6 תשובות
תכתבי לו שיר
שגם אם נכשלים זה בסדר אי אפשר להיות מושלמים ומטעויות רק לומדים
"לעבור לצד שלו" לעזור לו ולהוסיף לו על הדרך את דרך ההתמודדות שלך.
שואל השאלה:
^אדון מושון
לא כלכך הבנתי אפשר פירוט?
אנונימית
אם נגיד יש לו מחר מבחן אז את יכולה לעזור לו להתכונן, ככה בכמה יותר מבחנים שבהם תוכלי לעזור לו (בלעזור לו אני מתכוון להתכונן איתו או שהוא יעזור לך להתכונן). ואם את עוזרת לו/מתכוננים ביחד הוא יחשף לדרך התכוננות חדשה, הדרך שלך, לדוגמה: אם הוא לומד חמש שעות, עושה הפסקה, וחוזר. כשאת תעזרי לו הוא יראה שאת לומדת שעה ואז עושה הפסקה לומדת שעה ואז עושה הפסקת ואולי זה יעזור לו. בכללי חוץ מהדוגמה הזאת זה יכול להיות כל דבר אחר וכמובן לו לשכוח שאת תהיי שם ותעזרי לו
תגידי לו שאת יודעת שהוא חכם לא משנה מה ושהציונים שלו יהיו בסדר, וגם אם משהו יקרה והוא יקבל ציון גרוע תמיד אפשר לשפר את זה בשנים הבאות. תעשו סדר לזמנים ומתי לומדים לכל דבר (אולי טבלה כזאת לכל שבוע), ותזכירי לו שהדבר הכי טוב שאפשר לעשות כרגע זה פשוט ללמוד הכי טוב שיכולים וכל השאר לא בשליטתנו.
ומה שלא בשליטתנו- אין טעם לדאוג ממנו ולהתעסק בו, צריך להתרכז בדברים שכן בשליטתנו.