21 תשובות
זה כמו השקעה
הם מאמינים שיש שכר ועונש
הם מאמינים שיש שכר ועונש
התפילה היא לא רק הודיה. ואנשים לא מקדישים את החים שלהם ללהודות, הם עושים דברים בין לבין את יודעת.....
אנונימית
זה האלוהים שהם מאמינים בו? אלוהים שמעניש אם לא מתפללים אליו מאה שעות ביממה?
אנונימית
כנראה שהם מוצאים בזה דברים שמספקים אותם יותר מקריירה
אנונימית
הם מעדיפים לא הכי להנות פה למשך 80-90 בשביל להנות בעולם הבא חיי נצח
אין חובה להתפלל כל היום אלא רק חובה להתפלל וללמוד תורה
כמה? אין זמן מוגדר אבל כל המרבה הרי זה משובח
כמה? אין זמן מוגדר אבל כל המרבה הרי זה משובח
אין כאן ויתור על קריירה תפילה אורכת שעתיים או שעה יש הרבה חרדים שעובדים וגם לומדים בלילה או בצהריים ומשלבים את שניהם ובדיוק כמו שהנאות זה אוויר לנשימה לחילונים זה האוויר לנשימה לחרדים ולדתיים
שואל השאלה:
כן לזה התכוונתי, אבל למה הם מקדישים כלכך הרבה זמן לזה? לתפילה ולימוד תורה וכל זה.
ואני לא אומרת שהם מקדישים את כל הזמן בשביל זה
אני שואלת למה הם משקיעים בזה כלכך הרבה זמן
ואפילו מוותרים על קריירה בשביל ללמוד תורה
כן לזה התכוונתי, אבל למה הם מקדישים כלכך הרבה זמן לזה? לתפילה ולימוד תורה וכל זה.
ואני לא אומרת שהם מקדישים את כל הזמן בשביל זה
אני שואלת למה הם משקיעים בזה כלכך הרבה זמן
ואפילו מוותרים על קריירה בשביל ללמוד תורה
אנונימית
שואלת השאלה, האם יש לך משוג בשביל מה שה' ברא אותנו? בשביל שנעשה קריירה? זה מה שיעזור לנו בעולם הבא?
רק התורה והמצוות יללו אותנו לעולם הבא...
רק התורה והמצוות יללו אותנו לעולם הבא...
אנונימית, קשה לך עם זה? זה כדי שנהיה טובים, כי הכרת הטוב - זה דבר מאוד חשוב...
יחי המלך המשיח, הרבי שליט"א מילובאוויטש!
לצערי הרב אני רואה שישנה טעות שחוזרת ונשנית פה פעם אחר פעם והיא: שהכל למען העולם הבא.
אני אקדים ואומר שמצינו שישנם ב' פירושים על "עולם הבא", א. גן עדן, כלומר העולם שאחרי מאה ועשרים. ב. ימות המשיח, כלומר הגאולה האמיתית והשלימה.
לא מצינו בשום מקום שעם ישראל עובד את ה' בשביל עולם הבא כלומר בשביל גם עדן, כל עניין עבודת עם ישראל בתפילה ולימוד התורה הוא בשביל דווקא עולם הזה, כפי שמסביר הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו באריכות, שכל העולם נברא למען מטרה אחת בלבד והיא לעשות לקב''ה דירה פה ''בעולם הזה התחתון שאין תחתון למטה ממנו'' כפי שכתוב: "נתאווה הקב''ה להיות לו דירה בתחתונים", בעצם כל העבודה של יהודי היא לא בשביל להרוויח שכר בעולם הבא אלא כי אם להשרות שכינה בעולם הזה, שכל אחד ואחד מישראל (ולא רק מישראל, בתקופה הראשונה בימות המשיח) יראו איך שהקב''ה בכבודו ובעצמו שוכן פה בעולם הזה, וזה יקרה בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו הרבי שליט"א מילובאוויטש (השכר האמיתי) "ועוד והוא העיקר תיכף ומי''ד ממ''ש''.
לצערי הרב אני רואה שישנה טעות שחוזרת ונשנית פה פעם אחר פעם והיא: שהכל למען העולם הבא.
אני אקדים ואומר שמצינו שישנם ב' פירושים על "עולם הבא", א. גן עדן, כלומר העולם שאחרי מאה ועשרים. ב. ימות המשיח, כלומר הגאולה האמיתית והשלימה.
לא מצינו בשום מקום שעם ישראל עובד את ה' בשביל עולם הבא כלומר בשביל גם עדן, כל עניין עבודת עם ישראל בתפילה ולימוד התורה הוא בשביל דווקא עולם הזה, כפי שמסביר הרבי שליט"א מלך המשיח בשיחותיו באריכות, שכל העולם נברא למען מטרה אחת בלבד והיא לעשות לקב''ה דירה פה ''בעולם הזה התחתון שאין תחתון למטה ממנו'' כפי שכתוב: "נתאווה הקב''ה להיות לו דירה בתחתונים", בעצם כל העבודה של יהודי היא לא בשביל להרוויח שכר בעולם הבא אלא כי אם להשרות שכינה בעולם הזה, שכל אחד ואחד מישראל (ולא רק מישראל, בתקופה הראשונה בימות המשיח) יראו איך שהקב''ה בכבודו ובעצמו שוכן פה בעולם הזה, וזה יקרה בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו הרבי שליט"א מילובאוויטש (השכר האמיתי) "ועוד והוא העיקר תיכף ומי''ד ממ''ש''.
בדיוק חוץ מלהתפלל הם עושים גם דברים נוספים
הם לא רק מתפללים כל היום. הם לומדים תורה ובכך עובדים את ה'. והם לא עושים רק את זה.
הם חיים למען זה.
הם גודלו וחונכו לעסוק בזה כל החיים.
והם לא סובלים תאמיני לי.
הם גודלו וחונכו לעסוק בזה כל החיים.
והם לא סובלים תאמיני לי.
אנונימית
ה' ברא אותנו כדי שנתפלל אליו ונגיד לו תודה שהוא ברא אותנו?
אנונימית
קודם כל התפילה מתחלקת לשלוש שליש שבח, שליש בקשה ושליש הודיה ככה שלפחות שליש מהתפילה זה בקשות לא כולל מה שאנשים מוסיפים מעצמם. וגם שפשוט הדרך חשיבה על החיים היא שונה לגמרי, החשיבה היא שהחיים פה זה לא העיקר ומתכוננים למה שלאחר המוות ואחרי ביאת המשיח ששם זה חיי נצח ולפי מה שאתה עושה אתה תקבל תמורה בעולם הבא אז עדיף לעשות מצוות ומעשים טובים כדי שיהחה גן עדן משתלם
שואל השאלה:
איפה כתבתי כל שניה? כתבתי "הרבה זמן" והדגשתי בתגובות, לא כתבתי "כל שניה מהחיים",
אני מדברת על אברכים למשל, ואנשים שלומדים בכולל ושכל עיסוק שלהם סובב סביב הדת, לא מדברת על כל אדם דתי שקיים בעולם שלנו
איפה כתבתי כל שניה? כתבתי "הרבה זמן" והדגשתי בתגובות, לא כתבתי "כל שניה מהחיים",
אני מדברת על אברכים למשל, ואנשים שלומדים בכולל ושכל עיסוק שלהם סובב סביב הדת, לא מדברת על כל אדם דתי שקיים בעולם שלנו
אנונימית
כי הם מאמינים בה' והם חושבים שזה מה שצריך לעשות ודרך אגב הם עושים עוד דברים חוץ מזה
וה' אמר לנו לעשות את מצוותיו וללמוד תורה אז זה מה שאנו עושים כי אנחנו מאמינים בו ורוצים להודות לו
וה' אמר לנו לעשות את מצוותיו וללמוד תורה אז זה מה שאנו עושים כי אנחנו מאמינים בו ורוצים להודות לו
אלוקים אמר לעשות מצוות. זה מה שהם עושים.
תפילה זה משהו אחר
תפילה זה משהו אחר
לעבודת האל, לא רק לתפילה כלפיו.
^^^^^^^^אני צוחק שעה, איך אמר ליבוביץ'? או פסיכופת או נוכל.
^^^^^^^^אני צוחק שעה, איך אמר ליבוביץ'? או פסיכופת או נוכל.
^ כי הם יודעים מה בעולם הזה עעיקר (עסק התורה), ומה טפלר (כל שאר הדברים שיש בעולם). ככה כתוב במשנה באבות, ובמשנה תורה לרמב"ם, הלכות תלמוד תורה, פרק ג.
דת - זה לא *עוד* פרט אחד בחיים, אלא *החיים* עצמם...
דת - זה לא *עוד* פרט אחד בחיים, אלא *החיים* עצמם...