14 תשובות
צודק מאוד
אנונימי
אין אלוהים
דרך ארץ קדמה לתורה 3>
אנונימית
אני גם שמתי לב לזה שהרבה אנשים ככה כנראה האהבה שלהם לקבה לא חזקה מספיק
שואל השאלה:
^ מה הקשר בין זה שדרך ארץ קדמה לתורה - לבין לחשוב שאלוקים פחות חשוב מבני אדם?
שואל השאלה:
מִישֶׁל, אני מעדיף לקבל תשובה מאנשים נורמליים, ולא מאלה שאומרים שאין אלוקים.
עזוב תוצאה הוא מהאנשים החשוכים האלה שכופים את האמונות שלהם על אחרים ואז צועקים בשירותים כל היום "כפייה דתית"
שיש ערכים אחרים חוץ מהתורה
אני לא מסכימה עם חילונים והלוואי שיכולנו לחיות במדינה דתית יותר, אבל אני מאמינה שחופש הביטוי והאדם גם חשוב ואני מוכנה להתפשר לטובתו
אני חושבת שלמנוע מאנשים בצורה כזאת רק גורם ליותר התנגדות ושנאה לדת
חוץ מזהלדעתי חשוב כרגע לשמור על המסורת ולשמור על העם מחובר ליהדות בכל מחיר, לעודד חגים ושמחה וכל דבר אפשרי כדי לעודד את האנשים לשמור על היהדות ושהיא לא תעלם ותשאר רק אצל הקיצונים, ולכן אפשר להקל על אנשים בסוגיות שונות
שואל השאלה:
איזה עוד ערכים יש חוץ מתורה?

"רבי אלעזר בן עזריה אומר: "אם אין תורה - אין דרך ארץ, אם אין דרך ארץ- אין תורה" (אבות, פרק ג, משנה יז).

אי אפשר להיות עם דרך ארץ שלמה ואמיתית ללא תורה.

בכל אופן, אי אפשר להקל יותר ממש שמותר.
אם זה לא היה קשה אזי זה בכלל לא היה ניסיון ולא היה שום הערכה
בדיוק יש לי מבחן בהלכה על הרב עובדיה יוסף-
תקרא מה המוטו שלו.
וערג^ אני מסכימה איתך ולא יודעת מה להגיד
יש עוד המון ערכים חוץ מהתורה, עם כל הכבוד. חשוב לחיות באיזון עם התורה והחיים עצמם ולדעת באיזה מלחמות אתה בוחר להילחם
"יש לי דם חדשש"
קודם כל, מזל טוב על השם החדש.
דבר שני, אני לא מסכימה עם האמירה "התורה והחיים עצמם".
התורה לא נפרדת מהחיים. התורה היא החיים.
את לא חיה את חייך ומפנה חצי שעה ביום ללימוד תורה, אלא חיה אותה.
מתעוררת בבוקר? נוטלת ידיים ושמעס לפי התורה. מתלבשת? לפי התורה. אוכלת ושותה? לפי הברכות וההלכות של התורה. לומדת מדעים ומתמטיקה? בשביל שתוכלי
לעבוד, להתפרנס ולקיים חיים לפי התורה. ליטרלי כל מעשה קטן הוא לפי התורה.
זה פשוט לא "התורה vs החיים עצמם"
כי אשכרה כל מה שאני עושה זה לשם שמים. המוסר הכי בסיסי וכל השיט הזה, הכל מבוסס על דבר אחד שממש לא מופרד מהחיים
דבר ראשון, מותר לי להגיד שממש אהבתי את מה שכתבת? יש לך מחשבה נורא בריאה וחכמה בעיני
דבר שני, אני מרגישה חובה להגיד את זה, אני בעצמי נורא מתחבטת כרגע עם הדת מכל מיני בחינות. הייתי רוצה להאמין שהדת מכילה את כל הערכים והאמונות שלי, אבל יש המון חיכוכים בין "שני העולמות" האלה מבחינתי. הייתי רוצה שהכל היה מתחבר ביחד לעולם אחד וזה מין מקום שאני שואפת אליו.


ותודה תודה, בחרתי את השם החדש בעצמי