47 תשובות
שמע היא יכולה להכריח אותך ללכת לבית ספר והיא גם צריכה לגבי הטלפון אם לא מתאים תבוא תעבוד במקצוע שמתאים לגיל שלך כמה חודש אחד וזהו אתה מסודר עם רדמי נוט 9 שזה אחלה טלפון לפי דעתי להחרים מחשב זה מוגזם אתה בן שבע עשרה לא מחרימים מחשב בגיל שבע עשרה אבל ממילא נותרה לך שנה אחת להיות ככה בגיל שמונה עשרה אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה עם החיים שלך
שואל השאלה:
נסיתי מלא פעמים לשבת איתה ולדבר בגובה העיניים אבל בגלל שאני לפעמים מבריז מבית ספר היא עושה את זה ולא מוכנה להקשיב לי
אנונימי
יופי. אתה מבין את שורש הבעיה. פשוט אל תבריז. אם לא תעשה בגרויות עכשיו היא זאת שתאלץ לממן לך את השלמת הבגרויות אז אל תהיה כפוי טובה ולך לבית ספר
שואל השאלה:
יש גם דיבורים על זה שבעוד שנה שאסיים תיכון היא תתנהג באותה מתכונת שתכריח אותי לעשות שירות לאומי אם לא תחרים את המחשב
אנונימי
אתה הורס לעצמך את החיים והיא זאת שתצטרך להוציא אותך מזה. פשוט תעשה את מה שהיא אומרת
שואל השאלה:
קשה לי חברתית עם הילדים בכיתה ואין לי מצב רוח לעשות דברים
אנונימי
אני מכיר אישית מישהו שכשהוא היה הבגילך הוא נשר מבית ספר בגלל חרדה חברתית ודיכאון. העובדה שהוא סבל מהדברים האלה לא שימשה שום תירוץ ועכשיו הוא עובד בחנות ספרים, עבודה משעממת על מינימום ומשלים בגרויות
שואל השאלה:
קשה לי לחשוב על העתיד במצב הזה, אני לא מצליח לדמיין אותי בעוד חמש שנים מעכשיו, אני כן רוצה להצליח בחיים אבל רוצה קצת יחס בוגר יותר שלא שהיא לא תתערב לי בחיים ותכריח אותי בכוח לעשות דברים בניגוד לרצוני
אנונימי
היא מתערבת לך בחיים לטוב או לרע. כשתכנס לבור שאתה בדרך אליו היא תהיה חייבת להוציא אותך ממנו כי אתה לא תצליח לעשות את זה בעצמך. זה שאתה לא מסוגל לדמיין את העתיד לא מבטל את קיומו של העתיד. הזמן לא עוצר פתאום. תיצור לך עתיד טוב
שואל השאלה:
היא גם בימי שישי רוצה שאשטוף את הבית אם לא התשובה כבר ידוע מראש... הבעיה שלי העיסוק היחידי שלי שאני בעונש זה הפאלפון שלי רק שהוא טיפה מעפן ומשעמם בו אבל איך שהוא אני שורד איתו... אתה צודק אבל דרך שלה לא נכונה כי זה פוגע לי בעצמאיות אחי קרה לי מלא פעמים שאם המורה שלי הייתי אומר לה שלא התנהגתי יפה בכיתה היא הייתה מחרימה את המחשב שלי..... הבעיה שזה הנקודה החולשה שלי והיא מנצלת את זה
אנונימי
כשאתה דורש עצמאות אתה דורש להתנתק ממנה וככה גם מהתמיכה שלה בך. רוצה להיות עצמאי לך תגור לבד, נראה אותך. היא קנתה לך את הטלפון והמחשב זכותה.
שואל השאלה:
מה זה קשור זה לא הגיוני בכלל להשתלט על החיים שלי בכוח, אני עדיין נחשב קטין מבחינת החוק פעם אחת בריבים שהיה לי איתה היא זרקה לי אמירה שאם לא תעשה שירות לאומי תמצא אותך גר ברחוב
אנונימי
מה זה להשתלט על החיים שלך? מה אתה בן אדם עצמאי שמפרנס את עצמו? לא! אתה עדיין תלוי באמא שלך. אם אתה משתמש במושגים של זכויות, זכותך לרמת חיים נאותה גוברת על העצמאות שלך במקרה הזה
שואל השאלה:
המחשב שלי נמצא בכוונה בסלון ולא בחדר שלי וככה זה כבר כמה שנים טובות זה פוגע בי בתחושת הכללית בתור נער מתבגר וגם גודל ממני את המרחב האישית אתה יודע איזה מבאס זה לראות אותה מדברת עם האחים הגדולים כאילו הם ראשי ממשלה ואיתי מדברת כמו לילד קטן.... יש לי דיכאון וחוסר בטחון עצמי התנהלות שלה רק מגבירה החוסר רצון שלי לתפקד נורמלי.... למה אתה משווה אותי לבנאדם בוגר?!?! אני נער מתבגר מבחינת החוק אני קטין
אנונימי
אתה עונה לעצמך, אתה עוד קטין ולכן היא עדיין די שולטת בך. ותראה יש מן שלב ביניים בין גבר לילד שבו אתה גם תלוי בהורים וגם צריך לקחת אחריות על החיים שלך. זה מתסכל אנ יודע, גם אני בן 17. כדי שתוכל בסופו של דבר להשתחרר ממנה אתה צריך להשקיע בלימודים ולעשות שירות לאומי כדי לפתוח לעצמך את הדלת החוצה בבוא הזמן
שואל השאלה:
כן אתה צודק אני צריך למצוא לעצמי עבודה בשביל לקנות פלאפון חדש יותר טוב מפלאפון הגוסס שלי עכשיו, לפחות אתה מסכים איתי שההתנהלות שלה לא נכונה?? קשה לי לדמיין את העתיד שלי אני חיי את הרגע, בגלל החוסר בטחון שלי אהיה לי קשה למצוא עבודה מבאס
אנונימי
חכה עם עבודה. תסיים בית ספר קודם ותוציא תעודת בגרות. עדיף כבר טלפון מעפן כדי שתתעסק בדברים אחרים זה יותר טוב
שואל השאלה:
קודם כל לא בטוח בכלל אם אמצא עבודה.... כל העניין עם אמא מוציא ממני את החשק ללכת לבית ספר ולהשקיע בלימודים.... אני בכלל לא יודע אם אני רוצה לעשות שירות לאומי אחרי תיכון רק שהיא לא תזרוק אותי מהבית כי נמאס לה לראות אותי יושב בבית בלי לעשות כלום גם אין לי חברים
אנונימי
תעזור לעצמך חבר. אם אתה רוצה לדבר קצת בוא לפרטי
שואל השאלה:
תודה רבה לך על הכוונה שלך לעזור לי אני מעדיף להשאר פה אשמח לעוד תגובות של גולשים....
אנונימי
איזה עוד תשובות אתה מצפה לקבל? דרכים לברוח מלקחת קצת אחריות על עצמך?
שואל השאלה:
עצות לדיכאון שלי איך להתגבר עליו אני בסך הכל קטין לא שאני צריך לפרנס משפחה וגם כל אחד מחליט מתי לצאת לעבוד או ללמוד משהו.... רק צריך למצוא עבודה למרות הדיכאון בשביל לפאלפון חדש וטוב
אנונימי
לא מומלץ לעבוד בתקופת התיכון בזמן שנת הלימודים. עם הדיכאון אני לא ממש יכול לעזור אבל כדאי שתבקש מאמא שלך עזרה מקצועית כדי לטפל בו
שואל השאלה:
היא ניסת בעבר לתת לי כדורים טבעיים נגד לחץ אני לא מתמיד לקחתם אותי כי הם לא כאלה עוזרים
אנונימי
קודם כל, נותנים לך עזרה - תיקח. עקרונית תרופות טבעיות באמת לא נוטות לעבוד, תבקש עזרה יותר רצינית
שואל השאלה:
עזרה יותר רצינית לא מועילה אני נגיד נוגדי דיכאון, שיחות אצל איש מקצוע לא כל כך עובד
אנונימי
אם אתה הולך לאיש מקצוע, תעשה מה שהוא אומר
שואל השאלה:
נסיתי פעם אחת ולא עבד, איך ההורים שלך מתייחסים עלייך? מסקרן אותי לדעת איך זה אצל אחרים ואגב תודה על התשומת לב
אנונימי
יש לי חדר משלי, לפטופ, לא לוקחים לי דברים שכבר נתנו. הם מאוד כועסים אם אני לא לומד ואמא שלי אפילו צורחת עלי בגלל דברים כאלה
שואל השאלה:
יפה אז המרחב האישית שלך מאוד פתוח משלי
אנונימי
נכון אבל אני לא מבריז מבית ספר ולוקח את התרופות שרושמים לי נגד הבעיות שלי (לא דכאון)
שואל השאלה:
נכון הבעיה שלי שאני צריך ללהרחיב את הגבולות שלי כמו למצוא עבודה, מפחד רק שלא לא תחרים את הפלאפון החדש שאקנה
אנונימי
לך לבית ספר. אם אתה לא לומד אתה גם לא תמצא עבודה נורמלית ויצא שתתעלק על אמא שלך
אז תקח אותה ותשבו שניכם ותגיד לה שנמאס לך מהיחס שלה כלפייך ושאת כבר לא ילד קטן, ואתה יכול להחליט החלטות לבד כמו האחים שלך, בסך הכל אני מבינה את הכוונות הטובות שלה, אבל את צודק, תסביר לה שאתה מבין אבל אתה כבר ילד מספיק גדול
תדבר איתה על זה, תגיד לה שאתה כבר גדול, ואתה מצפה ממנה שתתיחס אלייך בהתאם, ושאתה לא אוהב את היחס הילדותי הזה
אני מניח שאתה יכול ללכת לעבוד בחופש גם בלי לשאול אותה. בזמן הלימודים לעומת זאת, אני פשוט מאוד לא ממליץ לך לעבוד
שואל השאלה:
לא יודע אחי במצבי זה אהיה נס גדול אם אצליח למצוא עבודה ולחזיק שם מעמד..... אין לי חשק ללכת לבית ספר אני רק סובל שם לפחות בעבודה אני ארוויח כמה גרושים
אנונימי
אל תחיה על גרושים. לך לבית ספר, תשקיע, תבנה לך עתיד. אם אתה סובל בבית ספר למה שלא תסבול גם בעבודה? בכל מקרה לך לבית ספר ודבר גם עם היועצת, היא שם בדיוק בשביל מקרים כמוך. בהצלחה!
שואל השאלה:
תודה רבה על העצות שלי לא רוצה להשקיע בלימודים אין לי כוח לזה אשמח לעוד תגובות
אנונימי
אל תברח מזה. שום תגובה בסטיפס לא תוציא אותך מזה. סליחה...
שואל השאלה:
זה יוציא אותי מהמצב שלי בכך שאני אתקדם בעבודה זה אתן לי סיבה לצאת מהבית אני רוצה עוד תגובות בשביל לפתור את היחס הילדותי של אמא שלי
אנונימי
אתה לא תתקדם זה הקטע. שטיפת כלים לא תוציא אותך מהבית. עבודות שדורשות השכלה לעומת זאת, יעזרו לך הרבה יותר
שואל השאלה:
כן אני מודע לזה אבל בגלל המצב עם אמא אני לא מסוגל ללכת לבית ספר זאת החלטה שלי תמיד אפשר בעתיד להשלים בגרויות
אנונימי
אתה חי בסוג של סרט שאתה מורד באמא שלך ומצפה שהיא תעזור לך להשלים בגרויות
שואל השאלה:
אני לא חי בסרט שאני מוריד באמא שלי בהתנהלות שלי נגדי בסך הכל רוצה את הפינה שלי בעולם כולל המרחב האישית שלי אני לא מצפה ממני שתשלים לי בגרויות
אנונימי
זה קצת דומה אליי
גם ההורים שלי שמים לי אפליקציה וזה אבל אני חייבת להגיד לך משהו
אני מבינה את הכעס גם אני ככה
אבל וזה אבל גדול
תגיד תודה עלזה כי יש מקומות שאנשים היו מתים ליחס מההורים שלהם
תמיד תסתכל על הצדהאחר ותגיד תטדה
וכמובן אם זה ממש מוגזם תדברו ותגיעו לפיתרון הגיוני שמתאים לשניכם זה מה שאני עשיתי
אתה יודע שלהשלים בגרויות זה עולה בזמן וכסף. בלי עזרה מההורים תצטרך לעבוד במקביל ובטח שלא יהיה לך כסף לחיות לבד. תנצל את ההזדמנות שלך ותלמד כמו שצריך עכשיו. בעניין של מרחב אישי, תעשה שיחה רצינית עם אמא שלך ותסביר לה איך אתה מרגיש כמו שכתבת פה. אם זה לא עוזר תערב את אבא שלך