21 תשובות
לא
תלוי בך
לא, לא חושב.
אם אני לא טועה, אז הוא לא.
בחיסונים כמו החיסון לפפילומה למשל יש שתי מנות.
במנה הראשונה מזריקים את המחלה מורדמת, כדי שהגוף יתרגל למחלה.
במנה השנייה הגוף כבר מתחיל לייצר נוגדנים למחלה.
כשאת מצטננת הגוף שלך לא מחוסן, הוא מתרגל ונלחם במחלה אבל הוא לא ייצר נוגדנים נגדה.
בחיסונים כמו החיסון לפפילומה למשל יש שתי מנות.
במנה הראשונה מזריקים את המחלה מורדמת, כדי שהגוף יתרגל למחלה.
במנה השנייה הגוף כבר מתחיל לייצר נוגדנים למחלה.
כשאת מצטננת הגוף שלך לא מחוסן, הוא מתרגל ונלחם במחלה אבל הוא לא ייצר נוגדנים נגדה.
אנונימית
הוא לא מחוסן לגמרי אבל יש לו מנגנונים לפעם הבאה שזה יקרה ואז הגוף יפעל נגד הצינון יותר מהר :)
אנונימית
הצטננתי*
אצטנן*
ולא
אצטנן*
ולא
לא
נוגדנים זה מוירוסים
נוגדנים זה מוירוסים
תלוי מה המקור של ה"צינון"
לא יש הרבה סוגים של נגיפי צינון זו הסיבה למה אין חיסון לצינון
זה לא מועיל להתחסן נגד אחד בזמן שיש עוד 20 בחוץ..
כאילו ספציפית הנגיף צינון שהפעם תקף אותך כנראה לא יבוא שוב לכמה חודשים בודדים כי הגוף שלך כנראה פיתח נוגדנים.
זה לא מועיל להתחסן נגד אחד בזמן שיש עוד 20 בחוץ..
כאילו ספציפית הנגיף צינון שהפעם תקף אותך כנראה לא יבוא שוב לכמה חודשים בודדים כי הגוף שלך כנראה פיתח נוגדנים.
רק אני או שכולם ומצוננים עכשיו?
יש ככ הרבה סוגים של וירוסים שגורמים להצטננות ככה שאולי תהיה מחוסן לסוג הספציפי הזה לזמן מה אבל בכל רגע תוכל להדבק בסוג אחר
קצת כן
עדיין לא במאה אחוז
עדיין לא במאה אחוז
יהיו תאי b של זיכרון בעלי נוגדנים לנגיף הספציפי שתקף אותך, כן, אבל זה לא רלוונטי כי יש מיליוני נגיפים אחרים.
בגלל זה בכל שנה עושים מחדש חיסון לשפעת, אלה נגיפים שונים בכל פעם.
בגלל זה בכל שנה עושים מחדש חיסון לשפעת, אלה נגיפים שונים בכל פעם.
קישורים מצורפים:
התשובה היא לא בהכרח.
יש כמה וירוסים שגורמים לצינון, ואם הגוף שלך התחסן מאחד, זה לא אומר שהוא בהכרח מחוסן מאחרים.
יש כמה וירוסים שגורמים לצינון, ואם הגוף שלך התחסן מאחד, זה לא אומר שהוא בהכרח מחוסן מאחרים.
אנונימי
לא נראלי כי יש מלא סוגים של צינון
כל שנה עושים חיסונים חדשים כי אתו נגיפים עוברים מוטציה ומתפתחים
הם דיי חכמים
הם דיי חכמים
לא עושים חיסונים לצינון כי זה פשוט לא אפשרי, יש כל כך הרבה סוגים ממנו וכל הזמן יש חדשים
יש הרבה זנים של וירוסים שגורמים לצינון, אז את לא מחוסנת באמת לשום דבר חוץ מהזן הספציפי שהדביק אותך
שאלה טובה, יתכן שלוירוס הספציפי שתקף אותך תהיי חסינה לכל החיים או אולי לכמה חודשים. אבל לא תהיי חסינה מהצטננות, יש המון וירוסים אחרים שגורמים להצטננות
שפעת היא יותר מסתם צינון, שפעת היא וירוס בפני עצמו, הוא אלים, הוא הורג, ולכן צריך להתחסן אליו. אנשים לא מתחסנים לשפעת מספיק ולכן הוירוס מצליח לעבור מוטציה ונהיה חסין לחיסון. לכן כל שנה אנחנו מתחסנים לנגיף החדש. לכו להתחסן לשפעת אם עדיין לא התחסנתם. זה אפילו לא זריקה.
צינון נגרם ממיליארדי סוגים של וירוסים, הם לא הורגים בדרך כלל, ויש כל כך הרבה שלמפות את הגנום ולפתח חיסון ולייצר ולהפיץ אותו לכל המדינה לכל אחד ואחד מהם זאת פשוט השקעה גדולה מידי. אחרי צינון כנראה שיש לך את הנוגדנים לאחד הספציפי שתקף אותך, וכנראה שתהיי חסינה אליו לכל החיים יאי
אבל זה לא ימנע ממך להצטנן בעתיד, כי שוב, לוירוס הזה יש מיליארדי אחים.
צינון נגרם ממיליארדי סוגים של וירוסים, הם לא הורגים בדרך כלל, ויש כל כך הרבה שלמפות את הגנום ולפתח חיסון ולייצר ולהפיץ אותו לכל המדינה לכל אחד ואחד מהם זאת פשוט השקעה גדולה מידי. אחרי צינון כנראה שיש לך את הנוגדנים לאחד הספציפי שתקף אותך, וכנראה שתהיי חסינה אליו לכל החיים יאי
אבל זה לא ימנע ממך להצטנן בעתיד, כי שוב, לוירוס הזה יש מיליארדי אחים.
באותו הנושא: