיד שמאמינים בתורה? ולטעון שזאת היהדות? כיאלו זה דבר כל כך בסיסי אני לא מבינה מי נתן להם אישור לעשות דבר כזה? איך הם קיבלו סמכויות ואנשים עוקבים אחרי זה הם פשוט מכשילים את הרבים כי אנשים תמימים הולכים אחריהם וחושבים שזה בסדר ולגטימי ושהם עושים כל מה שצריך ביהדות וכל מה שהקב"ה ציווה וזה פשוט לא נכון.
עדיף כבר להיות יהודי חילוני כי לפחות חילוני לא טוען שהוא מייצג את היהדות ולא טוען שהוא שומר את מצוות ה' ואומר לאנשים שזאת דרך נכונה.
לא הצלחתי להסביר כל כך טוב חחח
רגע יש חלק בכותל שהוא רק לרפורמים? איפה? בחיים לא ראיתי
והקטע אם הכותל כי בתכלס עמוק בתוכם הם יודעים או שהם לא יודעים אבל המצוות שהם הורידו ודברים שהם דחו זה בטח רק כדי שהם ירגישו טוב עם עצמם, שירגישו כמו הגויים כי זה יותר שווה הרי להיות גוי
זה כדי שיהיה להם נול כי המצוות כנראה כבר הקשו על החיים שלהם או לא יודעת למה לבטל דברים כל כך בסיסים ביהדות כמו ברית מילה? כשרות?
איך אפשר להגיד שלא חייב לעשות ברית מילה ואז עוד להגיד שמאמינים בתורה? ולטעון שזאת היהדות? כיאלו זה דבר כל כך בסיסי אני לא מבינה מי נתן להם אישור לעשות דבר כזה? איך הם קיבלו סמכויות ואנשים עוקבים אחרי זה הם פשוט מכשילים את הרבים כי אנשים תמימים הולכים אחריהם וחושבים שזה בסדר ולגטימי ושהם עושים כל מה שצריך ביהדות וכל מה שהקב"ה ציווה וזה פשוט לא נכון.
עדיף כבר להיות יהודי חילוני כי לפחות חילוני לא טוען שהוא מייצג את היהדות ולא טוען שהוא שומר את מצוות ה' ואומר לאנשים שזאת דרך נכונה.
לא הצלחתי להסביר כל כך טוב חחח
אנונימית
לא נראה לי שיש אבל הרפורמים רוצים חלק בכותל למרות שהם הסירו את המילה ירושלים מהסידורים שלהם מה שאומר שאין בעיה לסדר להם כותל רפורמי חוץ מזה שגם ככה בנט מחלק מתנות לרפורמים אז לצערי הרב ככול הנראה בקרוב יהיה להם מקום בכותל
יש כבר כותל מאז 2016 אם אני לא טועה.
יש 'עזרת ישראל' בכותל
היה צחוקים בתשעה באב, דתיות לאומיות הגיעו לשם - יזהר הס התעצבן.
היה צחוקים בתשעה באב, דתיות לאומיות הגיעו לשם - יזהר הס התעצבן.
אנונימי
אגב, כנראה שכל הספרי התורה והתפילין שלהן פסולות, הן מניחות אחר מקום שמוחו של תינוק רופס, השיער כנראה חציצה - אם הן במחזור אז זה בכלל איסור גמור - הן כנראה גם לא מניחות כל יום (ובכלל רש"י, ר"ת, שימושא רבא - או ראב"ד ?)
הן מבטלות איסורי תורה וחכמים, וכל מטרתן להתריס
דעתו של הרב אליעזר מלמד שליט"א, מאוד קשה לי - ואני מתנגד לדברים.
הן מבטלות איסורי תורה וחכמים, וכל מטרתן להתריס
דעתו של הרב אליעזר מלמד שליט"א, מאוד קשה לי - ואני מתנגד לדברים.
אנונימי
באותו הנושא: