28 תשובות
מצטערת לשמוע, אל תחשב.י על זה ככה, היא עדין אותו בן אדם ועכשיו יהיה לה יותר טוב כי היא יודעת מה יש לה ויוכלו לטפל בזה
היא לא פאקינג חולת נפש... זה לרוב פחות גרוע ממה שזה נשמע. ואפשר להחלים מזה
שואל השאלה:
אי אפשר להחלים מזה זה לכל החיים
אנונימי
שואל השאלה:
oioioi היא לא רוצה טיפול
אנונימי
והיא מצליחה לתפקד טוב?
שואל השאלה:
גירשהו אותה לסבא וסבתא
אנונימי
שואל השאלה:
עד שיאשפזו אותה
אנונימי
אני יודע כמה קשה לך. זו הרגשה איומה.
אני רק רוצה להזכיר לך שהיא האדם שהכרת כל הזמן, היא לא השתנתה. והיא גם אמא שלך כל הזמן. היא לא "חולת נפש". יש לה, בין שאר הדברים, גם מאניה-דיפרסיה. זה לא סתם משחק במלים - היא זה לא המחלה שלה, היא מי שהיא ולצערנו בין השאר היא גם סובלת מהפרעה מסוימת. תנסה להתרגל לחשוב על זה ככה.
אני מקווה בשבילה ובשבילך שהיא כן תקבל טיפול ותתמסר אליו והמצב שלה ישתפר. להגיד "זה לכל החיים" זה בגלל הנוחות של הרופאים שלא רוצים להתחייב ואחר כך כשיהיה עוד התקף אז יאשימו אותם. אבל בהחלט יכול להיות שהיא תעבור תקופות ארוכות מאד בין התקפים וההתקפים יהפכו לקצרים יותר וחמורים פחות. ואז הם פחות ישבשו לה את החיים.
הולכת לעבור עליך ועל המשפחה שלך תקופה מאד לא קלה. תנסו להיות כמה שאפשר אחד עבור השני עכשיו.
תראה זה כמו אפילפסיה, אמנם אי אפשר להחלים במאה אחוז, אבל אם מישהו לא מקבל התקף 15 שנה זה מבחינתי החלים
וזה כן אפשרי
אם כבר כולנו חולי נפש. אם תפתחי את הספר הגדול עם כל בעיה נפשית שיכולה ליהיות, לכולנו יש לפחות 3. אין דבר כזה "רגיל ונורמאלי". אמא שלך בסך הכל צריכה טיפול מקצועי. בדיוק כמו שסרטן צריך טיפול מקצועי ולא סתם לשתות אקמול בבית.

תתיעצי עם המשפחה שלך, היא צריכה טיפול כלשהו שיכול להקל עלייה ואליכם. והיא עדיין אמא שלך, זה שמצאו את זה עכשיו לא אומרת שזה לא היה שם כבר שנים. זה עדיין אותו בן אדם, יכול ליהיות שהבעיה טיפה קשה יותר עכשיו מפעם. אבל זה לא משנה שום דבר. היא רק צריכה טיפול כדי לחזור לשיגרה
אנונימית
שואל השאלה:
שמעו אני מכיר גם אפלפסיה יש לאבא שלי גם זה לא עובר וזה לא פעם ב 15 שנה
אנונימי
שואל השאלה:
הכניסו אותה לאישפוז סגור מקווה שיהיה טוב
אנונימי
זה תלוי. אמנם זה לא פעם ב15 שנה אבל זה יכול להיות. יש לי חבר עם אפילפסיה שבעבר קיבל התקפים שבועיים ולאחרונה הוא החזיק חצי שנה בלי. ובת דודה שלו 10 שנים. זה אפשרי.
שואל השאלה:
לאבא שלי אין כמה חודשים ברוך השם אבל תמיד עלול לחזור
אנונימי
נכון. אבל מחלימים. והתקף של זה או של מה שיש לאמא שלך פעם פעמיים בשנה זה לא כ"כ נורא תלוי רק כמה זה חמור אבל ברעיון
שואל השאלה:
זה התקפי דיכאון עם מחשבות אובדניות והיא התחילה לקמיין שהיא מקבלת מסרים
אנונימי
זה לא עד כדי כך גרוע
גרוע זה שרצים בצרחות ובכי ערומים ברחוב כי דמות של כלב בסדרה מתה
אתה בטוח שאתה לא מדבר על סכיזופרניה?
שואל השאלה:
לפי האבחון זה מניה דיפרסיה
אנונימי
אם אני לא טועה זה פשוט בעיות מצב רוח
שואל השאלה:
2 רופאים אמרו שזה מניה אבל היא מדמיינת שהיא מקבלת מסרים מהייקום ושאיזה ילד אוטיסט אחד שהיא עובדת איתו על הבעה בהקלדה הוא שליח ה' שבא להושיע אותה היא התחילה להאמין שאנחנו לא נזדקק יותר לתרופות וזרקה מלא היא שברה 2 זוגות משקפיים של 800 שקל ביחד וזרקה עוד המון המון דברים כגון בגדים וכאלה היא האמינה שאסור שיהיה קשרים בבית אז כל בגד עם קשר גזרה בנוסף לזה היא מצאה הרבה כסף בבית ואני מתכוון להרבה והחליטה שילך לתרומה ועוד כל מידי דברים כאלה
אנונימי
כן.. זה מה שקורה שיש אצלך בעיה לא מטופלת. אמא שלך עוברת תקופה שעוד הרבה אנשים כמוהה עברו.
אולי אין תרופה לזה, אבל יש כדורים וזריקות שיאזנו את המוח שלה והיא יכולה להגיע למצב נורמאלי יחסית. זה לא סוף העולם, הכרתי אנשים עם מאניה דפרסיה, זה קצת מלחיץ, אבל העובדה שהיא עכשיו נימצאת בטיפול צריכה להרגיע אותך כי כשהיא תצא היא תיהיה יותר בסדר
זה באמת מצב קשה ואני בטוח שאתה מאד סובל. אני מקווה שאתה מקבל תמיכה. הסבל של המשפחה הוא ענק ומגיעה לך כל תמיכה אפשרית.
אתה מתאר מאניה עם גלישות פסיכוטיות וזה לא סכיזופרניה. אולי ינחם אותך שהתקפי מאניה הם יחסית קצרים. אם משגיחים עליה שתעבור את הגל בשלום אז היא תצא ממנו. היא תצטרך כנראה את הטיפול התרופתי כדי למנוע או להקל את הדיכאון שבדרך כלל (לא תמיד) בא אחר כך. ויחד עם זה טיפול לא-תרופתי כדי לעזור לה להתייצב מחדש במעגל החיים.
אפשר לעזור. אף אחד לא יכול להבטיח כלום לגבי העתיד זו האמת. דבר אחד אני יכול להגיד לך - החיים *שלך* יכולים להיות יפים. לא מחר בבוקר אבל בשורה התחתונה. אפילו אם כרגע קשה לראות את זה.
זה לא בהכרח גלישות פסיכוטיות, מאניה זה מה שגורם לך לאבד חיבור בין מציאות לדימיון וגורם לך לעשות דברים כאלו, יש אנשים שהכרתי שחשבו שהם המשיח וכאלה שרק חיפשו איך לברוח מהארץ ולהתחיל חיים חדשים. זה התקף שגורם לך לחשוב בצורה לא רציונלית ולפעול לפייה.
אני לא יודעת מה קורה במצב של אמא שלו אבל זה חלק מהמאניה, ואז כמו שאמרת באה הדפרסיה לאחר ההתקף
^ כותב לך בפרטי, ברשותך
^זו באמת מחלה נפשית...

מאניה דיפרסיה (manic depression), הידועה כיום יותר בשם הנייטרלי "הפרעה דו-קוטבית" (bipolar disorder), היא מחלת נפש נפוצה, המאופיינת בתנודות חריפות במצבי רוח
^בזה את צודקת
חוץ מזה אני לא חושב שאת כזו... כך או כך ע"פ מה שלמדתי שורש כל מחלות הנפש הם האמונה ושורש כל בריאות הנפש זה האמת
^לא נוח לי לדבר בשני חלקים שונים פשוט נמשיך בפרטי