11 תשובות
כי ה' נותן לנו אפשרויות ותפקידנו לבחור בין טוב ורע, לנו יש את הבחירה החופשית
שואל השאלה:
ה' לא גורם לנו לבחור במשהו?
לא. ה' לא מחליט בשבילנו אלא הוא נתן לנו את התבונה הזאת של בינה ודעת ככה שיש לנו את ההחלטה העצמאית מה לעשות כאילו לבחוק בין הטוב לרע.. אם הטדם נמשך לרע הוא יקבל מזה משהו בתמורה.. ככה העולם הולך
כמו שאומרים, נסתרות דרכי השם, כלומר איננו, בני תמותה, יודעים מהן הסיבות לכיצד ולמה ה' בוחר שהעולם יהיה כך

תשובה אחרת יכולה להיות שה' הוא למעשה אכזר, ועושה את זה בכוונה לנו בגלל זה

ויש עוד תשובה נוספת, שלמעשה ה' בוחן אותנו
יש כאלה שמאמינים שהכל קורה מסיבה כלשהי ושהעתיד שלנו כבר מתוכנן

ויש כאלה שמאמינים ש ה' נתן לנו זכות בחירה לבחור בין הטוב לרע וככה יהיו לזה השלכות
אנונימית
ה' נותן לנו את האפשרות להאמין בו או לא להאמין בו
הוא לא רוצה שתלך אחריו כמו בן אדם עיוור הוא רוצה שיהיה לך את האפשרות לבחור ובסוף שתבחר בו
בגלל זה היצר הרע שכל הזמן מנסה להוריד אותך ולהכשיל אותך אתה צריך להוכיח ולהתמודד איתו ולא ליפול
כמובן שאם יש נפילות וכשלונות אז יש אפשרות לתקן
ותהיה לך זכות גדולה למעלה אם תעמוד ביצר הרע
כי ה' הוא אל רע ואכזר
אנונימית
תחשוב על זה ככה
אתה נותן למישהו ללכת בשביל שבו בהמשך תיהיה לו אפשרות, לפנות ימינה או לפנות שמאלה. דרך אחת היא דרך טובה עם פרחים והדרך השנייה היא רעה ועם קוצים ודברים רעים. אתה יודע מה יקרה אם הוא יפנה ימינה ומה יקרה אם הוא יפנה שמאלה אבל אתה נותן לו את הזכות לבחור לאן לפנות לדרך הטובה או לדרך הרעה
הוא לא מחליט, יש לנו את אפשרות הבחירה. הוא פשוט יודע מראש מה נבחר.
כמו למשל שתביא לילד סוכריה וברוקולי ותגיד לו לבחור ביניהם, אתה כבר מראש יודע שהוא יבחר הסוכרייה אבל אתה עדיין נותן לו לבחור
מעשים רעים שאנחנו עושים - קורים בגל הבחירה הרעה שלנו, ולא כי ה' כפה עלינו את זה. "וְעַתָּה חַלּוּ נָא פְנֵי אֵל וִיחָנֵנוּ, מִיֶּדְכֶם הָיְתָה זֹּאת. הֲיִשָּׂא מִכֶּם פָּנִים, - אָמַר ה' צְבָאוֹת" (מלאכי א, ט). " גַּם הֵמָּה בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם נַפְשָׁם חָפֵצָה.

"גַּם הֵמָּה בָּחֲרוּ בְּדַרְכֵיהֶם, וּבְשִׁקּוּצֵיהֶם - נַפְשָׁם חָפֵצָה. גַּם אֲנִי אֶבְחַר בְּתַעֲלֻלֵיהֶם, וּמְגוּרֹתָם אָבִיא לָהֶם. יַעַן קָרָאתִי וְאֵין עוֹנֶה, דִּבַּרְתִּי וְלֹא שָׁמֵעוּ, וַיַּעֲשׂוּ הָרַע בְּעֵינַי, וּבַאֲשֶׁר לֹא חָפַצְתִּי בָּחָרוּ" (ישעיה סו, ג-ד).
הוא לא הכריח אותנו, ואנחנו בחרנו