6 תשובות
יש נושא מועדף?
שואל השאלה:
כל דבר: רק שיהיה לו מסר
זה יכול להיות על עזרה לזולת, על גזענות, על כל דבר
פלייז תעזרו
אנונימי
יש לי על קווים אדומים זה טוב?
שואל השאלה:
סבבה
אנונימי

מערך פעולה
- פירוט לפי שלבים –


1. משחק תפוזים- מחלקים ל-2 קבוצות, במרכז החדר יש 10 תפוזים, לכל קבוצה יש סכין וקערה. המטרה של קבוצה אחת היא להכין מיץ מ10 תפוזים בדיוק והמטרה של קבוצה 2 היא להשיג 10 קליפות תפוזים. (הקבוצות ישר יריבו על התפוזים ולא יחשבו על שיתוף פעולה (קבוצה 1 מכינה מיץ ומביאה את הקליפות לקבוצה 2) מתי שנראה לנכון מפסיקים את הריב ומושיבים את כולם ושואלים אותם מה יש להם להגיד על מה שקרה? איך הם יכלו למנוע ריב זה? איך הם יכלו לעשות את הפעולה בשיתוף פעולה?
2. שיחה 5 דקות- מסבירים שהפעולה היא על קווים אדומים וכל אחד אומר קו אדום שהוא מכיר (לא לשקר לחברים, לא לגנוב)
3. לחץ חברתי ניסוי שני הקווים- מוציאים ילד אחד החוצה ותולים על הקיר דף עם שני קווים אחד ארוך אחד קצר (1. הקווים לא בהבדל משמעותי מאוד 2. תולים את הדף רק אחרי שהילד בחוץ) מסבירים לכולם כשהילד ייכנס כל אחד בתורו איזה קו יותר ארוך לפי דעתו (כולם יגידו את הקו הקצר יותר) ובסוף הילד שיצא יגיד איזה קו יותר ארוך לפי דעתו (אם הניסוי הצליח אז הוא יגיד כמו כולם את הקו הקצר יותר (חשוב לקחת ילד שחשוב לו מה הכלל אומר וחושב ))
4. מלך התנועות- כולם יושבים במעגל ומורידים ראשים (ועוצמים עיניים) מי שהמדריך נוגע בו פעמיים הוא מלך התנועות ובכל השאר נוגעים רק פעם אחת (הרעיון של המחשק הוא שאין מלך תנועות בכולם נוגעים רק פעם אחת) בהתחלה יש מצב שאף אחד לא יזוז אז צריך להגיד להם שיבלבלו אחד את השני יעשו סתם תנועות כל כבד זמן (לא משנה כמה) עוצרים ושואלים מי לפי דעתם מלך התנועות מי שהרוב אומרים שהוא מלך התנועות שואלים אותו אם זה הוא (ברור שהוא אומר לא כי אין מלך) אז הוא יוצא החוצה ובסוף נשארים רק 2 ילדים ואז מסבירים להם שלא היה מלך
5. משחק בלונים- שמים קו אדום על הריצפה כדי לסמן שני חצאים של החדר, על הקו שמים בלונים, מחלקים לשתי קבוצות כל קבוצה בצד אחר של הקו. בחלק הראשון אומרים שכל קבוצה צריכה שהבלונים יהיו בצד שלה (זהירות שהבלונים לא יתפוצצו) אחרי זה מחזירים את כולם לקבוצה אחת ומוציאים ילד אחד לחצי השני ועושים אותו דבר רק שזה אחד נגד כולם (פואנטה- קשה להילחם בקו אדום שלך אם לכולם הקו האדום שונה (לחץ חברתי)
6. שיחת סיכום- שואלים מה לפי דעתם זה קו אדום, האם לכולם יש אותם קווים אדומים, מי קובע את הקווים האדומים, עד מתי אתה מציב לעצמך קווים אדומים, מה יותר חשוב קו אדום שאתה קובע לעצמך או קו אדום שהחברה קובעת (קווים שהחברה קובעת- חוקים של משטרה, מה שהחברים אומרים, בית ספר וכו.)

הערות: זה פעילות חשובה ויהיה בעיה גדולה עם אורי תבקשי לפני שהפעולה מתחילה שאת אורי וטל (הרכז) תדברו ותסבירו לו שהפעולה הזאת צריכה סבלנות... אם הוא מפריע פשוט תוציאי אותו הוא גם לא היה אמור להיכנס לפעולה הקודמת... בלי שיחה עם ההרוים.
בהצלחה

אפשר פרח? ואם יש שאלות תשאלי בפרטי חחח
תורידי את ההערות חח
באותו הנושא: