67 תשובות
חוקי מבחינה דתית לא.. זה טיפה מכפיש את אלוהים לדעתי
לא חושבת
"חוקים נועדו שיפרו אותם" -אני
לא חושבת שכדאי שתעשי את זה כי זה פשוט לא מכבד..
אבל חושבת שבעיקרון כן, "מותר לך".
I:
זה יעשה לו חיים קשים...
לא כדאי...
כשבוחרים שם במדינה יש כמה איסורים, אם אני לא טועה אחד מהם זה איזכור ה' והשני זה אסור לקרוא לילד אייכמן/היטלר וכולי. (אדולף מותר, יש אפילו רחוב בת"א בשם אדולף)
כמובן
מסכן הילד..

אבל מבחינה דתית זה זה לא כל כך מכבד..
תקראי לו גד
בעיקרון מותר
אבל זה לא מכבד בשום צורה
ואז הילד אתאיסט
לא חושבת
תקשיבי מבחינת חוקי מדינה לא חושבת שיש חוק שאוסר את זה אבל מבחינה דתית את לא יכולה
חוקית כן, דתית פחות
תכנית, כן. אבל זה לא מכבד אנשים מאמינים.
למרות שיש מלא דרכים לעקוף את זה, כמעט ואין הבדל בין לקרוא לילד "אלי"- אל שלי, או לקרוא לילדה "ליה" יה' שלי.
תקראי לו ככה ותשלחי אותו לנמרולוגית עם מצלמה נסתרת
מבחינה דתית לא, אבל יש שמות כמו הראל,יהל,טליה ועוד...
למה מסכן?
^ כי למה שיקראו לו אלוהים
היי למי ששואלת את השאלה אז התשובה היא לא
ברור שלא
אבל אשמח שתגידי לי למה שאלת ?
לֹא תִשָּׂא אֶת שֵׁם יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לַשָּׁוְא כִּי לֹא יְנַקֶּה יְהוָה אֵת אֲשֶׁר יִשָּׂא אֶת שְׁמוֹ לַשָּׁוְא.
אנונימי
ילד מסכן תקראו לו בשם נורמאלי
אני קראתי לילד שלי אלוהים כמחאה.
זו זכותי המחאה והדתיים לא יכולים לעשות כלום נגד זה.
אנונימי
אם זה לפי הדת, זה לא מכבד.
בכללי אין באמת חוק נגד זה במדינה
^אני אתייחס לזה דקה ברצינות למרות שאני בטוח שזה סתמי
אחי עזוב דתיים חילוניים זה מהות השימוש בשם
אצל מוסלמים ונוצרים יש אנשים שקרויים על השם של אלוקים ביהדות זה נראה לי קצת לא מכבד
בת אל
יואל
גבריאל
וכו'

שמות כאלה מותר. אבל ממש לקרוא לילד אלוהים, לא.
אנונימי
בעיקרון אפשר...
נסיך שלי זה ניראלי בסדר
אין סיבה שלא יהיה חוקי... מוזר ברמה מפגרת
לא ניראלי
וגם אם היה מותר ניראלי יסקלו אותך באבנים
חח
לא, החוק אוסר שמות מסויימים שעלולים לפגוע בציבור או לבלבל... די בטוח ש"אלוקים" יפסל.
ממש ממש ממש לא אפילו לא לחשוב על זה זה מזלזל ממש
אני לא חושב שזה בעיה
לדעתי לא, את יכולה לקרוא לו בשם שקשור לאלוהים (כדוגמת "נגה" שהיה הבן של דוד המלך וגם מתאר את האור של אלוהים וזה שם לבנים ובנות)
לפי מדינת ישראל זה לא כתוב כלא חוקי
טוב קצת עובדות לפני שאנשים מדברים על חוקי לא חוקי.
"16. פסילת בחירה או שינוי [תיקון: תשנ"ו, תשס"ח, תשע"ט]
השר רשאי לפסול בחירת שם לפי הסעיפים 8, 9 ו־9א ושינוי שם לפי סעיפים 10, 13 אם סבור הוא שהשם החדש עלול להטעות או לפגוע בתקנת הציבור או ברגשותיו ואולם לא יפסול השר שם מן הטעם שהשם נבחר עקב קשר בין ידועים בציבור."
סעיף 8 מדברת על חובת בחירת שם
סעיף 9 על קביעת שם על ידי השר
סעיף 9א על חלק ספציפי בקביעת שם על ידי השר
סעיף 10 על זה שבגיר יכול לשנות את השם משפחה והפרטי
סעיף 13 על שינוי שם של קטין .
אז מה שזה אומר , כן. הורים יכולים לקרוא לילד שלהם אלוהים, אז יש סיכוי מאוד מאוד גבוה שהשם ייפסל על ידי שר הפנים.
מה שכן, אין שום חוק לגבי זה אפשר לקרוא ככה לילד בתור שם חיבה שהוא או שם לא רשמי.
וואי מסכן הילד
כן נראלי, אני לדוגמא מכירה ילדה בשם לילית
תקרא לו אלי
חחח איזה אנשים אני סוכה הצלחת להצחיק אותי
אי אפשר
במשרד הפנים אפשר לשנות לכל שם חוץ מהיטלר ואלוהים
ובשם משפחה אסור משפחת כהן.
בלי קשר זה לא מכבד...
מה זה זה חוקי?!
פשוט לפח הדת אסור
אנונימית
לא מבחינה דתית אבל כן אם תקרא ככה לילד שלך בבקשה תפגיש בנינו
חוקי לא יודעת
אבל זה לא מוסרי ומכבד בעליל
חוקי אבל לא שם יפה ולא מכבד דתיים
לדעתי זה לא סבבה בכלל
זה מזכיר לי את הפרק בהחיים זה לא הכל שאורלי רצתה לקרוא לילד שלה אלוהים
נראלי מותר.
אבל רק ליתר ביטחון, נוציא חוק.
:|
ממש לא מזה השאלות האלה אנשיםם
אנונימי
מה לא מכבד? אבך יש כאלה שקוראים להם יעקב, משה
אז למה פה זה מתוך כבוד אבל כשזה כלפי אלוהים זה מזלזל?
^כי משה ויעקב אלו שמות פשוטים של אנשים אלה לא שמות שנקבעו קדושים.. אלוהים זה משהו יותר גדול מסתם בן אדם
כן אבל זה עדיין לקרוא לילד שלך על שם משהו שאתה מעריץ/מכבד
תשמע אני אישית חושב שאם אני אקרא לילד שלי בשם אלוהים זה טיפה מכפיש את השם שלו ואני חושב שמבחינה דתית תהיה בעיה עם זה כי הרי יש ברית וחתונה ודברים כאלה ואחרים שאני מניח שתהיה פגיעה בדת
*אבל שכל אחד יעשה לנכון לפי דעתו..*
לפי "חוק השמות", שר הפנים רשאי לפסול שם שהוא חושב שעלול לפגוע ברגשות הציבור. מן הסתם שתקראו לילד שלך אלוהים יפגע ברגשות הציבור, ולכן כנראה ששם זה יפסל.
חוקי כן, לדעתי.
דתי ממש לא, את לוקחת את התינוק הזה שאלוקים יצר אותו, וקוראת לו אלוקים.
אסור להשוות בינינו לבין אלוקים
לא מבחינת הדת וגם לא מבחינת המדינה
לא יאשרו לך שם כזה...
אנונימית
זה כמו שאני אקרא לילד שלי "בשר פרה" או "מכפכף הלסביות" כאילו למה פשוט למה
זה יותר טוב מלקרוא לילד מזל
אנונימית
בארה"ב אפשר crap bag ו princess consuela bananamock
ממש תסלחו לי אם יש שגיאות כתיב חח
שואל השאלה:
אני בהלם למה זה בחמות
זה היה שאלה בצחוק לגמרי רק הייתי מסוקרנת אין לי ילד וגם לא יהיה לי וגם אם היה לא הייתי קוראת לו ככה
אנונימית
גרתי פעם בארצות הברית והיה לי ילדים הודים בכיתה עם שמות מזה מוזרים
"ארנב"
"אוקשיט"
אנונימית
גרתי פעם בארצות הברית והיה לי ילדים הודים בכיתה עם שמות מזה מוזרים
"ארנב"
"אוקשיט"
אנונימית
תקרא לו אללה