תשובה אחת
חטא ההיבריס הוא בעצם חטא הגאווה. הגאווה של האדם גורמת לו לסינוור האמת והוא חושב שהוא הכי חכם, הכי צודק וכמובן שהיחיד שצודק.
הגאווה שלו גורמת לאדם להרגיש שהוא טוב יותר מהשאר, ולכן אינו מוכן להקשיב לאף אחד חוץ מעצמו, כמו במקרה של קריאון שלא היה מוכן להקשיב לאנטיגונה בגלל גאוותו.
ככל שהגאווה של האדם גבוהה יותר כך הכוח והשליטה שלו. עקב כך שהאדם חושב שהוא החכם ביותר, השליטה שלו עולה ויחד איתה גם הכוח. האדם לא מסוגל להעלות בראשו שהוא טועה, כך שככל שהזמן עובר הדרישות שלו נעשות גבוהות יותר, ומכאן ניתן להבין שגם הכוח שלו.

תהנה :)