33 תשובות
בדיוק באתי לשאול פה שאלה אם רק אותי זה מלחית בטירוף ומפחיד ובאמת כואב לי בלב שזה קורה כי כל העולם נגדנו בלי לדעת כלום וזה הדבר הכי כואב שסבתא רבתא שלי בנתה פה את המדינה וכולם שונאים אותנו זה באמת ככ קשה לי
אנונימית
אני חושבת שכל עוד ארהב איתנו הכל טוב ויש עוד המון מדינות ואנשים שאוהבים אותנו
כל מי שתומל בחמאס עיוור פשוט וכל מה שנותר לנו זה לרחם עליו
כל המפורסמים שתומכים בפלסטין שאהבנו אותם פעם אין לנו *שום סיבה להמשיך לאהוב אותם .*
כל מי שתומל בחמאס עיוור פשוט וכל מה שנותר לנו זה לרחם עליו
כל המפורסמים שתומכים בפלסטין שאהבנו אותם פעם אין לנו *שום סיבה להמשיך לאהוב אותם .*
האנשים בדרגות ללא חשיבות בעולם שונאים אותנו.
ברגע שמגיעים לדרגת חשיבות מסויימת מבינים שישראל והעם היהודי הם הקבוצה המוצלחת בעולם ביחס לגודל שלה, ושלכל העולם עדיף שנהיה בצד שלהם מאשר נגדם.
אז האנשים החשובים (ובייחוד אלו ששולטים בעולם) מבינים שאנחנו טובים להם, ולכן הם לא יתקפו אותנו, וממי שאינו חשוב אין צורך לפחד.
אנחנו לא ניכחד, פשוט כי אנחנו טובים מספיק כדי להחזיק מעמד, כל עוד נעבוד ביחד במטרה משותפת-לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית ועצמאית-אין שום סיבה שניכחד.
ברגע שמגיעים לדרגת חשיבות מסויימת מבינים שישראל והעם היהודי הם הקבוצה המוצלחת בעולם ביחס לגודל שלה, ושלכל העולם עדיף שנהיה בצד שלהם מאשר נגדם.
אז האנשים החשובים (ובייחוד אלו ששולטים בעולם) מבינים שאנחנו טובים להם, ולכן הם לא יתקפו אותנו, וממי שאינו חשוב אין צורך לפחד.
אנחנו לא ניכחד, פשוט כי אנחנו טובים מספיק כדי להחזיק מעמד, כל עוד נעבוד ביחד במטרה משותפת-לשמור על ישראל יהודית, דמוקרטית ועצמאית-אין שום סיבה שניכחד.
שואל השאלה:
^אנונימית
כן זאת השאלה שלי, כןלם עומדים לפרוץ מולנו מלחמה? תהיה עוד מלחמת עולם? די, אני לא רוצה את זה. אני לא רוצה, הם שכנעו אותם שאנחנו הרעים בסיפור וזה ככ ילדותי. הם מאמינים לדברים כאלה כמו ילדים קטנים, וזה אמיתי, הם באמת יכולים לפרוץ נגדינו במלחמה.
אני ליטרלי לא רוצה למות אני רק מתחיל את גיל הנוער.
^אנונימית
כן זאת השאלה שלי, כןלם עומדים לפרוץ מולנו מלחמה? תהיה עוד מלחמת עולם? די, אני לא רוצה את זה. אני לא רוצה, הם שכנעו אותם שאנחנו הרעים בסיפור וזה ככ ילדותי. הם מאמינים לדברים כאלה כמו ילדים קטנים, וזה אמיתי, הם באמת יכולים לפרוץ נגדינו במלחמה.
אני ליטרלי לא רוצה למות אני רק מתחיל את גיל הנוער.
לא תפרוץ מלחמת עולם בגללנו, אנחנו לא מספיק חשובים.
רוב העולם אפילו לא הולך לתקוף אותנו.
מאז 1973 אין אף מדינה שבאמת מנסה להילחם בנו באופן מלא, הן כולן הבינו שאנחנו עוצמתיים מספיק כדי לנצח אותם או שלא שווה להילחם בנו.
הם יכולים להאמים במה שהם רוצים, כל עוד הם לא חשובים אין צורך להתייחס אליהם.
רוב העולם אפילו לא הולך לתקוף אותנו.
מאז 1973 אין אף מדינה שבאמת מנסה להילחם בנו באופן מלא, הן כולן הבינו שאנחנו עוצמתיים מספיק כדי לנצח אותם או שלא שווה להילחם בנו.
הם יכולים להאמים במה שהם רוצים, כל עוד הם לא חשובים אין צורך להתייחס אליהם.
לא תהיה עוד מלחמת עולם
וגם עם כן ארצות הברית איתנו ועוד מלא מדינות חזקות
מי הם בלאסטין ליידנו?!
וגם עם כן ארצות הברית איתנו ועוד מלא מדינות חזקות
מי הם בלאסטין ליידנו?!
כשרוב האנשים תומכים בפלסטין זה לא אומר שום דבר לגבי מה שהם חושבים על ישראלים כבני אדם. אנחנו צריכים להתחיל להפריד בין המדינה לאנשים.
אני חושבת בכללי שהשיח של "אני תומך בישראל"/ "אני תומך בפלסטין" הוא דפוק לחלוטין, מה זאת אומרת אני תומך בישראל? אני תומך בישראל להפציץ בעזה? אני תומך בישראל להמשיך עם המצור על עזה והכיבוש בשטחים? כשאני תומך בפלסטין זאת אומרת שאני תומך בחמאס? כשאני תומך בפלסטין זאת אומרת שאני תומך בכך שישלחו טילים על אנשים חפים מפשע בישראל?
המושגים האלו דפוקים מיסודם וחסרי כל משמעות, אנחנו צריכים להפסיק להיאחז בלאומיות שגובלת בלאומנות ולהתחיל לדבר כבנות אדם, להפריד את עצמנו מהמדינה ולדבר כאינדיבידואלים.
אני ישראלית ומאוד כואב לי על האנשים בעזה, וכן אני מותחת ביקורת כלפי מדינת ישראל שהפציצה בעזה, זה הופך אותי לשונאת ישראל? ממש לא.
כשאנשים מחו"ל מביעים ביקורת על ישראל לפעמים היא חסרת כל ביסוס, מאוד קיצונית ולא נאחזת במציאות ולרוב מושפעת משקרים שמופצים ברחבי הרשת, אך זה אומר שהם שונאים ישראלים? ממש לא, זה אומר שהם בורים ושבמקום להחליט שזהו, כולם שונאים את ישראל וישראלים אולי כדאי לפתח שיחה ולתת גם את נקודת מבטך וכמובן כל הזמן להיות במודעות לגבי מה שהאנשים שחיים בעזה עוברים.
אני חושבת בכללי שהשיח של "אני תומך בישראל"/ "אני תומך בפלסטין" הוא דפוק לחלוטין, מה זאת אומרת אני תומך בישראל? אני תומך בישראל להפציץ בעזה? אני תומך בישראל להמשיך עם המצור על עזה והכיבוש בשטחים? כשאני תומך בפלסטין זאת אומרת שאני תומך בחמאס? כשאני תומך בפלסטין זאת אומרת שאני תומך בכך שישלחו טילים על אנשים חפים מפשע בישראל?
המושגים האלו דפוקים מיסודם וחסרי כל משמעות, אנחנו צריכים להפסיק להיאחז בלאומיות שגובלת בלאומנות ולהתחיל לדבר כבנות אדם, להפריד את עצמנו מהמדינה ולדבר כאינדיבידואלים.
אני ישראלית ומאוד כואב לי על האנשים בעזה, וכן אני מותחת ביקורת כלפי מדינת ישראל שהפציצה בעזה, זה הופך אותי לשונאת ישראל? ממש לא.
כשאנשים מחו"ל מביעים ביקורת על ישראל לפעמים היא חסרת כל ביסוס, מאוד קיצונית ולא נאחזת במציאות ולרוב מושפעת משקרים שמופצים ברחבי הרשת, אך זה אומר שהם שונאים ישראלים? ממש לא, זה אומר שהם בורים ושבמקום להחליט שזהו, כולם שונאים את ישראל וישראלים אולי כדאי לפתח שיחה ולתת גם את נקודת מבטך וכמובן כל הזמן להיות במודעות לגבי מה שהאנשים שחיים בעזה עוברים.
כן.
אני מעריצה של דילן אובריין מ2017 והוא ממש אכזב אותי אבל אני לא מצליחה להפסיק לאהוב אותו ולהעריץ אותו על כל הדברים שהוא עושה.
העולם מושפע מהרשתות החברתיות וכולם פשוט עיוורים למציאות.
תזכור שבסופו של דבר האמת תצא לאור :) 3>>
אני מעריצה של דילן אובריין מ2017 והוא ממש אכזב אותי אבל אני לא מצליחה להפסיק לאהוב אותו ולהעריץ אותו על כל הדברים שהוא עושה.
העולם מושפע מהרשתות החברתיות וכולם פשוט עיוורים למציאות.
תזכור שבסופו של דבר האמת תצא לאור :) 3>>
שואל השאלה:
^save sheikh jarrah
אתה ליטרלי עם תמונה של פרו פלסטינאי סליחה אבל אני לא הולך לקרוא את מה שכתבת, אני לא אתן יחס מסוים לאנשים שתומכים בפלסטין.
^save sheikh jarrah
אתה ליטרלי עם תמונה של פרו פלסטינאי סליחה אבל אני לא הולך לקרוא את מה שכתבת, אני לא אתן יחס מסוים לאנשים שתומכים בפלסטין.
^ממליץ לך לקרוא את מה שהוא כתב דווקא.
מאוד מעניין.
מאוד מעניין.
חחחחחח, אני עם תמונה שהמשמעות שלה היא להפסיק את הגירוש של תושבי שייח ג'ארח, לא של תמיכה בפלסטין (בדיוק על המושג המוזר הזה התגובה שלי).
ואם אתה מבטל דעות של אנשים בגלל שהם נגד גירוש של אנשים מהבתים שלהם אז אין לי ממש מה לומר...
ואם אתה מבטל דעות של אנשים בגלל שהם נגד גירוש של אנשים מהבתים שלהם אז אין לי ממש מה לומר...
שואל השאלה:
^לא אני לא מבטל אנשים כאלה אני לא מבטל אנשים, לפי מה שאני יודע תמונה (כמו שיש לך) זה תמונה של פרו פלסטינאים, בעצם להביע שאותם אנשים תומכים בפלסטין. אני יודע שזה נשמע כאילו אני שופט אותך אבל לא, אני פשוט כנראה פגוע ממך איכשהו כי מבחינתי את משדרת שאת תומכת בפלסטין. ואמ כן זה קצת פוגע בי (אנחה אם תצחקו על זה אני לא אדע ככ מה להגיב אבל תסכימו איתי שזה לא נעים לשמוע שאנשים לא תומכים במדינה שלך), אני לא ככ יודע מה כתבת שם אבל בגלל התמונה אני מניח שזה למה פלסטין צודקת, אני לא אומר שזה מה שכתבת זה פשוט מה שחשבתי מהתחלה.
סליחה אם טעיתי בלשון פנייה ושוב אני אומר אני לא שופט אותך ואני לא ש1נא אותך או משהו כזה :( 3/>
^לא אני לא מבטל אנשים כאלה אני לא מבטל אנשים, לפי מה שאני יודע תמונה (כמו שיש לך) זה תמונה של פרו פלסטינאים, בעצם להביע שאותם אנשים תומכים בפלסטין. אני יודע שזה נשמע כאילו אני שופט אותך אבל לא, אני פשוט כנראה פגוע ממך איכשהו כי מבחינתי את משדרת שאת תומכת בפלסטין. ואמ כן זה קצת פוגע בי (אנחה אם תצחקו על זה אני לא אדע ככ מה להגיב אבל תסכימו איתי שזה לא נעים לשמוע שאנשים לא תומכים במדינה שלך), אני לא ככ יודע מה כתבת שם אבל בגלל התמונה אני מניח שזה למה פלסטין צודקת, אני לא אומר שזה מה שכתבת זה פשוט מה שחשבתי מהתחלה.
סליחה אם טעיתי בלשון פנייה ושוב אני אומר אני לא שופט אותך ואני לא ש1נא אותך או משהו כזה :( 3/>
עוד פעם, התמונה היא לא תמיכה בפלסטין, היא נגד גירוש תושבי שייח ג'ארח.
ולא כתבתי בתגובה שלי למה פלסטין צודקת כי אני אפילו לא מבינה מה זה המושג הזה "פלסטין צודקת", אני מבינה שאתה לא רוצה לקרוא את התגובה שלי אבל רק כך תוכל להבין שכל מה שכתבת עליי לא נכון.
בכל מקרה לשון הפנייה שלי הוא גם זכר וגם נקבה אז לא משנה לי:)
ולא כתבתי בתגובה שלי למה פלסטין צודקת כי אני אפילו לא מבינה מה זה המושג הזה "פלסטין צודקת", אני מבינה שאתה לא רוצה לקרוא את התגובה שלי אבל רק כך תוכל להבין שכל מה שכתבת עליי לא נכון.
בכל מקרה לשון הפנייה שלי הוא גם זכר וגם נקבה אז לא משנה לי:)
שואל השאלה:
אוקיי מצטער על אי הבנה :( אני אקרא את התגובה 3>
אוקיי מצטער על אי הבנה :( אני אקרא את התגובה 3>
שואל השאלה:
^save sheikh jarrah
אנחה, את צודקת.
אני מצטער ששפטתי אותך ככה, לא התכוונתי לזה.
טכנית כן, מה זה אומר לתמוך בפלסטין/ישראל? אני לא חשבתי על זה, פעם כשאנשים אמרו לי שהם תומכים בפלסטין חשבתי שהם תומכים בקיום שלה ולא בקיום של ישראל.
אנחה, זה ככ מוזר.
אני כבר לא יודע מה עומד לקרות, זה מסתכל אותי.
שוב סליחה על אי ההבנה ותודה שניסית לשנות את דעתי :))
^save sheikh jarrah
אנחה, את צודקת.
אני מצטער ששפטתי אותך ככה, לא התכוונתי לזה.
טכנית כן, מה זה אומר לתמוך בפלסטין/ישראל? אני לא חשבתי על זה, פעם כשאנשים אמרו לי שהם תומכים בפלסטין חשבתי שהם תומכים בקיום שלה ולא בקיום של ישראל.
אנחה, זה ככ מוזר.
אני כבר לא יודע מה עומד לקרות, זה מסתכל אותי.
שוב סליחה על אי ההבנה ותודה שניסית לשנות את דעתי :))
שמע זה לא חדש כול מבצע זה ככה
תן לזה זמן וזה יעבור, אחוז גובהה מהם פרו פלסטין כי זה כמו "טרנד" והם לא באמת יודעים מה קורה באמת וכמו כול טרנד זה יחלוף עד המבצע הבא
תן לזה זמן וזה יעבור, אחוז גובהה מהם פרו פלסטין כי זה כמו "טרנד" והם לא באמת יודעים מה קורה באמת וכמו כול טרנד זה יחלוף עד המבצע הבא
הכל בסדר:)
העתיד הוא בנו, אנחנו הפלסטינים והישראלים שחיים פה צריכים לנהל שיח ולפעול למען שלום ודו קיום ובמקום להראות לעולם את הפילוג, השנאה והאלימות, את הרצון לחיים משותפים ושלווים, שחיים פה בני אדם ולא מפלצות. חלק מהאנשים בחו"ל, משני הצדדים עיוורים למציאות ומאוד קיצוניים. הם רואים את המציאות פה כשחור או לבן בעוד שזה לא.
העתיד הוא בנו, אנחנו הפלסטינים והישראלים שחיים פה צריכים לנהל שיח ולפעול למען שלום ודו קיום ובמקום להראות לעולם את הפילוג, השנאה והאלימות, את הרצון לחיים משותפים ושלווים, שחיים פה בני אדם ולא מפלצות. חלק מהאנשים בחו"ל, משני הצדדים עיוורים למציאות ומאוד קיצוניים. הם רואים את המציאות פה כשחור או לבן בעוד שזה לא.
את מודעת לזה שב-1948 הערבים עשו בדיוק אותו דבר רק הרבה יותר גרוע וגם בצורה לא חוקית רצחו יהודים שגרו שם מ-1860 בצורה חוקית והעיפו אותם באלימותעל מה יש לך פה להגן?? נתנו לערבים אפשרות אפילו אחרי כל המשפטים שהיו שהקרקע תהיה של היהודים והם יוכלו לחיות שם אבל לשלם מיסים והם לא שילמו כבר מלא שנים זה למה מעיפים אותם מה לעזאזל יש לתמוך פה? את אשכרה מושפעת מטיקטוק אני לא מאמינה
אגיד לך את האמת, גם אותי בהתחלה הלחיץ כל הסיפור עם המפורסמים, והפרופילים השונים במדיות השונות שבוחרים לצודד בפל0טינאים, וזה אכן נראה כאילו כל העולם נגדנו.
אך יש לי 2 דברים להגיד לך -
1) זה שאלו שתומכים בפל0טינאים יודעים לצעוק את זה יותר חזק לא אומר שהם הרוב. יש מספיק אנשים שעומדים לצד ישראל, או אפילו לא בוחרים צד. לצערי אנחנו פשוט פחות שומעים עליהם ופחות נחשפים אליהם אבל אם תחפשי את תמצאי, תאמיני לי.
2) אני קוראת עכשיו ספר שהתחלתי היום שנכתב בשנת 2014, הוא מדבר בדיוק על מה שאנחנו חווים היום והוא כל כך רלוונטי לתקופה, אצוטט לך את גב הספר - "הסכסוך הישראלי - ערבי עומד במרכזה של אחת ההונאות הגדולות ביותר של העשורים האחרונים. כאשר כמחצית מהאירופים חושבים שישראל נוהגת בפל0טינים כפי שהנאצים נהגו ביהודים; כאשר אנשי אקדמיה מכובדים טוענים שבשנת 1948 ביצעה ישראל את אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה המודרנית; כאשר מדינאי רציני כמו ביל קלינטון קובע שהסכסוך הישראלי - ערבי הוא הגורם העיקרי לטרור העולמי; וכאשר אנשי רוח בולטים חושבים שישראל היא מדינת אפרטהייד - המסקנה הבלתי נמנעת היא שהשקרים מנצחים.
הספר מביא מלא דוגמאות כיצד מדינת ישראל הפכה להיות השעיר לעזאזל של העולם שלנו, אך זה לא משנה כי זה לא דבר חדש, אנחנו פשוט עכשיו נחשפים לזה מחדש.
אין מה לעשות תמיד יהיו מי שיהיה להם מה להגיד, בין אם תעשי כך ובין אם תעשי כך, אבל אנחנו לא הולכים לשום מקום אל תדאגי.
כבר שנים מדברים, כבר משנות ה-80-90 יש שיח על מה שישראל עשתה לערבים ועל ההתעללות שלנו בהם כביכול. אבל שום דבר לא השתנה וגם לא הולך להשתנות בזמן הקרוב. זה גם מנחם וגם מעציב לצערי.
אך יש לי 2 דברים להגיד לך -
1) זה שאלו שתומכים בפל0טינאים יודעים לצעוק את זה יותר חזק לא אומר שהם הרוב. יש מספיק אנשים שעומדים לצד ישראל, או אפילו לא בוחרים צד. לצערי אנחנו פשוט פחות שומעים עליהם ופחות נחשפים אליהם אבל אם תחפשי את תמצאי, תאמיני לי.
2) אני קוראת עכשיו ספר שהתחלתי היום שנכתב בשנת 2014, הוא מדבר בדיוק על מה שאנחנו חווים היום והוא כל כך רלוונטי לתקופה, אצוטט לך את גב הספר - "הסכסוך הישראלי - ערבי עומד במרכזה של אחת ההונאות הגדולות ביותר של העשורים האחרונים. כאשר כמחצית מהאירופים חושבים שישראל נוהגת בפל0טינים כפי שהנאצים נהגו ביהודים; כאשר אנשי אקדמיה מכובדים טוענים שבשנת 1948 ביצעה ישראל את אחד הפשעים החמורים בהיסטוריה המודרנית; כאשר מדינאי רציני כמו ביל קלינטון קובע שהסכסוך הישראלי - ערבי הוא הגורם העיקרי לטרור העולמי; וכאשר אנשי רוח בולטים חושבים שישראל היא מדינת אפרטהייד - המסקנה הבלתי נמנעת היא שהשקרים מנצחים.
הספר מביא מלא דוגמאות כיצד מדינת ישראל הפכה להיות השעיר לעזאזל של העולם שלנו, אך זה לא משנה כי זה לא דבר חדש, אנחנו פשוט עכשיו נחשפים לזה מחדש.
אין מה לעשות תמיד יהיו מי שיהיה להם מה להגיד, בין אם תעשי כך ובין אם תעשי כך, אבל אנחנו לא הולכים לשום מקום אל תדאגי.
כבר שנים מדברים, כבר משנות ה-80-90 יש שיח על מה שישראל עשתה לערבים ועל ההתעללות שלנו בהם כביכול. אבל שום דבר לא השתנה וגם לא הולך להשתנות בזמן הקרוב. זה גם מנחם וגם מעציב לצערי.
ואגב, רק רציתי להוסיף, במקום לתמוך בפלסטין או בישראל, בואו פשוט נתמוך בבני אדם, כשנעשה עוול עלינו לצאת נגדו לא משנה איזו משינה או ארגון גורמים לזה, פה יש בני אדם וגם שם וכולנו רוצים פשוט לחיות, זה הכל.
סייב ג'ראח^
2 דברים, 1 הרעיון של הפרופיל הפרובוקטיבי יפה, מניחה שהוא מביא לך הרבה תגובות ותשומת לב.
2. אם אותם תושבי שייח ג'ראח היו משלמים מיסים ועומדים בחוקים של כל אזרח לא היו מגרשים אותם מבתיהם, אך צר לי להגיד לך שהם לא עושים זאת ואם הם לא פועלים כמו כל אזרח שומר חוק, הם צריכים לקבל את אותו גזר דין כמו כל אזרח אחר שלא משלם מיסים, לא עומד בחוקים, עושה בלאגן וקטטות ולא מכיר בשלטון יהודי בארץ ישראל.
אז בואו לא נרחם עליהם כיוון שהם לא בדיוק צדיקים שמגיע להם רחמים. אם הם היו רוצים להישאר הם יכלו, הם הביאו את זה על עצמם.
2 דברים, 1 הרעיון של הפרופיל הפרובוקטיבי יפה, מניחה שהוא מביא לך הרבה תגובות ותשומת לב.
2. אם אותם תושבי שייח ג'ראח היו משלמים מיסים ועומדים בחוקים של כל אזרח לא היו מגרשים אותם מבתיהם, אך צר לי להגיד לך שהם לא עושים זאת ואם הם לא פועלים כמו כל אזרח שומר חוק, הם צריכים לקבל את אותו גזר דין כמו כל אזרח אחר שלא משלם מיסים, לא עומד בחוקים, עושה בלאגן וקטטות ולא מכיר בשלטון יהודי בארץ ישראל.
אז בואו לא נרחם עליהם כיוון שהם לא בדיוק צדיקים שמגיע להם רחמים. אם הם היו רוצים להישאר הם יכלו, הם הביאו את זה על עצמם.
דיי נו, באמת? מושפעת מטיקטוק? אני מכיר אנשים שמפגינים בשייח ג'ארח, אני חקרתי את הנושא.
החוק היה יכול להיות מאוד יפה אם הוא לא היה חד צדדי וגזעני. למה חוק נכסי נפקדים תקף רק על יהודים?
אם החוק היה תקף על ערבים גם כן, חלק נכבד מאוד מירושלים, ולדעתי אלפי אם לא עשרות אלפי נכסים היו חוזרים לבעליהם הפלסטינים.
שיחליטו, או שמבטלים את החוק או שהחוק תקף גם על ערבים.
החוק היה יכול להיות מאוד יפה אם הוא לא היה חד צדדי וגזעני. למה חוק נכסי נפקדים תקף רק על יהודים?
אם החוק היה תקף על ערבים גם כן, חלק נכבד מאוד מירושלים, ולדעתי אלפי אם לא עשרות אלפי נכסים היו חוזרים לבעליהם הפלסטינים.
שיחליטו, או שמבטלים את החוק או שהחוק תקף גם על ערבים.
1. הפרופיל נועד לעורר מודעות, תשומת לב לא חסרה לי..
2. הגירוש הוא לא בגלל תשלום מסים, הסיפור הוא:
"את תביעות הפינוי נגד משפחות סקאפי (13 נפשות), ג'אעוני (2 נפשות) אבו חסנה (6 נפשות) ואלכורד (6 נפשות) הגישה חברה בשם "נחלת שמעון" בבעלות חברה זרה הרשומה בדלוור, המייצגת גורמים מתנחליים שמבקשים להקים התנחלות גדולה בשייח ג'ראח. המתנחלים רכשו את הקרקע משתי אגודות יהודיות "ועד עדת הספרדים" ו"ועד כנסת ישראל" שלטענתן רכשו את השטח בסוף המאה ה-19. ב-1948 עבר השטח, שהיה אז ללא מבנים, לשליטת ירדן. הירדנים ייעדו את הקרקע לשיקום פליטים פלסטיניים והקימו בה שכונה לעשרות משפחות. לאחר 1967 קיבלו האגודות היהודיות את הקרקע חזרה לבעלותן, לפי חוק הסדרי משפט ומנהל, והחלו לתבוע את משפחות הפליטים לפנות את בתיהן. בכך מנסות האגודות לממש את "זכות השיבה" לנכסים שנלקחו ב-1948 (דבר שלא ניתן לפלסטינים)."
זה הסיפור, חוק חד צדדי וגזעני.
ומשפחות שלמות שמגורשות מבתיהן בהחלט מגיע להן רחמים, זו אנושיות ותו לא.
2. הגירוש הוא לא בגלל תשלום מסים, הסיפור הוא:
"את תביעות הפינוי נגד משפחות סקאפי (13 נפשות), ג'אעוני (2 נפשות) אבו חסנה (6 נפשות) ואלכורד (6 נפשות) הגישה חברה בשם "נחלת שמעון" בבעלות חברה זרה הרשומה בדלוור, המייצגת גורמים מתנחליים שמבקשים להקים התנחלות גדולה בשייח ג'ראח. המתנחלים רכשו את הקרקע משתי אגודות יהודיות "ועד עדת הספרדים" ו"ועד כנסת ישראל" שלטענתן רכשו את השטח בסוף המאה ה-19. ב-1948 עבר השטח, שהיה אז ללא מבנים, לשליטת ירדן. הירדנים ייעדו את הקרקע לשיקום פליטים פלסטיניים והקימו בה שכונה לעשרות משפחות. לאחר 1967 קיבלו האגודות היהודיות את הקרקע חזרה לבעלותן, לפי חוק הסדרי משפט ומנהל, והחלו לתבוע את משפחות הפליטים לפנות את בתיהן. בכך מנסות האגודות לממש את "זכות השיבה" לנכסים שנלקחו ב-1948 (דבר שלא ניתן לפלסטינים)."
זה הסיפור, חוק חד צדדי וגזעני.
ומשפחות שלמות שמגורשות מבתיהן בהחלט מגיע להן רחמים, זו אנושיות ותו לא.
לא לא מושפעת מטיקטוק, מושפעת מוויקיפדיה-
בשנת 1982 הגישו שני הוועדים תביעה למימוש בעלותם ב-17 דירות בנויות בשטח. במסגרת ההליך המשפטי הגיעו הצדדים להסכם, שקיבל תוקף של פסק דין, על פיו מכירים התושבים הערבים בבעלות של הוועדים היהודים על המקום ובמקביל יוענק לדיירים מעמד של "דייר מוגן", לפיו מחובתם לשלם דמי שכירות לוועדים ולתחזק את הנכס באופן נאות[13].
מאוחר יותר טענו התושבים שההסכם נחתם על ידי עורך הדין שייצג אותם "מאחורי גבם", וסירבו לשלם את דמי השכירות כדי לא להכיר בבעלות הוועדים על הבתים[9]. טענה זאת נדחתה בידי בית המשפט שקבע שלהסכם תוקף משפטי מחייב[13].
בשנת 1993 הגישו הוועדים תביעה לפינוי התושבים מהדירות, בטענה שהם איבדו מעמד "דייר מוגן" מאחר שלא שילמו דמי שכירות וחלקם אף לא תחזקו את הנכסים כראוי וביצעו שינוי במבנה ללא היתר[13].
בשנת 1997 הגיש פלסטיני בשם חג'אזי תביעת בעלות על חלק מהבניין אך בית המשפט דחה את תביעתו. חג'אזי ערער לבית המשפט העליון וערעורו נדחה. במקביל, תביעות של חלק מהתושבים הפלסטינים לבטל את ההסכם מ-1982 נדחו בבית המשפט שקבע שלהסכם יש תוקף מחייב[13].
בשנת 2008 מכר הוועד את המתחם לחברה פרטית בשם "נחלת שמעון אינטרנשיונל"[9], הרשומה במדינת דלאוור שבה חוקי החברות מאפשרים לבעלי חברה להישאר אנונימיים[14].
הבתים פונו מדייריהם (כ-60 תושבים) בידי משטרת ישראל בהוראת בג"ץ[15], וזמן קצר לאחר מכן נכנסו להתגורר בבתים תושבים יהודים[16].
בפברואר 2014 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הקמה של קמפוס בן 12 קומות (9 מעל הקרקע) אשר ישמש את מוסדות ישיבת אור שמח וכן כמחסני חירום עבור ארגוני החירום וההצלה בעיר, ביניהם זק"א[17]. על פי החלטת בית המשפט העליון, משפחת שמאסנה, שניהלה מאבק ארוך נגד פינוי ביתה, תתפנה מביתה בתוך כשנה[18].
בשנת 1982 הגישו שני הוועדים תביעה למימוש בעלותם ב-17 דירות בנויות בשטח. במסגרת ההליך המשפטי הגיעו הצדדים להסכם, שקיבל תוקף של פסק דין, על פיו מכירים התושבים הערבים בבעלות של הוועדים היהודים על המקום ובמקביל יוענק לדיירים מעמד של "דייר מוגן", לפיו מחובתם לשלם דמי שכירות לוועדים ולתחזק את הנכס באופן נאות[13].
מאוחר יותר טענו התושבים שההסכם נחתם על ידי עורך הדין שייצג אותם "מאחורי גבם", וסירבו לשלם את דמי השכירות כדי לא להכיר בבעלות הוועדים על הבתים[9]. טענה זאת נדחתה בידי בית המשפט שקבע שלהסכם תוקף משפטי מחייב[13].
בשנת 1993 הגישו הוועדים תביעה לפינוי התושבים מהדירות, בטענה שהם איבדו מעמד "דייר מוגן" מאחר שלא שילמו דמי שכירות וחלקם אף לא תחזקו את הנכסים כראוי וביצעו שינוי במבנה ללא היתר[13].
בשנת 1997 הגיש פלסטיני בשם חג'אזי תביעת בעלות על חלק מהבניין אך בית המשפט דחה את תביעתו. חג'אזי ערער לבית המשפט העליון וערעורו נדחה. במקביל, תביעות של חלק מהתושבים הפלסטינים לבטל את ההסכם מ-1982 נדחו בבית המשפט שקבע שלהסכם יש תוקף מחייב[13].
בשנת 2008 מכר הוועד את המתחם לחברה פרטית בשם "נחלת שמעון אינטרנשיונל"[9], הרשומה במדינת דלאוור שבה חוקי החברות מאפשרים לבעלי חברה להישאר אנונימיים[14].
הבתים פונו מדייריהם (כ-60 תושבים) בידי משטרת ישראל בהוראת בג"ץ[15], וזמן קצר לאחר מכן נכנסו להתגורר בבתים תושבים יהודים[16].
בפברואר 2014 אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בירושלים הקמה של קמפוס בן 12 קומות (9 מעל הקרקע) אשר ישמש את מוסדות ישיבת אור שמח וכן כמחסני חירום עבור ארגוני החירום וההצלה בעיר, ביניהם זק"א[17]. על פי החלטת בית המשפט העליון, משפחת שמאסנה, שניהלה מאבק ארוך נגד פינוי ביתה, תתפנה מביתה בתוך כשנה[18].
זה ממש לא גזעני לא לתת את זכות השיבה למישהו שעזב את המדינה והוא לא יהודי.
זו מדינה יהודית, זה שהוא חי פה בשנת 1947 או לפני כן, לא נותן לו את הזכות לבוא 70 שנה אחר כך ולדרוש לחיות פה שוב.
סליחה אבל אם כך גם כל אדם לא יהודי אחר שחי פה לפני 1948 יכול פתאןם לחזור ולבקש לחיות פה, זה לא אפשרי. אנחנו מדינה יהודית וזה לא גזעני לתת בית של ערבי ללא אזרחות ליהודי *שמשלם מיסים* ולא עובר על חוקים ויוצר מהומות בירושלים.
אם הם היו משלמים מיסים, ומתנהגים בדרך סליחה אבל יותר רגועה ובלי מהומות וזריקת אבנים על שוטרים וכו' אולי היה ניתן להגיע איתם להסכמה הדדית, אך הם בחרו בדרך אחרת והחשבון של זה הוא עליהם.
זו מדינה יהודית, זה שהוא חי פה בשנת 1947 או לפני כן, לא נותן לו את הזכות לבוא 70 שנה אחר כך ולדרוש לחיות פה שוב.
סליחה אבל אם כך גם כל אדם לא יהודי אחר שחי פה לפני 1948 יכול פתאןם לחזור ולבקש לחיות פה, זה לא אפשרי. אנחנו מדינה יהודית וזה לא גזעני לתת בית של ערבי ללא אזרחות ליהודי *שמשלם מיסים* ולא עובר על חוקים ויוצר מהומות בירושלים.
אם הם היו משלמים מיסים, ומתנהגים בדרך סליחה אבל יותר רגועה ובלי מהומות וזריקת אבנים על שוטרים וכו' אולי היה ניתן להגיע איתם להסכמה הדדית, אך הם בחרו בדרך אחרת והחשבון של זה הוא עליהם.
טקסט יפה מאוד, אך עוד פעם,
מה שמפריע לי זה שהחוק חד צדדי, הוא לא תקף על פלסטינים.
או שהחוק שווה לכולם או שמבטלים אותו.
דמוקרטיה.
מה שמפריע לי זה שהחוק חד צדדי, הוא לא תקף על פלסטינים.
או שהחוק שווה לכולם או שמבטלים אותו.
דמוקרטיה.
יש דמוקרטיה ויש לאום וזה הולך לכל מדינה אתנית.
דמוקרטיה - האם הערבים עם התעודה הכחולה יכולים להצביע במדינה שלנו? כן
האם הערבים עם התעודה הכחולה במדינה שלנו יכולים להתמודד לפוליטיקה בארץ? כן
האם הערבים בארץ יכולים להפגין ולדבר עם הדעה שלהם ויש להם את הפלטפורמות התקשורתיות לדבר ולהביע את דעתם לא משנה שהם ערבים? כן.
אז האם אנחנו דמוקרטים ולא כמו שהרבה מנסים להוציא אותנו מדינת אפרטהייד.
מה הם לא יכולים? לא לשלם מיסים.
לא לזרוק אבנים על שוטרים.
לא לדקור יהודים.
ואם הם עוברים על אחד הדברים האלו אז הם צריכים לדעת לשאת בתוצאות.
תגידי לי למה אנחנו לא שומעים על ערבים שמגורשים מחיפה נגיד? למה אנחנו לא שומעים על ערבים שמגורשים מתל אביב? למה חברה שלי שהיא ערבייה לא רוצים לגרש אותה מהבית שלה?
אהה אולי כי היא לא עוברת על החוקים? אולי כי היא משלמת מיסים? אולי כי היא שילמה על הבית שהיא חיה בו?
אם מגרשים אותם, כנראה שיש סיבה לזה, אז בואו נפסיק להוציא אותם כאיזה אנשים מסכנים, ואם הם היו רוצים להישאר כאן, הם לא היו מתחילים עכשיו מלחמה, אלא הם היו מנסים לפתור את זה בדרך של להבין אוקיי, אתם רוצים שנשלם מיסים? סבבה נשלם וכך יתנו לנו להישאר לחיות פה.
דמוקרטיה - האם הערבים עם התעודה הכחולה יכולים להצביע במדינה שלנו? כן
האם הערבים עם התעודה הכחולה במדינה שלנו יכולים להתמודד לפוליטיקה בארץ? כן
האם הערבים בארץ יכולים להפגין ולדבר עם הדעה שלהם ויש להם את הפלטפורמות התקשורתיות לדבר ולהביע את דעתם לא משנה שהם ערבים? כן.
אז האם אנחנו דמוקרטים ולא כמו שהרבה מנסים להוציא אותנו מדינת אפרטהייד.
מה הם לא יכולים? לא לשלם מיסים.
לא לזרוק אבנים על שוטרים.
לא לדקור יהודים.
ואם הם עוברים על אחד הדברים האלו אז הם צריכים לדעת לשאת בתוצאות.
תגידי לי למה אנחנו לא שומעים על ערבים שמגורשים מחיפה נגיד? למה אנחנו לא שומעים על ערבים שמגורשים מתל אביב? למה חברה שלי שהיא ערבייה לא רוצים לגרש אותה מהבית שלה?
אהה אולי כי היא לא עוברת על החוקים? אולי כי היא משלמת מיסים? אולי כי היא שילמה על הבית שהיא חיה בו?
אם מגרשים אותם, כנראה שיש סיבה לזה, אז בואו נפסיק להוציא אותם כאיזה אנשים מסכנים, ואם הם היו רוצים להישאר כאן, הם לא היו מתחילים עכשיו מלחמה, אלא הם היו מנסים לפתור את זה בדרך של להבין אוקיי, אתם רוצים שנשלם מיסים? סבבה נשלם וכך יתנו לנו להישאר לחיות פה.
בואי נעשה ככה, אנחנו מסכימים על כך שחייב להיות שוויון זכויות בדמוקרטיה?
ואני מניחה שגם את וגם אני למדנו אזרחות ויודעים מה ההבדל בין הבחנה ואפלייה, נכון?
אז כשאני אומר שוויון זכויות אני מתכוון לשוויון גם בחוק הזה, למה החוק הזה נותן רק ליהודים את נכסיהם לפני 48? זו אפלייה, זה לא שוויוני ולא דמוקרטי.
אותם האנשים שכרגע עמותות ההתנחלות מוציאות מהבית, אלו משפחות של פליטים פלסטיניים שאיבדו את ביתם במלחמה ב48 ולא זכאים לקבל אותו אך ורק בגלל שהם פלסטינים, להערכת מכוני מחקר כמחצית מתושבי ירושלים חיים על אדמה שהייתה בבעלות פלסטינית.
לא, אם מגרשים אותם לא בהכרח שהסיבה מוצדקת, או טובה.
הסיבה היא שרוצים לייהד את מזרח ירושלים, זו סיבה גזענית וממש לא מוצדקת, בחירה שלך אם לשתוק על זה או לא.
ואני מניחה שגם את וגם אני למדנו אזרחות ויודעים מה ההבדל בין הבחנה ואפלייה, נכון?
אז כשאני אומר שוויון זכויות אני מתכוון לשוויון גם בחוק הזה, למה החוק הזה נותן רק ליהודים את נכסיהם לפני 48? זו אפלייה, זה לא שוויוני ולא דמוקרטי.
אותם האנשים שכרגע עמותות ההתנחלות מוציאות מהבית, אלו משפחות של פליטים פלסטיניים שאיבדו את ביתם במלחמה ב48 ולא זכאים לקבל אותו אך ורק בגלל שהם פלסטינים, להערכת מכוני מחקר כמחצית מתושבי ירושלים חיים על אדמה שהייתה בבעלות פלסטינית.
לא, אם מגרשים אותם לא בהכרח שהסיבה מוצדקת, או טובה.
הסיבה היא שרוצים לייהד את מזרח ירושלים, זו סיבה גזענית וממש לא מוצדקת, בחירה שלך אם לשתוק על זה או לא.
הבעייה שזה לא נכון, אם אתה כבר רוצה להגיד שצריך להחזיר בתים לאנשים *שקנו* אותם אז היהודים אכן גרו שם קודם לפני הערבים. ועל כן זכותם לשוב לגור שם בתור יהודים שחיים במדינה יהודית.
בבתים הספציפיים האלה כן, אכן יהודים גרו לפני 48.
ומה שאני אומר, רוב היהודים בירושלים חיים על שטח שלפני 48 היה בבעלות ערבית, לערבים אין זכות לחזור לבתים שלהם? הם נחותים מיהודים?
עוד פעם, אם את כל כך לא רוצה שיהודים יעזבו את חצי מירושלים ויחזירו לערבים את הבתים שלהם. אולי פשוט כדאי לבטל את החוק ולוותר על הכמה בתים הבודדים בשייח ג'ארח שרוב המשפחות שגרות בהם אלו משפחות קשות יום שכרגע פשוט יעופו לרחוב כי אין להן בית.
ומה שאני אומר, רוב היהודים בירושלים חיים על שטח שלפני 48 היה בבעלות ערבית, לערבים אין זכות לחזור לבתים שלהם? הם נחותים מיהודים?
עוד פעם, אם את כל כך לא רוצה שיהודים יעזבו את חצי מירושלים ויחזירו לערבים את הבתים שלהם. אולי פשוט כדאי לבטל את החוק ולוותר על הכמה בתים הבודדים בשייח ג'ארח שרוב המשפחות שגרות בהם אלו משפחות קשות יום שכרגע פשוט יעופו לרחוב כי אין להן בית.
יש את חוק השבות שלא הולך לערבים משום שזו מדינה יהודית אני לא מבינה אותך...
אני לא יכולה עכשיו לחזור לגור במרוקו כי סבא שלי משם.
למה כשמדובר בישראל זה לא בסדר אבל בכל מדינה אחרת מעלימים עין?
אני לא יכולה עכשיו לחזור לגור במרוקו כי סבא שלי משם.
למה כשמדובר בישראל זה לא בסדר אבל בכל מדינה אחרת מעלימים עין?
אני לא יודעת לגבי מרוקו, ואני גם לא יודעת עד כמה היא מתיימרת להיות דמוקרטיה.
למה כשמדובר בישראל זה לא בסדר? כי ישראל מתיימרת להיות דמוקרטיה.
למה כשמדובר בישראל זה לא בסדר? כי ישראל מתיימרת להיות דמוקרטיה.
ישראל היא דמוקרטיה. אך יש לעשות הפרדה בין דמוקרטיה לחוק הלאום וההשבת אנשים לגבולות ישראל תחת חוק הלאום.
באותו הנושא: