10 תשובות
אני חושבת שכדאי לך להשתמש בשפה יותר פשוטה בחלק מהמילים ושכדשאי לך להשתמש יותר בתיאורים
חוץ מזה זה ממש טוב
חוץ מזה זה ממש טוב
משהו שהייתי קוראת.
וואוו ממש יפה יש המשך?
שואל השאלה:
אמור להיות המשך, בתכלס זה אמור להפוך לסיפור אירוטי, אני מתכנן לכתוב אותו בימים הקרובים
אמור להיות המשך, בתכלס זה אמור להפוך לסיפור אירוטי, אני מתכנן לכתוב אותו בימים הקרובים
אנונימי
אז תשתף ???
שואל השאלה:
ברור, אני אעלה אותו לאחד מהאתרי סיפורים בעברית (אני צריך לבדוק איך כל העניין הזה עובד) או שפשוט אשלח לך בפרטי אם תרצי.
ברור, אני אעלה אותו לאחד מהאתרי סיפורים בעברית (אני צריך לבדוק איך כל העניין הזה עובד) או שפשוט אשלח לך בפרטי אם תרצי.
אנונימי
יש תודה! אתה יכול בוואטפד
וואו. הכתיבה שלך טובה בהרבה משלי כשהתחלתי. התחלה טובה וסיפור נראה טוב. זה אם מספיק לך לקבל ביקורת ב5 מילים. ביותר מילים מצאתי כמה שילובים בדקדוק/רקע/ניסוח שאולי תוכל לתקן
בהמשך אבל חוץ מזה פוטנציאל לא רע להתחלה :)
בהמשך אבל חוץ מזה פוטנציאל לא רע להתחלה :)
שואל השאלה:
קודם כל תודה, ואשמח אם תוכלי לפרט פה בזמנך הפנוי מה מצאת בדיוק כטעון שיפור
קודם כל תודה, ואשמח אם תוכלי לפרט פה בזמנך הפנוי מה מצאת בדיוק כטעון שיפור
אנונימי
חחח סליחה מראש על החפירה.
יום שבת, הגמר הגדול, אל תשכחו לשמור כרטיס!" הדהדה הכריזה החוזרת על עצמה במסדרונות של בית הספר לינקולן היל.
1. לא מאוד טוב לפצל את הגמר הגדול ויום שבת. אולי יהיה לך קל יותר ואולי אפילו עדיף יותר לחפש ניסוח בסגנון דומה. אם לא תצליח למצוא, תשקול סתם לחפש מילות יחס ומקסימום תעצב את המשפט בצורה שתתאים לך.
למשל בסגנון "הגמר הגדול ביום שבת. אל תשכחו לשמור כרטיס! אני חושבת שזה יקל יותר על הקוראים. מקודם המסר היה חתוך:
למה צריך לשמור כרטיס?
תשובה: בגלל שהגמר הגדול ביום שבת.
תחשוב על המשפט בלי הפסיקים, הרי רצית להתמקד בתאריך של הגמר ולא בתיאור של יום שבת עצמו. לנו הקוראים לא חשוס לדעת שיום שבת הוא גמר גדול אלא שהגמר הגדול *ב*יום שבת. (יום שבת לא יכול להיות שם עצם, הוא כבר שם עצם בעצמו. אם אני לא טועה, התכוונת לתאר מה יקרה ביום שבת ולא את שם העצם שבת)
ככותבים אלו ניסוחים שקל לפספס, אבל ההשפעה שלהם באיך להבין ולקרוא את הטקסט מאוד חזקה כשזה נעשה נכון.
לוח המודעות שרוב השנה היה ריק למדי כוסה כולו בכרוזים בצבע כחול אדום.
2. כל עוד אפשר בלי הש' הטקסט ירגיש מדהים יותר. תדמיין את המשפט עם ו' החיבור, למשל. "לוח המודעות רוב השנה היה ריק למדי וכוסה כולו בכרוזים בצבע כחול." המסר עדיין שומר על המשמעות עם ו' החיבור וגם יותר נוח לקריאה. בדרך כלל ש' מסרבלת את העיצוב. התפקיד שלה הוא לעשות חלוקה בין לוואים/זמנים ולא בין היקשרות של ו' החיבור. אותו דבר עם ש' בכל מיני חלקים בסיפור. מומלץ לשים לב לזה.
מבנה התיכון היה ממורק לקראת המשחק החשוב, ובכל פינה הפציע השור עם כדור הפוטבול על גבו, סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון הרננדז, למרות התנגדותם של רוב התלמידים.
3. סדר ההתרחשויות: אם מתחילים לשים לב אליהם רק אחרי שקוראים, רוב הסיכויים שכדאי לגזור פסיקים לא רלוונטים. דבר ראשון, מבחינת האורך, הקטע הזה מאוד ארוך. לא בעיה לתקן אותו עם רצף הגיוני של המידע:
א. מבנה התיכון היה ממורק לקראת המשחק החשוב (התרחשות ראשונה. המבנה היה ככה.)
ב. ובכל פינה הפציע השור עם כדור הפוטבול על גבו, סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון אררנז ( ההתרחשות כאן אמורה להגיע האחרונה. והיא השניה במקום. זה מה שקרה למרות התנגדותם)
ג. למרות התנגדותם של רוב התלמידים (האירוע הזה אמור להיות במקום השני לפי הסדר. אחרי המילה "למרות" צריכה לבוא הסיבה מה הניגוד של למרות - כלומר, המנהל לא שם קודם את הסמל למרות ההתנגדות, ההתנגדות היא שקדמה.)
דוגמה :
לקראת המשחק החשוב מבנה התיכון היה ממורק. אך למרות התנגדותם של רוב התלמידים, בכל פינה הפציע שור עם כדור פוטבול על גבו. סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון אררנז.
איזה משפט נשמע טוב יותר? אם ענית ב מעולה כי זו הייתה המטרה שלי. אתה מרגיש את המשפט זורם יותר? זה אומר שהקצב פורק את החלקים ולא אוגר אותם, שזה דבר טוב. בסך הכל היה צריך להחליף את הסדר של המידע. השינוי לא רק נעים יותר, עכשיו העצירה בקריאה נותנת אוויר ופסיק 1 במקום 3. אם הקטע היה גוש טקסט אחד היה קשה לעצור באמצע, להבין איפה אתה, ובדרך כלל קשה לקרוא חלקים כאלו.
נסה לתכנן מראש איזה סצנות ילכו עם כל מידע.
*********************************
"פססט, דרו, סיימת את העבודה?" קרא טומי לעברו של התלמיד הכי חכם בתיכון לינקולן היל. "הא? מה? כ.. כן טומי, סיימתי אותה עוד ממזמן" ענה לטומי **(אם הוא גימגם בתוך הטקסט מיותר לציין גמגום בתיאור הדיאלוג, וטומי בתוך הדיאלוג נחשב בתור ברירת המחדל שהוא מדבר אל טומי. התיאור "ענה לטומי" מובן מאליו)**
"נהדר, תוכל גם לעשות את שלי עכשיו כן?" שאל טומי באופן רטורי לחלוטין,
3. הקוראים כבר מבינים מי הדמויות המדברות ולחזור שוב על "שאל טומי, אמר וכו'" מאבד יחודיות. מורגש מדי. נסה לשחק קצת עם הדיאלוג שלך,פחות להשתמש בתגי דיאלוג בכל שורה (אמר, התעקש, גמגם) ולתמצת לכמה שפחות.
למשל:
:_______" אמר טומי לדרו.
"_________" שאל דרו.
(טומי) "________"
(דרו) "___________"
(טומי) "______"
"_________" ענה דרו.
כלומר להוריד את המרכאות שורות ולפעמים לוותר על תגים. לפעמים מיותר גם להשתמש בתגי אמר, שאל, אלא בסך הכל להסביר את התנועה וההתנהגות של הדמות בזמן שהיא מדברת. התחושה או המחשבות שלה. ספציפית בדוגמה הזאת, פשוט במרכאות למטה את הדיבור של טומי, ואז לכתוב את המחשבות שלו בנפרד -
הוא ידע שדרו לא יוכל לסרב לו, ועוד שבוע וחצי לפני משחק הגמר הארצי נגד תיכון ווסטמיניסטר.
בנוגע למה שכתבתי על הדיאלוג, היה חשוב לי להדגיש כי זה קורה לך לאורך הסיפור.
וכמה רעיונות שאתה יכול לעשות איתם שימוש: בסיפור עוד משהו שחוזר על עצמו הוא חוסר גיוון במילות זמן. המילים היחידות הן בזמן ש וכש, בעוד אתה יכול לכתוב "חשב לעצמו בעודו ממשיך להביט בטומי" גיוון במילים נרדפות ובבחירות סגנוניות יעלה את הסיפור שלך. אותו דבר שינוי משפטים וניסוחים טריים יותר בלי להסתמך מאוד על "ש", בכללי היא מופעה 15 פעמים רק בקטע ששלחת (המוןן). זה אומר שסגנון המשפטים באותו גוון. תוסיף למשפטים אווירה תוססת יותר, עוד צבעים. ניסוחים שונים. הטקסט ירגיש חי יותר.
זה כל מה שאני מסוגלת לכתוב היום כי אני עוד רגע נרדמת. כמה נקודות חיוביות: הכתיבה שלך ברמה טובה והפוטנציאל חזק בטירוף. ההערות שהצעתי לך הן רק טכניות, באמת שטויות, לא הצלחתי להיזכר בכל הנקודות, אבל חבל לבזבז כתיבה טובה על בעיות טכניות בסדר/דקדוק/רצף זמן/קווי דיאלוג. המשהו הזה מאוד קל לתיקון עם קצת חשיבה ואני מאמינה שאתה יכול.
מקווה שזה עזר :)
יום שבת, הגמר הגדול, אל תשכחו לשמור כרטיס!" הדהדה הכריזה החוזרת על עצמה במסדרונות של בית הספר לינקולן היל.
1. לא מאוד טוב לפצל את הגמר הגדול ויום שבת. אולי יהיה לך קל יותר ואולי אפילו עדיף יותר לחפש ניסוח בסגנון דומה. אם לא תצליח למצוא, תשקול סתם לחפש מילות יחס ומקסימום תעצב את המשפט בצורה שתתאים לך.
למשל בסגנון "הגמר הגדול ביום שבת. אל תשכחו לשמור כרטיס! אני חושבת שזה יקל יותר על הקוראים. מקודם המסר היה חתוך:
למה צריך לשמור כרטיס?
תשובה: בגלל שהגמר הגדול ביום שבת.
תחשוב על המשפט בלי הפסיקים, הרי רצית להתמקד בתאריך של הגמר ולא בתיאור של יום שבת עצמו. לנו הקוראים לא חשוס לדעת שיום שבת הוא גמר גדול אלא שהגמר הגדול *ב*יום שבת. (יום שבת לא יכול להיות שם עצם, הוא כבר שם עצם בעצמו. אם אני לא טועה, התכוונת לתאר מה יקרה ביום שבת ולא את שם העצם שבת)
ככותבים אלו ניסוחים שקל לפספס, אבל ההשפעה שלהם באיך להבין ולקרוא את הטקסט מאוד חזקה כשזה נעשה נכון.
לוח המודעות שרוב השנה היה ריק למדי כוסה כולו בכרוזים בצבע כחול אדום.
2. כל עוד אפשר בלי הש' הטקסט ירגיש מדהים יותר. תדמיין את המשפט עם ו' החיבור, למשל. "לוח המודעות רוב השנה היה ריק למדי וכוסה כולו בכרוזים בצבע כחול." המסר עדיין שומר על המשמעות עם ו' החיבור וגם יותר נוח לקריאה. בדרך כלל ש' מסרבלת את העיצוב. התפקיד שלה הוא לעשות חלוקה בין לוואים/זמנים ולא בין היקשרות של ו' החיבור. אותו דבר עם ש' בכל מיני חלקים בסיפור. מומלץ לשים לב לזה.
מבנה התיכון היה ממורק לקראת המשחק החשוב, ובכל פינה הפציע השור עם כדור הפוטבול על גבו, סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון הרננדז, למרות התנגדותם של רוב התלמידים.
3. סדר ההתרחשויות: אם מתחילים לשים לב אליהם רק אחרי שקוראים, רוב הסיכויים שכדאי לגזור פסיקים לא רלוונטים. דבר ראשון, מבחינת האורך, הקטע הזה מאוד ארוך. לא בעיה לתקן אותו עם רצף הגיוני של המידע:
א. מבנה התיכון היה ממורק לקראת המשחק החשוב (התרחשות ראשונה. המבנה היה ככה.)
ב. ובכל פינה הפציע השור עם כדור הפוטבול על גבו, סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון אררנז ( ההתרחשות כאן אמורה להגיע האחרונה. והיא השניה במקום. זה מה שקרה למרות התנגדותם)
ג. למרות התנגדותם של רוב התלמידים (האירוע הזה אמור להיות במקום השני לפי הסדר. אחרי המילה "למרות" צריכה לבוא הסיבה מה הניגוד של למרות - כלומר, המנהל לא שם קודם את הסמל למרות ההתנגדות, ההתנגדות היא שקדמה.)
דוגמה :
לקראת המשחק החשוב מבנה התיכון היה ממורק. אך למרות התנגדותם של רוב התלמידים, בכל פינה הפציע שור עם כדור פוטבול על גבו. סמל התיכון החדש עליו החליט מנהל בית הספר אדון אררנז.
איזה משפט נשמע טוב יותר? אם ענית ב מעולה כי זו הייתה המטרה שלי. אתה מרגיש את המשפט זורם יותר? זה אומר שהקצב פורק את החלקים ולא אוגר אותם, שזה דבר טוב. בסך הכל היה צריך להחליף את הסדר של המידע. השינוי לא רק נעים יותר, עכשיו העצירה בקריאה נותנת אוויר ופסיק 1 במקום 3. אם הקטע היה גוש טקסט אחד היה קשה לעצור באמצע, להבין איפה אתה, ובדרך כלל קשה לקרוא חלקים כאלו.
נסה לתכנן מראש איזה סצנות ילכו עם כל מידע.
*********************************
"פססט, דרו, סיימת את העבודה?" קרא טומי לעברו של התלמיד הכי חכם בתיכון לינקולן היל. "הא? מה? כ.. כן טומי, סיימתי אותה עוד ממזמן" ענה לטומי **(אם הוא גימגם בתוך הטקסט מיותר לציין גמגום בתיאור הדיאלוג, וטומי בתוך הדיאלוג נחשב בתור ברירת המחדל שהוא מדבר אל טומי. התיאור "ענה לטומי" מובן מאליו)**
"נהדר, תוכל גם לעשות את שלי עכשיו כן?" שאל טומי באופן רטורי לחלוטין,
3. הקוראים כבר מבינים מי הדמויות המדברות ולחזור שוב על "שאל טומי, אמר וכו'" מאבד יחודיות. מורגש מדי. נסה לשחק קצת עם הדיאלוג שלך,פחות להשתמש בתגי דיאלוג בכל שורה (אמר, התעקש, גמגם) ולתמצת לכמה שפחות.
למשל:
:_______" אמר טומי לדרו.
"_________" שאל דרו.
(טומי) "________"
(דרו) "___________"
(טומי) "______"
"_________" ענה דרו.
כלומר להוריד את המרכאות שורות ולפעמים לוותר על תגים. לפעמים מיותר גם להשתמש בתגי אמר, שאל, אלא בסך הכל להסביר את התנועה וההתנהגות של הדמות בזמן שהיא מדברת. התחושה או המחשבות שלה. ספציפית בדוגמה הזאת, פשוט במרכאות למטה את הדיבור של טומי, ואז לכתוב את המחשבות שלו בנפרד -
הוא ידע שדרו לא יוכל לסרב לו, ועוד שבוע וחצי לפני משחק הגמר הארצי נגד תיכון ווסטמיניסטר.
בנוגע למה שכתבתי על הדיאלוג, היה חשוב לי להדגיש כי זה קורה לך לאורך הסיפור.
וכמה רעיונות שאתה יכול לעשות איתם שימוש: בסיפור עוד משהו שחוזר על עצמו הוא חוסר גיוון במילות זמן. המילים היחידות הן בזמן ש וכש, בעוד אתה יכול לכתוב "חשב לעצמו בעודו ממשיך להביט בטומי" גיוון במילים נרדפות ובבחירות סגנוניות יעלה את הסיפור שלך. אותו דבר שינוי משפטים וניסוחים טריים יותר בלי להסתמך מאוד על "ש", בכללי היא מופעה 15 פעמים רק בקטע ששלחת (המוןן). זה אומר שסגנון המשפטים באותו גוון. תוסיף למשפטים אווירה תוססת יותר, עוד צבעים. ניסוחים שונים. הטקסט ירגיש חי יותר.
זה כל מה שאני מסוגלת לכתוב היום כי אני עוד רגע נרדמת. כמה נקודות חיוביות: הכתיבה שלך ברמה טובה והפוטנציאל חזק בטירוף. ההערות שהצעתי לך הן רק טכניות, באמת שטויות, לא הצלחתי להיזכר בכל הנקודות, אבל חבל לבזבז כתיבה טובה על בעיות טכניות בסדר/דקדוק/רצף זמן/קווי דיאלוג. המשהו הזה מאוד קל לתיקון עם קצת חשיבה ואני מאמינה שאתה יכול.
מקווה שזה עזר :)