4 תשובות
לא למה שתאכלי רגיל זה יכול להיות מסוכן לא?
זה לא המקום הנכון לשאול
זה שאין לך תסמינים זה לא אומר שהגוף
לא מגיב לגלוטן לא טוב עדיין.
יכול להיות לזה גם השלכות לעתיד, וגם בזה הרגע ואת לא יודעת.. זה יכול להשפיע גם על המוח בלי שתדעי על ההתנהגות, על הפרעות קשב . תקראי קצת על צליאק ..
אנונימית
לצליאק לאו דווקא יש תסמינים.

מתוך המאמר:

"ואם ממשיכים לאכול גלוטן?


חולי צליאק שלא מטופלים, גם אלה שלא סובלים מסימפטומים שונים, עלולים לסבול מסיבוכים רבים:

חוסרים תזונתיים - כמו חוסר בסידן המביא לדלדול עצם (אוסטואופורוזיס), ובעקבותיו לשברים.

נשים חולות צליאק שאינן מטופלות סובלות מירידה בפוריות, מהפלות, מלידות מוקדמות ומלידה של תינוקות קטנים לגילם. שמירה על דיאטה ללא גלוטן מעלימה לחלוטין את הסיכון לסיבוכים האלה.

צליאק לא מטופל גם מעלה את הסיכון לסרטן המעי הדק, ללימפומה של המעי הדק, לסרטן הוושט, וללימפומה של תאי b ותאי t. בחולי צליאק מטופלים השכיחות של המחלות האלה משתווה לשכיחות באוכלוסייה הכללית. מהסיבות האלה על חולי צליאק להקפיד על כלכלה נטולת גלוטן במשך כל חייהם."