11 תשובות
לכל בן אדם זה שונה לא בין גזעים
לדעתי פעם היה הבדל (לפני 100 שנה) לא נראה לי שיש הבדל
אנונימית
כן אבל אנחנו היהודים זה גזע בפני עצמו.
אתה לא באמת אשכנזי או מזרחי.
המשפחה שלך פשוט בגלות הגיעה למקום הזה, מישראל ומהעם שלנו. היא שהתה שם זמנית בגלות אבל המקור של המשפחה שלך הוא לא מהארצות האלה
לא. הגזע לא משנה את רמת האינטליגנציה.
כאילו שאינטליגנציה זה מה שחשוב... אבל כן יש הבדל בין בני אדם, בין תרבויות ועמים שונים.
בממוצע יש הבדל, אבל זה משתנה בין פרט לפרט.
ראיתי איפשהו שעשו מחקר וכן ראו שבארהב לקבוצות שונות יש רמת משכל קצת שונה (אסייתים במקום ראשון, לבנים מקום שני, היספנים שלישי ושחורים מקום אחרון) מה שכן זה רק מחקר אחד ככה שאי אפשר להתסמך רק על זה
עשו גם עוד מחקר וגילו שליהודים אשכנזים יש רמת משכל ממוצעת שגבוהה ב75% מכלל האוכלוסיה (iq 115 אם אני לא טועה כשהממוצע העולמי הוא 100) - לגבי מזרחים לא חקרו ואין מידע אבל זה לא אומר שזה תקף או לא תקף לגביהם
אבל שוב זה רק מחקר אחד
אנונימית
לדעתי לבנים/אסייתים יותר חכמים ואלה מאפריקה יותר ספורטיביים. עובדה שיש עדיין שבטים באפריקה בלי טכנולוגיה וכו.
אנונימית
הגזע ועוד איך משנה. אפשר לראות שלשחורים יש אינטיליגנציה נמווכה יותר, ולכן הם עבודים בעבודות פיזיות יותר ולא בעבודות מדעיות וטכניות. ליהודים לעומת זאת, יש מנת משכל גבוהה יותר, ולכן הם נמצאים בתפקידים בכירים בממשלות שונות ובבנקים בינלאומיים ומשפיעים על הפוליטיקה העולמית.
^^יש גם אתיופים חכמים אבל בבירור פחות.
לפי דעתי יש הבדלים בין כל בני האדם בלי קשר לגזע, יש גאונים מזרחים ויש טיפשים מזרחים
קצת קשה למדוד את זה. למשל למי שכתב על השחורים- התוצאות האלו יכולות לנבוע גם מדברים אחרים (למשל, הרבה מהשחורים הם גם עניים יותר ביחס לשאר האוכלוסיה ולכן מתחילים מנק' מוצא נמוכה יותר)
התוצאות שמקבלים בבדיקות האלו יכולות לנבוע מעוד גורמים רבים. לא בהכרח מ iq נמוך יותר.