42 תשובות
שואל השאלה:
^אבל אני לא יכולה, היא לא מרשה לי ככה לצאת מהבית..
אנונימית
תעמדי על שלך
שואל השאלה:
^זה לא עובד ניסיתי.. ואני גם לא כזאת, אין לי מי יודע דעה בבית
אנונימית
תעשי איתם שיחה.
תסבירי להם שכפייה רק מזיקה למצב.
ושאם יביאו לך יותר חופש האמונה שלך רק תתחזק.
כל עוד את מאמינה ומשתדלת, הגרביים האלה שהם לוחצייםעליך ללבוש לא ישנו כלום.
כפייה רק תרחיק אותך מהדת
מה כלכך מפריעה בגרביים אני הולכת עם גרביים ולהפך זה הרבה יותר נוח לי מאשר בלי (אולי כי זה מרצון...) אבל אם את רוצה לצאת בלי פשוט כשאת יוצאת מהבית תורידי, תשימי אותן בתיק ולפני שאת חוזרת תשימי אותן..
שואל השאלה:
^אני יודעת את זה והם יודעים את זה גם, הם פשוט לא מאמינים בזה הם חושבים שיותר מידיי חופש ישחרר אותי לגמרי ויהפוך למופרעת
אנונימית
לא להיות כפויה לדת זה לא להיות מופרעת. אם ההורים שלכם עקשנים בעניין הזה, את תהיי חייבת לעמוד על שלך כדי להשיג חופש.
שואל השאלה:
פלוני אלמוני
זה מציק לי כל כך כי לא הורגלתי לזה
את הורגלת לזה וזה מובן מאיליו בשבילך, לי לא
אנונימית
שואל השאלה:
אני רוצה לצאת והיא לא מרשה לי, זה הורס לי הכל
ומצד שני אני יודעת שאם אני אשים גרביים זה גם יהרוס ואני כל הזמן יתעסק בזה וארצה רק ללכת הביתה
אנונימית
את צריכה להסביר להם שחופש עושה בדיוק ההפך.
הייתי אתאיסט אנטי דת לפני שנה וחצי, במשך כמה שנים (בגלל שטיפת מוח של המדיה בעיקר.)
אבל בשנה וחצי האחרונים, התחלתי להאמין, והחופש הזה נותן לחשוב לבד, להאמין לבד, זה מה שנותן לך אמונה.
למה דתיים חייבים ללבוש גרביים? זה לא חולצה שמכסה מרפק וחצאית עד הברך?
אמא שלי אף פעם לא חייבה אותי ללבוש גרביים זה פשוט נוח לי..
שואל השאלה:
^^ זה מה שאמרתי שלא חייבים כי זה בתכלס מנהג אבל כשזה נוגע אלי אמא שלי הופכת את המשפחה שלנו כאילו אנחנו חרדים
אנונימית
אנונימי
דתיים זה מרפק וברך חרדים או דתיים חזקים זה גרביים
גם אני הייתי ככה עד לא מזמן ופשוט אמרתי לאמא שלי שאם אני רוצה אני אלך עם גרביים כי בכפייה זה יעשה לי יותר נגד הרצון ללכת
אנונימית
תמצאי מקור לכך שאין שום חובה כזאת ותראי לה את זה
תגידי לה שההתחזקות צריכה לבוא (והיא תבוא) ממך מתוך אהבה לקדוש ברוך הוא ולדת
היא יודעת מה טוב בשבילך וזה הכל הכוונה של אלוהים תנסי לקבל את זה 3>
אנונימי
הלוואי שאלו היו הבעיות שלי בחיים
שואל השאלה:
^אל תשפוט עברתי גם מלא דברים
אנונימית
שואל השאלה:
אני פשוט רוצה להבין מה הקטע בגרביים שמחמירים על זה כל כך איתי
מה הקטע של זה? ועוד גרביים שקופות שזה משקף בידיוק את הרגל עצמה
אנונימית
תאמת צודקת קצת הגזמתי לבשתי כאלה גרביים כשהייתי קטנה זה באמת די מציק
תשאלי את ההורים שלך מה המשמעות של הגרביים השקופות אולי חוץ מסיבה דתית יש סיבה אחרת לגמרי
אולי תנסי לדבר אליה בצורה מנומסת ולהגיד לה שאת מאוד מעריכה אותה והכל אבל ככה היא רק גורמת לך בדיוק ההפך מלקרב אותך יותר לדת(-לשנוא את הדת....)
שואל השאלה:
^כתבת את הדברים האופן יפה מאוד,
אבל גרביים זה לא מנהג? הריי פעם לא הלכו עם גרביים כי לא בידיוק היה
אני מדברת על התקופה ממש ישנה לא לפני 50 שנה
אנונימית
אז לבשו ארוך יותר אז לא היה צורך..
נשמע שלא משנה כמה תדברי איתה זה פשוט לא יעזור, אז אני לא אגיד לך תדברי איתה כי היא לא תבין את זה
יש לך כמה אפשרויות
או לנסות לדבר איתה שוב בכל זאת
או להתמודד ולעשות מה שהיא אומרת
או למרוד
ההחלטה בידייך, לא יודעת מה תעשי אבל אני עם האופי שלי הייתי לגמרי מורדת
שואל השאלה:
^^^אהבתי את התשובה למרות שעדיין יש פוסקים שאומרים שלא צריך, וכולם לוקחים את זה והופכים את זה למותר, תודה
אני אנסה לגבש דעה עם עצמי מה לעשות

sorry cory
אני מבינה אותך ואז צודקת זה באמת שתי האופציות אבל אני בדילמה בגלל זה
תודה על התשובה
אנונימית
והנה לכל מי שאומר שהיהדות היא מדהימה תראו איזה קשה זה כל החיזוקים האלה וכל זה בשביל מה? לבזבז את הפעם היחידה שאתה חיי כדי לרצות את ההורים שמרצים את ההורים שמרצים את ההורים....
שואל השאלה:
^זה לא נכון היהדות היא מושלמת והיא דווקא שומרת עליך בידיוק בגלל שזה הפעם היחידה שאתה חיי
אוקיי אז לפעמים קשה לקיים אותה אני מודה בזה ומי שלא הוא שקרן אבל זה עדיין לא אומר שצריך לשנוא אותה
אנונימית
אולי תנסי לדבר עם אבא שלך על זה, שככל שהם יותר מחמירים ככה את רוצה יותר להתרחק והם צריכים להרפות קצת.
בכל מקרה בהצלחה
אנונימית
שואל השאלה:
^זה לא יעזור, כי מצד אחד לאבא שלי אין זכות להעיר לי כי הוא שומר הכי פחות מכל המשפחה שלי (פחות מקפיד על שמירת שבת וזה) אבל הוא עדיין מעיר לי וזה מעצבן
אנונימית
תכבדי אותם אבל אחרי זה תדברי אם ההורים אם יקשיבו לך
אולי פשוט תצאי מהבית עם גרביים ותורידי בחוץ?
אנונימית
וואי זו ממש טעות חינוכית לדעתי לכפות את הרצון על הילד, האמת נשמע שאמא שלך מקובעת על זה ושזה ממש חשוב לה אז אני באמת לא יודע מה לעשות.

אבל בכללי בחינוך ילדים צריך להסביר את החשיבות של הדבר בעיניי ההורים ולתת לילד להחליט(מדבר על גיל 16 וכו לא על ילדים בגן)

ממש בהצלחה לך מקווה שיסתדר(:
תקשיבי קרה לי מקרה ממש דומה עם ההורים שלי. אבל מה? עשיתי להם שיחה. דיברתי אליהם בכבוד ובאמת אמרתי להם מה שאני מרגישה. ברגע שתעשי את זה- הכל יהיה פשוט יותר מבטיחה לך מניסיון. דברי איתי בפרטי אני יכולה להגיד לך מה בדיוק להגיד ואיך
תזכירי להם להקב"ה נתן לנו את זכות הבחירה וזה דין שלך איתו,תזכירי להם שהורים אמורים ללוות ולעזור לילדים שלהם ולא לצער אותם בצורה כלכך לא טובה ופוגעת,תזכירי להם גם שאת מכבדת אותם ואוהבת אותם אבל כשזה נוגע לחופש הבחירה שלך זה לא נתון לדיון כי אלה החיים שלך.ואת תזכרי מה לעשות איתם.כפיה לא כפיה זה נשמע רע מכל הכיוונים אפילו לאחרים
או שאת עושה מאחורי הגב שלה.. יוצאת בלי גרביים ובבית שמה חזרה.. או שאת שמה פס.. ואז זה מלחמות וויכוחים וכו' או שאת פשוט מחכה שתגדלי כבר.. ואז יש לך את החיים העצמאיים.. או שאת בוחרת ללכת בתלם.. ולהחליט לעשות מה שהיא אומרת.. ולכבד דעתה (אחרי הכל זה אמא..) וככה את איתה ביחסים טובים.. זה האופציות השאלה מה חשוב לך החלטה שלך..
היי אני בערך בגיל שלך ואני חושבת שאמונה זה דבר טוב כל עוד זה מרצון ולא בכפייה . את צריכה לכבד את האמונה של אמא שלך כי זאת זכותה אבל גם להבהיר לה שאת כבר בוגרת ויש לך את הזכות לבחור מה ללבוש ושאת לא רוצה ללבוש את זה כי היא רוצה שתלבשי את זה ומגיע לך ללבוש מה שבא לך
אם באמת אין עם מי לדבר וזה ממש מפריע לך תצאי איך שהיא רוצה ותורידי/תחליפי אחר כך בשירותים איפשהו
תקשיבי, תנסי להבין גם אם את לא מסכימה איתי.
היא אמא שלך, היא מבקשת ממך לעשות משהו, את צריכה לעשות אותו, אני ממש מבינה שזה לא מתאים לך ושאת לא מתחברת לזה. אבל היא סחבה אותך תשעה חודשים בבטן, היא נתנה לך מיטה לישון עליה, אוכל לאכול. תכבדי אותה, עזבי את זה שהיא מחייבת אותך, את צריכה לרוץ לעשות את זה בשניה שאת מבינה שזה יעשה לה שמח, כי היא תעשה הכל בשביל שאת תיהיה שמחה.
כשאת יוצאת מהבית תורידי, זו כפייה דתית אני גם עברתי את החרא הזה.
שואל השאלה:
^^אני מבינה אותך, ואני כן מעריכה אותה מאוד, אני עושה מלא עבורה ואני לא אומרת סתם באמת, כל מי שמכיר אותי יודע, אבל זה באמת מציק לי, גם זה לא קשור רק להלכה כי ללכת עם חצאיות מעל הברך היא מרשה לי וחולצות מעל המרפק אבל דווקא גרביים לו בגלל זה כל כך מציק לי
תודה כולם על התשובות אבל אני מניחה שגם בקרב הזה אני אוותר ואתחיל ללכת עם גרביים, אני פשוט אגיד לעצמי שזה לא כזה נורא, זה חייב להיכנס מתי שהו למוח
אנונימית