2 תשובות
בשיטת הבחירות שלנו נבחרים אנשי ציבור לכנסת, על בסיס השתייכותם למפלגות. לכן כשאת בוחרת את למעשה בוחרת במפלגה - לא באדם ספציפי. כמובן שראש המפלגה פעמים רבים מסמל את כל האידיאולוגיה של המפלגה, ולפעמים הבחירה היא "כאילו בו", אבל בפועל את בוחרת במטרה לתת כוח למפלגה שלו.
בנוגע לבחירות לראשות המפלגה - יש כמה אפשרויות בעיקרון. הנפוצה ביותר היא פריימריז, כלומר התמודדות בין כמה אנשים מצמרת המפלגה (לרוב 2-3) על ראשות המפלגה. מי שבוחר במקרה זה הם המתפקדים של אותה המפלגה - אנשים שיש להם זכות לבחור את ראש המפלגה.
דרך קצת פחות נפוצה היא הקמת מפלגה, ואז היו"ר שנקבע הוא היו"ר שהקים את הממשלה, כמו במקרה של יש עתיד ויאיר לפיד לדוגמא.
בנוגע לבחירות לראשות המפלגה - יש כמה אפשרויות בעיקרון. הנפוצה ביותר היא פריימריז, כלומר התמודדות בין כמה אנשים מצמרת המפלגה (לרוב 2-3) על ראשות המפלגה. מי שבוחר במקרה זה הם המתפקדים של אותה המפלגה - אנשים שיש להם זכות לבחור את ראש המפלגה.
דרך קצת פחות נפוצה היא הקמת מפלגה, ואז היו"ר שנקבע הוא היו"ר שהקים את הממשלה, כמו במקרה של יש עתיד ויאיר לפיד לדוגמא.
*לא הממשלה (בשורה האחרונה), אלא המפלגה
באותו הנושא: