40 תשובות
א מ ן
אנונימי
אני חושבת שכן.
אמן
^ עם כל האמונה לה', מה גורם לך לרצות את זה? זה כמו פוליגרף לעבירות, טאח, כולנו אכלנו אותה.

או שזו רק אני.
אני לא שונאת דתיים או חרדים ושיניחו תפילין
אבל אני לא מאמינה באלוהים ואני חושבת שבמקומות מסוימים תחבורה לא מפריע לאף אחד איש איש באמונתו יחייה לא ביקשתי בבני ברק או משהו כזה אבל כמו שאני מכבדת אני מצפה שיכבדו אותי
אני לא מאמינה ביישות אלוהית או במשיח אבל אני ככ מסכימה איתך.
I:
אי אפשר לכפות על אנשים דת , גם יותר אנשים הופכים לאטיאסטים
אנונימית
שואל השאלה:
אפשר להבין גם לפי הקורונה,אסון מירון,הרכבל,מה שהיה בגבעת זאב,טילים..
אנונימית
שואל השאלה:
מי כפה על אנשים דת?זו מדינה יהודית להזכירך המעט שאפשר לעשות זה לכבד/לשמור על המסורת
אנונימית
את כזה אני לא כופה דת ואז את כופה דת , את לא יכולה להכריח מישהו לשמור מסורת זאת כפיה דתית
שואל השאלה:
לא הכרחתי,אני אמרתי זה המעט שאפשר לעשות
אנונימית
מה היה בגבעת זאב, הרכבל 0:
שואל השאלה:
איך לא שמעת על זה,תקראי בגוגל
אנונימית
אוקי כן לכבד ולשמור מסורת זה דבר אחד אבל אי אפשר לגרום לאנשים לשמור מנהגים דתיים כמו לא לסוע בשבת או לא להתחתן עם הבן אדם שאתה רוצה
^^ נו, תעשי מצווה, צדיקה. אני עצלנית :/
שואל השאלה:
^^דרך אגב זה לא קשור לכפייה דתית זה דיי הגיוני שאם אתה יהודי אתה תשמור מצוות ומסורת,לכול דת ועם יש את המסורת שלה
אנונימית
שואל השאלה:
^^מי אמר לך לא להתחתן עם הבן אדם שאתה רוצה,כתוב לא על משכב זכר.
אנונימית
מה שאת אומרת לא נכון , אם אתה נולד יהודי זה לא אומר כלום על האמונה שלך כי אתה לא בוחר את זה וכל אחד יכול לבחור את המסורות והדברים שהוא רוצה לקיים למשל יש אנשים שלא שומרים שבת אבל חוגגים חגים ולא צריך להגיד לאנשים מה לעשות וזה מה שאת מנסה לעשות , אין פה מה לתקן
אנונימית
שואל השאלה:
לא דרשתי.
אנונימית
לא דיברתי על עצמי החוק במדינה לא מאפשר נישואים חד מיניים
גם אם זה מדינה יהודית אני לא חושבת שעל פי החוק צריך איסורים דתיים אנחנו ב2021
שואל השאלה:
אם בן אדם נולד יהודי מצופה ממנו שכן יאמין,כמובן שזו הבחירה שלו
אנונימית
שואל השאלה:
מה זה קשור לדת,בדת כתוב על משכב זכר לא על נישואים חד מיניים
אנונימית
את לא דורשת כי אף אחד לא יקשיב לך אבל את מצפה פה לדברים לא מציאותים כל מה שאומרים לך פה זה שאת חיה בסרט אז תתעסקי בעניינים שלך עם המצוות והאמונות שאת בוחרת לקיים
אנונימית
אבל החוק בארץ לא מאפשר להתחתן
בגלל האיסור על משכב זכר
אבל זה עניין של אמונה, מאמין - מאמין.
לא מאמין - לא מאמין.
אי אפשר להכריח וגם לצפות ממישהו. חוץ מזה שאותי זה דווקא עיצבן הרעיון שחושבים שאני חייבת משהו לדת.

ואז בום טראח, הבלון התפוצץ, אבל זה באמת סתם מעצבן.
שואל השאלה:
זה לא אני רק מצפה אם תשאלי אנשים מחול הם היו בטוחים שאת כן מאמינה כי את יהודיה
אנונימית
שואל השאלה:
לאו דווקא,אין איסור על להתחתן יש איסור על משכב זכר זה לא קשור כי בכול זאת הם לא יכלו להיא ילדים אז זה לא מה שמשנה כאן
אנונימית
steve dude, הקב"ה נתן לנ ואת התרוה לכל הדורות (דברים כט, כח). אז?

חלאס לזלזל באיסורים שבאים מהדת.

רוצה שנזלזל באיסורים שבא לא מהדת?
rock star, זה שזה עיצבן אותך, זה לא אומר שהמשחבה של אותם אנשים היא לא נכונה. אנחנו עבדים של הקב"ה...
שואל השאלה:
בסופו של יום מי שלא מאמין-מפסיד
אנונימית
ועם כל הכבוד לזה, כמו שכבר כתבתי לך בעבר, לא תמיד הדרך הנכונה היא ללכת ולומר את ההלכה בכוח.

אני יודעת מה הדרך, וגם אתה, ונפלא וכל הכבוד.
אבל אדם שבוחר לא להאמין, מה יש לעשות, לחפור?
עזבי עכשיו כופרים.

אבלל באופן כללי, אסור לתת לחברה הרגשה שכאילו אנחנו לא חייבם לדת כלום. לצערי הרב, הרבה אנשים (גם כאלה שקוראים לעצמם "דתיים") חיים עם הרגשה שהם לא חייבים לדת כלום, וזה דבר פסול לחלוטין.

חלילה לתת חשיבות לחוקים שקבע מלך העולם יותר קטנה מחוקים שקבעו בשר ודם. זה פשוט זלזול. אנשים צריכים להכניס טוב טוב לראש שהלכה- זה החוקים של מלך העולם...

אותם חוקים לא פחות (ואפילו יותר) חשובים מכל חוק אחר...
אני מרגישה צורך להתגונן שלכל אחד יש את הנפילות שלו, גם אם הוא מאמין באמונה שלמה לגמרי שאלו החוקים והם החשובים ביותר.
להבין וליישם אלו שני דברים שונים, אני מניחה שהשתדלות היא הכי הרבה שאפשר לצפות לו במקרים האלו.
לא, אף אחד לא חייב כלום למסורת ולדת, נקודה. בסוף היום כל אחד יחיה את החיים שלו לפי מה שהוא חושב ורוצה. מספיק לדחוף לכולם את הרגשיות למסורת ולדת.
^ אתה מדבר כאילו אין דין ואין דיין...

אז יש דין ויש דיין, ואם אלוקים צוה אותנו על משהו - חובתנו לעשות את זה.
כבר אמרתי את זה באיזשהו תשובה שכתבתי ואת לגמרי צודקת
מפחיד אותי מה שיקרה פה עוד קצת זמן
נכון. זה מבחן גדול באמונה
לא היה מפריע לי ממש אם כן.. אבל בכל מקרה לא חושב שזה המצב.
ראש הממשלה שלנו עכשיו הוא דתי למי שלא שם לב.. והמפלגה שלו תומכת בערכים האלו ותנסה לקדם אותם ככל הנראה.
חוקים שהם כפייה דתית (שהם חרא) עדיין קיימים ולא בוטלו בשום צורה, אז לא הייתי אומר שהמדינה התרחקה מהדת
^בנט דתי כמו שאני הנביא מוחמד.
הוא לא מקיים בכלום את הדת מזלזל בה ומחלל אותה.